CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15049
30.10.1988 oli formulahistoriassa päivä jolloin Ayrton Sennasta tuli lopullisesti maailmanmestari. Siihen asti häntä oltiin pidettyä äärettömänä huippulahjakkuutena, mutta toisaalta myös äärimmäisen ristiriitaisena kuljettajana ja ihmisenä kaikkiaan lajissa.
Senna oli kasvanut kaudella 1988 huomattavasti enemmän lajin parhaimpaan sen hetken talliin päästyään valtavasti kuljettajana aikaisempiin aikoihin verrattuna ja siten Prostilla ei ollut helppoa voittaa mestaruutta Suzukassa.
Suzukan osakilpailussa huhuissa McLarenin testikuljettaja Emanuele Pirro olisi voinut hyvinkin ajaa kilpailussa Suzukan radalla, mutta ei lopulta kuitenkaan edes ajanut siellä eikä talli edes tuntunut erityisesti haluavan ajattaa Pirroa siellä myöskään minkään toisen tallin tilapäisenä kuljettajana.
Kilpailuviikonloppuna Andrea de Cesariksen ajopaikka kaudeksi 1989 Dallaralle varmistui ja se romutti suomalaisten toiveet JJ Lehdon ajamisesta kaudella 1989 lajissa Dallaralla. Toisaalta taas de Cesariksen sopimuksen vahvistusta Dallaralle vauhditti Rialin pahentuneet henkilöriidat heti Gustav Brunnerin lähdettyä ja jopa tallipäällikkö Günther Schmidtin henkilökohtaiset syytökset varastelusta. Schmidt muun muassa tulisuutensa takia syytti Suzukassa de Cesarista ilman todisteita hänen hotellihuoneen arvoesineiden varastamisesta ja vaati italialaista maksamaan hänelle miljoona dollaria vahingonkorvauksia kaudella 1988 romuttamiensa autojen johdosta.
Kun sitten tilanne selvisi paikallisen hotellin lahjotun japanilaisen turvamiehen tekemäksi rikokseksi niin Schmidt kyllä pyyteli sittemmin tilannetta vuolaasti anteeksi, mutta rauha ei tulisi kestämään kauan.
Joka tapauksessa keskiviikon jälkeen ilmi tuli myös Yannick Dalmasin äkkisairastuminen jonka johdosta Sid Watkins ei antanut lupaa Dalmasille ajaa Suzukassa eikä edes Adelaidessakaan välttämättä. Suzukassa toista Lola-Larroussea ajoi maksua vastaan pikahälytyksellä Japanin omaa F3000-sarjaa ajanut ja marraskuusta 1985 lähtien enemmän tai vähemmän superlisenssin omistanut Aguri Suzuki.
Suzuki oli ollut ehdolla vuosina 1986-1988 ajamaan muutamassa eri tallissa. Kaudella 1988 sen kestäessä Suzuki oli varmuuden vuoksi uusinut superlisenssinsäkin vaikka Suzuki oli pääsääntöisesti yrittämässä mukaan F1:siin vasta kaudella 1989. Se kannatti ja hän pääsi ajamaan uransa ensimmäisen kilpailun kotimaaperällään hyvinkin tutulla radalla Suzukassa.:thumbup:
Viimeinen mahdollinen uusi tulokas olisi ollut Suzukaan lajissa Martin Donnelly joka oli siihen asti toiminut Lotuksen testikuljettajana. Valitettavasti Nelson Piquet ei vetäytynyt hänen viruksen aiheuttamasta taudista ja pahoinvoinnista huolimatta kilpailusta. Honda vuorostaan ilmoitti jättävänsä Lotuksen vastoin kauden 1989 sopimustaan koska se ei ollut tyytyväinen tallin toimintaan eikä myöskään Nelson Piquetin yleiseen käyttäytymiseen.
Erikoisesti Honda kuitenkin oli valmis kaikin keinoin turvaamaan Satoru Nakajiman jatkon F1:ssä joko Lotuksella tai missä tahansa muussa tallissa. Ja huolimatta siitä, että Honda ei enää toimittanut moottoreita muille kuin McLarenille kaudesta 1989 eteenpäin. Suzukassa perjantaina Nakajima olisi voinut jättäytyä pois koko kilpailusta sillä hänen äitinsä ja pienen kolmevuotiaan Kazuki-pojan isoäiti menehtyi varhain sinä aamuna 28.10.1988. Nakajima sai tiedon siitä vain puoli tuntia ennen vapaan harjoituksen alkua.:frown:
Lopulta Satoru Nakajima päätti kuitenkin ajaa kilpailuviikonloppuna ja kieltäytyi luovuttamasta paikkaansa Martin Donnellylle. Joka tapauksessa Nakajima ajoi perjantaina nopeammin pitkästä aikaa kaudella kuin Nelson Piquet ja vain Piquetin ajaminen aikaisemmin lauantaina piti hänet yhden tuhannesosan hänet nopeampana kuin sisua täynnä olleen Satoru-sanin. Lotus valtasi kolmannen rivin sunnuntain kilpailuun lähtöruuduilla 5 ja 6 olivat Piquet ja Nakajima.
Marchille Ivan Capellin nelosruutu oli todella hyvä ja ilman teknisiä murheita myös Mauricio Gugelminin todellinen suoritus olisi riittänyt ruutuihin 5 tai 6. Lopulta ruutu oli 13:sta. Andrea de Cesariksella taas oli Rialin sopimus päättyä jo etuajassa hänen kolaroituaan taas autonsa perjantaina Virallisessa Harjoituksessa ja lauantaina Virallisessa Harjoituksessa myös jälleen. Silti hän oli 14:sta kilpailuun sunnuntaina lähdössä. Kilpailuviikonloppuna Bernd Schneider ajoi valtavan kolarin ja loukkaantui ainoalla järkevällä aikakierroksen jälkeisellä kierroksella.
Huolimatta Sid Watkinsin vakavasta ehdotuksesta hän kieltäytyi sillä hän halusi edustaa talliaan. Piercarlo Ghinzani kun oli karsiutunut. Schneider tulisi kärsimään rannekivuista. Samanlaisesta kolarien piinasta kärsi myös Julian Bailey ajettuaan vain yhden ainoan järkevän aikakierroksen. Schneider ja Bailey pääsivät kisaan viimeiseen ruudukkoon mukaan sijoille 25 ja 26.
Kilpailun alussa vielä 15 minuuttia ennen starttiakin kilpailua yritettiin saada lykätyksi lähinnä sen takia, että olisi katsottu rankkasateen mahdollisuus loppuun asti. Niin ei kuitenkaan tehty.
Kilpailun alussa Senna sai huonon lähdön ja tippui jopa sijalle 14:sta saakka ja lisäksi Mansell ja Derek Warwick kolaroivat ja joutuivat käymään varikolla. Piquet vuorostaan liukastui vesilammikkoon ja ajoi ulos radalta päästen kuitenkin jatkamaan ensimmäisellä kierroksella. Vesisade oli ongelma sillä suurimman osan Suzukan 1988 kilpailua vettä satoi tihkusateen muodossa sen ollessa ajoittain todella kovaa muodostaen jopa vesilammikoita radalle. Lopulta kilpailusta ei tullut todellista sadekelin kilpailua eikä myöskään siten tullut nostamaan kilpailun mielenkiintoa. Toisaalta rata ei myöskään koskaan ollut täysin kuiva ja se oli pahimmillaan myös erityisen liukas.
Lopullisesti juuri aivan viimeisten kierrosten liukkaus sai Prostin perääntymään ja jäämään toiseksi kun Senna oli ennen pitkää suorittanut uskomattoman nousunsa ja voittanut mestaruuden ja kilpailun. Senna myös raivokkaasti heilutti nyrkkiään tuomareille sillä hän yritti saada kilpailun keskeytetyksi sen lopulla punaisilla lipuilla. Kisaa ei keskeytetty Sennan pyynnöistä ja kiivaista tiimiradiopuheista huolimatta. Bernd Schneiderillä kilpailu Suzukassa 1988 oli hänen formulauransa vakuuttavimpia kilpailuja suhteessa koko uraa ajatellen jälkikäteen. Hän oli noussut jo varhain sijalle 12:sta ja oli aloittamassa selkeää ajamista niin kymmenen parhaan joukkoon kuin pisteillekin.
