jjx
Well-known member
- Liittynyt
- 20.11.2019
- Viestit
- 1569
Ei ollu kun sovittu San remo 94 ennen jyskälää, ei ollu seuraavalle kaudelle ainakaan täyden sarjan pahviaMäkisellä oli jo Mitsun soppari taskussa Jyväskylään -94 lähdettäessä
Ei ollu kun sovittu San remo 94 ennen jyskälää, ei ollu seuraavalle kaudelle ainakaan täyden sarjan pahviaMäkisellä oli jo Mitsun soppari taskussa Jyväskylään -94 lähdettäessä
Haluan M-sportin ja Suttonin kaltaiset yksitystiimit mm-sarjaan joissa esim Huttuset ja Suniset pystyis ajamaan edes muutaman kisan vaikka suomalaisilla sponsseilla. M-sport pystynyt ajattamaan lahjakkaita kuskeja vaikka olikin pitkään yksityistiimi. Dtm:ssä myös yksityistiimeillä lahjakkaita kuskeja eikä pelkkiä gentlemaneja. Säännöillä pystytään esim kulukatolla tms tekemään lajista niin halpa, että lahjakkailla yksityiskuskeilla mahdollista kilpailla.Eli haluat nähdä kuskeja kuin Martin Prokop joilla ei ole mitään tsäänssiä ajaa podiumille ja sen sijaan ajavat suurimman osan ajasta sijoilla ynnä muut kun rahaa ei vaan ole yhtä paljon kuin isoilla tiimeillä?
Vähän kyllä luulen, ettei kuljettajatkaan halua mitään H-kaaviolaatikoita. Ja kun kyse on FIA:sta, FIA tykkää autojäteistä ja heidän rahoistaan, ei varmastikaan tule paineita ajattaa mitään asiakas Dallara-Gibsoneita F1:sissä.Kyllä, f1 vois palata myös takaisin kultaiselle 80-luvulle, nii alkais katsojaluvut nousta. Manuaali loota vaihdekeppeineen takas, nii nähdään kuka osaa oikeasti ajaa ja tietokoneille täy banni.
B-ryhmälle on jo oma toikkinsa, mee sinne nostalgisoimaan.Kyllä, f1 vois palata myös takaisin kultaiselle 80-luvulle, nii alkais katsojaluvut nousta. Manuaali loota vaihdekeppeineen takas, nii nähdään kuka osaa oikeasti ajaa ja tietokoneille täy banni.
Onhan se edelleen yksityistiimi? Vuosina 1997-2012 oli tehdastalli.M-sport pystynyt ajattamaan lahjakkaita kuskeja vaikka olikin pitkään yksityistiimi.
jjx on tällainen fani.Tähän porukkaan eivät kuulu vanhat naavaparrat, joiden mielestä kaikki oli kunnollista edellisen kerran joskus markka-aikana.
...no vähän oli tekemällä tehty mielipidekiejoitus ko toimittajalta ja kyllä, olen juurikin kyseisen koulukunnan edustaja jonka mielestä vain takavetoiset vapaasti hengittävät autot on oikeita ralliautoja.
Ehkä ne haluaa harjoittaa auton etäohjausta RC:tä. Voi muutekin soralla ja lumella olla aika turha juttu..EN tosin tiedä kun en aja autoilla.Mikähän on se perusteltu syy miksi tuota hybridibuustin kontrollia ei voida antaa kuskin hallintaan? Nappi rattiin josta kuski vois annostella sitä buustia mielensä mukaan. Myös tuo keppivaiheisiin siirtyminen kaipaisi perusteluja. Miksei sit samalla menty H-kaava askiin
ITC sarjassa GM ajatti Opel Calibraa, jota markkinoitiin Ausseissa Holden Calibrana ja Etelä-Amerikassa Chevrolet Calibrana. Jenkkimarkkinoille sitä ei taidettu viedä ollenkaan. Eli kyllä Brasilia oli ihan potentiaalista maaperää GM-Opelille. Alfa Romeon tilanne oli sit toinen. Se merkki ei liiemmin ole Euroopan ulkopuolelle levinnyt.Ja mitä tulee mainittuun 90-luvun DTM:n kaatumiseen, se ei ollut pelkkä kaluston hintalappu siihen syynä. Markkinoinnin näkökulmasta itsemurha oli viedä kisoja Brasiliaan ja Japaniin, missä Opelilla ei ollut myyntiverkostoa (toki historia tuntee Brasiliassa valmistettuja Opeleita).
Eikait tossa muuta, ku että ei liikaa muutosta kerralla? Opetellaa ymmärtään eka? Jos pitää vielä siirtymillekkin jäädä akkua. Keppivaihteista samaa mieltä, outo säästökohde(?). Tai Rovanperäki sanoa, että huonontaa vain turvallisuutta.Mikähän on se perusteltu syy miksi tuota hybridibuustin kontrollia ei voida antaa kuskin hallintaan? Nappi rattiin josta kuski vois annostella sitä buustia mielensä mukaan. Myös tuo keppivaiheisiin siirtyminen kaipaisi perusteluja. Miksei sit samalla menty H-kaava askiin
Ah, hyvä pointti, enpä tullut tuota ajatelleeksi.Keppivaihteissa (ja keskilukottomuudessa) säästetään kallis hydraulijärjestelmä
Jos siellä kuitenkin on sequ-vaihteet niin ymmärtääkseni hydrauliikan suhteen ei synny mitään säästöjä keppi vs. paddlet. Eriasia jos olis H-kaavalaatikko ja vain mekaaninen yhteys kepistä salkkuun.Keppivaihteissa (ja keskilukottomuudessa) säästetään kallis hydraulijärjestelmä
Tässä kohtaa suosittelen tutustumaan sekventiaalilaatikon toimintaperiaatteeseen. Ei siihen hydrauliikkaa tarvita.Jos siellä kuitenkin on sequ-vaihteet niin ymmärtääkseni hydrauliikan suhteen ei synny mitään säästöjä keppi vs. paddlet. Eriasia jos olis H-kaavalaatikko ja vain mekaaninen yhteys kepistä salkkuun.
Mutta siellä on mekaaninen sequ. Eihän siitä aikuisten oikeasti säästöjä tule, varsinkin kun ne läpät oli tiimeillä olemassa eikä miljoonana autossa parin tonnin lisä tunnu enää missään.Jos siellä kuitenkin on sequ-vaihteet niin ymmärtääkseni hydrauliikan suhteen ei synny mitään säästöjä keppi vs. paddlet. Eriasia jos olis H-kaavalaatikko ja vain mekaaninen yhteys kepistä salkkuun.