Palvelimen vaihto ja tekniset ongelmat

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Summa summarum siis n. 1½ tuntia ilmoituksesta sivusto taas kunnossa. Jatkoa ajatellen tiedoksi, että jos sivuston tarkoituksella tulen sulkemaan jonkun päivityksen tms takia, niin ilmoitan siitä täällä etukäteen kyllä.
Hienoa, tänks.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Tuo hetki kun viestit puuttuivat, niin siinä vaiheessa olin kerennyt levytilaan liittyvät asiat jne korjaamaan ja käynnistämään softat uusiksi. Kun sitten olin tänne tulossa kirjoittamaan raporttia tilanteesta niin huomasin että kaikki ei ole ihan kunnossa. Iskin sitten sivuston takaisin alas ja rauhassa korjasin kannan jne. Toki tuossa vaiheessa itsekin hieman kauhistelin tilannetta, että mitäköhän tässä on vielä tiedossa, mutta onneksi kaikki meni OK ja ei tarvinnut lähteä palauttelemaan varmuuskopioista (joiden viimeisin versio oli torstailta klo 03).

Olen moderaattoreille ilmoittanut yhteystietoni, mutta laitettakoon nyt sitten vielä tähän numero josta tavoittaa ja johon voi ilmoittaa soittamalla taikka tekstarilla ongelmista (kiitos ei keskellä yötä kuitenkaan ellei ole tosi paha hätä):

Matti Korvenmaa / 0408641351

Työni puolesta reissaan paljon, joten sähköposteihin joskus reagointi ei ole aina nopeinta mahdollista ja sen takia puhelimella homma hoituu omalta kannaltani paremmin. Jos en vastaa jostain syystä puhelimeen juuri sillä hetkellä kun minulle soitetaan, niin soitan kyllä aina takaisin kaikkiin numeroihin kun vain puhelimen äärelle palaan.

Tiedostan jo tässä vaiheessa että julkaisemalla tietoni porukka varmaan lähtee googlettelemaan (sellaisia ihmiset ovat).
Olisit laittanut kaikille yksityisviestillä, sillä ei taida olla viisasta julkaista puhelinnumeroa niin sitten sinulle alkaa tulla ihmeellisiä viestejä?

Jossain olen lukenut valituksia ja ratkaisu oli vaihtaa puhelinnumero toiseen.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Tlaitettakoon nyt sitten vielä tähän numero josta tavoittaa ja johon voi ilmoittaa soittamalla taikka tekstarilla ongelmista (kiitos ei keskellä yötä kuitenkaan ellei ole tosi paha hätä)
Rohkea veto, jota et toivottavasti tule katumaan :dunno:

Semmosta hätää EI VOI OLLA, että kenenkään tarttis suhun ottaa keskellä yötä yhteyttä, kyseessä kun on edelleenkin vain ja ainoastaan jarnapainotteinen keskusteluforum :nope:

Jokatapauksessa kiitos!

Ja nyt googlettamaan :ahem:
 

copter

Well-known member
Liittynyt
20.10.2006
Viestit
203
Jos asiatonta viestiä alkaa pukkaamaan, niin toki siihen on aina keinot saada se loppumaan. En ole asiasta huolissani eikä minulla ole mitään syytä piilotella henkilöllisyyttäni sen enempää. Joten en siis näe asiassa ongelmaa. Tästä jatketaan!
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Näkyypä tuo numero löytyvän netistä julkisesti muutenkin, joten mitään kovin mullistavaa paljastusta ei tuossa tapahtunut. Paitsi tietty henkilö nimimerkin takana. Ties vaikka poikisi töitä, ei tämä palvelintouhu ainakaan huono käyntikortti ole ollut.
 

Antti

Administraattori
Ylläpitäjä
Liittynyt
27.12.1998
Viestit
1967
Sijainti
Suomi
Suurkiitos Copterille, hyvä että selvisi! Huomasin katkoksen viime yönä ja koska se näytti pitkittyvän, yritin opetella palvelimen käynnistämistä uudelleen :wall: En olisi osannut korjata tätä vikaa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Oliko tuo sitten Nebulan vika? Sillä vaan, kun ei olis ensimmäinen kerta, että tartteisko sitä vaihtoa harkita?
 

copter

Well-known member
Liittynyt
20.10.2006
Viestit
203
En tiedä kenen piikkiin tuo menee, mutta käsittääkseni Nebula teki sivuston siirron alunperin tuonne palvelimelle Antin tilauksesta ja näin ollen heidän tekemisistään voi olla kyse.

