Renaultilla pärjää McLarenille alennetuilla kierrosluvuilla! :eek!:
Alonso kuulemma säästeli konetta seuraavaan kilpailuun...
Lainaus MTV3 sivustolta....
- Alensimme kierroslukuja, mutta siltikin auto oli erittäin kilpailukykyinen ja pystyin pitämään etumatkan Kimiin. Puristin yhden kierroksen kovempaa nähdäkseni, kuinka nopea auto on - aika oli jotain 1.26,2 luokkaa - sen jälkeen johtoni oli yhdeksän sekuntia ja kisaa enää viitisen kierrosta jäljellä, joten sitten vain kurvailin maaliin, Alonso summasi sunnuntain tapahtumia.
Kannattaa huomata että lopussahan Kimi viellä jopa "puristi" lisää (Ja Kimin auton keulakin oli vaihdettu).....
Koneiden kierrosuluvut, lainaus Turun sanomista (Tuossahan on tosin virhe, McLaren otti samat kierrokset koneesta kisassa kuin aika-ajossakin, eli 19500)....
Faktat
V8-moottorien kierrosluvut aika-ajossa ja kilpailussa:
Cosworth V8 (Williams): 19900 r/m - 18700 r/m.
Honda: 19500 - 18300.
Mercedes (McLaren): 19500 - 18200.
Toyota: 19100 - 18200.
BMW: 19100 - 18500.
Renault: 19000 - 18200.
Ferrari: 18900 - 18000.
Cosworth V10 (Toro Rosso): 16700 - 16700.
Tuosta voi vetää muutaman johtopäätöksen, joko Alonso on aivan suvereeni kuski muihin verrattuna, tai auto on aivan ylivoimainen muihin verrattuna moottoria lukuun ottamatta!
No hyvää tuossa on että Renaultilla on ilmeisesti varaa "puristaa" myös moottorista reilusti lisää tarvittaessa (Itse moottorihan on ollut kestävä kuin Suomalainen graniitti)....