Puhutko itseksesi?

Puhutko itseksesi?

  • 1. En

    Äänet: 4 11,4%
  • 2. Luultavasti en

    Äänet: 6 17,1%
  • 3. Kyllä

    Äänet: 25 71,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    35

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Tämän otoksen perusteella n. 4 miljoonaa suomalaista puhuu itsekseen. Ei paha. Ja vielä sanotaan että suomalaiset ei muka puhu.
 
Viimeksi muokattu:

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Hyräilen/lauleskelen hyvällä tuulella ollessani. Tätä olen pyytänyt lähistöllä olevilta anteeksi. Töissä mutisen joskus ääneen selvitellessäni asioita itselleni. Mutta tavallisesti en kyllä puhu itsekseni. Paitsi silloin, kun olen jostain syystä tolaltani.

Eli KYLLÄ, puhun itsekseni!

Jos meillä esimies alkaa hyräilemään on piru merrassa. Ei tiedä hyvää se.
 

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Liittynyt
17.4.2006
Viestit
1737
Sijainti
Suomi Finland
Välillä tulee höpöteltyä ilman kuulijoita. Usein tämä tapahtuu ollessani hyvin hyvin väsynyt.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Enpä kyllä miellä hyräilemistä tai kiroamista itsekseen puhumiseksi. Tai koirille puhumista. Kaikkihan sitä tekee.

Vastasin en kysymykseen koska en porise itsekseni. Saatan kyllä kirota jos joku menee päin vittua vaikkei muita olisikaan kuulolla. Tai naureskella jos jotain hauskaa tulee mieleen tai lukee tms. Mutta en porise itsekseni esim että "onpas kaunis ilma, menisinköhän ulos? voi kun kukatkin siellä kivasti jo kukkii" joka mielestäni on sitä itsekseen puhumista.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Harvemmin puhun itsekseni, joskus asiakaskäyntejä tai palavereita valmistellessa tai jotain ongelmaa selvitellessä selittää sen itselleen ääneen, usein auttaa sen ratkaisussa.
Lyijykynä ja aanelonen on ihan ehdoton ongelmanratkaisussa. Kirjoittaa ja piirtää. Jos ei ajatus siitä kirkastu ja ongelma selviä niin ei millään. Paitti kännillä ehkä.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Lyijykynä ja aanelonen on ihan ehdoton ongelmanratkaisussa. Kirjoittaa ja piirtää. Jos ei ajatus siitä kirkastu ja ongelma selviä niin ei millään. Paitti kännillä ehkä.
Minä piirrän aina kuvan, kun en meinaa tajuta. Eli aika usein siis. Tässä eräänä lomayönä piirtelin kuvaa jossa oli Maslow'n tarvehierarkia ja onnellisuuden derivaatta samassa käppyrässä :ahem:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Lyijykynä ja aanelonen on ihan ehdoton ongelmanratkaisussa. Kirjoittaa ja piirtää. Jos ei ajatus siitä kirkastu ja ongelma selviä niin ei millään. Paitti kännillä ehkä.
Toi pitää paikkansa, mä tosin käytän kuulakärkikynää.

Useinhan ongelman ratkaisuun auttaa jo pelkästään se, että kertoo toiselle pulman, kerrottaessa itse oivaltaa, miten toi juttu pitää tehdä. Jos toista ihmistä ei ole paikalla, koirakin käy, jos ei sitäkään niin selittää seinille.
 

Pobeda

Well-known member
Liittynyt
18.4.2008
Viestit
936
Kyllä puhelen paljon itsekseni. Tai oikeastaan puhun jollekin ihmiselle joka ei vaan silloin ole paikalla. Puhun myös kiville kun taputtelen niitä ja puille niitä halaillessani. Erikoisen paljon juttelen autolle. Kun Scumilla kesti auto joskus hyvin niin taidettiin tietää sen johtuvan siitä että hän jutteli sille. Vilkas mielikuvitus ja huumorin näkeminen kaikessa panee myös naureskelemaan.
Yritän kyllä katsoa etten höpötä missä sattuu, mutta joskus joku sattuu kuulemaan. Ennen aina hiukan nolotti, mutta nyt ei enää viitsi vaivaantua.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Useinhan ongelman ratkaisuun auttaa jo pelkästään se, että kertoo toiselle pulman, kerrottaessa itse oivaltaa, miten toi juttu pitää tehdä. Jos toista ihmistä ei ole paikalla, koirakin käy, jos ei sitäkään niin selittää seinille.
Töissä ongelmanratkaisussa auttaa usein kotiinlähtö. Pitää vaan varata paperia ja kynä mukaan, että voi sitten kotimatkalla mieleen tulleen ratkaisun kirjoittaa paperille. Muuten kun se unohtuu aamuun mennessä.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Lyijykynä ja aanelonen on ihan ehdoton ongelmanratkaisussa. Kirjoittaa ja piirtää. Jos ei ajatus siitä kirkastu ja ongelma selviä niin ei millään. Paitti kännillä ehkä.
Riippunee siitä miten kenenkin muisti toimii. Itsellä auttaa juuri ääneen selittäminen, mielellään kuulijoille, mutta ilmankin menee. Kuultu jää usein muutenkin päähän luettua paremmin.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16905
Kyllä sillon kun olen yksin paljon ja mähänhän olen. :frown:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Enpä hirveästi lörpöttele ajatuksiani ääneen. Joskus saatan vähän jupista kun oikein ärsyttää. Biisien toistoa en laske itsekseen puhumiseksi.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
En pahemmin puhu itsekseni.
Eräs samassa konttorissa työskentelevä kyllä välillä puhuu, ja joudun välillä arvailemaan, puhuuko se nyt itsekseen, mulle vaiko puhelimessa (en siis oman pöytäni äärestä näe häntä). Sitten kun se vielä puhuu ruotsia... :dunno:
 
Ylös