vrt. kognitiivinen dissonanssi.formulastara sanoi:mutta tässä ei nyt sinulla selvästikään ole tarkoituksena muuta kuin neroilla paineen käsitteellä.
vrt. kognitiivinen dissonanssi.formulastara sanoi:mutta tässä ei nyt sinulla selvästikään ole tarkoituksena muuta kuin neroilla paineen käsitteellä.
No alipaineesta puhuminen onkin ihan oikeutettua, niinkuin jo aiemmin sanoin. Se vetämisjuttu vaan oli päin persettä. Noi ionielementit vaikkapa Acapellan kaiuttimista ei muuten liity tähän mitenkään, mutta kyllä se paine liittyi.formulastara sanoi:Ihan loogisesti asiaa ajattelin. Ymmärrän kyllä, ettei paine itsessään voi olla mitään muuta kuin luotaantyöntävää mallia, mutta tässä ei nyt sinulla selvästikään ole tarkoituksena muuta kuin neroilla paineen käsitteellä. Hienoa, että ojensit kerettiläistä, mutta kun yleisesti kuitenkin tällaisesta alipaineesta tässä asiayhteydessä puhutaan - tarkoittaen juuri sitä, että se paine siellä alla on pienempi kuin yläpuolella - niin mielestäni on ihan oikeutettua puhua alipaineesta, ihmiset varmasti ymmärtävät silloin mistä on kyse.
Voidaan aloittaa seuraavaksi vaikka keskustelu magnetostaattisten kaiuttimien toimintaperiaatteesta, tai ionielementtien ilmaa pilaavasta otsoonintuotannosta. Se on ihan yhtä hyödyllistä mitä tämäkin jarnaus.
Vaikka tämä karkaa yhä pahaksi off-topiciksi, niin menköön.Juzo sanoi:Omasta mielestäni BMW lukeutuu turvallisiimpiin autoihin ja itse en taas pitäisi sellaista autoa kovin turvallisena josta jarrut saattavat kadota yhtäkkiä.
Bemarin halvin malli muuten turvallisempi kuin Mersun E-sarja! BMW 1-sarjaazai sanoi:Vaikka tämä karkaa yhä pahaksi off-topiciksi, niin menköön.
BMW 5-sarja
MB E-sarja
Alunperin BMW:n 5-sarjan prototyyppi sai 3 tähteä. (Mutta silti minäkin ottaisin autoksi sen, saksalainen auto on saksalainen auto :thumbup: )
Ja tuo S-Mersun "laatu" video. http://www.autoblog.com/2005/11/28/mercedes-s-class-crash-the-truth-comes-out/
MB E-sarja = Overall 33 pointsJuzo sanoi:Bemarin halvin malli muuten turvallisempi kuin Mersun E-sarja! BMW 1-sarja
Onhan ne Mersut silloin ihan turvallisia kun sattuvat toimimaan, mutta en sanoisi autoa kovin turvalliseksi siinä vaiheessa kun hydrauliikkajarrut pettävät. Jarrut kuulemma lakkaavat toimimasta siinä vaiheessa kun jarrujen oman aivolaatikon muisti menee täyteen. No eipä niitä taideta enää myydä, mutta aika kummallista suunnittelua joka tapauksessa.
Niin, kivempihan se on arvioita heittää auton aerodynamiikan toimivuudesta parin gp:n jälkeen...Spam sanoi:No alipaineesta puhuminen onkin ihan oikeutettua, niinkuin jo aiemmin sanoin. Se vetämisjuttu vaan oli päin persettä. Noi ionielementit vaikkapa Acapellan kaiuttimista ei muuten liity tähän mitenkään, mutta kyllä se paine liittyi.
Sitäpaitsi sinähän täällä tunnut neroilevan noilla McLarenin äärimmäisyyksiin viedyllä näkemyksillä, ja tässä autossa ei mitään varsinaista aerodynaamista vikaa voi olla -jutuilla. Siitä erottaa kaverin, joka oikeasti tietää tuosta aerodynamiikasta jotain, että se ei ole sanomassa valokuvan perusteella autosta, että sen aerodynamiikka on huono tai hyvä, koska sitä ei siitä kuvasta ihan heti näe.
Nyt erehdyin pottuilemaan takaisin, mutta kyllähän taas riittää vähäksi aikaa.
Eri autoluokkien tulokset eivät ole keskenään vertailukelpoisia. Johan sen sanoo järkikin, ettei yli 30 pistettä saavuttanut pikkuauto voi yksinkertaisesti olla yhtä turvallinen kuin yli 30 pistettä saavuttanut iso laatikko. Tosin en mene takuuseen onko noilla 1-sarjalaisen ja E-sarjalaisen luokilla täysin varmasti eroa ja miten suuri se on, kuitenkin on yleisesti tiedossa että luokilla on eroa, joten vaikea sitä on muuhunkaan johtopäätökseen päätyä.Juzo sanoi:Bemarin halvin malli muuten turvallisempi kuin Mersun E-sarja! BMW 1-sarja
Onhan ne Mersut silloin ihan turvallisia kun sattuvat toimimaan, mutta en sanoisi autoa kovin turvalliseksi siinä vaiheessa kun hydrauliikkajarrut pettävät. Jarrut kuulemma lakkaavat toimimasta siinä vaiheessa kun jarrujen oman aivolaatikon muisti menee täyteen. No eipä niitä taideta enää myydä, mutta aika kummallista suunnittelua joka tapauksessa.
