Rallin B-ryhmä jutustelu

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Vatanen totes joskus ettei B-ryhmän Pösöllä tarvinnut edes ajatella mitään asvalttiajamisen niksejä kun tehoreserviä oli sen verran että sitä pystyi ajamaan asvaltilla soralla tai lumella ihan samalla tyylillä - eli törkeissä power sladeissa. Tänä päivänä etenkin Rally2 laitteilla on ajettava soralla ja lumellakin mahdollisimman jouheaa linjaa ja nimenomaan vältettävä sitä paiskomista.
Oli ne huikeita laitteita ja kuskit rautaa. Mikkola vetää kaasu pohjassa tuhatta ja sataa ojanpiennarta pitkin ja on ihan hilkulla, ettei pyöri pitkälle metsähallituksen puolelle ja katsoo peilistä:
"ei saatana, spoileri paskana!"

:D


 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4613
Sijainti
Salo
Vatanen totes joskus ettei B-ryhmän Pösöllä tarvinnut edes ajatella mitään asvalttiajamisen niksejä kun tehoreserviä oli sen verran että sitä pystyi ajamaan asvaltilla soralla tai lumella ihan samalla tyylillä - eli törkeissä power sladeissa. Tänä päivänä etenkin Rally2 laitteilla on ajettava soralla ja lumellakin mahdollisimman jouheaa linjaa ja nimenomaan vältettävä sitä paiskomista.
Kello tykkää, kun ei paisko turhaan. Tavoitehan on kuitenkin saada ek:lla mahdollisimman pienet numerot tauluun.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Ken Block vähän ulkoiluttaa S1 quattroa ja S ryhmän protoa. Ajohomma alkaa noin kohdasta 8:30, jos ei jaksa katsoa museota.

 

RTP

Keskimääräistä mulkumpi runkkari
Liittynyt
2.9.2012
Viestit
604
Sijainti
Tallissa
Vaikea kuvitella millaista on luopua tuollaisesta minkä on itse rakentanut...
Kaikkihan on aina kaupan jos hintalappu miellyttää molempia osapuolia. Jos saadulla rahalla vaikka rakentaa uusia kaks esim...
 

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
1010
Sijainti
Piilosa
Toi heitty 600k€ kuulosti vähän kovalta koska kyseessä replica, ja kyllähän sitä tosiasiaa kierrellään tossa ilmoituksessa kuin se legendaarinen kissa kuumaa puuroa.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Miten tilanne muuttuisi, jos auton olisikin rakentanut joku pikku paja Sveitsissä 86? Todennäköisesti sellaiseen suhtauduttaisiin kuitenkin aitona b-ryhmäläisenä, vaikka sillä ei olisi ajettu yhtään kilpailua auton valistumisen venyttyä vuoden loppupuolelle. Tämä kyseinen auto on kuitenkin rakennettu samojen ohjeiden mukaan kuin ne aidotkin, lähes tulkoon kokonaan aidoilla osilla. Autolta puutuu vain kilpailuhistoria ja valmistumispäivä on pari kymmentä vuotta liian tuore.
 

SimoL

Well-known member
Liittynyt
30.4.2016
Viestit
151
Juha Kankkunen myynyt Hannu Mikkolalta saamansa Audin Yhdysvaltoihin. Olikohan se Hannun alunperin Audilta lahjaksi saatu yksilö jossain kisassa käytetty, vaiko ihan käyttämätön?
 

SimoL

Well-known member
Liittynyt
30.4.2016
Viestit
151
Kyllä näitä lukiessa tulee monia ajatuksia ja muistoja mieleen..
 
  • Like
Reaktiot: mjs

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
1010
Sijainti
Piilosa
Miten tilanne muuttuisi, jos auton olisikin rakentanut joku pikku paja Sveitsissä 86?
No tilanne muuttuisi varmaan siten, että tuo olisi jo myyty? Jos otat tuohon vertaukseesi vaikka taiteen puolelta tilalle Mona Lisan tilalle, niin ehkä aukeaa. Niissä piireissä tuota tosin kutsutaan väärennökseksi :sneaky:

Replicoiden hinnat näyttäs btw. pyörivät ykkösellä alkavissa summissa.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
No tilanne muuttuisi varmaan siten, että tuo olisi jo myyty? Jos otat tuohon vertaukseesi vaikka taiteen puolelta tilalle Mona Lisan tilalle, niin ehkä aukeaa. Niissä piireissä tuota tosin kutsutaan väärennökseksi :sneaky:

Replicoiden hinnat näyttäs btw. pyörivät ykkösellä alkavissa summissa.
Vertauksesi hiukan ontuu. Siis paljon oikeastaan ja et edes ymmärtänyt mitä tarkoitettiin. Ensinnäkin Mona Lisaa on vain yksi kappale, aito. Olkoon se tehtaan tekemä b-ryhmäläinen siipi-Audi. Niitä kyllä on tehty enemmän kuin yksi. Kuviteltu Sveitsiläinen pikkupaja ei ole yhtä kuin tehtaan tekemä Audi. Senkin tekemä Audi on siis väärennös. Miksi Sveitsiläisen pikkupajan väärennös olisi arvokkaampi ja parempi kuin suomalaisen tekemä väärennös? Todennäköistä kuitenkin olisi, että joka puolella hehkutettaisiin miten hienosti Sveitsin paja on aikoinaan rakentanut siipi-Audin ja harmiteltaisiin, kun se ei ehtinytkään yhteenkään ralliin.
 
Ylös