Rallipäiväkirja

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5221
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Tuli sittenkin viel piipahdettua Pornaisissa kaatomassa ML-Sora Harkkakisassa. Vaikka ei pitänyt enää käydä kotimaan kisoissa. Alun peltomutkissa, Kaikkosen vasurissa. Leveetä linjaa mut ei muuta. 0,5km myöhemmin Luhtaniemi veti Fiestan aika huonoon kuntoon.
https://www.facebook.com/watch?v=447191437509841
Melko ilmava. Ei ole tämä tie tainnut olla kisakäytössä yli kuuteen vuoteen, enkä muista että tuossa paikassa (taitaa olla tässä) olisi aiemmin edes ryvetty.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1394
Sijainti
Porvoo
https://www.facebook.com/watch?v=447191437509841
Melko ilmava. Ei ole tämä tie tainnut olla kisakäytössä yli kuuteen vuoteen, enkä muista että tuossa paikassa (taitaa olla tässä) olisi aiemmin edes ryvetty.
Oikea paikka. Ei oo mun tietääkseni ryvetty. Defa rallissa 2016 ajettiin ek 1. Ja AT-Tuote rallissa 2014 ajettiin toisinpäin. Hieno tie. Aikoinaanhan tuota sahattiin niin paljon että kävi jo tylsäksi. Oli miltei aina osa Kerava rallia, millä nimellä se nyt sit meni: Sparco, VP-Service jne.
 

Kenda

Well-known member
Liittynyt
11.10.2015
Viestit
2702
Sijainti
Penkalla
Tänään Askolassa. Eilen alkoi sopivasti flunssa pukata päälle, aamulla olo oli kuitenkin sen verran parempi että tuli tehtyä täsmäisku kakosen maalipäähän. Muita erikoiskokeita en edes ajanut läpi. Yksi kaato, pari likiä ja vähän sladia ->
 

Ojarumpu

Synkkä EI rallille
Liittynyt
23.4.2019
Viestit
636
Penkalla tuntui, että ihan kuin Haapalaisella olis ollut vielä normaaliakin kovempi yrkkä tänään Volkkarin ratissa. Kendan klipin voidaan sanoa ainakin myötäilevän tätä mielikuvaa :D

Omat paikkavalinnat osui ykköselle ekan assu-ysikympin jälkeiseen kulmanmerkki-vasuriin, josta muutaman kymmenen auton ja parin roikun jälkeen siirryttiin kolmosen rysään. Sieltä sit 2+0 tai 0+2, riippuen siitä kuinka tippalistojen osumiset maapalloon lasketaan.

Kai sitä jonkun kausilaskennan voisi suorittaa joku päivä, jos jaksaa.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5221
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Askolan ympäristöönhän sitä oli suunnattava. Katselukokoonpanon osalta oli jo ennalta tiedossa jonkinlainen riski ns. ulkomusiikillisille haasteille, joten paikan oli syytä olla

- lyhyen kävelymatkan päässä
- lähellä paikallisen kylätoimikunnan buffettia
- soveltuva ajoittaiselle infernaaliselle sekoilulle (kulkee joskus myös leikin nimellä)

Siispä ykkösen lähtöpäähän ahtaaseen takapiikkioikeaan, joka on viimeksi ajettu tähän suuntaan ilmeisesti Keski-Uusimaa -rallissa 2006. Suorastaan järjettömän pitkä näkemä ja kaikinpuolin mukava tunnelma. Hartialukosta peruuttelua, spinnaus ja muuten vaan hienoja ajosuorituksia (Tuukka Kauppiselle erityismaininta). Koko porukka viihtyi ja itsekin sai nauttia rallista. Erinomainen päätös kaudelle.

Ja niin, harvoin näkee neljä tekniikasta johtuvaa keskeytystä samassa paikassa - puhumattakaan, että oltiin rallin ensimmäisen erikoiskokeen alkupäässä.
 

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
942
Sijainti
Piilosa
Tänään Askolassa. Eilen alkoi sopivasti flunssa pukata päälle, aamulla olo oli kuitenkin sen verran parempi että tuli tehtyä täsmäisku kakosen maalipäähän. Muita erikoiskokeita en edes ajanut läpi. Yksi kaato, pari likiä ja vähän sladia ->
Olitko jalustan kanssa siinä tien vieressä? Viihdyttävä paikka ainakin sisäkurvista, helvetisti porukkaa. Jossain 60 auton jälkeen neloselle, mutta välitie oli suljettu, enkä alkanut kaivaa vaihtoehtoista. Hyvä fiilis jäi silti.

Edit: Ja erityisesti kehut jollein ruotsalaiselle(!) ammo-poppoolle joka komenteli porukkaa piilompaan!
 

Kenda

Well-known member
Liittynyt
11.10.2015
Viestit
2702
Sijainti
Penkalla
Jep. Jalusta oli lähinnä sitä varten etten missaa mitään rakkoa tyhjennellessä. Toisaalta siksi että kameran olisi voinut jättää siihen, ja siirtyä itse kauemmaksi katselemaan, jos olisi alkanut näyttämään siltä että autoja voi tulla syliin. Rantarallin vitonen vielä muistissa...
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1394
Sijainti
Porvoo
Katalonian ralli 2022

Matkaan keskiviikkona töiden jälkeen. Perillä Barcelonassa oltiin 23 aikaan ja sieltä Seat Arona alle. Saloussa puoli yhden aikaan yöllä ja eipä ollut muita ruokapaikkoja enää auki kuin Mäkki. 😬

Aamulla päätettiin että Shakedown jää välistä. Viime vuonna todettiin jo että pätkä ei oikein sovellu yleisölle koska ajetaan niin jyrkillä rinteillä. Siispä suunnattiin huoltoparkkiin höpöttelee ihmisten kanssa. No tuli siinä muutama olutkin otettua. Suomalaisia päästiin ”haastattelee” ja Breenin kanssakin vaihdettiin pari sanaa. Huoltoparkissa oltiinkin sitten klo 10. aina 16 asti. 😊 Tästä hotellille ja Paellan sekä Sangrian kautta lähtöseremoniaan. Täälläkin juteltiin Suomalaisten kuskien kanssa lisää. Lopulta ajoissa nukkumaan.

Perjantaina Ek2:lta aloitettiin mutta jotenkin oli tullut katsottua etäisyydet pieleen ja ei sitten ehditty katsomaan kuin kourallinen kuskeja ennenkuin suunnattiin EK4:lle. Täälläkin tuli hieman kiire ehtiä ekaan kiristyväön vasuriin, rämmittiin housut aivan paskasiks. 😂 Nyt ehdittiin rauhassa katsoa Mikko Heikkilään asti. Oli todella paljon kotimaan katsojia! Jäin miettimään että oliko täältä saatu vinkki? 😉 Nimittäin viime vuonna ei ollut yhtään. Täältä Ek5:lle. Loppupäässä katsottiin taas kärki. Kovavauhtinen oikea. Aateltiin että jos olisi likainen voisi katsoa pidempäänkin mutta kun ei ollut niin ajettiin vielä Ek7. Täällä katsottiin niin kauan ennenkuin tuli reilumpi sadekuuro ja ajettiin Salouhun.

Lauantaina aloitettiin Ek11 El Montmellin ekoista mutkista. Paikka oli ok, vaikka vähän myöhästyttiinkin eturivin penkkapaikoista, mentiin sitten 50m eteenpäin. Sitten Gus veti pihalle ja pätkä siirtymäks. Ei muuta kun autoon ja nokka kohti Ek12 Savallaan. Matkalla ehdittiin jollekkin kylälle kahvilaan. Savallassa ajettiin aitojen ohi (muiden perässä) keskellä pätkää, Loebin mutkaan missä myös Mikkelsen ja Sordo teloivat aikoinaan ripustukset. Makee paikka, mutta ei tapahtumia. Täällä katsottiin kaikki ja sitten Salouhun Ek15. Saloussa oltiin kyllä hyvissä ajoin mutta tuli ajatuskatkos siitä että pätkä olisi vielä auki siten että pääsisi rannan puolelle. Eihän se ollut kun Hisset oli jo ajanu. Niinpä sitten juostiin, mutta ehdittiin paikalle. Täällä katsottiin Rally2 jonkin aikaan ennenkuin lähdettiin syömään.

Sunnuntaina ei saatu iltalentoja joten kotiin aamulennolla ja kotona kattelinkin sitten Powerin.

Torstaina käppäiltiin se 10km. Pe ja la yhteensä 7ek:ta, yli 500km ajoa ja n. 25km kävelyä. Tänään sunnuntaina on takki hieman tyhjä. Mutta hyvä reissu kuten aina. Suosittelen kaikille palstalaisille ulkomaan ralliturismia.

Tässä pieni kavalkaadi meidän paikoista.

 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Kävin myös lauantaina Saloussa rallitunnelmaa haistelemassa. Ensin huoltoalueelle jossa ehdin sopivasti Fordin pilttuun luo näkemään screeniltä Greensmithin keskeytyksen. Kuvausryhmäkin riensi paikalle haastattelemaan Milleneriä joka antoi ensin vakavailmeisen haastattelun ja jäi kameran sammuttua kymmeneksi minuutiksi naurattamaan WRC:n naistoimittajaa.

Päivähuollon katsoin ja suomalaisia tuntui olevan yleisössä paljon. Suurimman huomion keräsi invamoponsa penkillä seisonut herra joka heilutti Suomen lippua ja huusi "Kalle o maailmanmestari, vittu mä jaksan heiluttaa tätä koko illan".

Ruokailun jälkeen kävelin ympäri kaupunkierikoiskoetta, liukasta oli rantakadulla. 3,5 tuntia ennen MM-autoja alkoi näyttää että parhaita paikkoja varataan. Valitsin paikan josta näkyi kunnolla viimeinen ja viidenneksi viimeinen mutka, pääsi lähemmäs autoja kuin muissa paikoissa, edessä ei ollut verkkoaitaa ja vastapäätä oli Pirellin screeni josta näkyi WRC-live. Näin siinä ek 13 ja 14.

Tulihan sieltä sitten historic-autot ennen pätkän virallista alkua ja yleisö oli aivan haltioissaan paukkeesta ja show-ajolinjoista. Hyvä meteli toki nykyautoistakin lähti ja kärkiautojen jälkeen oli jo hämärää joka paransi tunnelmaa entisestään. Taisi loppupäästä muutama auto jäädä näkemättä kun piti lähteä kohti rautatieasemaa, olin siis Barcelonasta päiväreissulla.
Lauantai-ilta, ilmaistapahtuma kaupungilla ja paljon väkeä, mutta eipä näkynyt yhtään känniääliötä, todella asiallista ralliväkeä.

Muutaman kuvan räpsin:
https://www.flickr.com/photos/133261595@N05/albums/72177720303153425/with/52453400623/
Laitoin kännykältä kolme videotakin, vaikka whatsapp-tarkoitukseen ne alunperin kuvasin. Innostuin tänä vuonna laittamaan 20-25 vuotta vanhoja kotivideoita tuubiin. Monenlaista moottoriurheilua kuvannut, mut jostain syystä suuri osa dvd-levyistä ei suostunut läppärissä toimimaan ja kyllähän kuvanlaatu huononi melkoisesti. Seitsemän videota sain kasattua, on siellä vähän jyskälääkin:
https://www.youtube.com/channel/UCtC5rN4-LVcKF38n-YC32kQ/videos
 

Onzah

Suurmestari
Liittynyt
12.11.2018
Viestit
831
Sijainti
Jossakin Itärallin pätkällä
Vuosi 2022 alkaa pikkuhiljaa olemaan taputeltu.
Koko vuoden kantavana teemana omissa katselupaikoissa on ollut, että yrittää valita niitä itselle mieluisia paikkoja, ja välttää suurimpia rysiä.
Näin jälkeenpäin voikin todeta, että vuosi on juuri siitä syystä ollutkin ikimuistoinen.

Alkuun vähän kvantitatiivisia lukuja:
- 19 kisaa (15 rallia, 4 sprinttiä)
- Autolla ajettu/kyydissä istuttu (suhde noin 95/5) 7729 kilometriä
- Eniten kilsoja kisareissulla: Kouvola (998 km)
- Kävelyä 118,6 kilometriä
- Eniten kävelyä kisareissuilla: Jyväskylä MM (17 km), Kuopio (12,9 km), Mikkeli (12,6 km)
- Hotellissa nukuttuja öitä: 1 yö
- Autossa nukuttuja öitä: 1 yö
- lukemattomia evässämpylöitä
- liian monta energiajuomaa

Todellinen kilometrimäärä vuodelle motorsporttireissujen suhteen on yli 10 000 kilometriä kuitenkin, näillä bensanhinnoilla melkoista kyttäämistä ollut aina edeltävällä viikolla.

Vuoden aikana kertyi saldot 3+10.
Jos vertaa edellisiin vuosiin 2020 (1+1) ja 2021 (2+4), niin ihan reilu parannus. Enkä mie nyt saldojen perässä juokse, ihan hauska niitä on kuitenkin listata.


Sellaisena huomiona pitää vielä sanoa, että kolmessa kisassa kävin ennakkoon ajamassa erikoiskokeet läpi + kuvaamassa ne nauhalle GoProlla.
Näistä ralleista 2/3 ralleista näin tapahtumia, joten pitää jatkossakin lähikisoihin kuvata pätkät etukäteen kameralle, jos on vain aikaa.


Top3-kisat vuodelta 2022:
1) Itäralli. Kotikisa, täydellinen onnistuminen paikkavalinnassa (6 henkeä!) ja kisan paikka, varmasti ikimuistoinen hetki mitä kelpaa muistella pitkään (0+2).
2) Kuopio SM. Talven isoimpia panostuksia, ja se palkittiin hienosti viimeisellä pätkällä, kun osuin ensimmäisen kerran kunnon tapahtumapaikkaan (0+4, koko ralli 1+4).
3) Mikkeli SM. Loppukesän lämmin päivä, jälleen pikkuporukalla kaato, ja ihan suht huima sellainen. (1+0).


Ensi vuonna tarkoitus on kiertää about saman verran kilpailuja jos kaikki menee hyvin. Uutta kamerakalustoa on jo hankittu, ensi vuosi aloitetaan varmaan Piippolasta tai missä ikinä nyt onkaan ekat kisat jossa on autoja..

Moikataan kun penkalla tavataan!
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
4959
Sijainti
Parc Fermé
Vedetääs heti pohjalukemat, niin kehtaa muutkin osallistua.

Omaa vuotta kuvaa aika hyvin sana ailahtelevuus. Kisakalenteria katsomalla alkuvuodesta, tuli todettua että useempi viikonloppu olisi mahdollinen viettää ralliin liittyvien juttujen parissa. Noh, eipä lopulta tullutkaan, vaan aina keksi tilalle tuplabookkauksia muitten harrastepiirien johdosta, työvuoroja tai niistä toipumisia, ja yleistä motivaation laskusuhdannetta. Joku irvileuka voisi myös heittää kuitin siitä että oliko aivan pakko samoilla itsensä aivan loppuun ja piippuun Sectossa kun tuon kuntokuurin jälkeen ei rallia kerennyt/viitsinyt vilkuilla paikanpäällä?

Laskelmia:
- 5 kisaa, 4 rallia, 1 rallicrosskilpailu, 1 mestaruusjuhlat
- Pätkiä 5 (TGS 1kpl, Ouni 2kpl, Pohjanmaa 2kpl + Secto jossa 8kpl ek:ta, yhteislukumäärä siis 13)
- Peruttuja erikoiskokeita 1 - Lankamaa 2 in memoriam
- 1+0, tekniikkarikkoja ja läheltäpititilanteita kyllä tuli näittenkin edestä vastaan
- Kävelylukemia en lähde sen koommin arvuuttelemaan, Sectoviikonloppuna taisi tulla vaan 52km kävelyä ja 20h unta to-su väliseen ajankohtaan
- 5 yötä autossa
- liikaa energiajuomia
- kahvia vatsahaavan jos toisenkin verran

...ja erityismaininnat seur kohdille, näitten onnistuminen on myös eräänlainen saavutus:
- Ainoa kilpailu jossa en kastunut tänävuonna, oli TGS-ralli talvella. On kyllä sellainen rekordi etten tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa - muutamassa paikassa kyllä tuli mietittyä kahteen kertaan harrasteitaan kun vaihtokamppeetkin olivat läpimärkänä...
- Myöskään tälle kaudelle ei tainnut osua yhtään kilpailua, jossa ei olisi ollut lanssitaukoa yms aikataulun viivästymistä (ulkomuistista: TGS: VIP-auton hyytyminen EKlle 1 niin että se blokkasi osan kulkureitistä, Ouninpohjassa oma auto oli sulkusiiman takana ja kisan jälkeen menikin hetki että purkuauto ajoi pätkän läpi, irlantilaisten auto oli ilmeisesti sen verran vaikeessa paikassa jumissa ulosajon jäljiltä... Pohjanmaarallissa ollut "lanssitauko", Sectossa ollut lanssitauko SD:lla... ja rallicrossissa 1kpl vastalauseen käsittelyjä jotka viivästytti sen verran kisaa että vesisadekin tuli juuri ennen viimeisiä semifinaaleita kaveriksi)

Kokemusten vuosi - jos näin voi sanoa. Ensi vuodelle en kyllä lupaile yhtään mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Vepe

Well-known member
Liittynyt
17.6.2011
Viestit
358
Sijainti
Vantaa
Meikäläisellä tämän vuoden saldo oli seuraava:

- 5 kisaa: 3 rallia (Rengas Turku, Secto ja Kouvolan SM), 1 sprintti (Nokia) ja 1 jäärata (Toijala)
- Ralleissa meikäläinen löytyi yhteensä kahdeksalta eri pätkältä. Peruutuksia ei meikäläisen kohdalle osunut, mutta Sectossa Laukaa 2 ja Ässämäki 2 tuli katsottua vain kärki.
- Tapahtumat selvästi kiertää meikäläistä (lue: olen liian laiska etsimään niitä parhaita paikkoja), mutta 1 kaato ja muutama ulosajo tuli nähtyä, joista toki lähes kaikki tuolla Toijalassa.
- Kävelyitä tai autolla ajoja en tullut laskeneeksi, suurin osa kävelystä tuli kyllä Jyskälän torstaina Harjun, huoltoparkin ja oman auton välillä, varmaan lähemmäs 10 km tuli yhteensä silloin.
- Autossa nukuttuja öitä oli kaksi, muuten pääsi aina kotiin nukkumaan.


Ensi vuodelle en ole kalenteria sen kummemmin tutkinut, mutta ainakin Jyväskylän talvi-SM on suunnitelmissa ja kesällä tietty MM-ralli. Muuten varmaan pysytellään Tampereen eteläpuolisissa kisoissa.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1694
Koska listaaminen on ylipäänsä on hauskaa, niin täältä tulee.

Tänä vuonna etenkin sulan maan aikaan mökkeily kiinnosti aina enemmän kuin ralli, joten siksi penkkapäivien kokonaissaldo jäi maltillisen pieneksi. Silti hyviä reissuja osui tällekin vuotta. Ensi vuoden kalenterista on jo merkitty pari päivää isolla ympyrällä, joten ulkoiluharrastus jatkuu ehdottomasti.

- 10 rallia, joista kolme MM-ralleja (Monte, Ruotsi, Suomi). SM-ralleja kävin vain yhden talvella ja yhden kesällä.
- Penkkapäiviä kertyi 21 kappaletta, näiden lisäksi viisi matkustuspäivää/eturunkipäivää reissuilla. Jyskälän eturunkeja tai nuotin seuraamista ei lasketa. 14 yötä maksetuissa majoituksissa.
- Saldoilla ei tarvitse rehennellä. Pohjanmaan perjantai-illassa oli tapahtumia molempiin sarakkeisiin ja Lankamaalla Heinon hakkuuseen veto. Siinä taisi olla tilanteet koko vuodelta.
- Mieleen jäävin rallikokemus osui heti kauden alkuun eli koko Monten reissu ja pätkäkokemuksista EK1 pimeässä Col Saint de Rochin ylämäkiserpot ja bileet siellä.
- Harmituksena jäi mieleen sairastuminen juuri ennen Ouninpohja-rallia. Olisi ollut helposti käytävissä. Toki se helpottaa, että olisin mennyt katsomaan paikkaan, mikä jäi tyhjäksi.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1394
Sijainti
Porvoo
Ihan mielenkiintosta tuli itsellekin tehtyä laskelma/listaus omista reissuista. Taphtumien osalta äärimmäisen köyhä vuosi, mutta ei se aina onnistu.
Talvi alkaa olla etelänmiehellä nykyään väkisinkin aika köyhä. Kelirikon toki kyllä ymmärtää.

- 15 rallia, joista kotimaan sarjaa 12kpl ja 3kpl WRC ralleja (Croatia, Jyväskylä ja Espanja). Monte peruuntu turhan Covid arkailun takia. Luultiin että siellä kielletään yleisö.
- Yhtään sprinttiä ei tullu käytyä. Sen ajattelin korjata ensi vuodelle. Lempäälästä alkaa kausi 2023.
- MM ralleissa tuli tosiaan kierrettyä mahdollisimman paljon kärjen perässä ja siellä tuli : Croatiassa 2ek:ta (vaimo mukana), Jyväskylässä 11ek:ta, Espanja 7ek:ta.
- Kävelyn määrää en arvioi, mutta jo kisamäärästä pystyy arvaamaan että niitä tuli vuoden aikana. Jyväskylässä se 45km Applen mukaan.
- Runki odotti kotimaan kisoissa syksyyn. Jotain töksyjä siellä täällä, Heinolassa sitten Ollikkalan rullaus. Siinäpä ne. MM:ssä Gryazin ja Lappi.
- Hissessä tuli kierrettyä kaverin kisoja ja SM:ssäkin sopi ihan hyvin kisat. HaMUa en päässyt kattoo kuin Joutsan, R-Cuppia en yhtään.

Ensi vuonna on tarkoitus käydä hieman enemmän ulkomailla kattoo kisoja ja tavoitteena myös neljä WRC kisaa. Viisi kisaa, jos Viroon tulee lähdettyä. Talvi WRC:t jää väliin, ei nappaa.
Kotimaassa Hisse kalenteri on hyvä ja niitä tulee kierrettyä. SM-kisat jää Lahteen, tänä vuonna jää Tunturikin väliin. Osa kotimaan kisoista on päällekkäin WRC kisojen kanssa joten sekin vähän rajoittaa.

Toivottavasti autoja tulee kisoihin eikä niitä peruta.
 
Viimeksi muokattu:

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1347
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Niin tosiaan, sehän alkaa kesäkausi olla paketointia vaille..
Penkalle kerkesin talvikaudella 2022 kahteen ralliin ja kahteen sprinttiin, joista merkintöjä 16 noston verran. Loput 7 lauantaita meni kilpaillessa, näistä kunniakkaat 1+1 ja sekalaisia muistopalkintoja joista yhteen oli rustattu I . Kesäkauden avausta pantataan tällä tietoa Salon RengasTurku-ralliin saakka. Toiveissa vähemmän tuulilasilla seisoskelua ja/tai enemmän nostajia.
Pitkälti samoilla kuvioilla jatkettiin kesäkin. 9 lauantaita meni kilpaillessa, 2 kisoja tehdessä ja vain 5 rallia kerkesi penkalta seuraamaan. Penkkailuista vaatimattomat 0+9, vaikka muuten mukavia ja mieleenpainuvia penkkailuita olikin. Kisasuoritteista kohokohtina pari luokkavoittoa, hitaat harrastelijat Pynskin maalihaastatteluissa ja se, että incarina koetut kaadot ja ulosajot jäi tuonne talvikauteen.
 

Sun_0)))

Well-known member
Liittynyt
22.7.2020
Viestit
155
Sijainti
Etelä-Pohjanmaa
-9 kisaa: 6 rallia, 2 sprinttiä ja 1 autosuunnistus kartturina
-Pätkiä 17 joista 4 kahteen kertaan ajettavia
-Saldo 2+9
-Kilometrejä n.3200km joista eniten tuli sectossa 990km

Mieleenpainuvin hetki oli Ouninpohjassa, jossa jouduttiin työntämään kilpailun jälkeen yksi kilpailija takaisin tielle ja siinä samassa tuli rungittua itsekkin naamalleni rapakkoon.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3488
Tänä vuonna tuli vain yksi kisa nähtyä livenä. Lahti historicia suunnittelin, mutta en jaksanut yksin lähteä. Secto Rally tuli käytyä yksin läpi, mahtava mutta todella hapokas reissu. Kallen mestaruusjuhlatkin jöi väliin kun töissä venyi.

