Lasse Lampi kertoi (VM 2/2012) että Mitsubishi Galantin viimeisessä kisassa 40 mm kuristimella ja 1,7 baarin ahtopaineella oli 393 hv. 1989 Evo 1:ssä oli 350 hv. Lampi kertoi myös että kun hän osallistui 1989 Jyväskylän ralliin Akropolis rallin autolla, auto painoi 1460 kg. Vuoden 1993 Jyväskylän rallissa auto painoi enää 1217 kg, vain 17 kg yli minimipainon.
VM 6/2012 oli myös juttua tästä 300 hv säännöstä. Lammen mukaan vielä 1987 kaikki autot alittivat 300 hv mutta jo 1988 alkoi 300 hv raja lähestyä ja jotkut autot jopa ylitti 300 hv rajan. Galantin turbon imupuolen koko oli 41,2 mm joten 40 mm kuristin ei vaikuttanut tehoihin hirveästi. Muiden merkkien turbon imupuolen kokoja oli VM 12/1998 Gabriele Cadringherin haastattelusta ”Rallitehot kuriin”. Hänen mukaansa turbon imupuolella Lancialla oli suurin turbo: Lancia 49,5 mm, Ford 47 mm, Mazda 46 mm ja Toyota 42 mm. Tämän perusteella vaikuttaisi että Lancia ja Ford kärsivät eniten kuristimen halkaisijan pienemisestä.
Kirjassa ”Toyota Celica GT-Four” mainitaan että Katalonian rallin järjestäjä julkaisi listan autojen tehoista.
https://books.google.fi/books?id=TVZuCAAAQBAJ&pg=PT80&dq="this+was+the"+355bhp+365bhp+385bhp&hl=fi&sa=X&ved=0ahUKEwi3q-iklNfKAhWBoiwKHcUMDjwQ6AEIGjAA#v=onepage&q="this was the" 355bhp 365bhp 385bhp&f=false
Laitoin sulkuihin myös mitä tehot teoreettisesti olisi 40 mm kuristimella.
Celica GT-four 365 hv (384 hv 40 mm kuristimella)
Escort RS Cosworth 355 hv (374 hv 40 mm kuristimella)
Mitsubishi Lancer 385 hv (405 hv 40 mm kuristimella)
Subaru Impreza 365 hv (384 hv 40 mm kuristimella)
VM 2/1987 oli arvot autojen tehoista ja painoista Monten 1987 rallissa.
Lancia Delta 1995 cc 240 hv 1035 kg
Mazda 1623 cc 240 hv 960 kg
Audi Quattro 200 2144 cc 238 hv 1185 kg
Subaru 1781 cc 180 hv 960 kg
Renault 11 turbo 1418 cc 185 hv 880 kg
VW Golf GTi 1804 cc 194 hv 880 kg
Ford Sierra Cosworth 1993 cc 300 hv 1035 kg
Sierra 4x4 V6 2792 cc 210 hv 1210 kg
M-B 190 16V 2343 cc 245 hv 960 kg
VM 6/2012 oli myös juttua tästä 300 hv säännöstä. Lammen mukaan vielä 1987 kaikki autot alittivat 300 hv mutta jo 1988 alkoi 300 hv raja lähestyä ja jotkut autot jopa ylitti 300 hv rajan. Galantin turbon imupuolen koko oli 41,2 mm joten 40 mm kuristin ei vaikuttanut tehoihin hirveästi. Muiden merkkien turbon imupuolen kokoja oli VM 12/1998 Gabriele Cadringherin haastattelusta ”Rallitehot kuriin”. Hänen mukaansa turbon imupuolella Lancialla oli suurin turbo: Lancia 49,5 mm, Ford 47 mm, Mazda 46 mm ja Toyota 42 mm. Tämän perusteella vaikuttaisi että Lancia ja Ford kärsivät eniten kuristimen halkaisijan pienemisestä.
Kirjassa ”Toyota Celica GT-Four” mainitaan että Katalonian rallin järjestäjä julkaisi listan autojen tehoista.
https://books.google.fi/books?id=TVZuCAAAQBAJ&pg=PT80&dq="this+was+the"+355bhp+365bhp+385bhp&hl=fi&sa=X&ved=0ahUKEwi3q-iklNfKAhWBoiwKHcUMDjwQ6AEIGjAA#v=onepage&q="this was the" 355bhp 365bhp 385bhp&f=false
Laitoin sulkuihin myös mitä tehot teoreettisesti olisi 40 mm kuristimella.
Celica GT-four 365 hv (384 hv 40 mm kuristimella)
Escort RS Cosworth 355 hv (374 hv 40 mm kuristimella)
Mitsubishi Lancer 385 hv (405 hv 40 mm kuristimella)
Subaru Impreza 365 hv (384 hv 40 mm kuristimella)
VM 2/1987 oli arvot autojen tehoista ja painoista Monten 1987 rallissa.
Lancia Delta 1995 cc 240 hv 1035 kg
Mazda 1623 cc 240 hv 960 kg
Audi Quattro 200 2144 cc 238 hv 1185 kg
Subaru 1781 cc 180 hv 960 kg
Renault 11 turbo 1418 cc 185 hv 880 kg
VW Golf GTi 1804 cc 194 hv 880 kg
Ford Sierra Cosworth 1993 cc 300 hv 1035 kg
Sierra 4x4 V6 2792 cc 210 hv 1210 kg
M-B 190 16V 2343 cc 245 hv 960 kg