CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15009
Tämä Pirellin jatkuva painostus muutoksiin syö kyllä arvoa tältä lajilta. Pirelli on luomassa parhainta rengastaistoa 15-16 vuoteen lajissa ja sitten tuo jatkuva valitus.:wall:
Toki tuoreimmassa Barcelonan kisassa renkaat olivat jo Goodyearinkin heikoimpiakin renkaita huonommat. Aivan sama kuin Mansellin aikaan samalle radalle olisi pistetty kaikille D-seokset alle ja 3-4 pysähdystä kisassa olisi silloinkin nähty. Muilla seoksilla sitten olikin vain 1-2 tai ei lainkaan pysähdyksiä. (Kovimmalla A-seoksilla ajettaessa ja silloinkin vain teoreettisesti.)
Paljon parempi olisi Pirellin kannalta luoda lajiin helppokäyttöinen yleisrengas joka olisi riittävän kova ja pehmeä tasapuolisesti. Pirelli on ottanut hyviä askeleita sen luomiseen, mutta jatkuvat muutokset ja osin nykyiset sääntörajoitukset rajoittavat sen kehitystä. Rengasvalmistajien sota ei sinällään olisi pahitteeksi, mutta se lisäisi kustannuksia ja hivelevyyttä testirajoitusten rikkomiseen.
Toki vuoden 2010 Bridgestonen ja Pirellin renkaiden pehmeiden renkaiden yhdistäminen saattaisi jotain auttaa, mutta parhaita lajityypin renkaita ja lajin todellisen viihdearvon nostoa se ei toisi. Rengasarvollisesti kisojen viihdearvoa söi valmistajien pelleilyn ja renkaiden liiallisen kovuuden lisäksi vuosia myös välitankkaus.
Toki tuoreimmassa Barcelonan kisassa renkaat olivat jo Goodyearinkin heikoimpiakin renkaita huonommat. Aivan sama kuin Mansellin aikaan samalle radalle olisi pistetty kaikille D-seokset alle ja 3-4 pysähdystä kisassa olisi silloinkin nähty. Muilla seoksilla sitten olikin vain 1-2 tai ei lainkaan pysähdyksiä. (Kovimmalla A-seoksilla ajettaessa ja silloinkin vain teoreettisesti.)
Paljon parempi olisi Pirellin kannalta luoda lajiin helppokäyttöinen yleisrengas joka olisi riittävän kova ja pehmeä tasapuolisesti. Pirelli on ottanut hyviä askeleita sen luomiseen, mutta jatkuvat muutokset ja osin nykyiset sääntörajoitukset rajoittavat sen kehitystä. Rengasvalmistajien sota ei sinällään olisi pahitteeksi, mutta se lisäisi kustannuksia ja hivelevyyttä testirajoitusten rikkomiseen.
Toki vuoden 2010 Bridgestonen ja Pirellin renkaiden pehmeiden renkaiden yhdistäminen saattaisi jotain auttaa, mutta parhaita lajityypin renkaita ja lajin todellisen viihdearvon nostoa se ei toisi. Rengasarvollisesti kisojen viihdearvoa söi valmistajien pelleilyn ja renkaiden liiallisen kovuuden lisäksi vuosia myös välitankkaus.