Toivottavasti 23 vuonna enemmän sitten. Kuopion sm-ralli kiinnostaa kovasti, mutta en tiedä ehdinkö.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14526
Sijainti
Tampereen lenkki
Tänä vuonna kävin Ouninpohja-rallissa ja Pohjois-Häme-rallissa. Molemmat hienoja reissuja hyvässä seurassa, molemmissa kaksi pätkää, ei runkia. Secto-Ralli jäi väliin koronan takia ja edelleen, jos nyt ei päivittäin niin viikottain harmittaa. Rally1-auto tuli sentään nähtyä livenä Hyundain testeissä, joka oli myös hieno päivä hyvässä seurassa, joskin ajamista olisi voinut nähdä enemmänkin.
 

eetu97

Active member
Liittynyt
23.2.2020
Viestit
31
Sijainti
Kuopio
2022

- 17 rallia.
- 4 sprinttiä.
- 6 jokkiskisaa.
- 1 rallispecial.
- Yhdet jäsentenväliset.

- 15 AKK alaista kilpailua.
- 9 HAMU alaista kilpailua.
- 4 SAUL alaista kilpailua.

Joitakin tilanteita siellä täällä, kuitenkin nykyajan mallin mukaan pääosin melko vaisua menoa. Lukemattomia (tuhansia) kilometrejä autossa, monet kerrat mietitty harrastuksen järkevyyttä. Mutta viikon päästä jatketaan.. :)
 

Makinpo

Well-known member
Liittynyt
25.7.2015
Viestit
72
Suomen puolella oma kausi päättyi jo elokuun lopulla, mutta jatkoa saatiin myöhemmin Japanissa, joten yhteensä kisoja kertyi penkalla 15. Kolme näistä oli MM ralleja (Viro, Suomi ja Japani) Saldot olivat ehkä 8+16 jos muistan oikein. Näistä pari oli werssi runkeja, joita harvemmin osuu kohdalle. Kabiinin puolella tuli oltua 5 kisassa ja omia ajeluita näistä oli kaksi. Talvi noudatti samaa kaavaa kuin vuoden 2021 talvikin eli yksi kisa ja vehkeet pihalle. Tämän talven kisassa selvisin kuitenkin jopa kolmos ek:lle asti viime vuoden ykkösen sijaan. Tässäkin talven kisassa olisi pitänyt joka tapauksessa keskeyttää huoltotauolle kytkin ongelmien takia, mutta ajattelin että onhan se tyylikkäämpää keskeyttää ulosajoon eikä mihinkään tekniseen vikaan, joten ei muuta kuin muutama sata metriä ennen kolmosen maalia vehkeet hankeen. Paikassa ei tietenkään edes ollut ketään katsomassa. Vuoden toinen kisa tuli ajettua kesällä, jossa oli pitkästä aikaa mukava ajella toimivalla autolla, vaikka eipä sillä ollut väliä toimiko auto vai ei, koska eron luokan kärkeen sai joka tapauksessa katsoa kalenterista. Onneksi mun kartturoimat kisat sentään sujuivat hieman paremmin, kaksi luokkavoittoa ja yksi tekniseen vikaan keskeytys oli saldona.

Jos jotain kohokohtia haluaa tästä vuodesta kaivella niin ne on varmaakin ainakin Japanin Mm, johon edes penkalle pääsy ei ollut mikään itsestäänselvyys ja pitkään näyttikin että kisaan en tule pääsemään, mutta viimetipassa kaikki lopulta kääntyi parhain päin ja pääsin edes yhtenä päivänä pyörähtämään pakalla. Toinen kauden kohokohta ei ole mistään kisasta, vaan testeistä. Ennen Ouninpohja rallia kävin ajamassa Patajoella testiä, johon muuan Vatanen ilmaantui testailemaan ja ilmeisesti myös kyselemään multa ajovinkkejä. Parhaani mukaan neuvoin ja taisipa se kisa häneltä ihan hyvin sujuakin :D Joka tapauksessa mukava oli päivän aikana kuunnella Vatasen tarinoita, sillä niitähän hänellä riittää.

Ensi kausi jää talvikauden osalta selvästi vajaaksi, kun täällä ulkomailla tulee aikaa vielä hetki vieteltyä. Talvella kuitenkin ehdin pakalle ja tarkoitus olisi ainakin yksi kisa taas käydä ajamassa. Josko sitä saisi hattutempun täyteen ja kolmena vuotena peräkkäin talvella kisa päättyisi ulosajoon.
 
Ylös