Magnum2300
Well-known member
- Liittynyt
- 28.10.2009
- Viestit
- 744
Lancia-tallin suhteen juuri näin. Valtikka vaihtui San Remossa.Mielestäni San Remossa 85, viimeisellä osuudella nähtiin ensimmäiset askelmerkit siitä mihin suuntaan ralliautoilu oli muuttumassa ja kuka oli ottamassa totaalista hallintaa käsiinsä, niin Lancia-tallin kuin koko lajin sisällä. San Remossa tajunnanräjäyttävät pätkäajat syntyivät toki asfaltilla, mutta tämä toisenpolven autourheilija osasi ja pystyi ajamaan voittovauhtia kaikilla alustoilla.
Ja kyllähän Toivonen nousi vahvasti haastamaan kärkeä, kun alle tuli nelivetoauto.
Mutta olisiko ollut koko lajin suvereeni valtias, jää vain spekuloitavaksi. Siellä oli kuitenkin vastassa se minun mielestäni nopein B-ryhmän yhdistelmä eli Salonen ja 205T16E2. Toivonen oli Monte Carlossa selkeästi nopeampi, mutta toisaalta Salonen oli todella kovassa iskussa ennen keskeytyksiä RAC:ssa 85 ja Ruotsissa 86. Korsikallakin Salosella oli vähintäänkin kohtalainen kyyti.
Peugeot oli toki varmasti helpompi viedä äärirajoilla kuin Delta S4.