Pelikone

• Viestiketjun aloittaja Zep
  • Aloituspäivämäärä

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Se on tosiaan jokaisen oma asia mistä ostaa mitäkin, eikä siinä kannata kenenkään omia mielipiteitään 100% faktana heitellä ja väkisin muille omia mielipiteitään tuputtaa ja kertoa miten toiset kärsii jos ei nyt noudata neuvoa
Jokaiselle on selvänä faktat ja niistä voi tehdä omat johtopäätökset. Sinä voit tehdä tuosta oletettavasti olemassa olevasta liikkeestä ostokset kuten olet aina tehnyt, mutta näin yleisesti jos haluaa parisen sataa halvemmalla koneen toimivalla takuulla, paremmalla saatavuudella jne. 50€:llä saat kuitenkin koneen kasatuksi (ainakin minä voisin 50€:tä vastaan etsiä osat, tilata sen ja kasata sen..kyllä minulle kelpaa 100€:n tuntipalkka)

Mun mielestä saattaa olla ihan yhtä idioottimaista kellottaa konetta kuin sun mielestä olla kellottamatta.
Tottakai voi olla noin, tosin kellotuksen hyödyt on niin ilmeiset eikä haittatekijöitä ole joten yleisesti voidaan tehdä joitain johtopäätöksiä.

Kummasti muuten Mindfactorykin tarjoaa valmiita konepaketteja joissa on mainittu prosu. Mikset ole kertonut heille, että niin huonoja ei kannattais ollenkaan myydä?
Tottakai on myynnissä, koska on idiootteja jotka valitsevat prossut nimen perusteella, eikä sen takia mitä ominaisuuksia ne omaavat.

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
OoPee sanoi:
Joo siis mä en yleensä tilaa osia itävaltalaisistakaan lafkoista postitse vaan käyn itte hakemassa liikkeestä. Mulla on toki se onni puolellani, että asun Wienissä, jossa noita alan liikkeitä löytyy runsaasti, jossain Itävallan landella asuvalla saattaa tilanne olla jo aivan toinen ja silloin saattais jo tosiaan pohtia, että miksen sitten samantien tilaa Saksasta, kun kerran kuitenkin joudun tilamaan. Itävaltalaisella on toki suomalaiseen verrattuna se etu, että Saksassa kuitenkin puhutaan samaa kieltä, joten ongelmatilanteissa asian hoitaminen saattaa olla astetta iisimpää. Harvemmin kai noita varsinaisia ongelmatilanteita kuitenkaan tulee, jos edes pikkasen kattoo mistä puljusta tilaa.
Se etu suomalaisissa liikkeissä on, että voi toimia suomenkielellä, mutta toisaalta Saksassa ymmärretään englantia joten jos ei ole aivan puskassa elävä, niin pitäisi luonnistua.

Ongelmatilanteetkin on siinä mielessä yleensä helpompia, että sähköposteihin/soittoihin/viesteihin vastataan melkolailla välittömästi,..esim. kun lukee keskustelupalstoja, niin Suomessa tuo vastaaminen on ollut hyvin usein tuurikauppaa.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
No kyllä mun mielestä tietokone on kuitenkin erilailla modulaarinen kokonaisuus kuin auto tahi prätkä
Kenen silmissä on, kenen ei.
Kuitenkin noita prätkien rakennussarjoja myydään joka vuosi suuret määrät, jopa Suomeen jonkun verran vaikka täällä lainsäädäntö on vähän hankala omavalmisteen suhteen.
Jos tuota asiaa kysyy esim. jenkkiläiseltä tai ruottalaiselta chopperilla ajavalta, niin se näkee asian ihan just päinvastoin kuin sä. Koska ne vehkeet nimenomaan useimmiten on rakennussarjoja ja itse koottuja. Kimi Räikköselläkin on sellanen. Tosin antoi yhden firman koota sellaisen sensiijaan että ois ite tehnyt. Myös Kekellä on sellainen, ja tietääkseni myös Schumilla.
Mä en näe mitään periaatteellista eroa prätkän rakennussarjalla tai tietokoneen kokoomisella osista. Kumpikaan ei mua oikeesti kiinnosta. Mutta valmiina ostetun kokonaisuuden osiein vaihtaminen yms. silti "kiinnostaa". Oikeesti tietokoneiden suhteen ei edes kiinnosta mutta olen sitä silti tehnyt.

Mun mielestä on ihan eri asia tilata Saksasta prätkänosa jota Suomessa täytyy venata puol vuotta ja joka maksaa moninkertaisesti Saksan hinnan kuin ostaa valmis tietokonekonepaketti, joten sinänsä en ymmärrä rinnastustasi.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Rusina sanoi:
Se etu suomalaisissa liikkeissä on, että voi toimia suomenkielellä, mutta toisaalta Saksassa ymmärretään englantia joten jos ei ole aivan puskassa elävä, niin pitäisi luonnistua.

Ongelmatilanteetkin on siinä mielessä yleensä helpompia, että sähköposteihin/soittoihin/viesteihin vastataan melkolailla välittömästi,..esim. kun lukee keskustelupalstoja, niin Suomessa tuo vastaaminen on ollut hyvin usein tuurikauppaa.
Mulla ei tosiaan ole juurikaan kokemuksia Suomen atk-puljuista, joten en ota kantaa homman toimivuuteen siellä. Tosin voisin kuvitella, että ihan kaikkia ei siellä Suomessakaan voi niputtaa yhteen kasaan, kyllähän niin Saksassa kuin täällä Itävallassakin löytyy puljuja, joissa asiakas on suhtkoht heittellä, jos joku osa ei suostukkaan toimimaan ja näistä löytyy sitten rapoa sivukaupalla erinäisiltä nettiforumeilta. Fiksu ostaja tosin tietysti hieman selvittelee liikkeen suosiota ja arvosteluja ennenkuin ryhtyy mitään tilaamaan. Sama toki pätee vaikka ostais ihan kotimaastakin. Tokihan laki useinmiten on kuluttajan puolella, mutta vaivaahaan ja aikaa se vie, jos asiasta joutuu tappelemaan. Toi sun mainitsema Mindfactoryhan on suhtkoht hyvämainen kauppa ja kyllä mä sieltä uskaltaisin suhtkoht huoletta osia tilata.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Rusina sanoi:
mutta näin yleisesti jos haluaa parisen sataa halvemmalla koneen toimivalla takuulla, paremmalla saatavuudella jne. 50€:llä saat kuitenkin koneen kasatuksi (ainakin minä voisin 50€:tä vastaan etsiä osat, tilata sen ja kasata sen..kyllä minulle kelpaa 100€:n tuntipalkka)
.
Eli lupaat hankkia minulle tuollaisen koneen softineen Saksasta 800 eurolla. Mä luulen, että tehdään kaupat.
Piraattiversioita en sitten hyväksy softiksi, siinä täytyy olla virallinen versio niin XP:stä, F-Securesta kuin kaikista muistakin softista ja softien paketit eivät saa olla avattuja. Saat avata ne vasta siinä vaiheessa kun olen paikalla vieressä katsomassa kun asennat softat. Kaiken tulee olla valmiiksi asennetuna ja kone ilmaiseksi tänne toimitettuna. Takuuta täytyy olla neljä vuotta, kiintolevyllä 5. Puhelintuki tulee olla ilmaista joka arkipäivä klo 9-17. (Sun täytynee ottaa 0800-numero ton takia tai ostella mulle jotain prepaidliittymiä)
Jos koneeseen tulee takuuaikana joku vika, sitoudut ilmaiseksi hakemaan/haetuttamaan lähettipalvelulla sen välittömästi täältä korjaukseen ja toimittamaan korjattuna takaisin niin, että välissä on korkeintaan yksi arkipäivä. Haluan takuuehdot kirjallisena ja kirjallisen takaisinostositoumuksen, siltä varalta että kone ei toimi kuten olet luvannut.
Oletko sanojesi takana vai menetkö puihin?

Viimeksi muokattu:

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
OoPee sanoi:
Mulla ei tosiaan ole juurikaan kokemuksia Suomen atk-puljuista, joten en ota kantaa homman toimivuuteen siellä. Tosin voisin kuvitella, että ihan kaikkia ei siellä Suomessakaan voi niputtaa yhteen kasaan, kyllähän niin Saksassa kuin täällä Itävallassakin löytyy puljuja, joissa asiakas on suhtkoht heittellä, jos joku osa ei suostukkaan toimimaan ja näistä löytyy sitten rapoa sivukaupalla erinäisiltä nettiforumeilta. Fiksu ostaja tosin tietysti hieman selvittelee liikkeen suosiota ja arvosteluja ennenkuin ryhtyy mitään tilaamaan. Sama toki pätee vaikka ostais ihan kotimaastakin. Tokihan laki useinmiten on kuluttajan puolella, mutta vaivaahaan ja aikaa se vie, jos asiasta joutuu tappelemaan. Toi sun mainitsema Mindfactoryhan on suhtkoht hyvämainen kauppa ja kyllä mä sieltä uskaltaisin suhtkoht huoletta osia tilata.
Oikeastaan en tiedä liikkeitä Suomessa joista ei olisi ikäviä kokemuksia (esim. verkkokauppa.com jne. kaikista on jotain huonoa vaikka pääasiallinen palaute on hyvää).

Jeps itsekin olin epäileväinen ulkomailtatilaamisen suhteen ennen kuin sitä kokeili. Homma toimii paljon paremmin ja kun sitä oli vuosikaudet tuota ennen Suomesta tilannut. Mindfactorysta en löytänyt pahaa sanottavaa eikä siitä meinaa löytää nytkään. Takuuhuollossa on siinä mielessä sama periaate kuin Suomessa, että vauhti riippuu siitä onko korvaavaa tuotetta lähettää, mutta Saksassa saatavuus on useimmiten niin hirvittävästi parempi, että...

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Runar ja Kyllikki sanoi:
Oletko sanojesi takana vai menetkö puihin?
800€? En vertaillut mielikuvitusliikkeeseesi kun puhuin 200 eurosta..

Tosin miten voisi etsiä sinulle yhtään mihinkään hintaan kun et edes kerro tarkasti niistä osista mitä esmerkkikoneessasi on!

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Rusina sanoi:
800€? En vertaillut mielikuvitusliikkeeseesi kun puhuin 200 eurosta..
Eli et ole sanojesi mittainen. Tämä selvä.

Mitä tulee mielikuvitusliikkeeseen, niin laitan eräälle forumilaiselle privaa, jossa paljastan liikkeen kirjallisen tarjouksen, koska tiedän että kyseinen forumilainen on ehdottoman luotettava. Hän vahvistanee liikkeen olemassaolon ja sen, että hinta pitää paikkansa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Kenen silmissä on, kenen ei.
No ihan perustietsikkaan saa suhtkoht helpolla vaihdettua Intelin prossun sijaan AMD:n (toki menee emolevykin samalla vaihtoon, muut osat eivät) mutta Volvoa ei kai kovin helpolla saa toimimaan Mersun koneella, tätä mä ajoin takaa tuolla modulaarisuudella.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:

Mitä tulee mielikuvitusliikkeeseen, niin laitan eräälle forumilaiselle privaa, jossa paljastan liikkeen kirjallisen tarjouksen, koska tiedän että kyseinen forumilainen on ehdottoman luotettava. Hän vahvistanee liikkeen olemassaolon ja sen, että hinta pitää paikkansa.
Ohhoh, mulle on tullu näköjään privaa... hetkinen! :)

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
OoPee sanoi:
Ohhoh, mulle on tullu näköjään privaa... hetkinen! :)
Joo, hyvä on paketti :ahem: Mikäli itselläni olisi noin paljon laittaa rahaa koneeseen, voisin hyvinkin hankkia vastaavan.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Rusina sanoi:
Lisäksi Suomessa postikulut tarkoittavat sitä, että tuote pitäisi hakea postista kun Saksasta tilatessa osat tulee suoraan kotiin sovittuna aikana, mille tosiaan voi laskea hieman plussa-arvoa.
lol, ootsä ihan tosissas. :D Aika monessa hyvässä nettiliikkeessä on ainut toimitusmuoto Postipaketti14.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Sam sanoi:
Joo, hyvä on paketti :ahem: Mikäli itselläni olisi noin paljon laittaa rahaa koneeseen, voisin hyvinkin hankkia vastaavan.
Tietäen aiemman ostohistorian ja muuta asiaan liittyvää, pidätkö 1000 euron tarjousta uskottavana?

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Pasi73 sanoi:
lol, ootsä ihan tosissas. :D Aika monessa hyvässä nettiliikkeessä on ainut toimitusmuoto Postipaketti14.
Niin lisähintaan, mikä tietysti entisestään pienentää postikulujen eroa.

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tietäen aiemman ostohistorian ja muuta asiaan liittyvää, pidätkö 1000 euron tarjousta uskottavana?
Tosin mikset laita minulle sitä viestiä? Minä olen kyllä kiinnostunut uusista vaihtoehdoista.

Ennen tuota ei ole mitään syytä olettaa, etteikö kyseessä ole mielikuvituksesi tuote.

---

Tai no eihän tuo ole vaihtoehto, kun suhteilla vain saa tuon tarjouksen.

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Runar ja Kyllikki sanoi:

Toisekseen

1) Et ole tarjonnut vielä minulle tuota tietoa privana, joten en voi tarkistaa väitettäsi eikä minulla ole mitään syytä uskoa tuota väitettäsi
2) Toisekseen jos olisit lukenut viestini, niin puhuin YLEISESTI-muodossa, mikä ei välttämättä tarkoita, että 200€ halvemmalla saisin kuin sinä saat suhteilla. 200€ koski lähinnä sitä mitä normaalit kuluttajat saavat. Siis olettaen ettei tuo tarjous ole vain mielikuvitustasi.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Rusina sanoi:
Tosin mikset laita minulle sitä viestiä? Minä olen kyllä kiinnostunut uusista vaihtoehdoista.
En pidä sinua kyllin luotettavana ihmisenä, että voisin uskoa joko omiani tai toisten liikesalaisuuksia sinulle.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Rusina sanoi:
Tai no eihän tuo ole vaihtoehto, kun suhteilla vain saa tuon tarjouksen.
Suhteita on helppo luoda :thumbup: Toki aina lähtötilanteessa neuvotteluvaraa on vähemmän. Itselleni tuli parin ensimmäisen koneen jälkeen tilanne, ettei enää ollut mielekästä vaihtaa käyttämääni ostopaikkaa :)

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Rusina sanoi:
1) Et ole tarjonnut vielä minulle tuota tietoa privana, joten en voi tarkistaa väitettäsi eikä minulla ole mitään syytä uskoa tuota väitettäsi
:nope:
Olen pahoillani, ettei minun sanani riitä :(