AnttiL
Reittinörtti
voiko olla GRX:ltä vuokrattu kalustoa?
https://www.facebook.com/CoMotorsportFinlandOnko jollain enemmän tietoa mikäs heppu tämä Tuukka-Matias Kivioja on? Autossa on GRX-mainos, mutta ei äkkiseltään löydy mitään tietoa GRX:n puolelta. Toki on vasta nuortenluokan kuljettaja, mikä voi selittää, että annetaan pojalle työrauha, mutta onko kyseessä joku entinen kartingkuski vai kenties Grönholmien lähipiiriä, jotenkin tuloksia katsomalla ei varmaan niillä ole paikkaa saanut.
Kyllä mulla on ainakin kohtuullisen isot odotukset Sami Pajarin suhteen. Täyttää loppuvuodesta 20 eli eiköhän vielä voida junnusta puhua. Paikoitellen näyttänyt etuvetoisilla jopa ylivoimaista vauhtia kotimaan ralleissa. JWRC:n puolella tuli jo Virosta ensimmänen voittokin ja Portugalista ja Ypresistä 2. sijat. Lisäksi Arcticista tuli voitto, tosin se kisa ei kuulunut JWRC:n. Pajarin taustoista mulla ei ole tietoa mutta toivottavasti sieltä löytyy tarvittavaa tukea kun siirrytään nelikkojen maailmaan varmaan jo ensi kaudeksi. Ja vaikuttaa haastattelujen ja somen perusteella olevan oikeinkin tervepäinen nuori mies.Ketäs muilla on mielessä nousevista tähdistä?
Muistan kun Pajari oli Ralliradion haastateltavana Jyskälän '19 keskeytyksensä jälkeen, pisti jo korvaan silloin se miten rauhallisesti hän vastaili kysymyksiin ja oli aikalailla jalat maassa vaikka Pihlajakoskella kisa päättyikin siihen et Fiestasta irtosi yksi pyörä.Ja vaikuttaa haastattelujen ja somen perusteella olevan oikeinkin tervepäinen nuori mies.
Piti lukea kyllä pariin otteeseen, että mitä vittua taas. Näkisin, että Roviksen askelmerkit ei liity sinänsä millään lailla edellisiin kuljettajiin. Eikä heidän toisiinsa. Roviksen menestys toki on parasta mitä tälle lajille voi käydä. Tervetuloa ihmisten kiinnostus, uudet harrastajat sekä sponsorit.Pitkä ja kivinen tie on kaikilla junnuilla jos meinaavat tiensä raivata Kallen askelmerkeissä aina korkeimmalle huipulle asti. Mm. Pietarisen veljekset olivat varsin lupaavia kavereita, mutta ilmeisesti rahoituskuviot osoittautuivat sen verran haasteelliseksi että ne WRC1-haaveet haudattiin vähin äänin. Nähtäväksi jää mihin asti esim. Pajari kykenee nousemaan tuolta JWRC kuvioista. Tai Emil Lindholm WRC3 ympyröistä.
Eikä joku Niklas Bossenpoika Grönholmin tie ole juurikaan sen helpompi. Rahaa ja suhteita ja taitoa se MM-tasolle nouseminen RX-ympyröissäkin kysyy.
Kärki on tavattoman kapea ja pieni, niin kuin kärjen pitääkin olla! Mun mielestä ralli lajina on melekosen suosittu, kun lasketaan mukaan kaikki eri sarjat ja luokat. Se, että suomalaisia kuskeja on vuodesta toiseen mukana siellä ns. kärjessä on suuri ihme. Korjaus edelliseen: vuosikymmenestä toiseen!Luulen, että eniten suomalaisten rallimenestystä uhkaa koko lajin näivettyminen. Kärki on tavattoman kapea ja pieni.
Ei välttämättä tarvita kuin yhden tallin poistuminen, niin seurauksena voi olla reaktio, jonka myötä koko sarja kuopataan.
Yhtä lailla voisi kysyä et onko muista maista tiedossa lupaavia nuoria kuskeja. Vähän sellainen tunne nyt tällä hetkellä et kaikissa maissa ollaan saman ongelman äärellä, mitään mahdottomia suurlupauksia ei ole tiedossa.Piti lukea kyllä pariin otteeseen, että mitä vittua taas. Näkisin, että Roviksen askelmerkit ei liity sinänsä millään lailla edellisiin kuljettajiin. Eikä heidän toisiinsa. Roviksen menestys toki on parasta mitä tälle lajille voi käydä. Tervetuloa ihmisten kiinnostus, uudet harrastajat sekä sponsorit.
Itse asiassa Solbergin ainoa onnistunut kilpailu tällä kaudella on ajettu WRC:llä, oliko sitten hetkellinen suonenveto tutuissa olostuhteissa vai istuiko WRC-auto Solbergin käteen paremmin kuin R5, mene ja tiedä, mutta jos tuon kisan jättää pois niin eipä Solbergin esitykset ole vielä säväyttäneet niin paljon että paikka WRC:n ratissa olisi ansaittu."Loubetin ja nuoremman Solbergin suoritukset tulosluettelossa tällä kaudella kertoo sen kun kärkiautoihin nostetaan vähän liian nopeasti kokemattomia kuskeja." Samalla se voisi kertoa myös siitä, kuinka kovatasoista porukkaa siellä kärkitalleissa on? Loubet ja Solberg kun tosiaan eivät ole ainoat, joilla on pikkusta problematiikkaa vakiinnuttaa suorituskykynsä sinne sopivaksi. Tässäkin katsannossa K.Rovanperä on näyttävä tapaus!
Vai auttoiko tässäkin kokeneempi kartturi? (Seb Marshall tuurasi koronatestistä positiivisen saanutta Aaron Johnstonia)Itse asiassa Solbergin ainoa onnistunut kilpailu tällä kaudella on ajettu WRC:llä, oliko sitten hetkellinen suonenveto tutuissa olostuhteissa vai istuiko WRC-auto Solbergin käteen paremmin kuin R5, mene ja tiedä
Mahdollisesti, kun katsoo Solbergin historiaa niin nythän on kaverin ensimmäinen kausi MM-sarjassa joten melko kokematon kuski siinä suhteessa kyseessä, viime vuonna muutama yksittäinen kisa MM-sarjassa, joten siinäkin mielessä huhut Rally 1 autoon hyppämisestä ensi kaudelle tuntuvat aika kovilta.Vai auttoiko tässäkin kokeneempi kartturi? (Seb Marshall tuurasi koronatestistä positiivisen saanutta Aaron Johnstonia)
Joten olisiko Seb Marshallista Solberg juniorin Phil Millsiksi?Vai auttoiko tässäkin kokeneempi kartturi? (Seb Marshall tuurasi koronatestistä positiivisen saanutta Aaron Johnstonia)
Täydellinen esimerkki siitä, kun siirryt alustalla, jossa tarkoituksena ei oikeastaan ole kuin näyttää osaamistasi, hieman heikompaan kalustoon, niin nopeasti se nimi katoaa ihmisten mielistä. Vain heistä ollaan kiinnostuneita, jotka keikkuvat kisasta toiseen kärjessä tai sitten heistä, joilla on rahaa. Emilillä ei ole rahaa, joten joka kisassa pitäisi olla top 2 kuski, jotta kiinnostus säilyy. Ei oikeastaan ole mitään väliä edes sillä, oletko hyvä autonkehittäjä vai et. Alaluokissa katsotaan pääasiassa vain raakaa nopeutta ja luotettavuutta. Sitä vasten kun peilaa, niin on idiotismiä antaa kalustolla tasoitusta.https://www.rallit.fi/nyt-tuli-huikea-arvio-suomalaisista-rallitoivoista-mulla-on-vahan-sisapiirin-tietoa/
Täällä veikataan seuraavaa suomalaista pääluokan autoon. Jännästi Emil Lindholmin nimeä ei mainita.