Rallin B-ryhmä jutustelu

IntriguingMan

Flying debris
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
3239
Sijainti
Lohja
Tai sitten vaan lopettaa se ainainen öyhötys B-ryhmän ylivoimaisuudesta.
Legendaarista rallihistoriaa joita suurin osa täällä kirjotajista ei ikinä ole nähnyt tositoimissa mutta selkeästi Playstationeissa kyllä😬
Juurikin tämä öyhötys. Naurattaa aina kun nojatuoliekspertit ovat äänekkäimmin kertomassa, mitä nykyään ei ole ja mitä pitäisi olla.

Maailmalla on oikeasti ennen covidia ollut kasapäin tapahtumia missä pääsee näkemään B-ryhmän autoja ja muutakin kalustoa ilman "karsinoita". Mutta ei näitä nojatuolieksperttejä Goodwoodissa ym. paikoissa ole näkynyt. Koska, jos oikeasti näillä olisi ollut laukku pakattuna kun Eifel Rallyen tai jonkun Targa Florio Classicin päivämäärät on julkistettu, ininä olisi tarpeetonta.

Mun mielestä se on ihan vaan kaikille parempi jos ne karjalalippikset on kerätty kaikki samaan karsinaan...
Karjalalippikset voisi sieltä karsinasta latoa lavalle ja kipata vaikka lumenkaatopaikalle.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Absolutely incredible
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
8146
Sijainti
Lake City
No eihän, kukas sen huvin sitten maksaa? Ne neljä foorumin valittajaa jotka ei oo jaksanu mennä kymmeneen vuoteen penkalle kun enää ei ajeta edes 52 erikoiskoetta?
Voispa painaa peukkua useamman kerran!

B-ryhmä oli hienoa ja näyttävää aikaa, mutta on hyvä muistaa että ne oli aikansa huipputekniikkaa, kehityksen kärkeä. Yhtä lailla kuin nykyajan WRC-autot. Ei ne kuskit siellä kelanneet, että "kyllähän nää nyt kulkee kovaa kun on putkirunko, neliveto ja turbo, mutta kyllä ne BDA-Escortit..."
 

DC

Oi mieletöntä!
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
3125
Sijainti
Benjamin Franklin Parkway
Täsmällisempään diagnoosiin ei kompetenssi riitä, mutta aina - siis joka asiassa/lajissa ja joka aikakaudella - on tietty ryhmä, jonka mielestä asiat oli ennen paremmin. Olen joskus ennenkin tainnut käyttää tätä vertausta, mutta koska se on niin osuva, niin taidanpa käyttää nytkin; yhdysvaltalainen urheilujournalisti Larry Merchant totesi vuonna 1986 mainiosti, että "you can't beat the highlight film". Ja tästä on mielestäni kyse monesti myös B-ryhmän keskustelussa. Eihän kukaan B-ryhmästä puhuttaessa muistele mitään 1984 Argentiinaa, jossa kisan ainoan tehdastallin kolme autoa ajoivat neljä päivää terveisiä. Eikä meno kelvannut 80-luvullakaan kaikille: Safarin kirjoitettiin olevan helpompi kuin 70-luvulla ja esim. 1986 Hankirallista jäi "aneeminen vaikutelma", vaikka nykymittapuulla kisan reitti on kuin suoraan jostain fantasiakirjasta.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
695
Sijainti
Porvoo
Ei ne kuskit siellä kelanneet, että "kyllähän nää nyt kulkee kovaa kun on putkirunko, neliveto ja turbo, mutta kyllä ne BDA-Escortit..."
Tässähän se on kiteytettäny koko B-ryhmän glorifiointi. Ei silloinkaan ajateltu että: "Ne BDA escortit oli sitä jotain kun saatiin kunnon räkäsladii. Nyt nää T16 Pösöt vetää vaan nelivedon voimal suoraan, ei mitään näyttävyyttä." Tai varmaan osa takavedon glorifioista totesikin näin jo 80-luvulla. Tätähän tässä selitetään just samaa tähän päivään suhteutettuna. että B-ryhmäläiset oli näyttäviä. Nykyajan pölynimurit ei oo mistään kotoisin menon puolesta. (vaikka sitä oikeasti ovat!). Huomaatteko ristiriidan?
 

IntriguingMan

Flying debris
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
3239
Sijainti
Lohja
Täsmällisempään diagnoosiin ei kompetenssi riitä, mutta aina - siis joka asiassa/lajissa ja joka aikakaudella - on tietty ryhmä, jonka mielestä asiat oli ennen paremmin. Olen joskus ennenkin tainnut käyttää tätä vertausta, mutta koska se on niin osuva, niin taidanpa käyttää nytkin; yhdysvaltalainen urheilujournalisti Larry Merchant totesi vuonna 1986 mainiosti, että "you can't beat the highlight film". Ja tästä on mielestäni kyse monesti myös B-ryhmän keskustelussa. Eihän kukaan B-ryhmästä puhuttaessa muistele mitään 1984 Argentiinaa, jossa kisan ainoan tehdastallin kolme autoa ajoivat neljä päivää terveisiä. Eikä meno kelvannut 80-luvullakaan kaikille: Safarin kirjoitettiin olevan helpompi kuin 70-luvulla ja esim. 1986 Hankirallista jäi "aneeminen vaikutelma", vaikka nykymittapuulla kisan reitti on kuin suoraan jostain fantasiakirjasta.
Juu, ja toisaalta kun valittajien kriteerit pätkälle lähtemiselle ovat että siellä pitää olla 35-39 vuotta vanhoja B-ryhmän autoja ja pitää saada kävellä tien harjalla kaljakassin kanssa vielä yhden nollan jälkeen.. niin mikseivät ne jumalauta ole tehneet asialle mitään? Lähteneet vaikkapa aiemmassa viestissä mainittuun Eifel Rallyeen? Sen sijaan että inistään siitä, ettei tämän päivän SM:ssä tai Neste Rallissa - minkä pitäisi olla jotenkin relevanttia autojen kehityksen kanssa - ole B-ryhmäläisiä, niin sitten suunnattaisiin sinne missä niitä on.

Toki Eifelissä tai Goodwoodissa yhtälöstä toteutuu vain puolikas, siellä on jokin minimietäisyys tiestä, Karjala-tölkkien kanssa ei saa olla keskellä tietä



ei oo jaksanu mennä kymmeneen vuoteen penkalle kun enää ei ajeta edes 52 erikoiskoetta?
Tämä on kanssa hassu tapa perustella lähtemättömyytensä. Minä viihtyisin ihan hyvin vaikka kolmen erikoiskokeen pienoisrallissa, koska hyvän katselupaikan löytyessä jaksaa lehti kädessä helposti pitkälle kolminumeroisille asti.
 
Viimeksi muokattu:

Magnum2300

Well-known member
Liittynyt
28.10.2009
Viestit
129
Toki Eifelissä tai Goodwoodissa yhtälöstä toteutuu vain puolikas, siellä on jokin minimietäisyys tiestä, Karjala-tölkkien kanssa ei saa olla keskellä tietä
Tästä juuri erottaa oikean B-ryhmän aikakausifanin ja nykyään Youtubesta videoita katsoneen. Kyllä B-ryhmän aikaan se Karjala juotiin pulloista eikä tölkeistä. 😄
 
Ylös