Positiivisesti yllättänyttä asiakaspalvelua

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
OoPee sanoi:
Ja tää sama kundi ihmettelee muissa otsikoissa, että miksi a) hänen kirjoituksiaan tulkitaan tahallaan väärin ja b) miksei niitä tulkitaan edelleenkin väärin, vaikka hän erikseen ilmoittaisi, ettei asia ole noin :rolleyes:
Väittäkö, jotta jaska onkin Paavo Väyrynen ?

Tolerantti

Well-known member
OoPee sanoi:
... Duunikaveri selitti, että jos kerran hänkin veloittaa avusta, niin tottakai sitten toistekinpäin. "NIIN MUITTA SE ON IHAN ERI ASIA! toi on vaan tommosta pelailua mitä sä teet, mä teen ihan oikeeta duunia" :rolleyes:
Kaiketi tässä on asian ydin: hyvin moni ei ymmärrä nörtteilyä oikeaksi työksi. Ei tajuta, että on pitänyt kouluttautua jne. Kun kerran naapurin penskakin näyttää osaavan rassata konetta, ja tekee sitä vapaaehtoisesti yökaudet, niin miksei sitten aikuinenkin nörtti.

Toisaalta homma toimii myös toisinpäin. Kun maallikon koneeseen tulee vika, hän on täysin, siis täysin avuton. Autosta osaisi katsoa edes öljyt, mutta eihän tietokoneessa ole koko öljytikkua. Tämä merkitsee sitä, että on heittäydyttävä nörttien armoille. Kone liikkeeseen, jossa joku hevirokkarirengaskorva ottaa sen haltuunsa käsittämätöntä hattivatti-slangia nasaaliäänellä mongertaen.

Konetta sitten huolletaan epämääräinen aika. Hakiessa tulee lasku kouraan. Erittelystä ei ymmärrä yhtään mitään. Onaleita vaihdettu, 120 e kiitti! Maallikko ottaa koneen kantoon ja taakse vilkaistessaan on varma, että nyt se nörtti vain pidättelee vaivoin nauruaan, kunnes hän selviää ovesta ulos. Maallikolla ei ole mitään tuntumaa siitä, että kusetettiinko häntä ja kuinka paljon. :mad:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Jaahas. Jaska-jarna jatkuu nyt täällä. Hyi! :mad_old:

Aikuisia poikia....voe, voe....tekisi itsekin mieli hypätä sekaan, mutta ei enää uskalla.:( :eek:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Tolerantti sanoi:
Konetta sitten huolletaan epämääräinen aika. Hakiessa tulee lasku kouraan. Erittelystä ei ymmärrä yhtään mitään. Onaleita vaihdettu, 120 e kiitti! Maallikko ottaa koneen kantoon ja taakse vilkaistessaan on varma, että nyt se nörtti vain pidättelee vaivoin nauruaan, kunnes hän selviää ovesta ulos. Maallikolla ei ole mitään tuntumaa siitä, että kusetettiinko häntä ja kuinka paljon. :mad:
Tuo sama pätee mihin korjaamoon tahansa.

Vesku

Maatalousneuvos
Tuo tietokoneen korjaaminen on kyllä semmoista työtä, että eihän siitä mitään tosiaan "kotikorjauksena" tarvinne maksaa. Eräs naapurikaveri- ATK-ope- on täysin kyrsiintynyt siihen, että kylän koneiden huollot ja asennukset on hälle tulossa -kahvipalkalla! Nykyisin kieltäytyy, viekööt koneensa Kuopioon tai muuanne. Tosin itsekin olen häntä hätätilanteissa käyttänyt- sillä pullopalkalla.... :eek:

Pääsiäisen jälkeen asentaja kävi laittamassa kylmiön kuntoon, joku alle kympin termostaatti ja 10 minutttia töitä. 111 euroa, tosin matkaa sivuunsa joku reilu 30 km. Ihan asiallinen homma, ei siinä mitään. Mutta jos vastaava kuntoonlaitto tehdään tietokoneelle, niin....

Toinen vastaava " ei oikeaa työtä"-arvostus oli vajaa kymmenen vuotta sitten, eli nämä verokirjanpidot ja EU:n mukanan tuomat tukihakemusten täytöt + viljelusuunnitelmat. Varsinkin maalla fyysinen työ on ainostaan sitä oikeaa työtä. Itselläkin oli alussa vaikeuksia velottaa edes puolta siitä, mitä ProAgrian maaseutukeskuksen kaverit otti. Ja kommenttejakin alussa kuului " et sinä tuota ansiota olisi saanut ropsimetsässä tehtyä samassa ajassa"...

No, nyt on asiat vakiintuneet.

haju

Banned
Tolerantti sanoi:
Toisaalta homma toimii myös toisinpäin. Kun maallikon koneeseen tulee vika, hän on täysin, siis täysin avuton. Autosta osaisi katsoa edes öljyt, mutta eihän tietokoneessa ole koko öljytikkua. Tämä merkitsee sitä, että on heittäydyttävä nörttien armoille.
Kun maallikon uuteen autoon tulee vika, on hän täysin avuton. Jouduin eräänä sunnuntaina vaihtamaan vuoden 2004 malliseen Renaultiin ajovalot. Toinen puoli onnistui reilun tunnin puuhastelun jälkeen. Toista en edes yrittänyt. Auton "manuaalikin" suositteli, että polttimoiden vaihto suoritetaan merkkikorjaamossa :nope: . Sunnuntaipäivänä ei niitä merkkikorjaamoita vain ollut auki :thumbdown .

Tolerantti

Well-known member
jps:n ja hajun kommentit ovat aivan totta. Auton kohdalla vaan on enemmän tunne, että homman olisi itsekin osannut jotenkin tehdä (vaikkei olisikaan oikeasti), vaikka aikaa olisikin mennyt. Siten homma tuntuu "oikeammalta".

Tietokone vaan tuntuu olevan erikoistapaus. Se ei ole "oikea" kone tahi laite: sitä käytetään toisarvoiseen pelailuun jne., vaikka se useille onkin välttämätön työkalu. Tietokone on niinkuin nintendosta seuraava, joten ei kai sen korjailukaan pullakahvia kummempaa korvausta vaadi. :D

haju

Banned
Tolerantti sanoi:
Tietokone on niinkuin nintendosta seuraava, joten ei kai sen korjailukaan pullakahvia kummempaa korvausta vaadi. :D
Kotona kiertäville tietokonehuoltajille voisi olla kysyntää. Luulen, että moni pyytää kavereita (ja kaverin kavereita) apuun juuri siksi, että palvelua on vaikea saada edes ostamalla. Itsekin olen viettänyt naapurin koneen kanssa useampia tunteja; käyttöjärjestelmän, nettiyhteyden ja ohjelmistojen asentelua. Vastapalveluna (kahvin ja pullan lisäksi) olen saanut remonttiapua :ahem: .

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Vesku sanoi:
Tuo tietokoneen korjaaminen on kyllä semmoista työtä, että eihän siitä mitään tosiaan "kotikorjauksena" tarvinne maksaa. Eräs naapurikaveri- ATK-ope- on täysin kyrsiintynyt siihen, että kylän koneiden huollot ja asennukset on hälle tulossa -kahvipalkalla! Nykyisin kieltäytyy, viekööt koneensa Kuopioon tai muuanne. Tosin itsekin olen häntä hätätilanteissa käyttänyt- sillä pullopalkalla.... :eek:

Pääsiäisen jälkeen asentaja kävi laittamassa kylmiön kuntoon, joku alle kympin termostaatti ja 10 minutttia töitä. 111 euroa, tosin matkaa sivuunsa joku reilu 30 km. Ihan asiallinen homma, ei siinä mitään. Mutta jos vastaava kuntoonlaitto tehdään tietokoneelle, niin....

Toinen vastaava " ei oikeaa työtä"-arvostus oli vajaa kymmenen vuotta sitten, eli nämä verokirjanpidot ja EU:n mukanan tuomat tukihakemusten täytöt + viljelusuunnitelmat. Varsinkin maalla fyysinen työ on ainostaan sitä oikeaa työtä. Itselläkin oli alussa vaikeuksia velottaa edes puolta siitä, mitä ProAgrian maaseutukeskuksen kaverit otti. Ja kommenttejakin alussa kuului " et sinä tuota ansiota olisi saanut ropsimetsässä tehtyä samassa ajassa"...

No, nyt on asiat vakiintuneet.
Jatkossa on muuten sitten mun vastaukset (ennenkaikkea väärät!) tuolla tietokonepuolella maksullisia. 10 euroa per kommentti (max. 10 riviä, sen jälkeen 50 centtiä per rivi). Tiedoksi! :frank:

Eikä sitten kuseteta sillä, että esitetään ne kysymykset jakossa täällä Vapaassa! :jaska:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Minä taas veloitan, jokaisesta käymästäni jarnasta jatkossa 107 euroa. Riippumatta siitä kirjoitinko faktaa vai "vaktaa". Yleensä kait jälkimmäistä.

Mainosmiljuunat joutaa nyt parempiin taskuihin....

Knoukka

Well-known member
Formulanomi sanoi:
Minä taas veloitan, jokaisesta käymästäni jarnasta jatkossa 107 euroa. Riippumatta siitä kirjoitinko faktaa vai "vaktaa". Yleensä kait jälkimmäistä.

Kenelle tai kenen äidille meinaat laskun laittaa? :thumbup:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Formulanomi sanoi:

Mä taas puolestani velotan sulta 200 euroa per zipale siitä hyvästä, että jätän vastaamatta ja nolaamatta sut :eek:

DFiaA

I told you so
OoPee sanoi:
Jatkossa on muuten sitten mun vastaukset (ennenkaikkea väärät!) tuolla tietokonepuolella maksullisia. 10 euroa per kommentti (max. 10 riviä, sen jälkeen 50 centtiä per rivi). Tiedoksi! :frank:

Eikä sitten kuseteta sillä, että esitetään ne kysymykset jakossa täällä Vapaassa! :jaska:
Maksaako arvio kommentoinnin määrästä?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mutku sanoi:
Kai muistat maksaa Ruunarille royaltit?
Ei ollu mitään puhetta sitäpaitti eihän se tee mitään oikeeta duuniakaan, leikkii vaan ja viilaa mopoaan! :nope: