Mulle kavi nykyisen miehen kanssa noin.Voiko hyvästä ystävyyssuhteesta jatkaa parisuhteeseen? Ja jos ei voi niin jatkuuko ystävyys hyvänä?
Itsehän olin yhteen hyvään ystävääni palavasti ihastunut pariinkin otteeseen muutama vuosi takaperin mutta ei oikein lämmennyt. Hyviä ystäviä kuitenkin ollaan, facebookissa ja mesessä chattaillaan viikoittain vähintään kerran. Ihan hyvä näinkin, tosin onhan se sen verran kiva ihminen (ja nättikin ) että jokin muukin kuin pelkkä ystävyys ei haittaisi.. Tosin, jos joku muu vielä kiinnostavampi sattuisi tulemaan vastaan niin sitten kyllä katson sen kortin loppuun asti. Itseasiassa on tässä käytykin pari kertaa treffeillä yhden ihan mukavan tyypin kanssa ja kivaa on ollut :thumbup:Voiko hyvästä ystävyyssuhteesta jatkaa parisuhteeseen? Ja jos ei voi niin jatkuuko ystävyys hyvänä?
Tarkennellanpas tähän vähän asioita, kun aamusella ei joutanut.Ainakin itselläni on ihan aitoja kavereita... ööö... ainakin yks, jonka kanssa olen seurustellut aikoinaan, joten äänestin että 'Voi, aidosti'.
Ainoastaan yks seurustelukumppani on sellainen, että eron jälkeen, kun asiat oli hoidettu, ei olla millään tavalla oltu yhteyksissä, eikä ole aikomustakaan olla. Suurimman osan kanssa ei olla yhteyksissä, koska ei ole mitään syytä.
Mun suhteet tosin, nykyistä lukuunottamatta, on olleet hyvinkin lyhyitä. En tiedä olisko tilanne eri, jos olis pidempiä.
Samanlainen maailmankuva ja yhteneväiset näkemykset voivat hyvinkin olla syy, miksi parisuhde on alunperin muodostunut. Mutta ne eivät takaa että parisuhde toimii. Parisuhteen jälkeen voidaan taas keskittyä niihin asioihin, jotka alunperinkin toimivat ilman yhteisessä elossa ja arkipäivässä ilmenneitä kitkoja.Hyvin voi olla ystävä, erittäin hyväkin. Asia on toki myös persoonakysymys, mutta minä pidän tärkeämpänä sitä, että molemmilla on syy pitää toinen yhä lähellä, vaikkapa samanlainen tapa hahmottaa maailmaa. Joskus käy niinkin, että suhteen loppuminen avaa välejä hiertäneitä lukkoja ja asioista, jotka ovat aiemmin olleet tabuja, pystyy viimein puhumaan.
Toisaalta aikusempana (toivottavasti) osataan myös käsitellä tunteita paremmin. Sitä pystyy pitämään katkeruudet ja halut kurissa jos vain haluaa, ja näkee että väleissä pysyminen (vaikkapa yhteisten lasten takia) olisi kuitenkin mielekkäämpää kuin välirikko.Sellaisen asenteen voi ottaa ehkä nuorempana, kun on selvää että kumppaneita tulee ja menee, mutta kun ollaan +30, niin niin homma menee vakavammaksi. Silloin on jo lapsiakin pelissä. Ainakin useimmiten.
Niin, ja tämähän ei ole vain miesvoittoista tilastoa. Varma tieto.Ei pysty tosin kaikki, kuten lähestymiskielto- sekä henkirikos- ja väkivaltatilastoista voidaan lukea.
OkParin välisuhteen kanssa koitin olla mutta seksihommiksihan se meni eli parempi ilman kontaktia.
Turha yrittää mahdottomuuksia.Voi terve terve terve.
Mulla on piäni ongelma exän kanssa, joka asuu helsingissä, ja ko. exän vanhemmilla on mökki täälä meilläpäin. Ollaan tunnettu jo useampi vuosi. Nyt sitten kesällä meillä oli kiivas suhde (en pääsyt petihommiin, myönnetään, joku sitä kuitenkin olisi kysynyt), ja totesin että meidän suhtees ei oo mitää järkiä, koska välimatka karkeasti arvioiden n.400km, ja pistin pelin poikki, ja tunteetki lopahti ku tiesi ettei tuu jatko onnistuun.
Mutta kun exä ei halua päästää irti, yrittää helsingistä pommittaa viestillä minua jatkamaan. Vissiin on aika paljo tunteita jäljellä.
Suora viesti, että en halua jatkaa, ei tunnu auttavan, ja uusi suhde painaa päälle.
Kuinkahan katkasta välit ilman että toinen ei kovin pahoin loukkaannu siitä? Ja kun on mun siskojen kaveri.
Joo toi on paha paikka tollanen, mut eihän siinä auta kun olla rehellinen ja sanoo, että Ei onnistu.Turha yrittää mahdottomuuksia.
"Oot kiva mimmi. Mulla on toinen. Later"
Tyhjäsit vai?Jarkon kassit. :ahem: