Lunssila
Well-known member
- Liittynyt
- 6.6.2008
- Viestit
- 18215
Rankin: Malesia tai Barcelona.Mikähän kauden radoista on helpoin ja vaikein renkaille profiilin perusteella? (jos ilmastoa ja säätä ei lasketa)
Helpoin: Monaco.
Rankin: Malesia tai Barcelona.Mikähän kauden radoista on helpoin ja vaikein renkaille profiilin perusteella? (jos ilmastoa ja säätä ei lasketa)
Pelkän profiilin perusteella rankimpia lienevät ne, joilla on eniten high downforce-mutkia. Kulutukseen vaikuttavat kuitenkin myös pinnoitteen laatu ja vallitseva lämpötila. Tällä kaudella kahta kovinta on käytetty niin Malesiassa, Bahrainissa kuin Espanjassakin. Viime vuonna kahta kovinta käytettiin myös Spassa, Monzassa, Austinissa ja Interlagosissa (mutta tästä vuodesta poiketen ei Bahrainissa).Mikähän kauden radoista on helpoin ja vaikein renkaille profiilin perusteella? (jos ilmastoa ja säätä ei lasketa)
Rengaskulutus on osa auton suorituskykyä. Red Bull ja Mercedes nyt vain ovat epäonnistuneet auton suunnittelussa noille renkaille (jossain määrin). Sama renkaisiin tutustumisaika ja -mahdollisuus heillä on ollut kuin muillakin. Turha valittaa, kun eivät itse osanneet.Onhan tuo touhu oikeasti mennyt ihan naurettavaksi. Kyse ei enää ole siitä kuka on nopein, vaan siitä kuka osaa säästää renkaita parhaiten. Auton suorituskyvyllä ei ole niin suurta väliä kun todellisuudessa körötellään sekuntitolkulla auton potentiaalista, koska muuten renkaat murenevat käsiin.
Amen to that!Kannattaa pitää mielessä, että tylsimmillään laji on ollut juuri silloin kun on saatu vetää alusta loppuun täysillä.
Sen sijaan, että Red Bull alkaisi uhkailla vetäytymisellä he voisivat ratkaista ongelman renkaiden kanssa muuttamalla autoa niin, että se kuluttaa renkaita vähemmän.Niin että joko tai? Ei se niin tarvitse olla. Alkaa hieman ärsyttää toi Hemberyn asenne. Milloin on rengaspomo ollut näin paljon esillä? Toivottavasti RB uhkaa vetäytymisellä, jotta saadaan järki tähän touhuun.
Koska se maksaa valmistaa ja tuoda tuplamäärä kuivan kelin renkaita kisapaikalle. Jos tiimit olisivat valmiita maksamaan kustannukset, niin mikäs siinä, mutta epäilen että olisivat.Itse en vieläkään ymmärrä miksei tiimit itse saa valita renkaat viikonlopuiksi?
Itse en vieläkään ymmärrä näitä kommentteja. Eikö pääsyy hidasteluun aika-ajoon verrattuna ole bensakuorma? Mun mielestä täyttä potaskaa tämmöset väitteet niin kauan, kun kukaan ei meille vieläkään ole näyttänyt mihin he muka pystyisivät kisabensoilla. Voisi Hamilton tai Weebo väläyttää yhden tai kaksi tai kolme tämmöistä kierrosta ja tulla sitten uudelleen varikolle renkaidenvaihtoon, saisi nämä Hamin ja RB-pomojen puheet vähän lihaa luitten ylle.Onhan tuo touhu oikeasti mennyt ihan naurettavaksi. Kyse ei enää ole siitä kuka on nopein, vaan siitä kuka osaa säästää renkaita parhaiten. Auton suorituskyvyllä ei ole niin suurta väliä kun todellisuudessa körötellään sekuntitolkulla auton potentiaalista, koska muuten renkaat murenevat käsiin.
Hamiltonin kommentti viime kisassa kertoo kaiken, "I can't drive any slower".
Komp. Low-downforcejen hitaatmutkat eivät syö rengasta kuin älyttömän downforcen kanssa pitkiä nopeita mutkia nopeitten mutkien perään.Rankin: Malesia tai Barcelona.
Helpoin: Monaco.
Erittäin huono uutinen, toivottavasti Ferrari (jolla vähän vipuvartta lajinpiiristä löytyy) puuttuu asiaan. Ja voishan se Lotuskin ilmoittaa jotain.MTV3:n tietojen mukaan Pirelli tuo takaisin viimevuotiset renkaat: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/05/1755318/huono-uutinen-raikkoselle-viime-kauden-renkaat-takaisin
Aivan järkyttävää pelleilyä muuttaa sääntöjä kesken kauden. Jos et ole itse onnistunut kehittämään sopivaa autoa renkaille, niin olisi syytä pitää turpansa kiinni.