Tuohan on ollut tavoite koko ajan, mutta kun jokaiselle radalle ei voi räätälöidä juuri sille sopivia renkaita, niin neljällä seoksella ei mitenkään saada aikaisin tilannetta, että tuo määrä stoppeja aina toteutuisi. Barcelonassa tehdään kahdella kovimmallakin neljä stoppia, Monacossa kahdella pehmeimmällä voi ajaa yhdellä stopilla.Pirelli pyrkii vähentämään varikkopysähdysten määrää Silverstoneen mentäessä. "tavoite on 2-3 pysähdystä kisoissa, joten 4 on selvästi liikaa" Saas nähä.
http://www.formula1.com/news/headlines/2013/5/14555.html
Hembery viittaa jutussa nimenomaan tuohon olemassaolevaan tavoitteeseen.Jaa. No sitten on vähän hölmöä että tuosta on tehty uutinen.
Tuohon vaikuttaa sekin, että loppukaudesta on enemmän renkaille helppoja ratoja.Ongelmahan ei ole iso, ja loppukaudesta ongelma on pikemmin päinvastainen, stoppeja on 1-2. Pirelli pehmensi seoksia tälle kaudelle ja nyt ilmeisesti ei ole täysin tyytyväinen seurauksiin. Renkaita pitäisi mielestäni pehmentää kauden mittaan, sitä mukaa kun tallit alkavat ymmärtää niitä.
Toki, mutta alkukaudesta ne eivät olisi renkaille niin helppoja.Tuohon vaikuttaa sekin, että loppukaudesta on enemmän renkaille helppoja ratoja.
No, 1-2 menee saman verran ohi tavoitteen kuin 3-4.Ja onko se 1-2 stoppia ongelma, jos 3-4 stoppia on liikaa? Mun mielestä on ihan ok, että jossain kisoissa on yksi ja jossain 4 stoppia. Ei kaikkien kisojen pidä olla samanlaisia.
Samaa mielta. Nyt pitais Hembryn pitaa paa kylmana ja jattaa ylireagoinnit Red Bullille ja Mersulle.Toki, mutta alkukaudesta ne eivät olisi renkaille niin helppoja.
No, 1-2 menee saman verran ohi tavoitteen kuin 3-4.
Siitä olen samaa mieltä, että vaihtelu on vain hyvä asia, enkä itse lähtisi ylireagoimaan Espanjassa nähtyyn stoppimäärään. Vaikka kisa sinällään loppua lukuunottamatta viihdyttävä olikin, niin juuri tuolle radalle pieni lisä-action ei ole pahitteeksi.
Autosport (käännös minun)"Mitä haluatte? Meitä pyydettiin tuottamaan kahdesta kolmeen stoppia ja jäljittelemään Kanadan 2010 kisaa."
"Tiedän, että jotkut teistä haluaisivat meidän tekevän yksipysähdyksisiä kisoja, jossa renkaat eivät ole tekijä. Ja voidaan kyllä palata jonossa-ajeluun, jossa lähtöjärjestys on maaliintulojärjestys, jos te sitä haluatte."
"Mitä haluatte meidän tekevän? Kertokaa, niin me toteutamme."
Ei kun Hembery kysyy vielä toistamiseen, että mitä halutaan. Jätin sen rivin kääntämättä, mutta lisäsin sen nyt tuohon.Niin että joko tai? Ei se niin tarvitse olla. Alkaa hieman ärsyttää toi Hemberyn asenne.
Varmaan silloin, kun renkaista on ollut yhtä paljon polemiikkia. Koko ajan joku toimittaja kyselemässä, niin pakostihan sitä on esillä (kun sata muuta mediaa sitten levittää jokaisen haastattelun).Milloin on rengaspomo ollut näin paljon esillä? Toivottavasti RB uhkaa vetäytymisellä, jotta saadaan järki tähän touhuun.
Hatusta heitettynä, niin peräkkäin tulevat Montreal ja Silverstone. Suzukakin voisi olla paljon rankempi, mut keventäisköhän 8-muoto rasitusta tasaisemmin oikealle ja vasemmalle.Mikähän kauden radoista on helpoin ja vaikein renkaille profiilin perusteella? (jos ilmastoa ja säätä ei lasketa)