Viimeksi muokattu:
Samoin on Montoyalla, Räikkösellä ja Massalla nyt ainakin.Bleu sanoi:Alonsolla näköjään hieman uutta väritystä kypärässä:
Huomasin saman. Katselin lämmitelläkseni viime vuoden avauskisan nauhalta ja samalla tavalla ne heiluivat silloinkin. Ja jostain syystä nimenomaan vasemmalla puolella. Ainakin muistelisin McLarenilla näin käyneen.Zep sanoi:Kattokaas viikonlopun aikana incar -kuvia, kuinka Rellun peilit heiluvat. Ainakin tuossa tokasession incar kuvissa molempien vasemmanpuoleiset peilit heiluivat yllättävän paljon -ihmeellistä kyllä oikeanpuoleisissa ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa...
Eikös Rellun heiluvat peilit ja Super Agurin läpättävät/irtoilevat lärväkkeet ole laittomia? Liikkuvia aerodynaamisia osiahan ei sallitaZep sanoi:Kattokaas viikonlopun aikana incar -kuvia, kuinka Rellun peilit heiluvat.
Zep sanoi:Kattokaas viikonlopun aikana incar -kuvia, kuinka Rellun peilit heiluvat. Ainakin tuossa tokasession incar kuvissa molempien vasemmanpuoleiset peilit heiluivat yllättävän paljon -ihmeellistä kyllä oikeanpuoleisissa ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa...
hmmm, vaikea uskoa että rajoitettaisi niin paljon että olisi kovinkaan paljon merkittävää hyötyä...Henkka sanoi:Veikkaajassa oli juttua, että Renaultit olisivat Bahrainissa rajoittaneet moottoreitansa turhankin paljon yläkierrosten suhteen. Luulivat olevansa niin ylivoimaisia, että oli varaa panostaa extra-luotettavuuteen. Ferrarin taso sitten yllätti ja Kiminkin oikea taso jäi pimentoon.
Malesiassa aikovat ottaa koneesta taas ihan "normaalit" tehot ulos ja vauhtia pitäisi tulla siten lisää.
Eikös kuljettajat saisi säädettyä moottoriin boostia namiskoistaan, jos tarvetta ilmeneeHenkka sanoi:Veikkaajassa oli juttua, että Renaultit olisivat Bahrainissa rajoittaneet moottoreitansa turhankin paljon yläkierrosten suhteen. Luulivat olevansa niin ylivoimaisia, että oli varaa panostaa extra-luotettavuuteen. Ferrarin taso sitten yllätti ja Kiminkin oikea taso jäi pimentoon.
Malesiassa aikovat ottaa koneesta taas ihan "normaalit" tehot ulos ja vauhtia pitäisi tulla siten lisää.
Kyllähän Renault muistaakseni rajoitti viimmekaudellakin tahallaan koneen tehoa (Näin muistan Flavion haastattelussa sanoneen).FO110K sanoi:hmmm, vaikea uskoa että rajoitettaisi niin paljon että olisi kovinkaan paljon merkittävää hyötyä...
-98 kun samaa epäiltiin McLarenin kanssa, totesi Keke aiheesta "tässä hommassa kaikki ottaa kaiken irti kaikesta, ei semmosia reservejä kellään ole" (tjsp)
voi tietty olla mahdollista, mut välillä on ollu suht puuta heinää veikkaajassa noi jutut... noh, we shall see...
(ja eiköhän Rellu olis ottanu kisassa ne reservit jo käyttöön jokatapauksessa kun aika-ajoissa huomattiin ferkun vauhdin taso jo...)
Hermanni sanoi:Kyllähän Renault muistaakseni rajoitti viimmekaudellakin tahallaan koneen tehoa (Näin muistan Flavion haastattelussa sanoneen).
Viimmeisessä kisassa heidänkin oli pakko kaikki ottaa käyttöön (sen kyllä huomasikin).
QUOTE]
Joo huomasihan sen. Alonso vikassa kisassa oli saanut huimasti lisää vauhtia. Valmistajien maailmanmestaruus oli vielä ratkaisematta ja Rellulla ei ollut mitään hävittävää, pakko voiton edessä. Silloin ei edes Kimi pystynyt haastamaan Alonsoa vaan tämä kiidätti aika ylivoimaiseen voittoon.
Niin ja Monty pilasi maccin valmistajienmestaruuden...Kimi sentään osasi pientä kuoppaa väistää...
No Alonso sanoi kyllä viime vuonna että alkukaudesta käyttivät auton potentiaalista hyväkseen vain 75%,mutt kun McL sai vehkeet kuntoon keväällä, niin sen jälkeen ei riittäny edes 100% kärkeen pääsemiseksi...Hermanni sanoi:Kyllähän Renault muistaakseni rajoitti viimmekaudellakin tahallaan koneen tehoa (Näin muistan Flavion haastattelussa sanoneen).
Viimmeisessä kisassa heidänkin oli pakko kaikki ottaa käyttöön (sen kyllä huomasikin).
Jos seurasitte Bahrainin kisassa Alonson kierroslukumittaria, ei se kertaakaan mennyt 18000rpm asti (En minä ainakaan nähnyt, Alonsollahan ei autossaan vikaa ollut).....
Pat Symondshan tuosta puhui ennen viimeisiä kisoja, että alkukaudella hankitun piste-edun takia eivät ottaneet ihan kaikkea irti, vaan panostivat luotettavuuteen suorituskyvyn kustannuksella. Viimeisissä kisoissa sitten vaihtoivat jälleen taktiikkaa.FO110K sanoi:No Alonso sanoi kyllä viime vuonna että alkukaudesta käyttivät auton potentiaalista hyväkseen vain 75%,mutt kun McL sai vehkeet kuntoon keväällä, niin sen jälkeen ei riittäny edes 100% kärkeen pääsemiseksi...
eli aika hyvin menee siis sanomsiet ristiin...
jaah, kyllä Alonso itse sanoi ettei riittänyt auton koko potentiaalikaan enää edes paaluihin sen Mäcin kevään parannusten jälkeen...Bobakki sanoi:Pat Symondshan tuosta puhui ennen viimeisiä kisoja, että alkukaudella hankitun piste-edun takia eivät ottaneet ihan kaikkea irti, vaan panostivat luotettavuuteen suorituskyvyn kustannuksella. Viimeisissä kisoissa sitten vaihtoivat jälleen taktiikkaa.
Nykypisteytyksellä tuo taktiikka olisi kyllä hyvin perusteltavissa sen sijaan, että yritettäisiin täysillä voittoja etenkin kun muut olivat niin kaukana, että kakkossija Kimin takana oli liki joka kerta käytännössä varma.FO110K sanoi:jaah, kyllä Alonso itse sanoi ettei riittänyt auton koko potentiaalikaan enää edes paaluihin sen Mäcin kevään parannusten jälkeen...
en tiedä sit mitä Alonso tuolla 100% tarkoitti, mut kuvittelisin niiden siis yrittäneen täysillä paaluja/voittoja kesälläkin...
Korjaa jos muistan väärin, mutta eikös Rellu tullut viimeiseen kisaan erikoismyllyllä jonka tarvitsi kestää vain yhden kisan, ja tämän takia uskallettiin koneesta ottaa enemmän tehoa irti.SuperKimi sanoi:Joo huomasihan sen. Alonso vikassa kisassa oli saanut huimasti lisää vauhtia. Valmistajien maailmanmestaruus oli vielä ratkaisematta ja Rellulla ei ollut mitään hävittävää, pakko voiton edessä. Silloin ei edes Kimi pystynyt haastamaan Alonsoa vaan tämä kiidätti aika ylivoimaiseen voittoon.
Niin ja Monty pilasi maccin valmistajienmestaruuden...Kimi sentään osasi pientä kuoppaa väistää...