rengassodan uusi vaihe

  • Viestiketjun aloittaja jps
  • Aloituspäivämäärä

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
ml:
Ferrari 4ever:
4. FIA poistaa uhkavaatimukset ja Schumacher onnistuu voittamaan mestaruuden -> Ferrari fanit ovat tyytyväisiä ja Mclaren/Williams fanit voivat todeta, että FIA toimi reilusti.

Eli näinollen voimme todeta, että tuo vaihtoehto 4 on paras mahdollinen ratkaisu tälle kaudelle ) . Toivokaamme kaikki siis Schumacherin mestaruutta.
Ei kai kukaan estä Schumia ajamasta nopeasti tällä hetkellä? Ajakoon hän ensin Rubensia nopeammin.
ei kukaan estä MSc:tä ajamasta nopeemmin, mutta "joku" voi sanoo Rubensille että ajappas hitaammin wink
Ei sen maikkelin tarvi Rubinhosta välittää mikäli mestaruus sen varaan jää...

mitä taas tuohon neljään kohtaan tulee, niin mun mielestä kaikki pitävät paikkansa, mutta ei se sitä tarkoita että mä maikkelia kannustaisin wink
 

vormula

Well-known member
Liittynyt
15.8.2003
Viestit
359
Oiskohan niin että Ferrari (ja FIA)haluaa mustamaalata Michelin tallien voitot ja mahdollisen/set mestaruuden/det idea
Mene ja tiedä sit idea

Kylhän se asettaa michelin tallit huonoon valoon vaikka eihän ne niitä renkaita tee

Tällä tavalla ferrarin auto ei näytä/kuullosta niin huonolta kuin se todellisuudessa on...sanokoon brawn mitä hyvänsä sportti.comin toimitukselle!!!

<small>[ 02-09-2003, 17:37: Message edited by: vormula ]</small>
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Tuossa aiemmin jotkut ovat kirjoitelleet, että boikotti ei olisi mahdollinen sakkojen tai sarjasta sulkemisen takia.

Mitenköhän paljon rahaa M-tallit menetettäisivät mahdollisen massahylkäyksen toteutuessa ? Yhdenkin tallin sarjasta sulkeminen tietäisi todellisia vaikeuksia FIA:lle - johan tämä nähtiin siinä Minardin jupakassa.

Molempien osapuolten aseet (boikotti-sarjasta sulkeminen/sakot) ovat toki ns. raskasta kalustoa. Minusta boikotti voi olla mahdollinen, mutta sarjasta sulkemisesta tulisi paljon vakavempia ja pitkäaikaisempia seurauksia.

Jos tallit toimisivat nyt viisaasti niiden tulisi käydä yhdessä barrikaadille FIA:n mielipuolista/-valtaista päätöksentekoa vastaan. Voi olla, että pelkkä uhkaustaktiikka toisi riittäviä tuloksia. (=EI Sääntöjen tarkisteluita tai muuttamisia keskellä kautta ilman kunnollisia neuvotteluita kaikkien osallistujen kesken ).

Mäcci ja Williams ovat jo tosin ilmeisesti kiistäneet suunnittelevansa boikottiin osallistumista. (IL)

Harmittaa vietävästi, että FIA meni sitten pilaamaan tämän kauden. :mad: Hiukan pidemmälle mietityillä toimenpiteillä - jos ne kerran olivat tarpeen tallien välisen tasapuolisen kohtelun vuoksi - olisi voitu saavuttaa paljon parempi lopputulos.
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Dominic anna vain sääntöpykälää kehiin, kun kerta tuommoista väität.

Koko hommahan perustuu siihen, että Misukoiden renkaat muuttavat muotoaan kovassa vauhdissa, jolloin renkaan sivu osuu maahan. Ja tämä on FIA:n mukaan laitonta, koska se antaa suunnattoman edun Bridgestoneen verrattuna. Se "Furthermore" kohta on erillinään paragrafi c:stä(pitääkin toistaa tätä kokoajan). Joten turha jankuttaa siitä "when new" kohdasta. FIA tietää sen ja niin tietää Michelinkin. Koko homma pohjautuu tuohon kontaktipintaan. Misukat ajattelivat, että kontaktipinnaksi lasketaan vain renkaan pohja, mutta FIA tulkitsee niin että renkaan sivu lasketaan myös, jos se taipuu kilpailun aikana - osuen maahan.

Hylkäys vaan huijareille, jos käyttävät samoja renkaita - olettaen, että ne ovat laittomia kilpailun jälkeisessä tarkastuksessa. Ja tässä ei ole kyse mistään Ferrari suosinta salaliitoista, vaikka Kimi fani voi aina siihen turvata - heikolla hetkellä. :rolleyes:

Guys the problem which has arised, is far beyond what the press is simplisticly reporting.

From what I've read in many places the thing which I've understood is that Michelin doesn't have a larger tread than what it was when the race started. Perhaps a couple of few milimeters in the wider tires that Williams uses (350mm width), which is normal and easily rectifiable if the tread is reduced by some half a centimeter, which wouldn't affect performance by more than a tenth, anyway. For the 325mm tire width that McLaren used/(still uses?) they should have at least 20 mm to comply to the 270mm max tread width (supposing the 350 tire exceeds the 270 mark, by only 2-3 at most 5 mm)

The REAL problem is that FIA says that Michelin tires bend during cornering. This leads to a deformation of the tire and as a result the sidewall is "licking" the asphalt. FIA then sais "well if the sidewall is licking the asphalt then we consider it TREAD". Semantics play a huge importance. If you ask anyone they'd say that tread is the flat surface of the tire which actually touches the ground. Well as you understand FIA wants to "measure" the sidewall as tread too! And they've actually proposed that they would measure as tread anything with significant wear. This might be WAY more than 2-5 milimeters. Could be some centimeters in fact!!! We're talking about HUGE MESS. With the current construction that Michelin employ they'd have to produce at least 3 to 6 centimeters narrower tires.
Tossa pieni pätkä TC:ltä tähän loppuun, jos itse sen selitin vähän epäselvästi :) .

Michelineillä ei ole puhtaita jauhoja puss..renkaissa.

<small>[ 02-09-2003, 18:06: Message edited by: Ferrari 4ever ]</small>
 

vormula

Well-known member
Liittynyt
15.8.2003
Viestit
359
Formulanomi:
Tuossa aiemmin jotkut ovat kirjoitelleet, että boikotti ei olisi mahdollinen sakkojen tai sarjasta sulkemisen takia.

Mitenköhän paljon rahaa M-tallit menetettäisivät mahdollisen massahylkäyksen toteutuessa ? Yhdenkin tallin sarjasta sulkeminen tietäisi todellisia vaikeuksia FIA:lle - johan tämä nähtiin siinä Minardin jupakassa.

Molempien osapuolten aseet (boikotti-sarjasta sulkeminen/sakot) ovat toki ns. raskasta kalustoa. Minusta boikotti voi olla mahdollinen, mutta sarjasta sulkemisesta tulisi paljon vakavempia ja pitkäaikaisempia seurauksia.

Jos tallit toimisivat nyt viisaasti niiden tulisi käydä yhdessä barrikaadille FIA:n mielipuolista/-valtaista päätöksentekoa vastaan. Voi olla, että pelkkä uhkaustaktiikka toisi riittäviä tuloksia. (=EI Sääntöjen tarkisteluita tai muuttamisia keskellä kautta ilman kunnollisia neuvotteluita kaikkien osallistujen kesken ).

Mäcci ja Williams ovat jo tosin ilmeisesti kiistäneet suunnittelevansa boikottiin osallistumista. (IL)

Harmittaa vietävästi, että FIA meni sitten pilaamaan tämän kauden. :mad: Hiukan pidemmälle mietityillä toimenpiteillä - jos ne kerran olivat tarpeen tallien välisen tasapuolisen kohtelun vuoksi - olisi voitu saavuttaa paljon parempi lopputulos.
Ei FIA:lla käynyt mielessä että ensiksi olisi voinut jutella michelinin kanssa ennen kun paukautti tiedon julkisuuteen!!!

Mut olisikohan sillä ollut mitään väliä ferrari tai bridgestone olisi kuitenkin laittanut tiedon julkisuuteen jos FIA ei olisi laittanut!!!
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Michelineillä ei ole puhtaita jauhoja puss..renkaissa.
Tuli kieltämättä mieleen Atlasta lukiessa, että mahtaakohan Michelin olla tulkinut myös 2003:n säännöt väärin... :confused:

Tahallisuuteen en usko, mutta erehdyksiä voi sattua.

Mutta jos asia olisi todellakin Michelin erehdyksestä (tallien tietämättä - voisiko se olla mahdollista ?), niin mikä on sitä käyttävien tallien vastuu ?
Bira - AtlasF1 palsta - sivu 37
Do you actually realize the 2002 Michelin document isn't even quoting the regulations?

Spot the difference

The regulations:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

b) All dry-weather tyres must incorporate circumferential grooves square to the wheel axis and around
the entire circumference of the contact surface of each tyre.
c) Each front dry-weather tyre, when new, must incorporate 4 grooves which are :
- arranged symmetrically about the centre of the tyre tread ;
- at least 14mm wide at the contact surface and which taper uniformly to a minimum of 10mm at the
lower surface ;
- at least 2.5mm deep across the whole lower surface ;
- 50mm (+/- 1.0mm) between centres.
Furthermore, the tread width of the front tyres must not exceed 270mm.
d) Each rear dry-weather tyre, when new, must incorporate 4 grooves which are:
- arranged symmetrically about the centre of the tyre tread ;
- at least 14mm wide at the contact surface and which taper uniformly to a minimum of 10mm at the
lower surface ;
- at least 2.5mm deep across the whole lower surface ;
- 50mm (+/- 1.0mm) between centres.
The measurements referred to in c) and d) above will be taken when the tyre is fitted to a wheel and inflated to
1.4 bar.
e) A wet-weather tyre is one which has been designed for use on a wet or damp track.
All wet-weather tyres must, when new, have a contact area which does not exceed 280cm² when fitted to the
front of the car and 440cm² when fitted to the rear. Contact areas will be measured over any square section of
the tyre which is normal to and symmetrical about the tyre centre line and which measures 200mm x 200mm
when fitted to the front of the car and 250mm x 250mm when fitted to the rear. For the purposes of establishing
conformity, only void areas which are greater than 2.5mm in depth will be considered.
Prior to use at an Event, each tyre manufacturer must provide the technical delegate with a full scale drawing of
each type of wet-weather tyre intended for use.
With the exception of race day, wet-weather tyres may only be used after the track has been declared wet by the
race director and, during the remainder of the relevant session, the choice of tyres is free.

--------------------------------------------------------------------------------

The Michelin 2002 document:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Definition of a dry tyre
All dry-weather tyres feature mandatory grooves perpendicular to the wheel axis
and running continuously around the circumference of the contact patch.
When new, each dry tyre – front or rear – must feature 4 grooves that:
 Are arranged symmetrically in relation to the centre of the tread;
 Are at least 14 mm wide at the contact surface and taper uniformly to a minimum
width of 10mm at the lower surface;
 Are at least 2.5 mm deep across the whole lower surface and spaced 50mm apart
between centres (with a tolerance of ± 1.0 mm).
 The front tyres’ tread width must not exceed 270 mm.
Definition of a rain tyre
A rain tyre is one that has been designed specifically for use on a track that is wet or
damp.
 Rain tyres must have a tread ratio equal to, or higher than, 30 per cent.

--------------------------------------------------------------------------------
Yeah, right! It's identical! :rolleyes:
Enpä silti usko, ettei asia olisi ollut Ferrarin/Siltakiven tiedossa jo pitkään ja tämä ase (laittomuuden? osoittaminen) otettiin tarkoituksella käyttöön juuri nyt.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
eniten mua tässä koko jupakassa ihmetyttää sen aikataulu...
Kun R. Schumi sai rangaistuksen Hockenheimissä niin sitä vatvottiin 3vkoa ennen kuin asia oli loppuun käsitelty... 2 viikkoa ennen kuin saatiin edes Rafun rangaistukselle sinetti...
Tämän FIA päätti alle viikossa, ja se on ehdoton totuus... luvalla sanoen, oli renkaat mitä oli niin FIA tekee itsensä kyllä naurunalaseksi tässä...

4ever, tottahan tuokin, mutta mä kallistun Gascoynen kannalle, millä ilveellä FIA aikoo todistaa että onko se kumi kulunut ko. alueelta kokoajan kisassa antaen huomatavaa ylivoimaa (lainaten Mikeä wink ), vaiko vain kanttareiden ylityksissä ym?

Seuraava mikä ihmetyttää on että miksi tuollaiset asiat
a) ilmoitetaan FIA:lle muiden tallien (ts Ferrari) toimesta?
b) todetaan siksi vasta laittomaksi?

Jos muistelee tuota legendaarista kolmatta poljinta niin samahan siinä oli, FIA:n tekninen väki oli sille jo antanut siunauksensa, mutta protestin jälkeen se olikin laiton.
Sama juttu tässä, laillinen kunnes Ferrari toisin vihjaisi...
Ferrarin sivulevyt oli taas laitomat kunnes Ferrari todisti toisin :D

Nojoo, elä F4Ever ota liian tosissaan tuota, virne naamalla kirjotin tuon wink mut ihmettelen hieman että miksi aina näin päin...

<small>[ 02-09-2003, 19:21: Message edited by: FO110K ]</small>
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
FO110K:
Jos muistelee tuota legendaarista kolmatta poljinta niin samahan siinä oli, FIA:n tekninen väki oli sille jo antanut siunauksensa, mutta protestin jälkeen se olikin laiton.
Niinpä. Silloinhan Brasilian GP:n 'maallikoista' koostunut kisatuomaristo totesi FIAn korkeimman teknisen delegaatin olleen väärässä ja totesi pedaalin laittomaksi.

Kuinkahan monessa muussa 'firmassa' alemman sana kävelee pomojen sanan yli?
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Seuraava mikä ihmetyttää on että miksi tuollaiset asiat
a) ilmoitetaan FIA:lle muiden tallien (ts Ferrari) toimesta?
b) todetaan siksi vasta laittomaksi?
Tuossa olet kyllä täysin oikeassa. On todella huvittavaa, että FIA reagoi vasta protestin syntyessä. Ajatteleeko Mosley tyyliin "Hey! Lets make rules but why control them at all. We can do it when a certain team protests! That way, we´ll save energy and money".

Minkätakia sääntöjä tehdään, jos niitä ei kontrolloida tiukasti. Tämä on yksi surkuhupaisimmista asioista, jonka saa yhä uudelleen liittää FIA:n toimintaan. On porsaanreikiä jne. Tiukkoja sääntöjä ei näytä olevan olemassa.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
ferrari4ever!

Vielä kerran todettakoon, että sääntökirja sanoo, että renkaiden on oltava 270 mm leveät kun ne mitataan uutena!

Ei kannata kyllä Schumi fanina puhua mistään epäreilusta pelistä! yuck
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Michelin käsittelee lainauksessaan urille asetettuja vaatimuksia jotka nekin sisältyvät F1:sten renkaita koskeviin sääntöihin. Atlaksen pojat eivät ole tainneet tätä asiaa sisäistää, vaikka nuo urat ovat olleet pakolliset jo useamman vuoden.

Ilmeisesti tässä kannattaa nyt viimeistään myöntää se, ettei tätä asiaa tulla ratkaisemaan nettiin pistettyjen "uutisten" eli suomeksi sanottuna huhujen perusteella.

Yhä vahvemmin ollaan menossa siihen suuntaan, että kun tietoa on vähän niin huhut ottavat vallaan ja kaikenlaisia spekulaatioita esitetään. 5-6cm liian leveät renkaat ovat jotain ihan muuta kuin 27mm liian leveä renkaan kulutuspinta. Läheskään kaikki mitä ollaan sanottu ei siis voi loogisesti enää pitää paikkaansa.

Kukaan ei edes ole vielä pystynyt antamaan selvää vastausta siihen mitä mitataan kisan jälkeen. Jos hurjimpia väitteitä uskotaan ei kyse ole edes mistään normaalista mittaamisesta. Bridgestone saattaa tällaisillä määritelmillä olla sekin sääntöjen vastainen sopivasti kuluneena. Kukaan ei ole edes analysoinut sitä, miten Bridgestonen renkaat kuluessaan sopisivat aivan uudenlaisiin mittauksiin esimerkiksi 100 kanttarin päältä ajon tai muutaman lukkojarrutuksen jälkeen.

Ei auta muuta kuin vain istua ja odottaa se kolme-neljä viikkoa. Siinä vaiheessa tämän asian luulisi olevan selvä ja lopullisia tuloksia myös Italian osalta käsiteltävänä.
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Miten tämä FIA pystyy kohdentamaan mittauksensa vain Michelineihin. Ja miten se toteaa minkäkin pinnan osuneen rataan ja näin ollen luokittelee sen kulutuspinnaksi. Ja paljonko pinnan tulee rataan osua jotta se luokittuu kulutuspinnaksi. Ja paljonko tästä sallitaan poikkeamia eli ns rengasrikkoja tai vaurioita tai ulosajojen jamv seuraamuksia. Mielestäni Ferrarilla näitä erilaisia kosketuksia vasta on ollutkin. Schumikin ajoi tässä taannoin ihan ilman kumia koko vanne kulutuspintanaan. Ja tarkoitin tällä kisaa enkä kotihoitoa. Jos mittaa kierretään koko renkaan ympäri sieltä missä kosketysta on ollut niin taitaa FIA hylätä koko Italian GP:n. Ja mitattavanaan sillä on melkoinen määrä renkaita kun jokainen auto tuhertaa niitä rataan kolmatta kymmentä.

Ja yksi mikä on varmaa - näin italialaisohjaajankin kyseessä ollen - nähdään muuten lähikuvia renkaista.

<small>[ 02-09-2003, 20:36: Message edited by: mikæl ]</small>
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Michelin odottaa F1-tallien ratkaisua rengassotkuun
02.09.2003 20:15

Formula ykkösiin viidelle eri tallille renkaita toimittavan ranskalaisen Michelin-rengasmerkin edustajat kertovat odottavansa asiakastalliensa päätöstä miten toimia F1-sarjaa tällä hetkellä ravisuttavasta rengasskandaalissa. Ratkaisua asiaan odotetaan Monzan tämän viikon testien perusteella.

Kansainvälisen autoliitto FIA:n mukaan Michelinin eturenkaat laajenevat käytettäessä leveyssuunnassa niin, etteivät ne enää täytä rengassääntöjä. Aikaisemmin renkaiden mitat otettiin uusina, mutta nyt FIA haluaisi alkaa mitata renkaita käytettyinä.

Michelin odottaa päätöstä asiasta erityisesti maailmanmestaruustaistossa vahvasti mukana olevilta Williams- ja McLaren-talleilta. Hallitseva maailmanmestaritalli Ferrari saa renkaansa japanilaiselta Bridgestonelta.

Michelinin ilmoituksen mukaan tilanne on vielä avoin miten asian suhteen tullaan toimimaan.
- Emme tiedä vielä suunnitelmia, sillä tallit testaavat tänään, Michelinin moottoriurheilupuolen vetäjä Pierre Dupasquier kertoi tiistaina.

Dupasquierin mukaan mitään vaihtoehtoja ei ole vielä suljettu pois koskien 14. syyskuuta Monzan radalla ajettavaa Italian GP:tä.
- Meillä on vielä aikaa. Kaikki on mahdollista, jopa ihmeet. Me pystymme tekemään uuden renkaan, Dupasquier lupaili.

Dupasquier oli aikaisemmin sitä mieltä, että Michelinin renkaita käyttävät tallit voisivat jäädä pois Italian GP:stä, mutta Williams-tallille moottoreita toimittavan BMW:n moottoriurheilupomo Mario Thiessen sulki tämän mahdollisuuden pois Williamsin osalta.

Michelin renkaita käyttävät McLaren, Williams, Jaguar, Renault ja Toyota.

(MTV3)

---

Jees. Huomatkaa tekstissä kohta " Aikaisemmin renkaiden mitat otettiin uusina, mutta nyt FIA haluaisi alkaa mitata renkaita käytettyinä. "

Eli, Michelinit ovat täyttäneet täydellisesti sääntöpykälät tähän mennessä. Nyt FIA haluaa tehdä (lue: erään tallin toivomuksesta.) niistä laittomat jostain kumman syystä kesken kauden muuttamalla sääntöjä!! yuck :mad: yuck :mad:
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
FO110k. Poikkeus vahvistaa säännön wink .

Ja patriot. Montakohan kertaa joudun vielä toistamaan itseäni. Furthermore blabla kontaktipinta blablabla on erillään tuosta paragrafi c:stä. "when new" ei ole kytköksissä siihen. Tämä on jo todettu FIA:n ja kansainvälisen (BBC world) median osalta. Muuten kyse olisi säännön muuttamisesta, johon tarvitaan F1 komission / tallien yksimielinen päätös.

Ihme kun eräät teistä uskovat vieläkin, että sääntöjä muutetaan. Tässä muuttuu vain tulkinta. Kukaan ei ole ikinä sanonut, että renkaat saadaan mitata vain ennen kisaa. Niin on tehty mutta se voidaan hyvin muuttaa. Ja tuo kontaktipinta on myös tulkintajuttu, joka sinällään kuulostaa ihan järkevältä - että kaikki asfalttiin osuva lasketaan kontaktipinnaksi. Saapas nyt nähdä.

<small>[ 02-09-2003, 20:41: Message edited by: Ferrari 4ever ]</small>
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
FIA voisi pikkuhiljaa tehdä sellaiset säännöt, ettei mitään helvetin sääntötulkintoja tarvittaisi!!

Michelin on tulkinnut niitä niin kuin FIAkin tähän saakka ja nyt FIA päättääkin suuressa viisaudessaan muuttaa tulkintaa. Sääntötulkinnan muutos = Sääntömuutos. Aivan sama asia, ainakin tässä tapauksessa.

Jos varsinaisia sääntöjä alettaisiin muuttaa, tarvittaisiin siihen kaikkien tallien lupa, mutta tulkintamuutokseen FIA kysyy vain lupaa itseltään. yuck :mad: :D
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Nyt puuttuisi enään se, että P.Stoddart vetäisi oman jokerinsa ja sanoisi "hyvät delegaation jäsenet ja eri tallien pääliköt. Tulemme ajamaan monzassa autolla, josta on kaikki kuljettajan avut poistettu. And you now where this is going to go"

Ensin voitaisiin hylätä kaikki Micheliniä käyttävät tallit, jonka jälkeen hylättäisiin myös kaikki BS tallit, Minardia lukuunottamatta. Michelineille nk.tuplahylkäys.

<small>[ 02-09-2003, 21:07: Message edited by: Ferrari 4ever ]</small>
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
On erittäin valitettavaa että vuosikaudet jatkunut Ferraria suosiva sääntöpolitiikka saa jatkua edelleen. Aikaisemmin kaikki painoivat nämä villaisella, koska Ferrarilla ei muuten ollut mahdollisuuksia pärjäämiseen. Vuodesta 1997 alkaen, eli täydellisen Scuderia Marlboro Schumacherin ensimmäisestä kaudesta alkaen, moiseen paapomiseen ei olisi enää ollut tarvetta. Valitettavasti vanhat tottumukset kuolevat hitaasti myös FIAssa...
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ferrari 4ever:
Dominic anna vain sääntöpykälää kehiin, kun kerta tuommoista väität.
Lue topicin sivut 1, 2 ja 3. Olen samat asiat selittäny jo varmaan kolme kertaa, alkaa minulle riittää jos lukutaito tai kyky ymmärtää lukea koko thread puuttuu.

Ja Ferrari 4everin pasteamat englanninkieliset tekstit ovat vain puhdasta spekulointia = paskaa.

Ja tämä paskanjauhanta riittää minulle nyt. Menen nukkumaan.

Ö.

<small>[ 02-09-2003, 21:16: Message edited by: Dominic ]</small>
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Aivan. FIA suosii Ferraria, FIFA suosii Brasiliaa, IIHF suosii Kanadaa, UEFA suosii Real Madridia jne. Lista on loputon. Kaikki suuret urheilujärjestöt suosivat aina tiettyä joukkuetta/maata, koska se on niin hyödyllistä. Sillätavalla saadaan lisää faneja urheilun pariin ja pidetään urheilun arvo korkealla. :rolleyes:

Ja huvittavinta on se, että ihmiset todella uskovat FIA:n Ferrari suosintaan.

Dominic. Jos tarkoitat tuota "furthermore" kiistaa niin ei se kyllä ole mitään spekulointia = paskaa. FIA kun ei pystyisi tekemään asialle mitään, jos se liittyisi siihen helvetin c osioon. Alkaa kyllä itseäkin väsyttämään koko rumba.

Josta pääsemmekin takaisin tuohon paragrafi c:hen ja sen hienoihin kappalejakoihin. "furthermore" Se on FIA:n taikasana tällä kertaa.

ps. Periaatteessa sama kuin se, että sanoisin "sen lisäksi rengas ei saa olla neliskulmainen". Tarkoittaa sitä, että rengas ei saa olla milloinkaan neliskulmainen. Ja nyt FIA haluaa katsoa, että rengas ei ole neliskulmainen kilpailun jälkeenkään.
Kannattaa myös lukea sivut 4, 5 ja 6 wink

<small>[ 02-09-2003, 21:24: Message edited by: Ferrari 4ever ]</small>
 
Ylös