Ongelma kulminoitui siihen, että palvelimen lokit tämän sivuston osalta kirjoittautuivat väärään hakemistoon, jossa ei ollut ns. "logrotate" käytössä, joka siis pitää huolen että vanhat lokit poistuvat automaattisesti jne. Koska lokit eivät koskaan poistuneet, niin palvelimen kipattua hakemistossa oli ~ 10 gigaa pelkkää tekstimuotoista lokia. Homma kuitenkin nyt rokkaa.

Mitä tulee tuohon vBulletin päivitykseen, niin sitä tässä nyt pikkuhiljaa alan valmistelemaan lisää. Asetan tavoitteen itselleni, että se saataisiin esim. heinäkuussa käyttöön (oma loma silloin, niin aikaa paremmin).
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Eikö se ylläpitäjälle kuulu, mihin sitä levyä kuluu ja kuinka nopeasti?

Hyvä tietenkin, että copter sai homman hoitoon. :)
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mä epäilen vahvasti kopterimiehelle koituvan forumisteja tavassaan vakava alkoholiongelma, jos ei suorastaan alkoholismi. Itse olisin palveluksistaan valmis pitämään hänet tukevasti juovukkeessa vuorokauden.
 

copter

Well-known member
Liittynyt
20.10.2006
Viestit
203
Eikö se ylläpitäjälle kuulu, mihin sitä levyä kuluu ja kuinka nopeasti?
Kyllähän se tavallaan kuuluu ja siksi ongelma korjattiinkin toki omasta toimesta heti kun ongelma tuli tietoon.

Historia tässä tapauksessa on se, että silloin kun tälle nykyiselle palvelimelle siirryttiin, niin Antti osti virtuaalipalvelimen sekä sivuston siirtotyön Nebulalta vanhasta palvelimesta tähän uuteen. Ilmeisesti tämä asetus on tullut tuolloin palvelimelle kun sivusto on alunperin siirretty. Eli sen takia laittelin tuossa yllä että asia voi osoittaa Nebulan suuntaan, mutta kuten sanoin niin ei tuota faktalla voi tietää mistä / keneltä tullut (en tiedä ketä kaikkia ollut käpistelemässä palvelinta minua ennen).

Vähän sama kuin että autosta vastuu on käyttäjällä, mutta jos edellisessä huollossa on öljyproppu laitettu huonosti paikoilleen ja tipahtaa kesken ajon, niin silloin lienee vastuu asiasta kuitenkin jollain muulla kuin käyttäjällä vaikka moottori onkin suurella todennäköisyydellä ihan jojossa.

Noh, eipä tästä sen enempää. Homma on kunnossa ja ei pitäisi toistua.

Nautitaan Montrealin kisasta!
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3778
Jostain syystä en pysty f1-puolella kommenttia laittamaan Kimi-aiheeseen?

Se ei ole lukossakaan eli ei mitään ideaa miksi ei toimi.

Jaahas, onnistui nyt kun ylläpito oli poistanut muiden aiempia viestejä.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Jostain syystä en pysty f1-puolella kommenttia laittamaan Kimi-aiheeseen?

Se ei ole lukossakaan eli ei mitään ideaa miksi ei toimi.

Jaahas, onnistui nyt kun ylläpito oli poistanut muiden aiempia viestejä.
Mulla meni Forum hetkeksi lukkoon viestejä poistaessa. Olisikohan lukottanut koko ketjun?
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
mainostilastot.com jumittaa kivasti forumin sivujen aukeamista. :mad:
 

copter

Well-known member
Liittynyt
20.10.2006
Viestit
203
Ilmeisesti tuo ketju toimii nyt?

Tosiaan tänään oli palvelin jumissa ja markoj siitä minulle tekstarin laittoi, niin korjasin kuntoon samantien. Vikana jälleen levyn täyttyminen.

Mitä tulee foorumin uudistamiseen, niin se on vielä hieman työn alla. Kesäloma meni hujahtaen ja nyt tietty työt painaa päälle, mutta asia kyllä etenee. Pahoittelen viivettä.

Sen verran kerkesin tuossa kuitenkin asiaa testaamaan / viemään eteenpäin, eli olen tuon uuden version asentanut ja testannut sinne tietojen siirron jne. Niiden kanssa ei ongelmia pitäisi tulla siis. Jäljellä on ulkoasun muokkaus jne, mutta toiminnallisuuden osalta homma siis on testattu ja toimii (ainakin testipalvelimella).
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös