Olipa surullinen uutinen Pääkaupungin loistokkaan rallimenneisyyden päähahmot poistuvat vääjäämättömästi yksi kerrallaan joukosta. Toivottavasti yläkerran Autotalon Primulasta löytyy pöytä, jonka ääressä Mikkola, Mäkinen, Lusenius, Airikkala ja kumppanit pääsevät iskemään juttua ja vertailemaan ajolinjoja.Jorma "Lussari" Lusenius on kuollut. https://www.hs.fi/muistot/art-2000010504652.html
Montako sellaista kisaa Hyundailla ja Toyotalla on viimeisimpien WRC-inkarnaatioidensa aikana, joista on tullut 0 pistettä?https://dirtfish.com/rally/how-wilson-hit-an-unbeaten-wrc-300/
Ei muuta kun tekemään perässä. Jos autovuokraamo pystyy niin kai muutkin?
Vale < emävale < tilasto.... Tilastot voidaan saada näyttämään miltei mitä vaan kun kriteerit asetetaan sopivasti. TOyota ja Hyundai ei varmaan oo ees kilpailleet 300 perättäisessä kilpailussa...https://dirtfish.com/rally/how-wilson-hit-an-unbeaten-wrc-300/
Ei muuta kun tekemään perässä. Jos autovuokraamo pystyy niin kai muutkin?
https://tukes.fi/rallitapahtuman-turvallisuus
Nyt on rallin järjestäminen helppoa... Noudattaa vain ohjeita...
Lisää asiastahttps://www.autosport.com/wrc/news/hyundai-able-to-save-part-of-2025-wrc-car-plan-after-fia-u-turn/10628065/
Hyundain tulevaisuuden näkymiä.
Toisaalla uutisoidaan Hyundain lähtevän ratapuolen kestävyyskisoihin
https://sportscar365.com/lemans/wec/hyundai-closing-in-on-lmdh-decision/
Tää on kyllä hyvä koska viesti tulee nyt kuskeilta jotka varmasti ralliperunat mieltävät hengenheimolaisikseen toisin kuin AKK:n tai Tukesin edustajat.
Yksi näkökulma aiheeseen lisää, tällä kertaa kilpailijan lintuperspektiivistä.
Kyllä itse uskoisin että vielä kaksi vuotta ovat mukana. 2027 on sitten paikka nostaa kytkintä kun pitäisi tehdä uusi auto.Kyllähän tuo vaikuttaa, että lähtö tulee, mutta ehkä enemmän, että missä vaiheessa. Jos vielä ensi vuoden olisivat ainakin mukana..
Näin se varmaankin on ajateltu. Ihan tuulesta temmattuja asiaa koskevat huhut tuskin ovat.Kyllä itse uskoisin että vielä kaksi vuotta ovat mukana. 2027 on sitten paikka nostaa kytkintä kun pitäisi tehdä uusi auto.
En usko että rallin sääntömuutoksen sykli on millään tavalla oleellinen asia heidän vetäytymisessä rallista. Pitäisin todennäköisenä, että sitten kun päätös WEC sarjasta tehdään, niin kaikki resurssit keskitetään siihen. Kauanko menee, että WEC auton saa piirustuslaudalta viivalle, riittääkö 1 vuosi testiä. Ostaako he valmin auton joka vain brändätään?Kyllä itse uskoisin että vielä kaksi vuotta ovat mukana. 2027 on sitten paikka nostaa kytkintä kun pitäisi tehdä uusi auto.
Hyundailla ei tähän asti ole vähäisintäkään kokemusta edes GT-autoista niin sen LMPh auton polkaiseminen ihan tyhjästä voi olla yllättävän iso haaste. Luultavasti järkevintä olisi ostaa ulkoa joku valmis paketti joka sitten vain brändättäisiin uudestaan. LMP ja WRC eivät ole kovinkaan läheistä sukua toisilleen oikein miltään osin.En usko että rallin sääntömuutoksen sykli on millään tavalla oleellinen asia heidän vetäytymisessä rallista. Pitäisin todennäköisenä, että sitten kun päätös WEC sarjasta tehdään, niin kaikki resurssit keskitetään siihen. Kauanko menee, että WEC auton saa piirustuslaudalta viivalle, riittääkö 1 vuosi testiä. Ostaako he valmin auton joka vain brändätään?
Jokatapauksessa 2027 säännöt tulee laatia siten, että MM sarjaa pystytään ajamaan yksityiskuskien tai maahantuojien tiimin voimin. Se näyttää realistiselta, että Tehdastalleista mukana on vain Toyota