Reiluuspolli

Hyväksytkö: sinulle 50e, kaverille 450e?


  • Äänestäjiä yhteensä
    35

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Maalaisittain ajateltunahan tässä on vastakkain itselle pieni hyvä tai kaverille suuri paha vaihtikset. Mun mielestä ei mitenkään vaikeaa valita noista.

En mä voi olla kateellinen jokaiselle lottovoittajallekaan. Kaipa joku sitten vissiin voi?:doubtful:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Näin se taitaa olla. Mä osaan olla aika vittumainen välillä, mutta ahneudesta en pidä. Se on minusta inhottavimpia piirteitä nykymaailmassa. Eli vittumaisuus voittais mulla helposti, kun vastapuoli on ahne.
Tosi vittumainenhan tässä tapauksessa olisi silloin kun toinen lupaisi sulle 450,- saadakseen itse 50,-. Päättäisit sitten hylätä sen ihan pirruutais.

Mikä sun mielestä olis summa, ettei toi toinen ole niin ahne, ettet viitsi olle vittumainen?
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Nouseeko muuten vitutuksen aste, jos summat nousee? vai päinvastoin?

Eli jos itse saa 5000 ja toinen 45000, niin vituttaako enämpi, eikä ota rahoja ja saa tehtyä hallaa toiselle vai vähempi ja ottaa rahat?
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Kai jokin tuntemus sen mulquuden laukaisee?
No ei se ainakaan kateus ole. Epäreiluus. Itsellä ainakin eka ajatus olisi jakaa rahat tasan, jos minut laitettais jako tekemään. Mutta olenkin blondi, enkä aina osaa ajaa omaa etuani kaiken muun edelle.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Hienoa! Näin tän pitikin mennä!
Arvasin! Joillekin ei riitä, että on reilua saada viiskybää, kun se on niin saatanan epäreilua, kun ei saa samaa kun toinen, vaikka lähtökohtaisesti ei ole saamassa mitään. Mieluummin vaikka ilman.

Taiten aseteltu asetelma.

Oma vastaus saattaa kertoa itselle jotain itsestä.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Arvasin! Joillekin ei riitä, että on reilua saada viiskybää, kun se on niin saatanan epäreilua, kun ei saa samaa kun toinen, vaikka lähtökohtaisesti ei ole saamassa mitään. Mieluummin vaikka ilman.

Taiten aseteltu asetelma.

Oma vastaus saattaa kertoa itselle jotain itsestä.
Mä olenkin äärivasemmistolainen.

Tästä toikin aiheesta oli joku aika sitten joku tutkimus/artikkeli jossain. Voin myöntää, että hämmästelin sen tuloksia aika paljon.

Mun ajatusmaailma tuntuu olevan aika kaukana muutaman mielipiteitään esittäneen ajatusmaailmasta. Esim. noita Mehen ja Moen kommentteja luen ihan hämmentyneenä. Mä ajattelen vaan ihan eri tavalla, en edes tiedä mistä vois lähteä hakeen jotain... jotain.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Niin, tässä pollissahan ei mitata sen rahat jakaneen reiluutta, vaan vastaajan. Epäreilu henkilö vie kaverilta ansaintamahdollisuuden.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jos henkilö sanoo pitävänsä koko summan 500€, hyväksyisitkö tämän? Mikä on se kriittinen summa jolla tulee hylky?
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Niin mutta kumman mulkkuuden? Jakajan vaiko sen tyytymättömän?
Toihan on niinku tosielämässä nakkikioskijonossa (jossa en ole koskaan käynyt):

2 mulkkua kohtaa -> tappelu
1 mulkku ja 1 reilu -> ei tappelua
2 reilua -> ei tappelua
 

EdHunter

Uuden Englannin Nahkamies
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
1128
Sijainti
Brave New World
Silkkaa vittumaisuuttani hylkäisin.
Ellei sitten toi 450 euron kaveri lupaisi tarjota teräviä koko lentokonematkan ajan.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Hyväksytkö vai hylkäätkö?

Perustelkaa.
En osaa sanoa, tekisin ratkaisun intuition johdattamana. Riippuu siis siitä toisesta tavan pulliaisesta; jos minulla tarjottaisiin vastapuolelta mahdollisuus esiintyä auttajan, hyväntekijän tai herrasmiehen roolissa, hyväksyisin. Jos taas toisesta paistaisi itsekkyys, ylpeys tai ahneus, todennäköisesti hylkäisin.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Niin, tässä pollissahan ei mitata sen rahat jakaneen reiluutta, vaan vastaajan. Epäreilu henkilö vie kaverilta ansaintamahdollisuuden.
Voi kai sen ajatella noinkin. Mä taas ajattelen simppelisti, että jos mua kohtaan ollaan epäreilu, niin mä voin sit olla vittumainen. En kyllä aina oo.
Niin mutta kumman mulkkuuden? Jakajan vaiko sen tyytymättömän?
Molempien.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
No ei kai se rahanjakaja, vaikka jättäiskin sen toisen melkein nollille, loppujenlopksi oo yhtään sen mulkumpi kuin lottovoittajakaan, joka ei ole valmis jakamaan pottiaan tuntemattomien kanssa.

Näin mä tuon tilanteen näkisin. Ainoana erona ehkä tuohon lottovoittajaan on se, että se miljonäärin vierustoveri oli pakoitettu tekemään sille toiselle vierustoverille jonkunlaisen tarjouksen.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Toihan on niinku tosielämässä nakkikioskijonossa (jossa en ole koskaan käynyt):

2 mulkkua kohtaa -> tappelu
1 mulkku ja 1 reilu -> ei tappelua
2 reilua -> ei tappelua
2 mulkkua kohtaa - > homostelua
1 mulkku ja 1 reilu - > perinteistä paneskelua
2 reilua - > kiihkeää lespaamista
 
Ylös