Runar ja Kyllikki sanoi:
En osta Inteliä. En kellota. Kaikki eivät arvosta samoja asioita koneessa kuin sinä. En halua autoanikaan koota osista vaan ostan sen kokonaisena. En ole ostamassa vain uutta prosua emolevyä vaan koko konetta valmiiksi kasattuna kotiin toimitettuna.
Kappas, ovat pudottaneet hintaa kolmisen euroa siitä kun tuon vertailun tein. Noh vielä jäädään runsaasti plussan puolelle Suomesta ostamalla.
Se mistä maksan, lienee mun ihan oma asia?
Olen sitten vissiin idiootti. En ole sitten vuoden 1995 kellottanut yhtään konetta. Aion olla jatkossakin idiootti. En olisi kyllä oikeasti saanut vielä mitään etua kellottamalla koneita. Jos mulle tulee tarve nopeampaan koneeseen, sitten ostan sellaisen, en kellota.
Sellanen 100 euron MSI siihen tulee emolevyksi vaikka miten pahottaisit siitä mielesi että ostan omaan koneeseeni sellaisen emolevyn jota et hyväksy. Vieläpä väärästä maasta.
Oikeesti mulla ei ole niin penneistä kiinni, että tarttis jonkun 200 euron takia alkaa itse koota konetta Saksasta tilatuista osista. Mulle ykkösjuttu koneessa on äänettömyys, sitten takuun todella nopea käytännön toimivuus, sitten vasta muut asiat.
1. Mikset osta Inteliä (tässä tapauksessa haluat maksaa ekstraa huonommasta prossusta..no mikä ettei itteppähän siitä kärsit)
Tosin et vieläkään kertonut liikkeen nimeä? Ilmeisesti pitää pian tehdä oletus, että keksit sen päästäsi.
2. Tuo E6300 on hieman tehokkaampi vakiona kuin tuo X2 4200+. Vakiona toimii kelloilla 1,86GHz, nyt kellotettuna 3,04GHz tasolle ja vastaa tehoissa (ja päälle) tonnin maksavaa Intel-prossua. AMD-prossuakin voi kellottaa, muttei lähellekään niin paljoa.
Itse olen kellottanut osia aika paljon. Jos laskee kellotuksella lisättyä koneen käyttöikää, niin olen säästänyt 1995 jälkeen 1-2 koneen ostamista. Tämä ei tietenkään hyödyttäisi sinua, koska sinulla on rahaa heitettävänä hukkaan
3. Esimerkkikoneeni oli juuri kasattu hiljaisuutta silmällä pitäen! Tämä on paljon tehokkaampi vakiona ja konetta ei kuule metrin päähän. Käytännön nopeus on hyvin hulppea verrattuna esim. näihin AMD-kokoonpanoihin.
Jos miettii tuota kellotettua E6300-prossua ja kellottamatonta X2 4200+:aa niin jos teet esim. Firefoxilla ja Officella yhtä aikaa jotain raskasta, niin jos tuolla X2:la minkä olet valinnut kestää samassa operaatiossa 7 minuuttia, niin kellotetulla E6300:lla kestää 3,5 minuuttia. Ilman kellotuksia tietysti menisi 1-2 minuuttia kauemmin. Tai jos esim. pakkaat zip. tiedostoa, niin siinä hommassa missä sinun prossullasi kestää 5 minuuttia, niin minulla kestää 3 minuuttia. Ihan hyvin mielestäni 20€ halvemmalta prossulta.
Tosin tuo sinua tuskin haittaa, koska sinulla on aikaakin hukattavana (ehkä voisit käyttää hukka-aikaa myös koneen kasaamiseen ja osien hakemiseen)
4. tiedä sitten mikä on käytännönnopeus yleensä; Mindfactorylla tuoteet ovat tupanneet olla alle päivän ajan ja loppu on sitten toimitusmuodoista riippuvia; Mindfactorysta kestää 1-2 päivää tuotteen tuleminen kotiovelle(oikeastaan sisälle asti tuovat mutta), lisäksi voi valita melko hyvän toimitusmuodon Saksaan, niin ei tuossakaan tarvitse paljoa nähdä vaivaa tai kulu paljoa aikaa.
---
Sinänsä kerro jo tuo liike mistä ostat..