Ilman pahentuvia rannekipujaan hän olisi voinut hyvinkin ajaa kuudenneksi kunnes yksinkertaisesti ajoi varikolle ja keskeytti pahojen rannekipujen vuoksi kierroksella 14 ajaessaan kymppipaikalla. Hänen ajonsa Adelaideen oli uhattuna kipujen takia. Julian Baileylla taas näyttävää alkua lukuun ottamatta kisa Suzukassa oli rämpimistä. Jo kymppipaikka olisi ollut jo unelma saavuttaa. Lopulta sijoitus oli 14:sta. Piquet vuorostaan myöhemmin osui Mansellin kanssa yhteen ja keskeytti varikolle kierroksella 35 kunnon loppuessa kesken pahoinvoinnin ja kaiken kahtena näkemisen takia. Piquet vakuutti olevansa kunnossa Adelaideen, mutta varmuutta siitä ei kisan jälkeen ollut.
Etenkin kun Piquet valitti vielä maanantainakin kaiken näkemistä kahtena. Andrea de Cesaris vuorostaan herätti kilpailussa jälleen negatiivista huomiota tönäisemällä Aguri Suzukin ulos radalta kilpailun aikana vastalauseeksi japanilaisen kuljettajan estelystä. Kilpailun tuomaristo närkästyi de Cesariksen väitteistä pahoin. Etenkin kun videokuvasta katsoen Suzuki ei koskaan selvästi ollut estänyt de Cesarista tai ketään toistakaan kuljettajaa tuomariston mielestä.
Samalla de Cesarista syytettiin Prostin estelystä ennen pitkää sillä tilanteessa Senna pääsi siten juuri Prostin ohi kärkeen ja mestariksi. Sijalta 11 de Cesaris myös lopulta keskeytti kierroksella 34 kärsittyään jo kierroksesta 27 lähtien ylikuumentumisesta. Ja tilanteistaan hän selvisi varoituksella.
Suzuki taas oli lähtenyt ruudusta 20 kisaan ja ajanut varovaisen hyvän kisan jota tosin oli vaikeuttanut de Cesariksen tönäisyn aiheuttama ulosajo ja kaksi omaakin pyörähdystä kesken kisan. Vauhti olisi voinut riittää ehkä kymmenen joukkoon ja sen paremmalle puolelle ääritapauksessa aina kuutospaikkaan asti, mutta kaiken jälkeen Suzuki oli 16:sta.
Mauricio Gugelminin vauhti olisi varmasti riittänyt pisteelle asti tai parempaankin, mutta Gugelminin epäonneksi hänen juomajärjestelmänsä ei taas toiminut ja lisäksi erikoisesti hänen kaasupolkimen alle irtosi yllättäen ohjaamon osia ja kaasupolkimen juuttumisen estämiseksi hänen oli yhden kierroksen ajaksi pakko lähes pysäyttää auto ja heittää irto-osat pois autosta.
Sittemmin ajoi kymppipaikalle asti ja oli hyvin pettynyt sillä hän olisi ilman vaikeuksiaan ollut hyvälläkin sijalla kilpailussa. Jonathan Palmer vuorostaan nousi lukuisia ohituksia tekemällä parhaimmillaan kierroksella 34 jo kuudenneksi, mutta äkillinen pidon loppuminen eli drop-off pilasi hänen melko varman pistepaikkansa ja hän joutui käymään varikolla renkaanvaihdossa. Palmer oli lopulta 12:sta mikä ei tehnyt kunniaa hänen ajosuoritukselleen.
Nakajima vuorostaan oli lopulta seitsemäs kaiken jälkeen ja osin selviämällä kunniaa itselleen kasipaikalla teki myös AGS:n Philippe Streiff. Kaiken huomion Sennan mestaruuden ohella kilpailusta varasti itselleen myös Ivan Capellin ajosuoritus. Kierroksella 16 Capelli johti ensimmäistä kertaa urallaan ja ensimmäistä kertaa sitten kauden 1983 vapaasti hengittävän tallin auto johti kilpailua.
Samalla March sai ensimmäiset johtokierrokset sitten vuoden 1976 ja johtomatkaa oli arvioista riippuen auton nokkapalan verran aina puoleen kilometriin asti. Todellisuudessa taisi olla autonmitasta aina 100 metriin asti johtamista sillä sitten Prost meni jälleen heittämällä ohi. Capelli olisi voinut Portugalin ja Jerezin kilpailun tapaan jopa voittaa Suzukassa ja olla huonoimmillaan jälleen vaikka kolmas, mutta sydäntä särkevästi taas kerran Capelli joutui keskeyttämään kierroksella 19. Laitan pysähtyneet kuljettajat nopeasti seuraavassa viestissä läpi.
