Presidentti!

patriot

Foorumin senaattori
Halonen suhtautuu globalisaatioon turhan negatiivisesti. Tai näin ainakin antoi ymmärtää. Pitäisi pyrkiä löytämään se positiivinen asia kaikesta kuten Willerkin sanoi. Halonen keskittyy kaiken kaikkiaan liikaa asioihin joihin Suomen on loppujen lopuksi hyvin vaikea vaikuttaa. Halosen tulisi tasavallan presidenttinä nostaa esille niitä vaikeita ratkaisuja, joita Suomessa joudutaan tekemään lähivuosina. Sen sijaan presidentti seikkailee maailmalla ja on mukana komissiossa, joka loppupäätelmässään toteaa, että globalisaatiosta syntyvät rahavirrat jakautuvat epäoikeudenmukaisesti. Ihanko totta, emmekö me tuota vielä tienneet.:eek!:

Viimeksi muokattu:

patriot

Foorumin senaattori
Presidenttipeli jatkuu... Vanhanen jatkaa ulkopoliittisia avauksia ja vaatii rauhanturvalain muuttamista nykypäivän vaatimuksiin. Nykyäänhän Suomi saa osallistua rauhanturvatehtäviin vain YK:n valtuutuksella. Vanhasen mukaan EU:n valtuutuksen tulisi riittää. Tuomioja ja Halonenhan ovat tätä lain muutosta jarrutelleet...

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Gallubbia:

Halonen: 61% (+5%)
Vanhanen: 17%
Niinistö: 12%

2.kierros:
Halonen - Vanhanen 73-27
Halonen - Niinistön 76-24

Eipä haastajilla ole kehumista...

AMS82

Well-known member
Sijainti
Turku
patriot sanoi:
Presidenttipeli jatkuu... Vanhanen jatkaa ulkopoliittisia avauksia ja vaatii rauhanturvalain muuttamista nykypäivän vaatimuksiin. Nykyäänhän Suomi saa osallistua rauhanturvatehtäviin vain YK:n valtuutuksella. Vanhasen mukaan EU:n valtuutuksen tulisi riittää. Tuomioja ja Halonenhan ovat tätä lain muutosta jarrutelleet...

Vanhanen ei uusimmassa lausunnossaan oikeastaan tehnyt muuta kuin siteerasi Esko Antolaa, joka jo aikaisemmin on maininnut siitä, että EU:n tuskin voidaan ajatella sitoutuvan noudattamaan es. Kiinan tahtoa nopean toiminnan joukkojensa osalta. Nyt Vanhanen esitti tuon näkemyksen omanaan ja käytti vielä Kiinaa esimerkkinäkin. Tarkasteltaessa sitä miten radikaalin kannan Vanhanen tuli ottaneeksi, on syytä huomioida että jopa Suvi-Anne Siimes näkee välttämättömäksi luoda EU:n ratkaisuihin perustuva järjestelmä viimesijaiseksi keinoksi kriisien pahenemisen ehkäisemisessä.

Tuomioja sanoi jo hyvän aikaa sitten, että rauhanturvalain muutosehdotus olisi mahdollista tuoda eduskunnan käsittelyyn jo keväällä. Hänen "jarruttelunsa" asian suhteen johtui lähinnä siitä, että hallitus ei vielä tuolloin ollut käsitellyt asiaa. Tuomioja kuitenkin korosti, että hän itse suhtautuu muutosajatukseen avoimesti.

patriot

Foorumin senaattori
Tarja Halosen ylivoimainen voitto ei olekkaan niin varma kun on ennustettu. Tarjan suosio on laskenut puolen vuoden aikana 6% yksikköä. Tarja saisi ensimmäisellä kierroksella 53% äänistä. Virhemarginaalin huomioiden Tarjan voitto jo ensimmäisellä kierroksella on kaikkea muuta kuin varma.

Jos Tarja ei asetu ehdolle on SDP:llä suuri vaara menettää presidentin tuoli. Hienoa!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Tästä on hyvä Patriotin jatkaa:thumbup:

Anneli for president:ahem:

patriot

Foorumin senaattori
Niin on! Pääasia, että Paavo"the mooses"Lipponen blokataan!

patriot

Foorumin senaattori
jaska sanoi:
Niinistö ois paras hahmo hommaan, mutta ei taida ite haluta .. harmi :nope:
En menis vannomaan! Ei kuulemma ole kieltäytynyt, kun Katainen on kysynyt.

Törni

Well-known member
Minulla on mennyt mielenkiinto koko presidentinvaaleihin. Niitä ominaisuuksia, joita itse presidentissä arvostan, eivät äänestävät massat suomessa arvosta.

Näitä ominaisuuksia ovat:

1. Edustavuus. Presidentin yksi tärkeimmistä tehtävistä on edustaa Suomea maailmalla.

2. Suomen etujen tinkimätön ajaminen. Ei koko maailman pelastaminen tai konfliktien ratkaiseminen Afrikassa.

3. Selkeän suunnan näyttäminen kansakunnalle

Suomen äänestäviin massoihin puree kansanomainen, epäpoliittinen ja "ihmisläheinen" ehdokas.

Jos Osmo Soininvaara asettuu ehdokkaaksi seuraavissa vaaleissa, en pitäisi ihmeenä vaikka hän tulisi valittua :tongue:

Onneksi presidentillä ei ole enää kamalasti päätäntävaltaa. Suomalaiset ansaitsevat juuri sellaisen presidentin jonka he itselleen valitsevat.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Kyllä tuo Halosen "pakkovalinnan" vertaaminen Kekkoseen on kaukaa haettua, mutta tekee sen kyllä vastenmieliseksi. Äänetysprosentti jää taatusti ennätys alhaiseksi jos Haloska on ehdolla.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Törni sanoi:
Onneksi presidentillä ei ole enää kamalasti päätäntävaltaa. Suomalaiset ansaitsevat juuri sellaisen presidentin jonka he itselleen valitsevat.
Näin mä oon haloskan valintaa perustellut .. tuulipukukansalle tuulipukupresidentti :jaska:

patriot

Foorumin senaattori
Suomen kansa ei ole enää mitään tuulipukukansaa!

Törni

Well-known member
Ja kun taas tätä seuraavat presidentinvaalit lähestyvät, nauttii istuva presidentti jostain kumman syystä paljon suurempaa kansansuosiota kuin yksikään haastaja, täysin riippumatta siitä kuka presidentti sattuu tuolloin olemaan. Presidentti saa käytännössä itse päättää vetääkö hän vielä toisen kauden putkeen vai ei.

Mutta kansahan on aina oikeassa. Sitä on vain saatettu johtaa harhaan (Paavo Väyrynen) :D

Knoukka

Well-known member
Törni sanoi:
Ja kun taas tätä seuraavat presidentinvaalit lähestyvät, nauttii istuva presidentti jostain kumman syystä paljon suurempaa kansansuosiota kuin yksikään haastaja, täysin riippumatta siitä kuka presidentti sattuu tuolloin olemaan. Presidentti saa käytännössä itse päättää vetääkö hän vielä toisen kauden putkeen vai ei.

Mutta kansahan on aina oikeassa. Sitä on vain saatettu johtaa harhaan (Paavo Väyrynen) :D
Oliko noin muuten Ahtisaaren kohdalla? En muista tarkasti, mutta siinä oli niin veltto ja selkärangaton mies että hyvinkin olisi voinut toisesta kaudesta jäädä paitsi.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
KnowHow sanoi:
Oliko noin muuten Ahtisaaren kohdalla? En muista tarkasti, mutta siinä oli niin veltto ja selkärangaton mies että hyvinkin olisi voinut toisesta kaudesta jäädä paitsi.
Eikös Mara siinä ihan kautensa loppusuoralla setviny niitä entisen Jugoslavian hommeleita siihen malliin, että suosio lähti jyrkähköön nousuun? Näin mulle ainakin kerrottiin, itte en täältä käsin tullu asiaa sen ihmeemmin seuranneeks.

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Minkä takia Vanhanen on gallupeissa Halosta vastaan? Onko Vanhanen sanonu et se haluis pressaksi? Eikö ne muka parempaa vastaehdokasta löydä? Voisi kysyä, että Halonen vai Matti Nykänen, varmasti laskis Halosen kannatus, Matti presidentiksi!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
jaska sanoi:
Näin mä oon haloskan valintaa perustellut .. tuulipukukansalle tuulipukupresidentti :jaska:
Meinaatko että meidän karvaperseiset duunarit HALUAISI yleensä jonkun pukupelle-kravaattihahmon pressaksi?

Millä tavalla kylmäkkö, siivooja ja varastomies kokisi kapitaalitalouden edustajan omaksi edustajakseen?

Selitä!

Törni

Well-known member
KnowHow sanoi:
En muista yksityskohtia, mutta "vaappujahan" ilmoitti hyvissä ajoin luopuvansa toisesta kaudesta. Jos olisi halunnut, niin niinpä vaan olisi jatkanut :thumbup: