Lainauksia Turun sanomista...
Renault kielsi Kovalaiselta aika-ajovedon
Nopea aika syntyi Kovalaisen mukaan edelleen Renaultin tavan mukaan normaalipaketilla ja normaalipainoisella autolla.
- Pyysin kyllä kovasti, että olisin lopussa päässyt tekemään aika-ajovedon, mutta eipä siihen suostuttu. Itse asiassa en eläessäni ole vielä päässyt kokeilemaan F1-autolla nopeaa kierrosta tyhjillä tankeilla, Kovalainen paljasti TS:lle.
Eli onko nyt niin että Renaultin todellista vauhtia ei olla nähty lainkaan, vai miksi Kovalainen ei ole saanut kertaakaan vetäistä nopeaa kierrosta tyhjillä tankeilla?
Auto on ilmeisestikkin jo iskussa.......
Maailmanmestari Fernando Alonso kehui Renaultin uuden R26-auton saavuttaman aerodynamiikan ja sen tuottamat downforce-ominaisuudet maasta taivaisiin päätettyään viime viikolla omat talvitestinsä Barcelonassa.
Tiistaina Valenciassa oman testitalvensa viimeistellyt Renaultin kolmas kuljettaja Heikki Kovalainen on täysin samalla kannalla tallikaverinsa kanssa.
- Olen ehdottomasti yhtä mieltä Alonson kanssa. Autolla pystyy hyökkäämään nopeisiin mutkiin ja toisaalta jarruttamaan tehokkaasti kovasta vauhdista neulansilmiin. Kyllä sen persuuksissa tuntee, että tässä on nyt parempi pito kuin viime vuoden autossa, Kovalainen kiitteli.
Kovalainen uskoo, että onnistui löytämään vielä jotain lisää siihen säätökokonaisuuteen, jonka Alonso ja Giancarlo Fisichella hioivat viime viikolla autoihinsa.
- Ajoimme nyt Barcelonassa kokeillut säätöjutut uudestaan, ei sieltä mitään suurempaa löytynyt, mutta aina jotain uutta keksimme lisää. Tein töitä varsinkin rengaspuolella, kuten testikuskit yleensäkin.
Tiistaina Kovalainen keräsi taas mittariin reilut 500 kilometriä eli 126 kierrosta. Kaikkiaan helmikuun 12 testipäivän aikana testikuljettaja nieleksi jo yli 5000 kilometriä.