Pelikone

• Viestiketjun aloittaja Zep
  • Aloituspäivämäärä

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
OoPee sanoi:
Tuppaa olemaan tilanne täälläkin juuri tuo. Hintakilpailu on niin perkuleen kova, että aikalailla turhaa on edes yrittää tingata ellei sitten tilaa samalla kymmenen masiinaa. Toki tilanne on jossain Mediamarktissa eri, mutta siellä ne lähtöhinnatkin ovat jo paljon korkeammat kuin noiden geizhalsiin listattujen edullisimpien liikkeiden vastaavat.
Niinhän se on, mutta Runarin puheet herättivät kiinnostuksen. Ihmetyttää vain miksei hän meinaa kertoa ollenkaan mistä liikkeestä on kyse ja mitä osia koneessa on ja saako sieltä kaikki tuollaisia tarjouksia vai pitääkö olla suhteita..

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
OoPee sanoi:
Tuppaa olemaan tilanne täälläkin juuri tuo. Hintakilpailu on niin perkuleen kova, että aikalailla turhaa on edes yrittää tingata ellei sitten tilaa samalla kymmenen masiinaa. Toki tilanne on jossain Mediamarktissa eri, mutta siellä ne lähtöhinnatkin ovat jo paljon korkeammat kuin noiden geizhalsiin listattujen edullisimpien liikkeiden vastaavat.
Ehkä minä olisin siellä pienasiakas noin 6-10 konetta per vuosi hankinnoilla paikallisessa puljussa. Arvostan kuitenkin asiallista palvelua ja osien saamista heti. Olen valmis maksamaan tästä ylimääräistä :ahem:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Rusina sanoi:
Mistä hitosta minä tiedän missä säästö on kun en tiedä edes mitä osia ostit :p

Prossu: AMD Athlon X2 4200+ EE:n ostamisessa ei ole oikein mitään järkeä, jos kerta uutta emolevyäkin olet hankkimassa. Osta esim. Intel Core 2 DUO E6300; 20€ halvempi+tehokkaampi+vie vähemmän virtaa+kellottuu paremmin
En osta Inteliä. En kellota. Kaikki eivät arvosta samoja asioita koneessa kuin sinä. En halua autoanikaan koota osista vaan ostan sen kokonaisena. En ole ostamassa vain uutta prosua emolevyä vaan koko konetta valmiiksi kasattuna kotiin toimitettuna.

[quote
Tuon hintaista näytönohjainta ei ole Mindfactoryssa. Lähimmäksi pääsee tietyt 7600GT:t, mutta hienosta tarrasta ei kannata maksaa niin paljoa, parikymmentä euroa halvemmalla saa paremman mallin.
[/quote]
Kappas, ovat pudottaneet hintaa kolmisen euroa siitä kun tuon vertailun tein. Noh vielä jäädään runsaasti plussan puolelle Suomesta ostamalla.
Se mistä maksan, lienee mun ihan oma asia?

Emolevyistä ei kannata ottaa sitä halvinta. Kannattaa esim. ottaa emo luokkaa DS3. Kellottamatta jättäminen on idioottimaista kun pienellä vaivalla saa todella paljon etua.
Olen sitten vissiin idiootti. En ole sitten vuoden 1995 kellottanut yhtään konetta. Aion olla jatkossakin idiootti. En olisi kyllä oikeasti saanut vielä mitään etua kellottamalla koneita. Jos mulle tulee tarve nopeampaan koneeseen, sitten ostan sellaisen, en kellota.
Sellanen 100 euron MSI siihen tulee emolevyksi vaikka miten pahottaisit siitä mielesi että ostan omaan koneeseeni sellaisen emolevyn jota et hyväksy. Vieläpä väärästä maasta.

