D-seosten osalta aikanaan ehkä hienoimpia ratoja tasapainoiselle kulumiselle Goodyearin aikakaudella olivat Imolan, Suzukan ja Adelaiden radat. Näillä kaikilla radoilla korostui tietyllä tapaa äärimmäinen nopeus, mutta myös oikeantyyppinen hyvä renkaanpidon hallinta. Kaikki nämä radat olivat renkaille ja erityisesti huonosti renkaita käyttävillä radoilla äärimmäisen vaativia ja korostavia Goodyearin aikakaudella. D-seoksessa verrattuna muihin Goodyearin seoksiin oli usein äärimmäiset kevyet renkaan ns. Kruunuosat ja sivuosat. Seoksessa oli ainoastaan hyvin ohut hämähäkinseitin kaltainen kumista ja Goodyearin käyttämästä kemikaaliseoksesta koottu liitos pitämässä renkaan sivuosat ja kruunuosat yhdessä.
Muutoinkin renkaan koostumus oli muokattu hyvin kevyeksi ja samalla renkaan kontaktiosat ja muut tärkeät osat renkaassa muodostivat erittäin tärkeän kokonaisuuden. Vaikkakin oman kevyen koostumuksensa ja auton liikkeiden seurauksena olivat erittäin alttiita myös nopealle kulumiselle. Kevyen koostumuksen ansiosta D-seos oli myöhemmän pehmeän renkaan aikakauteen verrattuna hyvin ilmava ja lämpöongelmat D-seoksessa itsessään olivat harvinaisia sillä D-seos oli äärimmäisen nopea lämmittää.
Oikealla renkaansäästöllä ja hätätapauksessa joillakin radoilla muutenkin D-seoksia pystyi Goodyearin aikakaudella käyttämään aika-ajorenkaiden asemasta joillakin radoilla. D-seoksia käytettiin myös aika-ajorenkaiden kieltämisen jälkeen aika-ajoissa kevyen rakenteensa ansiosta vaikka totta kai hätätapauksessa otettiin myös raskaampiakin renkaita käyttöön. Tosin joissakin tapauksissa D-seoksia käytettiin huomattavasti pehmennettyinä versioina jolloin ero vanhan ajan ns. Liimarenkaan ja kisarenkaan välillä oli käytännössä nimellinen.
Lämmittämisen lisäksi D-seoksessa oli äärimmäisen hyvät joustavuusominaisuudet jotka olivat Imolan ja Adelaiden kaltaisilla radoilla tärkeitä ja joissakin Suzukan radan vähemmän renkaita kuluttavissa mutkissa. Suzukassa D-seos oli ehkä liian kuluva ollakseen riittävän hyvä kisarenkaaksi, mutta toisaalta silläkin oli etunsa yleisesti enemmän käytettyihin B tai C-seoksiin nähden. Joustavuus antoi D-seokselle yleensä myös sittemmin varsin uskomattomat mutkanopeuden pitoetuisuudet moniin muihin rengastyypeihin tai myöhempiin rengasvalmistajiin nähden.
Suzukassa D-seoksella menestyminen aikanaan pienelläkin kilpailumitalla olisi vaatinut äärimmäisen hyvää joustavuutta renkaalta, lämpöjen pitämistä renkaissa tasaisena, auton takapään hyvää pitoa yleensäkin aerodynaamisen tai mekaanisen pidon kautta ja ennen kaikkea väistämättömän kulumisen myötä tapahtuvaa renkaan luistonestoa ja luistamisen liiallista välttämistä. Goodyearin aikoina Suzukan radalla ehkä pahin tilanne renkaiden kulumisessa Akronin ylpeydellä olivat juurikin liialliset takarenkaiden kulumiset suhteessa eturenkaaseen.
Tyyppivika oli huomattava ajettaessa D tai C-seoksella kilpailumitalla, mutta jo huomattavasti harvinaisempi B-seoksella ajettaessa ja melkein täysin olematon A-seoksilla ajettaessa. Toisaalta vuosina 1987-1993 tyyppivika oli sinällään ymmärrettävä jo raskaalla polttoainemäärällä ajettaessa ja vähemmän ymmärrettävä kausilla 1994-1998 kun ajettiin yleisesti ottaen kevyemmillä polttoainekuormilla. Tuolloin rengasvalmistaja oli ottanut opikseen välitankkauksen kieltoajan virheistä Suzukan radalla paljon muutenkin ja vuodesta 1994 eteenpäin välitankkausajalla yhden auton osan renkaan suhteeton kuluminen liikaa toiseen osaan nähden oli ainakin Goodyearilla luokkaa yhden käden sormien verran laskettavissa olevaa luokkaa.