Presidentti 2006, kierros 2

Toisella kierroksella äänestän

• Numero 3:sta Sauli Niinistöä

Äänet: 91 71,7%
  • Numero 9:ä Tarja Halosta

Äänet: 36 28,3%

• Äänestäjiä yhteensä
    127

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
KnowHow sanoi:
Valitettavasti ne heitot ovat nyt ajankohtaisempia kuin koskaan. Pääomien vapaa ja äärimmäisen nopea liike maksimaalisten tuottojen perässä rikkoo väkivaltaisesti ihmisten hyvinvoinnille ja turvallisuudella tarpeellisia yhteiskuntarakenteita. Tästä ei kai olla eri mieltä?

Siksi väsyneitä heittoja ja siksi Halonen, koska Halonen asettuu arvomaailmassa heittopusseiksi joutuvien ihmisten inhimilliselle puolelle. Niinistö asettuu sinne kovien materiaalisten arvojen puolelle.
Jos Halonen on tuossa suhteessa parempi, miksei mitään erityistä parannusta ole tapahtunut kuuden vuoden aikana ?

Halonen ja Halosen kannattajien teestit. Populismia ja lapsenuskoa parempaa. Ei muuta. Tyhjän pyörittämistä. Toivottavasti siihen tulee loppu. :)

mn97

Banned
Moe Szyslak sanoi:
Nykysysteemissä jossa yritykset hakevat voittoa ja vielä suurta semmosta siirtämällä tuotannon jonnekin vinku-intiaan, tehdään työntekijöistä työttömiä ja omat tulot senkun kasvaa (+ sijoittajien). Tuloerot kasvaa, ja kansa voi huonommin.

Tällä nyt ei ole suoranaisesti mitään tekemistä pressanvaalien kanssa mutta mua yököttää tää nykyinen kapitalismisysteemi, jossa tuottaviakin firmoja ajetaan alas vain lisävoittojen tähden. Minkäänlaista pitkänajan strategiaa ei ole, vaan eletään kvartaali kerrallaan ja yritetään pitää sijoittajat tyytyväisinä. :nope:

Mutta tuomionpäivä tulee :ahem:
Olen samaa mieltä tuloeroista. Jos näitä voimia vastaan haluaa taistella, tarvitaan siihen vahvoja ihmisiä. Heikko ihminen ei pysty ajamaan mitään asiaa, vaikka haluaisikin. Siksi Sauli. Täytyy muistaa, että Sauli on kokenut elämässää kovia. On tsunamia, vaimon kuolemaa ja niin edelleen. Kyllä nuo opettavat.

Vesku

Maatalousneuvos
Moe Szyslak sanoi:
Tällä nyt ei ole suoranaisesti mitään tekemistä pressanvaalien kanssa mutta mua yököttää tää nykyinen kapitalismisysteemi, jossa tuottaviakin firmoja ajetaan alas vain lisävoittojen tähden. Minkäänlaista pitkänajan strategiaa ei ole, vaan eletään kvartaali kerrallaan ja yritetään pitää sijoittajat tyytyväisinä. :nope:

Mutta tuomiopäivä tulee :ahem:
Milloin? :doubtful:

Off-Topic

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:

Mutta tuomionpäivä tulee :ahem:
Samaa mieltä, syödään pääomia tuloksen tekemiseksi. Valtio kulkenut siinä kehityksen eturivissä ripeemmin kun mitä pahimmat riistäjäkapitalistit ovat ikinä uskaltaneet edes toivoa, vaikka hallituksen aatesuunnista vois ehkä muunlaista kehitystä odottaa.

Ja se tuomiopäivä todellakin tulee; koska ja mikä on tuomio, niihin asioihin vois vielä ehkä kyetä vaikuttamaan.

patriot

Foorumin senaattori
Moe Szyslak sanoi:
Aikamoista provosointia ja asiayhteyksien liittämistä presidentinvaaleihin. Ja viittaukset vuoteen 1918 on kuin suoraan alkiolaisesta- ja suojeluskunnan oppikirjasta. :nope:

En yhtään ihmettele jos Laihialla Vanhanen on ottanut takkiinsa jos moisella kuralla vaaleja käyt. :D :thumbup:
Mitäs toi sun touhusi on!? Teit sen taas! Minä provosoin ja sinä olit muka asiallinen. :rolleyes: Just! Kyllä teikäläisen kitinä siitä, että Sale on pelkästää sikarikkaiden edunajaja on solvausta. Mitä suurimmissa määrin. Koitas nyt myöntää Moe, että sä oot itse aika agitaattori. Ellet pahin. Provosointia näet kaikkialla, mutta itse et ole mitään tehnyt. :D Hyvää jatkoa! :thumbup:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Il Tempo Gigante sanoi:
Lienee tarpeen tähän väliin laittaa kevennys.
Toivottavasti kukaan ei huomaa yhdistellä Narrin kuvaa ja Halosta. :eek!:

Se olisi meinaa pyhäinhäväistys. :mad_old:

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
On kiinnostavaa nähdä mitä tapahtuu, kun valtaosa suurista ikäluokista siirtyy eläkkeelle seuraavan kuuden vuoden aikana. Huoltosuhde ainakin muuttuu dramaattisesti. Kuinka suuri osa tuosta porukasta muuttaa esimerkiksi Espanjaan tai johonkin muuhun lämpimään maahan (ainakin talveksi) asumaan ja vähentämään samalla Suomesta sitä kuuluisaa kulutuskysyntää, ja kuinka mahdollinen joukkopako ulkomaille muuttaa esimerkiksi asuntomarkkinoita? Jääkö tänne vain entistä suuremman siivun palkastaan sen sivukuluihin menettävät työntekijät, työttömät ja työkyvyttömät sekä köyhät ja sairaat vanhukset? Katellaan ja ihmetellään.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
On hieman naiivia maalailla minkäänlaisia 110% varmoja positiivisia tulevaisuudenkuvia tai loppupeleissä aina siedettäviä negatiivisia uhkia väestön ikääntymisestä, koska maailma on tällä hetkellä muuten suhteellisen kestämättömässä tilanteessa.Se on kaikkea muuta kuin vakaa, varma ja kestävä.Luonto josta kaikki ihmisen elämän perusta ja hyvinvointi lähtee - mikä on liian monilta maailmassa päässyt unohtumaan - ei välttämättä enää kovin kauan nykymenolla jaksa ja suursodan (=maailmansodan) mahdollisuus on kaikkea muuta kuin poissuljettu.

DFiaA

I told you so
Mr Natural sanoi:
On kiinnostavaa nähdä mitä tapahtuu, kun valtaosa suurista ikäluokista siirtyy eläkkeelle seuraavan kuuden vuoden aikana. Huoltosuhde ainakin muuttuu dramaattisesti. Kuinka suuri osa tuosta porukasta muuttaa esimerkiksi Espanjaan tai johonkin muuhun lämpimään maahan (ainakin talveksi) asumaan ja vähentämään samalla Suomesta sitä kuuluisaa kulutuskysyntää, ja kuinka mahdollinen joukkopako ulkomaille muuttaa esimerkiksi asuntomarkkinoita? Jääkö tänne vain entistä suuremman siivun palkastaan sen sivukuluihin menettävät työntekijät, työttömät ja työkyvyttömät sekä köyhät ja sairaat vanhukset? Katellaan ja ihmetellään.
Jäähän tänne ne veroista vapautetut omistajat, jotka sijoittavat rahansa ulkomaille :D

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
J.Heldenview sanoi:
Jäähän tänne ne veroista vapautetut omistajat, jotka sijoittavat rahansa ulkomaille :D
Ei omistajia ole vapautettu verosta, omaisuus on, omistuksesta saatavat tulot verotetaan edelleen.

Globalisaatio taitaa olla vähän sellainen peikko, että sitä ei lainsäädännöllä padota ja yritykset kääntyvät herkästi itseään vastaan, koska kynnelle kykenevä suurpääoma ja tuotanto vaan liukenee ja pien-yrittäjät tukahtuvat lakiesteiden alle. Mitä järkeä palkata duunaria, jos sen valitsee joku SAKn neuvosto ja siitä ei pääse eroon turvautumatta metodiin jolla Ruotsissa ollaan hankkiuduttu eroon listan huipulla olevista Demareista.

If you can't beat them join them......

Luonnosta nyt viimeiseksi kannattaa ollaa huolissaan, se huolehtii itsestään. Ihmisellä ei ole minkään valatakunnan jakoa, kun luonto sovittaa melonin nenään, turpaan tulee että tukka lähtee.

Viimeksi muokattu:

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Oho sanoi:
Luonnosta nyt viimeiseksi kannattaa ollaa huolissaan, se huolehtii itsestään. Ihmisellä ei ole minkään valatakunnan jakoa, kun luonto sovittaa melonin nenään, turpaan tulee että tukka lähtee.
Niin että ilman mitään muutoksia nykyiseen malliin eteenpäin mennen?

Off-Topic

Well-known member
Millasia muutoksia pitäis tulla? Mikä on valtaisan huonosti, ja miten siihen vaikutetaan,ettei näin olisi?

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
Black Leopard sanoi:
Niin että ilman mitään muutoksia nykyiseen malliin eteenpäin mennen?
Siis varmaankin jos halutaan että ihminen on jatkossakin kliimaksilaji, "pysähtyneisyydenaika", lokaali minimi johon ollaan jämähdetty niin silloin vamaan tarttis jotain tehdä.

Mutta luonnon takia luonnonsuojelu on tuuleen kusemista, luonto ja siinä oleva elämä on sen verran sitkeä ilmiö, että on melkoista lajisovinismia kuvitella, että ihmisellä on sanan sijaa. Ittemme voidaan tuhota ja luvalla sanoen ei paljoa napostele kunhan ei tapahdu seuraavaan n. 40 vuoteen, mutta luontoa ja elämää ei, ja sillä on jopa jotain väliä.

Turha mulle on mitään itsestään selviä truismeja jatkuvan talouskasvun mahdottomuudesta toistaa, toki mä tiedän että rajatta kasvava funktio, jonka kaikki derivaatatkin kasvaa rajatta ei mitenkään voi kuvata globaalia taloutta oikein.

Mutta kuten sanottu mulla ei ole eikä tule olemaan lapsia, ja sitä myöden rehelliset motiivit huomisesta huolehtimiseksi on hiukan hakusessaan. Mä en vaan jaksa olla huolissani siitä millaisen maailman joidenkin tuntemattomien ihmisten lapset perii, kun en edes jaksa olla huolissani omasta iäisyydestäni lasteni kautta.

Tekee varmaan musta pahan ihmisen mutta so fucking what.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Oho sanoi:
Siis varmaankin jos halutaan että ihminen on jatkossakin kliimaksilaji, "pysähtyneisyydenaika", lokaali minimi johon ollaan jämähdetty niin silloin vamaan tarttis jotain tehdä.

Mutta luonnon takia luonnonsuojelu on tuuleen kusemista, luonto ja siinä oleva elämä on sen verran sitkeä ilmiö, että on melkoista lajisovinismia kuvitella, että ihmisellä on sanan sijaa. Ittemme voidaan tuhota ja luvalla sanoen ei paljoa napostele kunhan ei tapahdu seuraavaan n. 40 vuoteen, mutta luontoa ja elämää ei, ja sillä on jopa jotain väliä.

Turha mulle on mitään itsestään selviä truismeja jatkuvan talouskasvun mahdottomuudesta toistaa, toki mä tiedän että rajatta kasvava funktio, jonka kaikki derivaatatkin kasvaa rajatta ei mitenkään voi kuvata globaalia taloutta oikein.

Mutta kuten sanottu mulla ei ole eikä tule olemaan lapsia, ja sitä myöden rehelliset motiivit huomisesta huolehtimiseksi on hiukan hakusessaan. Mä en vaan jaksa olla huolissani siitä millaisen maailman joidenkin tuntemattomien ihmisten lapset perii, kun en edes jaksa olla huolissani omasta iäisyydestäni lasteni kautta.

Tekee varmaan musta pahan ihmisen mutta so fucking what.
Täytyy täysin rehellisesti tunnustaa että olen erittäin iloinen siitä että ainakaan kaikki eivät tässä maassa saati maailmassa ajattele kuten sinä :nope:

Kuulostaa tämä sitten miten tekopyhältä ja kliseeltä hyvänsä