Oma esimerkkikone tuli tuolta sen 200€ halvemmalta kuin mistään saa Suomesta.
Oikeesti mulla ei ole niin penneistä kiinni, että tarttis jonkun 200 euron takia alkaa itse koota konetta Saksasta tilatuista osista. Mulle ykkösjuttu koneessa on äänettömyys, sitten takuun todella nopea käytännön toimivuus, sitten vasta muut asiat.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sam sanoi:
Ehkä minä olisin siellä pienasiakas noin 6-10 konetta per vuosi hankinnoilla paikallisessa puljussa. Arvostan kuitenkin asiallista palvelua ja osien saamista heti. Olen valmis maksamaan tästä ylimääräistä :ahem:
Niin kyllä tuosta mun käyttämästäni wieniläisestä puljusta saa a) varsin asiallista palvelua ja b) osienkin saatavuus on yleensä hyvä lukuunottamatta osia, jotka ovat juuri sillä hetkellä jopa maahantuojalta loppu. Hiljattain oli liikkeessä mm. Seagaten 320 GB:stä 7200.10:iä about tuhat zipaletta varastossa. Nyt on tosin näköjään enää neljä kappaletta, mutta 788 zipaletta on taas tilauksessa, yleensä tuo tarkoittaa noilla sitä, että viimeistään päivän parin sisällä ne on jo taas varastossa. Ei tuo liike se ihan kaikkein halvin ole, mutta aikalailla kärjestä kuitenkin.

Toi hd-esimerkki tuli meielen siitä, kun joku kysäs paikallisen hinnanseurantasivun forumilla, että ei kai niillä nyt oikeesti voi noin montaa levyä olla varastossa. Liikkeen myyjä sattu lukaisemaan kommentin ja kävi nappaamassa liikkeen varastosta valokuvan todisteeksi ja zoomas siihen vielä alakulmaan suurennoksen laatikon etiketistä :D

Viimeksi muokattu:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
OoPee sanoi:
Toi hd-esimerkki tuli meielen siitä, kun joku kysäs paikallisen hinnanseurantasivun forumilla, että ei kai niillä nyt oikeesti voi noin montaa levyä olla varastossa. Liikkeen myyjä sattu lukaisemaan kommentin ja kävi nappaamassa liikkeen varastosta valokuvan todisteeksi ja zoomas siihen vielä alakulmaan suurennoksen laatikon etiketistä :D
:D :D :D :thumbup:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Oikeesti mulla ei ole niin penneistä kiinni, että tarttis jonkun 200 euron takia alkaa itse koota konetta Saksasta tilatuista osista.
No eiks toi nyt kuitenkin oo ihan sama asia kuin se, että sä tilaat prätkääs osia Saksasta Louisilta ja asennat ne itte sen sijaan että ostaisit Suomesta ja asennuttaisit ne verstaalla? :confused:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Niin ittehän kyllä oon melkein poikkeuksetta käynny hakemassa osat suoraan liikkeestä, osittain juuri noiden jo täällä mainittujen syiden vuoksi. Jos tulee ongelmia, niin käyn mieluummin selvittämässä asian henk.koht. liikkeessä kuin lähettelen osia ulkomaille. Toinen syy on varmaan sekin, että itselleni en ole juurikaan hankkinut koko konetta kerralla vaan yksittäisiä osia sillointällöin, jolloin se mahdollinen säästökään ei olisi enää järin suuri Saksasta (juu, on osat siellä edullisempia kuin Itävallassa) tilatessa etenkin kun tulee vielä postikulut päälle.

Nykyisen näytönohjaimen kyllä tilasin Saksasta, tosin pääsyy tais olla se, että sitä oli silloin suhtkoht mahdotonta saada ylipäätään mistään, Saksasta eBayn kautta löysin.

Kavereille olen kyllä koonut ja ostanut osia kerralla koko compuutteriin, mutta eipä noistakaan ole vielä tähän mennessä kukaan ollut halukas tilaamaan osia ulkomailta.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
No eiks toi nyt kuitenkin oo ihan sama asia kuin se, että sä tilaat prätkääs osia Saksasta Louisilta ja asennat ne itte sen sijaan että ostaisit Suomesta ja asennuttaisit ne verstaalla? :confused:
Ei. Saatavuus täällä on ihan eri kuin Saksasta. Tosin viime kesänä jo helpotti kuin Louisin edustaja avasi liikkeen Raisiossa.
Suomessa prätkänosien ostaminen on tuskaa, koska ainoa mitä tiskillä tapahtuu, on tieto siitä, millä viikolla osa on noudettavissa, jos sellaista Suomesta löytyy ja koska se on noudettavissa jos ei löydy. Esim. seiskapuolikkaan Intikan männät kesti tulla yli puoli vuotta virallisen maahantuoja kautta. Niitä ei vaan arvattu Saksasta tilata kun oli vähän Suomen päässäkin epäselvää osanumeroista.
Lisäks noissa prätkänosissa ei puhuta hintaerossa Saksan ja Suomen välillä mistään 20 prosentista vaan jopa 75 prosentista.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Rusina sanoi:
saako sieltä kaikki tuollaisia tarjouksia vai pitääkö olla suhteita..

