Tämä on todennäköinen kuvio, Wec puolella on jo nyt lukuisia pikku tiimejä, jotka on ajaneet Le Manssissa vuosi kymmenet ja autot on aina tarroitettu kulloisenkin maksajan (automerkin) väreillä. Jotain omaa täytyy olla, muuten pluffi ei mene läpi, esim loogista olisi, että moottori olis jollain tavalla näennäisesti oma (Esim Cosworthin suunnittelema, mutta Cossun inssit tulee Saksan motorsport tehtaalle ne kasaamaan Hyundain haalareihin pukeutuneena)
Periaatteessa noinhan se menee jos Hyundai Motor Company päättää osallistua Genesis merkillään jenkkien IMSA sarjaan, mihin sitä on vahvasti nyt huhuttu. LMDh autojen rungot ovat standardeja jotka ostetaan valmistajilta (Oreca, Dallara, Ligier ja muutama muu). Hybridi yksikkö tulee Boschilta, vaihteistot toimittaa Xtrac ja hybridin akuston Williams. Kärjistetysti sanottuna ainoastaan sen pörinää pitävän polttomoottorin joutuisi tekemään itse, vai jos ei sitäkin hommaisi Cossulta mitä ehdotit. Kilpailutoimintaa jenkeissä on arveltu rupeavan hoitamaan Ganassi talli.
Nämä uudet Le Mans Hypercarit ovat kaikkinensa kyllä iloinen sekameteli soppa. Eli on sekä LMH ja LMDh autoja. LMH autot tehdään kokonaan itse runkoa, moottoria, hybridiyksikköä myöten. Mutta niillä ei voi osallistua IMSA sarjaan. Balance of performance (BoP) tasoitusjärjestelmä saa kummankin luokan autot lähes tasavertaisiksi, niinkuin kisat ovat olleet todella tiukkoja MM sarjassa ja Le Mans kisassa.
LMH: Toyota, Ferrari, Peugeot, Vanwall, Glickenhaus, Isotta Franchini ja ensi vuonna arvellaan vielä Aston Martinin tulevan mukaan.
LMDh: Porsche, BMW, Cadillac, Alpine, Acura, Lamborghini