Renault R26

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
Fisichella vetäs juuri pohjat, alle Alonson ajan!!! 1'13.971
Pidän kyllä Fisichellaa hitaampana kuskina kun Alonsoa.....
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Hermanni sanoi:
Fisichella vetäs juuri pohjat, alle Alonson ajan!!! 1'13.971
Pidän kyllä Fisichellaa hitaampana kuskina kun Alonsoa.....
Ehkä hiukan ja hiukan hitaampi mutta Fisico hävis Alonsolle paljon sen takia kun se auto ei sopinu Fisicon ajotyylille. Tänä vuonna pitäis olla toisin! :ahem:
 

YoNzZu

Well-known member
Liittynyt
19.12.2005
Viestit
62
Kuten äxä totesi, tuota keskinopeutta on ihan turha tuijottaa. Se ei varsinaisesti kerro yhtään mitään autosta, vain siitä kierroksesta. Se kun lasketaan kaavalla matka / siihen kulunut aika. Eli jos satut päästelemään suoralla 20 km/h muita nopeampaa, mutta jäät mutkissa enemmän kuin hyödyt suorilla, niin tuo koko kierroksen keskinopeus näyttää huonommalta verrattuna muihin.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Hermanni sanoi:
Fisichella vetäs juuri pohjat, alle Alonson ajan!!! 1'13.971
Pidän kyllä Fisichellaa hitaampana kuskina kun Alonsoa.....
Samoin, mutta espanjan kisassa fisi oli nopeampi.
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
YoNzZu sanoi:
Kuten äxä totesi, tuota keskinopeutta on ihan turha tuijottaa. Se ei varsinaisesti kerro yhtään mitään autosta, vain siitä kierroksesta. Se kun lasketaan kaavalla matka / siihen kulunut aika. Eli jos satut päästelemään suoralla 20 km/h muita nopeampaa, mutta jäät mutkissa enemmän kuin hyödyt suorilla, niin tuo koko kierroksen keskinopeus näyttää huonommalta verrattuna muihin.
Öö siis mitä, eikös keskinopeus ole tärkein jos esim johtaa kilpailua, ja varsinkin aika ajoissahan sillä paalu otetaan....
Minustahan keskinopeus juuri kertoo auton todellisen nopeuden, korjatkaa jos olen väärässä.
Itsekkin totesit että huippunopeus ei ole tärkein jos jäät mutkissa vastaavasti enemmän......
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Hermanni sanoi:
Öö siis mitä, eikös keskinopeus ole tärkein jos esim johtaa kilpailua, ja varsinkin aika ajoissahan sillä paalu otetaan....
Minustahan keskinopeus juuri kertoo auton todellisen nopeuden, korjatkaa jos olen väärässä.
Itsekkin totesit että huippunopeus ei ole tärkein jos jäät mutkissa vastaavasti enemmän......
Kierroksen keskinopeuden vertailu on käytännössä sama asia kuin vertailisit kierrosaikoja. Ei kerro yhtään sen enempää tai vähempää.
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
Bobakki sanoi:
Kierroksen keskinopeuden vertailu on käytännössä sama asia kuin vertailisit kierrosaikoja. Ei kerro yhtään sen enempää tai vähempää.
Juurikin näin, sinähän sen kiteytit..... :thumbup:
Tarkoitin tuossa aiemmin vain että 5Km/h on suuri ero silti keskinopeudessa, sama kuin vertaisi tällä hetkellä McLarenia nopeutta Red Bulliin.....
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
Jaha Turun sanomien mukaan Renault piti eilen vauhtiaan piilossa, alla lainaus ko lehdestä.

Aivan oma lukunsa on kuitenkin Renault, jonka testipäivä todisti mestaritallin omaavan etumatkaa myös Hondaan.

Maailmanmestari Fernando Alonso tykitti yhdessä Giancarlo Fisichellan kanssa myös alle 1.14-rajan. Päivän päätteeksi Alonso paljasti ajaneensa kaiken lisäksi koko päivän Bahrainin avauskisaa varten rakennetuilla siivillä.

- Barcelonan siivekkeillä olisin ollut puoli sekuntia nopeampi, Alonso laskeskeli.

Tällöin aika olisi ollut 1,13,4 - eli uusi rataennätys, jo alle V10-aikojen.

Pitkät vedot hurjin ajoin

Torstaina espanjalaistähti ajoi täyden Grand Prix -harjoituksen. Haastajiin teki suurimman vaikutuksen Alonson kierrosajat pitkissä vedoissa, johon Renault pystyy 1.15-tasolla aikojen heilahtelematta.

Mikäli Honda käytti yhtä pehmeää rengasta kuin Renault, sen kierrosajat romahtivat nopeasti vastustajaan nähden. Honda voi turvautua tietoon, että se on selvittänyt jo omat rengaskokeilunsa paikan päällä Bahrainissa erittäin lupaavasti.


Eli näyttäisivät olevan aika reilusti muita edellä vielä, varsinkin jos Honda "syö" kumit alta aikayksikön nopeissa vedoissa.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Renultakin löytyy tälläset hieman mäcin tyyliset ponttoonien etuosan kidukset, joskin paljon pienemmät...

En ole tälläisia ennen huomannut. Mikähän lie noiden tarkoitus?
Koska mielestäni ne ovat hivenen edessä poistaakseen kuumaa ilmaa syyläräiden takaa... Mahtavatko sitten jotenkin parantaa ilma virtauksia ponttooniin, ponttoonin yli...???
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
No vaihdeboksi mullekin tuli mieleen... Mut mikäs sielä savuaa?
Vai onko noitten vaihdelaatikot vaan niin kuumia tai jotain...
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
NiPzyyZ sanoi:
Tuleekohan tuo savu vaihdelaatikosta?
Kytkin voisi olla yksi joka kuumenee paljon, tosin tuo näyttää vesihöyryltä kun on valeaa höyryä, olisko ajettu lammikosta tms..
Märkää ainakin on, katsokaas asfalttia....
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
^^ Harvinaisen paljon savua, pelkästään siitä johtuen että ois ajettu lamikosta :D ...
Silloinhan tuolla savuttelisi samal periaatteella moni moni muukin...Eikö :dunno: ?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Renun katteissa onkin näköjään enemmänkin noita kiduksia...
Siis ponttoonien etuosassa...

Ja epäsymmetriset katteet näyttävät olevan renussakin..
Lisäksi moottori katteen "leikkauskin" näyttäis olevan epäsymmetrinen.
Eli siis etualalla kuvassa katteen reuna on leikattu pyöreämmin kuin taka-alalla kuvaa... Tälläistä en ole aikasemmin kyl huomannu...
 
Viimeksi muokattu:

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Hauskana yksityiskohtana toinen savupiippu on tukossa tuossa kuvassa. On tainnut olla kylmä keli ajella. Ponttooninkin kidukset ovat toispuoleisia.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Juuri kiduksia tarkotinkin tuolla epäsymmetrisuudella..
Mutta kas vaan, tosiaan näyttää piippukin olevan tukossa tosiaan..

Kuinkahan päin renulla on noi jäähdytykset. Eli siis että öljyjäkö vai vesiäkö renulla jäähdytetään enemmälti...
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
Lainauksia Turun sanomista...

Renault kielsi Kovalaiselta aika-ajovedon

Nopea aika syntyi Kovalaisen mukaan edelleen Renaultin tavan mukaan normaalipaketilla ja normaalipainoisella autolla.

- Pyysin kyllä kovasti, että olisin lopussa päässyt tekemään aika-ajovedon, mutta eipä siihen suostuttu. Itse asiassa en eläessäni ole vielä päässyt kokeilemaan F1-autolla nopeaa kierrosta tyhjillä tankeilla, Kovalainen paljasti TS:lle.


Eli onko nyt niin että Renaultin todellista vauhtia ei olla nähty lainkaan, vai miksi Kovalainen ei ole saanut kertaakaan vetäistä nopeaa kierrosta tyhjillä tankeilla?

Auto on ilmeisestikkin jo iskussa.......

Maailmanmestari Fernando Alonso kehui Renaultin uuden R26-auton saavuttaman aerodynamiikan ja sen tuottamat downforce-ominaisuudet maasta taivaisiin päätettyään viime viikolla omat talvitestinsä Barcelonassa.

Tiistaina Valenciassa oman testitalvensa viimeistellyt Renaultin kolmas kuljettaja Heikki Kovalainen on täysin samalla kannalla tallikaverinsa kanssa.

- Olen ehdottomasti yhtä mieltä Alonson kanssa. Autolla pystyy hyökkäämään nopeisiin mutkiin ja toisaalta jarruttamaan tehokkaasti kovasta vauhdista neulansilmiin. Kyllä sen persuuksissa tuntee, että tässä on nyt parempi pito kuin viime vuoden autossa, Kovalainen kiitteli.

Kovalainen uskoo, että onnistui löytämään vielä jotain lisää siihen säätökokonaisuuteen, jonka Alonso ja Giancarlo Fisichella hioivat viime viikolla autoihinsa.

- Ajoimme nyt Barcelonassa kokeillut säätöjutut uudestaan, ei sieltä mitään suurempaa löytynyt, mutta aina jotain uutta keksimme lisää. Tein töitä varsinkin rengaspuolella, kuten testikuskit yleensäkin.

Tiistaina Kovalainen keräsi taas mittariin reilut 500 kilometriä eli 126 kierrosta. Kaikkiaan helmikuun 12 testipäivän aikana testikuljettaja nieleksi jo yli 5000 kilometriä.
 
Ylös