Mitäs luulet?

On vissiin kuudes kone joka tilataan samasta paikasta. 25% heti päältä alennusta ja neuvottelamalla lisää.
Luuletko että saisin vielä samat alennukset jos rummuttaisin pitkin nettiä mikä liike on kyseessä ja kaikki alkaisi mun "ansiosta" laukata siellä vonkumassa samantasoisia alennuksia vaikka ei ois yhtään konetta sieltä ostanut?

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Runar ja Kyllikki sanoi:
En osta Inteliä. En kellota. Kaikki eivät arvosta samoja asioita koneessa kuin sinä. En halua autoanikaan koota osista vaan ostan sen kokonaisena. En ole ostamassa vain uutta prosua emolevyä vaan koko konetta valmiiksi kasattuna kotiin toimitettuna.

Kappas, ovat pudottaneet hintaa kolmisen euroa siitä kun tuon vertailun tein. Noh vielä jäädään runsaasti plussan puolelle Suomesta ostamalla.
Se mistä maksan, lienee mun ihan oma asia?

Olen sitten vissiin idiootti. En ole sitten vuoden 1995 kellottanut yhtään konetta. Aion olla jatkossakin idiootti. En olisi kyllä oikeasti saanut vielä mitään etua kellottamalla koneita. Jos mulle tulee tarve nopeampaan koneeseen, sitten ostan sellaisen, en kellota.
Sellanen 100 euron MSI siihen tulee emolevyksi vaikka miten pahottaisit siitä mielesi että ostan omaan koneeseeni sellaisen emolevyn jota et hyväksy. Vieläpä väärästä maasta.

Oikeesti mulla ei ole niin penneistä kiinni, että tarttis jonkun 200 euron takia alkaa itse koota konetta Saksasta tilatuista osista. Mulle ykkösjuttu koneessa on äänettömyys, sitten takuun todella nopea käytännön toimivuus, sitten vasta muut asiat.
1. Mikset osta Inteliä (tässä tapauksessa haluat maksaa ekstraa huonommasta prossusta..no mikä ettei itteppähän siitä kärsit)

Tosin et vieläkään kertonut liikkeen nimeä? Ilmeisesti pitää pian tehdä oletus, että keksit sen päästäsi.

2. Tuo E6300 on hieman tehokkaampi vakiona kuin tuo X2 4200+. Vakiona toimii kelloilla 1,86GHz, nyt kellotettuna 3,04GHz tasolle ja vastaa tehoissa (ja päälle) tonnin maksavaa Intel-prossua. AMD-prossuakin voi kellottaa, muttei lähellekään niin paljoa.

Itse olen kellottanut osia aika paljon. Jos laskee kellotuksella lisättyä koneen käyttöikää, niin olen säästänyt 1995 jälkeen 1-2 koneen ostamista. Tämä ei tietenkään hyödyttäisi sinua, koska sinulla on rahaa heitettävänä hukkaan

3. Esimerkkikoneeni oli juuri kasattu hiljaisuutta silmällä pitäen! Tämä on paljon tehokkaampi vakiona ja konetta ei kuule metrin päähän. Käytännön nopeus on hyvin hulppea verrattuna esim. näihin AMD-kokoonpanoihin.

Jos miettii tuota kellotettua E6300-prossua ja kellottamatonta X2 4200+:aa niin jos teet esim. Firefoxilla ja Officella yhtä aikaa jotain raskasta, niin jos tuolla X2:la minkä olet valinnut kestää samassa operaatiossa 7 minuuttia, niin kellotetulla E6300:lla kestää 3,5 minuuttia. Ilman kellotuksia tietysti menisi 1-2 minuuttia kauemmin. Tai jos esim. pakkaat zip. tiedostoa, niin siinä hommassa missä sinun prossullasi kestää 5 minuuttia, niin minulla kestää 3 minuuttia. Ihan hyvin mielestäni 20€ halvemmalta prossulta.

Tosin tuo sinua tuskin haittaa, koska sinulla on aikaakin hukattavana (ehkä voisit käyttää hukka-aikaa myös koneen kasaamiseen ja osien hakemiseen)

4. tiedä sitten mikä on käytännönnopeus yleensä; Mindfactorylla tuoteet ovat tupanneet olla alle päivän ajan ja loppu on sitten toimitusmuodoista riippuvia; Mindfactorysta kestää 1-2 päivää tuotteen tuleminen kotiovelle(oikeastaan sisälle asti tuovat mutta), lisäksi voi valita melko hyvän toimitusmuodon Saksaan, niin ei tuossakaan tarvitse paljoa nähdä vaivaa tai kulu paljoa aikaa.
---

Sinänsä kerro jo tuo liike mistä ostat..

Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ei. Saatavuus täällä on ihan eri kuin Saksasta. Tosin viime kesänä jo helpotti kuin Louisin edustaja avasi liikkeen Raisiossa.
Suomessa prätkänosien ostaminen on tuskaa, koska ainoa mitä tiskillä tapahtuu, on tieto siitä, millä viikolla osa on noudettavissa, jos sellaista Suomesta löytyy ja koska se on noudettavissa jos ei löydy. Esim. seiskapuolikkaan Intikan männät kesti tulla yli puoli vuotta virallisen maahantuoja kautta. Niitä ei vaan arvattu Saksasta tilata kun oli vähän Suomen päässäkin epäselvää osanumeroista.
Lisäks noissa prätkänosissa ei puhuta hintaerossa Saksan ja Suomen välillä mistään 20 prosentista vaan jopa 75 prosentista.
Tohon velä sen verran täsmennysta, että jos olen ostamassa kokonaista tietokonetta, pidän sitä verrannollisena siihen kuin olisin ostamassa kokonaista prätkää. Jenkeistä saa prätkiä rakennussarjoina. Ei kiinnosta pätkääkään. Ei kiinnosta pätkääkään myöskään metsästää ympäri maailmaa tietokoneen osia ja kasata sitä.
Mutta jos tarttee vaihtaa näytönohjain, voin ihan hyvin ostaa sen liikkeestä, tai vaikka verkkokaupasta ja vaihtaa itse. Ihan siinä kuin voin vaihtaa prätkään itse tulpat. Mutta en silti ala tehdä mitään saakelinmoisia vertailuja mistä saisin tulpat edullisimmin, vaan ostan ne sieltä mistä saan neabout normaalihinnalla helpoimmin ja nopeimmin.

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mitäs luulet?
Luuletko että saisin vielä samat alennukset jos rummuttaisin pitkin nettiä mikä liike on kyseessä ja kaikki alkaisi mun "ansiosta" laukata siellä vonkumassa samantasoisia alennuksia vaikka ei ois yhtään konetta sieltä ostanut?
Ok.. eli ensiksi pitää ostaa kone/koneita kalliimmalla ennen kuin saa tuolta alennusta. Jotenkin tuo oli arvattavissa ettei noin yleisesti synny taloudellista plussaa tuosta..

En saksalaisissa liikkeistä tiedä alennusten suhteen, tietyillä liikkeillä (esim. E-bug) saa tietyn kaavan mukaan alennusta tuotteista ostosmäärien mukaan. Tosin melko minimaalinen hyöty kun puhutaan 1,5% näissä ostomäärissä. Toisaalta tuo alennus kattaa E-bug:n osalta postikulut..

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tohon velä sen verran täsmennysta, että jos olen ostamassa kokonaista tietokonetta, pidän sitä verrannollisena siihen kuin olisin ostamassa kokonaista prätkää. Jenkeistä saa prätkiä rakennussarjoina. Ei kiinnosta pätkääkään. Ei kiinnosta pätkääkään myöskään metsästää ympäri maailmaa tietokoneen osia ja kasata sitä.
Mutta jos tarttee vaihtaa näytönohjain, voin ihan hyvin ostaa sen liikkeestä, tai vaikka verkkokaupasta ja vaihtaa itse. Ihan siinä kuin voin vaihtaa prätkään itse tulpat. Mutta en silti ala tehdä mitään saakelinmoisia vertailuja mistä saisin tulpat edullisimmin, vaan ostan ne sieltä mistä saan neabout normaalihinnalla helpoimmin ja nopeimmin.
Se on sinun valintasi, koneen saa koottua 15-20 minuutissa. Voihan sitä omalle työlle tietysti laskea aika kovan tuntitaksan. Toisaalta erilaisten konepakettien etsimisessä ei tarvitse nähdä paljoa vaivaa kun eri keskustelupalstoilla on halpoja vaihtoehtoja lueteltuna.

Esim. Muropaketti.com:n keskustelupalstalla. Ottaa vain yhden positiiviseksi valitun vaihtoehdon. Tilaamisessa kestää n. 5-10 minuuttia, kauheaa..

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
OoPee sanoi:
Niin ittehän kyllä oon melkein poikkeuksetta käynny hakemassa osat suoraan liikkeestä, osittain juuri noiden jo täällä mainittujen syiden vuoksi. Jos tulee ongelmia, niin käyn mieluummin selvittämässä asian henk.koht. liikkeessä kuin lähettelen osia ulkomaille. Toinen syy on varmaan sekin, että itselleni en ole juurikaan hankkinut koko konetta kerralla vaan yksittäisiä osia sillointällöin, jolloin se mahdollinen säästökään ei olisi enää järin suuri Saksasta (juu, on osat siellä edullisempia kuin Itävallassa) tilatessa etenkin kun tulee vielä postikulut päälle.
Suomessa se tilanne on sellainen, että jos ei ole suhteita, niin vaikka postikulut ovat suurempia, niin usein tuo erotus tulee takaisin jo yhdestä tuotteesta, saati sitten monesta. Lisäksi Suomessa postikulut tarkoittavat sitä, että tuote pitäisi hakea postista kun Saksasta tilatessa osat tulee suoraan kotiin sovittuna aikana, mille tosiaan voi laskea hieman plussa-arvoa.

Itsellä tietysti on suomalaisista liikkeistä negatiivisia kokemuksia, takuuhuollossa kestää koska korvaavia osia on Suomessa vain vähän (usein maahantuoja tilaa tuotteita vasta kun yksityinen asiakas tilaa liikkeestä tuotteen), yhteydenotot liikkeisiin on hankalia kun eivät vastaa kovin herkästi puhelimeen/sähköpostiin, myyjät ovat asiattomia ja usein myös osaamattomia jne. Itse en ole ostanut valmiskoneita sen viimeisen tapauksen takia: En tiennyt tuolloin vielä paljoa koneista ja ostin valmiin konepaketin, mikä ei sitten toiminut. Yhteensä puolivuotta kone ei toiminut ja oli puolen tusinaa kertaa huollossa. Windowsissa pystyi olemaan, mutta peleissä jumitti noin viidessä minuutissa. Lopulta paljastui ettei näyttis ja emolevy olleet yhteensopivia (Nvidia+via-piirisarja tuohon aikaan..)

Saksasta tilatessa taas ei ole vielä mitään pahaa sanottavaa ollut näiden tiettyjen liikkeiden kohdalla. Itsekin olin epäileväisenä kunnes joku puhui ylitse kokeilemaan tuota ja siitä lähtien olen tilannut tuotteita lähes pelkästään ulkomailta; kerralla useampia.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tohon velä sen verran täsmennysta, että jos olen ostamassa kokonaista tietokonetta, pidän sitä verrannollisena siihen kuin olisin ostamassa kokonaista prätkää.
No kyllä mun mielestä tietokone on kuitenkin erilailla modulaarinen kokonaisuus kuin auto tahi prätkä (tähänhän jopa lainsäätäjä otti ainakin täällä kantaa, kun jotkut valmiskonefirmat yrittivät evätä takuun asiakkaalta, joka oli menny vaihtamaan tietokoneeseen itse uuden laitteen), mutta eiköhän toi kokousinnostus riipu aikalailla ihan mielenkiinnostakin, oli kyseessä sitten prätkä, auto tahi tietokone. Itse kokoan ihan mielelläni tietokoneen osista, soon semmosta rentouttavaa ja loppujenlopuksi helvetin simppeliä ja vaivatonta näpertelyä, autoon taas en viittis lähteä mitään itse asentelemaan (puhumattakaan siitä, että rakentaisin sen ihan alustapitäen osista :D). Myönnän ettei tänhetkinen tietotaitokaan riittäis, mutta toisaalta mua ei edes kiinnosta oppia asiaa.

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Iso peukku niille Suomessa asuville, jotka kannattavat suomalaisia yrityksiä vaikka vähän enemmän maksaisikin.

Koomisinta on se, kun niitäkin löytyy, jotka kyllä ostavat ulkomailta mikäli vähänkään enemmän alennusta saavat ja itse hyötyvät asiasta, mutta joiden logiikka suomalaisten yritysten toimintaa pohtiessaan heittää häränpyllyä ja halveksuvat ja äimistelevät sitä, että suomalaiset yritykset noudattavat heidän kanssaan samaa periaatetta siirtämällä tuotantoaan ulkomaille halvempiin paikkoihin.

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Wilpuri sanoi:
Iso peukku niille Suomessa asuville, jotka kannattavat suomalaisia yrityksiä vaikka vähän enemmän maksaisikin.

Koomisinta on se, kun niitäkin löytyy, jotka kyllä ostavat ulkomailta mikäli vähänkään enemmän alennusta saavat ja itse hyötyvät asiasta, mutta joiden logiikka suomalaisten yritysten toimintaa pohtiessaan heittää häränpyllyä ja halveksuvat ja äimistelevät sitä, että suomalaiset yritykset noudattavat heidän kanssaan samaa periaatetta siirtämällä tuotantoaan ulkomaille halvempiin paikkoihin.
Minä tosin ymmärrän miksi tuotantoa siirretään ulkomaille ja samasta syystä taitaa johtua se, että ostan ulkomailta tuotteita: Suomessa on erittäin kallista yrityksen toimia -> kalliit hinnat.

Palkat ovat korkeat, verot ovat korkeat, logistiikkakulut ovat korkeat..

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Rusina sanoi:
Suomessa se tilanne on sellainen, että jos ei ole suhteita, niin vaikka postikulut ovat suurempia, niin usein tuo erotus tulee takaisin jo yhdestä tuotteesta, saati sitten monesta. Lisäksi Suomessa postikulut tarkoittavat sitä, että tuote pitäisi hakea postista kun Saksasta tilatessa osat tulee suoraan kotiin sovittuna aikana, mille tosiaan voi laskea hieman plussa-arvoa.
Joo siis mä en yleensä tilaa osia itävaltalaisistakaan lafkoista postitse vaan käyn itte hakemassa liikkeestä. Mulla on toki se onni puolellani, että asun Wienissä, jossa noita alan liikkeitä löytyy runsaasti, jossain Itävallan landella asuvalla saattaa tilanne olla jo aivan toinen ja silloin saattais jo tosiaan pohtia, että miksen sitten samantien tilaa Saksasta, kun kerran kuitenkin joudun tilamaan. Itävaltalaisella on toki suomalaiseen verrattuna se etu, että Saksassa kuitenkin puhutaan samaa kieltä, joten ongelmatilanteissa asian hoitaminen saattaa olla astetta iisimpää. Harvemmin kai noita varsinaisia ongelmatilanteita kuitenkaan tulee, jos edes pikkasen kattoo mistä puljusta tilaa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Wilpuri sanoi:
Onhan se kieltämättä kyllä vähän näinkin :eek:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Rusina sanoi:
Se on sinun valintasi
Nio niin, alat ymmärtää pikkuhiljaa.
Se on tosiaan jokaisen oma asia mistä ostaa mitäkin, eikä siinä kannata kenenkään omia mielipiteitään 100% faktana heitellä ja väkisin muille omia mielipiteitään tuputtaa ja kertoa miten toiset kärsii jos ei nyt noudata neuvoa. Toivottavasti ymmärrät myös pitää mölyt mahassasi mitä tulee idioottimaisuuksiin.
Mun mielestä saattaa olla ihan yhtä idioottimaista kellottaa konetta kuin sun mielestä olla kellottamatta.
Kummasti muuten Mindfactorykin tarjoaa valmiita konepaketteja joissa on mainittu prosu. Mikset ole kertonut heille, että niin huonoja ei kannattais ollenkaan myydä?