Senna oli kasvanut kaudella 1988 huomattavasti enemmän lajin parhaimpaan sen hetken talliin päästyään valtavasti kuljettajana aikaisempiin aikoihin verrattuna ja siten Prostilla ei ollut helppoa voittaa mestaruutta Suzukassa.
Suzukan osakilpailussa huhuissa McLarenin testikuljettaja Emanuele Pirro olisi voinut hyvinkin ajaa kilpailussa Suzukan radalla, mutta ei lopulta kuitenkaan edes ajanut siellä eikä talli edes tuntunut erityisesti haluavan ajattaa Pirroa siellä myöskään minkään toisen tallin tilapäisenä kuljettajana.
Kilpailuviikonloppuna Andrea de Cesariksen ajopaikka kaudeksi 1989 Dallaralle varmistui ja se romutti suomalaisten toiveet JJ Lehdon ajamisesta kaudella 1989 lajissa Dallaralla. Toisaalta taas de Cesariksen sopimuksen vahvistusta Dallaralle vauhditti Rialin pahentuneet henkilöriidat heti Gustav Brunnerin lähdettyä ja jopa tallipäällikkö Günther Schmidtin henkilökohtaiset syytökset varastelusta. Schmidt muun muassa tulisuutensa takia syytti Suzukassa de Cesarista ilman todisteita hänen hotellihuoneen arvoesineiden varastamisesta ja vaati italialaista maksamaan hänelle miljoona dollaria vahingonkorvauksia kaudella 1988 romuttamiensa autojen johdosta.
Kun sitten tilanne selvisi paikallisen hotellin lahjotun japanilaisen turvamiehen tekemäksi rikokseksi niin Schmidt kyllä pyyteli sittemmin tilannetta vuolaasti anteeksi, mutta rauha ei tulisi kestämään kauan.
Joka tapauksessa keskiviikon jälkeen ilmi tuli myös Yannick Dalmasin äkkisairastuminen jonka johdosta Sid Watkins ei antanut lupaa Dalmasille ajaa Suzukassa eikä edes Adelaidessakaan välttämättä. Suzukassa toista Lola-Larroussea ajoi maksua vastaan pikahälytyksellä Japanin omaa F3000-sarjaa ajanut ja marraskuusta 1985 lähtien enemmän tai vähemmän superlisenssin omistanut Aguri Suzuki.
Suzuki oli ollut ehdolla vuosina 1986-1988 ajamaan muutamassa eri tallissa. Kaudella 1988 sen kestäessä Suzuki oli varmuuden vuoksi uusinut superlisenssinsäkin vaikka Suzuki oli pääsääntöisesti yrittämässä mukaan F1:siin vasta kaudella 1989. Se kannatti ja hän pääsi ajamaan uransa ensimmäisen kilpailun kotimaaperällään hyvinkin tutulla radalla Suzukassa.:thumbup:
Viimeinen mahdollinen uusi tulokas olisi ollut Suzukaan lajissa Martin Donnelly joka oli siihen asti toiminut Lotuksen testikuljettajana. Valitettavasti Nelson Piquet ei vetäytynyt hänen viruksen aiheuttamasta taudista ja pahoinvoinnista huolimatta kilpailusta. Honda vuorostaan ilmoitti jättävänsä Lotuksen vastoin kauden 1989 sopimustaan koska se ei ollut tyytyväinen tallin toimintaan eikä myöskään Nelson Piquetin yleiseen käyttäytymiseen.
Erikoisesti Honda kuitenkin oli valmis kaikin keinoin turvaamaan Satoru Nakajiman jatkon F1:ssä joko Lotuksella tai missä tahansa muussa tallissa. Ja huolimatta siitä, että Honda ei enää toimittanut moottoreita muille kuin McLarenille kaudesta 1989 eteenpäin. Suzukassa perjantaina Nakajima olisi voinut jättäytyä pois koko kilpailusta sillä hänen äitinsä ja pienen kolmevuotiaan Kazuki-pojan isoäiti menehtyi varhain sinä aamuna 28.10.1988. Nakajima sai tiedon siitä vain puoli tuntia ennen vapaan harjoituksen alkua.:frown:
Lopulta Satoru Nakajima päätti kuitenkin ajaa kilpailuviikonloppuna ja kieltäytyi luovuttamasta paikkaansa Martin Donnellylle. Joka tapauksessa Nakajima ajoi perjantaina nopeammin pitkästä aikaa kaudella kuin Nelson Piquet ja vain Piquetin ajaminen aikaisemmin lauantaina piti hänet yhden tuhannesosan hänet nopeampana kuin sisua täynnä olleen Satoru-sanin. Lotus valtasi kolmannen rivin sunnuntain kilpailuun lähtöruuduilla 5 ja 6 olivat Piquet ja Nakajima.
Marchille Ivan Capellin nelosruutu oli todella hyvä ja ilman teknisiä murheita myös Mauricio Gugelminin todellinen suoritus olisi riittänyt ruutuihin 5 tai 6. Lopulta ruutu oli 13:sta. Andrea de Cesariksella taas oli Rialin sopimus päättyä jo etuajassa hänen kolaroituaan taas autonsa perjantaina Virallisessa Harjoituksessa ja lauantaina Virallisessa Harjoituksessa myös jälleen. Silti hän oli 14:sta kilpailuun sunnuntaina lähdössä. Kilpailuviikonloppuna Bernd Schneider ajoi valtavan kolarin ja loukkaantui ainoalla järkevällä aikakierroksen jälkeisellä kierroksella.
Huolimatta Sid Watkinsin vakavasta ehdotuksesta hän kieltäytyi sillä hän halusi edustaa talliaan. Piercarlo Ghinzani kun oli karsiutunut. Schneider tulisi kärsimään rannekivuista. Samanlaisesta kolarien piinasta kärsi myös Julian Bailey ajettuaan vain yhden ainoan järkevän aikakierroksen. Schneider ja Bailey pääsivät kisaan viimeiseen ruudukkoon mukaan sijoille 25 ja 26.
Kilpailun alussa vielä 15 minuuttia ennen starttiakin kilpailua yritettiin saada lykätyksi lähinnä sen takia, että olisi katsottu rankkasateen mahdollisuus loppuun asti. Niin ei kuitenkaan tehty.
Kilpailun alussa Senna sai huonon lähdön ja tippui jopa sijalle 14:sta saakka ja lisäksi Mansell ja Derek Warwick kolaroivat ja joutuivat käymään varikolla. Piquet vuorostaan liukastui vesilammikkoon ja ajoi ulos radalta päästen kuitenkin jatkamaan ensimmäisellä kierroksella. Vesisade oli ongelma sillä suurimman osan Suzukan 1988 kilpailua vettä satoi tihkusateen muodossa sen ollessa ajoittain todella kovaa muodostaen jopa vesilammikoita radalle. Lopulta kilpailusta ei tullut todellista sadekelin kilpailua eikä myöskään siten tullut nostamaan kilpailun mielenkiintoa. Toisaalta rata ei myöskään koskaan ollut täysin kuiva ja se oli pahimmillaan myös erityisen liukas.
Lopullisesti juuri aivan viimeisten kierrosten liukkaus sai Prostin perääntymään ja jäämään toiseksi kun Senna oli ennen pitkää suorittanut uskomattoman nousunsa ja voittanut mestaruuden ja kilpailun. Senna myös raivokkaasti heilutti nyrkkiään tuomareille sillä hän yritti saada kilpailun keskeytetyksi sen lopulla punaisilla lipuilla. Kisaa ei keskeytetty Sennan pyynnöistä ja kiivaista tiimiradiopuheista huolimatta. Bernd Schneiderillä kilpailu Suzukassa 1988 oli hänen formulauransa vakuuttavimpia kilpailuja suhteessa koko uraa ajatellen jälkikäteen. Hän oli noussut jo varhain sijalle 12:sta ja oli aloittamassa selkeää ajamista niin kymmenen parhaan joukkoon kuin pisteillekin.
Ilman pahentuvia rannekipujaan hän olisi voinut hyvinkin ajaa kuudenneksi kunnes yksinkertaisesti ajoi varikolle ja keskeytti pahojen rannekipujen vuoksi kierroksella 14 ajaessaan kymppipaikalla. Hänen ajonsa Adelaideen oli uhattuna kipujen takia. Julian Baileylla taas näyttävää alkua lukuun ottamatta kisa Suzukassa oli rämpimistä. Jo kymppipaikka olisi ollut jo unelma saavuttaa. Lopulta sijoitus oli 14:sta. Piquet vuorostaan myöhemmin osui Mansellin kanssa yhteen ja keskeytti varikolle kierroksella 35 kunnon loppuessa kesken pahoinvoinnin ja kaiken kahtena näkemisen takia. Piquet vakuutti olevansa kunnossa Adelaideen, mutta varmuutta siitä ei kisan jälkeen ollut.
Etenkin kun Piquet valitti vielä maanantainakin kaiken näkemistä kahtena. Andrea de Cesaris vuorostaan herätti kilpailussa jälleen negatiivista huomiota tönäisemällä Aguri Suzukin ulos radalta kilpailun aikana vastalauseeksi japanilaisen kuljettajan estelystä. Kilpailun tuomaristo närkästyi de Cesariksen väitteistä pahoin. Etenkin kun videokuvasta katsoen Suzuki ei koskaan selvästi ollut estänyt de Cesarista tai ketään toistakaan kuljettajaa tuomariston mielestä.
Samalla de Cesarista syytettiin Prostin estelystä ennen pitkää sillä tilanteessa Senna pääsi siten juuri Prostin ohi kärkeen ja mestariksi. Sijalta 11 de Cesaris myös lopulta keskeytti kierroksella 34 kärsittyään jo kierroksesta 27 lähtien ylikuumentumisesta. Ja tilanteistaan hän selvisi varoituksella.
Suzuki taas oli lähtenyt ruudusta 20 kisaan ja ajanut varovaisen hyvän kisan jota tosin oli vaikeuttanut de Cesariksen tönäisyn aiheuttama ulosajo ja kaksi omaakin pyörähdystä kesken kisan. Vauhti olisi voinut riittää ehkä kymmenen joukkoon ja sen paremmalle puolelle ääritapauksessa aina kuutospaikkaan asti, mutta kaiken jälkeen Suzuki oli 16:sta.
Mauricio Gugelminin vauhti olisi varmasti riittänyt pisteelle asti tai parempaankin, mutta Gugelminin epäonneksi hänen juomajärjestelmänsä ei taas toiminut ja lisäksi erikoisesti hänen kaasupolkimen alle irtosi yllättäen ohjaamon osia ja kaasupolkimen juuttumisen estämiseksi hänen oli yhden kierroksen ajaksi pakko lähes pysäyttää auto ja heittää irto-osat pois autosta.
Sittemmin ajoi kymppipaikalle asti ja oli hyvin pettynyt sillä hän olisi ilman vaikeuksiaan ollut hyvälläkin sijalla kilpailussa. Jonathan Palmer vuorostaan nousi lukuisia ohituksia tekemällä parhaimmillaan kierroksella 34 jo kuudenneksi, mutta äkillinen pidon loppuminen eli drop-off pilasi hänen melko varman pistepaikkansa ja hän joutui käymään varikolla renkaanvaihdossa. Palmer oli lopulta 12:sta mikä ei tehnyt kunniaa hänen ajosuoritukselleen.
Nakajima vuorostaan oli lopulta seitsemäs kaiken jälkeen ja osin selviämällä kunniaa itselleen kasipaikalla teki myös AGS:n Philippe Streiff. Kaiken huomion Sennan mestaruuden ohella kilpailusta varasti itselleen myös Ivan Capellin ajosuoritus. Kierroksella 16 Capelli johti ensimmäistä kertaa urallaan ja ensimmäistä kertaa sitten kauden 1983 vapaasti hengittävän tallin auto johti kilpailua.
Samalla March sai ensimmäiset johtokierrokset sitten vuoden 1976 ja johtomatkaa oli arvioista riippuen auton nokkapalan verran aina puoleen kilometriin asti. Todellisuudessa taisi olla autonmitasta aina 100 metriin asti johtamista sillä sitten Prost meni jälleen heittämällä ohi. Capelli olisi voinut Portugalin ja Jerezin kilpailun tapaan jopa voittaa Suzukassa ja olla huonoimmillaan jälleen vaikka kolmas, mutta sydäntä särkevästi taas kerran Capelli joutui keskeyttämään kierroksella 19. Laitan pysähtyneet kuljettajat nopeasti seuraavassa viestissä läpi.