Hehe vähän aattelinkin ettei ne ole vertailuakelposia, mutta toi koko vertailu oli ihan vitsi jo sinällään "Mersu on turvallisempi ku Bemari", kannattaa myös ensi kerralla verrata muidenkin mallien turvallisuutta, kuin sen kokoluokan jossa Mersu sattuu olemaan turvallisempi. Sinälläänhän nuo Mersun autot on ahdettu täyteen vaikka mitä turvatekniikkaa ja ne ovatkin silloin turvallisia kun tekniikka pelaa. Bemarin 5-sarjalaisenkin miellän kuitenkin turvalliseksi vaikkei se saisikaan viittä tähteä kolaritestissä. No ohan se tietysti hienoa kun löytää jonkun jutun missä Mersu on parempi.jkjanne sanoi:Eri autoluokkien tulokset eivät ole keskenään vertailukelpoisia. Johan sen sanoo järkikin, ettei yli 30 pistettä saavuttanut pikkuauto voi yksinkertaisesti olla yhtä turvallinen kuin yli 30 pistettä saavuttanut iso laatikko. Tosin en mene takuuseen onko noilla 1-sarjalaisen ja E-sarjalaisen luokilla täysin varmasti eroa ja miten suuri se on, kuitenkin on yleisesti tiedossa että luokilla on eroa, joten vaikea sitä on muuhunkaan johtopäätökseen päätyä.
Niin kuin Euroncap asian höpisee:
21. Can results be compared between groups?
Results should only be compared within the same group. The frontal testing method mirrors a crash between two similar sized cars. A heavier car or one with a higher structure will tend to have an advantage if it impacts a smaller car. The Euro NCAP results cannot be used to predict the outcome of such crashes
ESP (Electronic Stability Control) on kehittänyt Saksalaisen Bosch (Ei Mercedes).azai sanoi:perhe ja tärkeimpään turvallisuuskehitykseen (ESP-ajonvakautus, ABS-jarrut ovat Mercedeksen keksintöjä, Airbag voidaan kutsua puoleksi Mercedeksen keksinnöistä).
Miksi? Eikö ne/se voi mennä renkaasta toiseen? Tosin uskoisin tuon olevan "hieman" epävakaa... Hmm, ylätukivarsien pitäisi ilmeisesti kestää koko rasitus. Tosin jos tuolla voisi saada jotain omalaatuista etua. Liekö kukaan kokeillut moista?Otto Hokkanen sanoi:No jos ne sieltä sen rungon alta menee, niin eiköhän ne silloin "köliin" kiinnity.
No kyllähän ne varmasti voisi mennä, vaan en kyllä oikeasti ymmärrä mitä ihmeen hyötyä siitä voisi olla. Saattaisi muutenkin olla varsin ikävä rakenne suunnitella ja toteuttaa, jos sen pitäisi koko kisa kestää.Dnada21 sanoi:Miksi? Eikö ne/se voi mennä renkaasta toiseen? Tosin uskoisin tuon olevan "hieman" epävakaa... Hmm, ylätukivarsien pitäisi ilmeisesti kestää koko rasitus. Tosin jos tuolla voisi saada jotain omalaatuista etua. Liekö kukaan kokeillut moista?
Taitaa olla meikäläisen aerodynamiikkataidot ruosteessa, kun en pysty auton ulkonäöstä sanomaan onko se nopea vai ei.. :wink:formulastara sanoi:Damn tuo on kyllä kapea ja matala tuo perä. God Damn!
Paha tuota on voittaa, kun kerta moottorikin toimii mainiosti.
Katsopa vaikka noita sivuilmanottoaukkoja, ja vertaa R25:een..formulastara sanoi:Mutta mistä kohtaa tuo on muka uuden tai minkään Mclarenin näköinen
Sellasen triviakysymyksen voisi tähän heittää, että jos tukivarsi ei saa tukea mistään, niin mahtaakohan sen toiminnassa esiintyä jonkinasteisia häiriöitä?Dnada21 sanoi:Miksi? Eikö ne/se voi mennä renkaasta toiseen? Tosin uskoisin tuon olevan "hieman" epävakaa... Hmm, ylätukivarsien pitäisi ilmeisesti kestää koko rasitus. Tosin jos tuolla voisi saada jotain omalaatuista etua. Liekö kukaan kokeillut moista?
:thumbup:pmv sanoi:Varmaan moni tavallisempi tallaaja luulee, että Alfa Romeo on vieläkin mukana ykkösissä. Ja niillehän näitä rellujakin myydään.
Eihän se vielä nopea ole.... :wink:mh_84 sanoi:Taitaa olla meikäläisen aerodynamiikkataidot ruosteessa, kun en pysty auton ulkonäöstä sanomaan onko se nopea vai ei.. :wink: