rengassodan uusi vaihe

  • Viestiketjun aloittaja jps
  • Aloituspäivämäärä

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Hehheh... Ei nyt sentään kaikkea pidä mennä ottamaan täysin todesta, rakkaat Ferrari-fanit. Kieli poskessa nuo postaukset laitoin ja testit ovat vain testejä. wink

Totta. Monzassa Ferrari voi hyvinkin olla vahva. Nopea rata, nopeat mutkat ja Ferrarille tuskaa tuottavat lähinnä hitaat radat/mutkat. Veikkaan voiton ratkeavan Williamsin ja Ferrarin kesken ja McLaren tulee vähän kauempana perässä.

TOISAALTA... Ei pidä unohtaa, että McLaren tuo uuden moottorin (30 heppaa lisää vanhaan moottoriin nähden) ja aerodynamiikkapakettinsa juuri Monzaan, joten ehkä McLaren (Kimi) yllättää... Peukut pystyyn Kimille! :)
 

vormula

Well-known member
Liittynyt
15.8.2003
Viestit
359
Kimi kattoo ennen kisaa suomi-ruotsi maaottelun, saa siitä semmosen adrenaliini ruiskeen ja hoitaa homman kotiin :D :D :D

No katotaan sitten monzassa miten ne misukat oikein liikkuu ja levenee :rolleyes:
 

vormula

Well-known member
Liittynyt
15.8.2003
Viestit
359
Ferrari 4ever:
Ai sen 5-1 -> 5-6 ?
Kyl tuokin käy mut ajattelin yleisurheilua, kun suomi on ottamassa oikein urakalla turpaan ruotsilta suomi-ruotsi maaottelussa
:D
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ferrari 4ever:
Ai sen 5-1 -> 5-6 ?
no tollasen katsomisella Kimi menis ja voittas kaikki kieeroksella, rellukin muistuttaa erehdyttävästi ruotsin lippua :D
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Myös tuo tieto Mclarenin uudesta moottorista rauhoittaa mieltä. Kun wokingin pojilta tulee uusi motti, niin Schumin mestaruusmahdollisuudet paranevat kummasti wink
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Ferrari 4ever:
Myös tuo tieto Mclarenin uudesta moottorista rauhoittaa mieltä. Kun wokingin pojilta tulee uusi motti, niin Schumin mestaruusmahdollisuudet paranevat kummasti wink
Samaa pelkään minäkin... mutta josko sitä olisi testattu tarpeeksi. Tai jospa se on niin tehokas ettei tarvitse ottaa ihan kaikkia irki niin mahdollisuudet selviytyä maaliin nouseen kymmenen potenssiin.... :D
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ferrari 4ever:
Myös tuo tieto Mclarenin uudesta moottorista rauhoittaa mieltä. Kun wokingin pojilta tulee uusi motti, niin Schumin mestaruusmahdollisuudet paranevat kummasti wink
kyllä, tähän saakka vaan Fertsu ja Wiljami on osannu tehä uudet revisiot jotka heti kestää... ehkä Mäcin tilannetta ois auttanu se Williamsilta "pöllitty" moottorinero Laurentzi? wink
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Ferrari 4ever:
Myös tuo tieto Mclarenin uudesta moottorista rauhoittaa mieltä. Kun wokingin pojilta tulee uusi motti, niin Schumin mestaruusmahdollisuudet paranevat kummasti wink
Onneksi Kimin MM-mahdollisuudet eivät lepää Ferrarin tekniikan kestävyydessä, sillä silloin oltaisiin heikoilla jäillä. Kimillä on järeämmät aseet käytössä, nimittäin Schumin vanhuus. Sitähän ei Ferrarikaan pysty hetkessä muuttamaan wink
 

Maranelloman

Well-known member
Liittynyt
3.9.2000
Viestit
332
FO110K:
Ferrari 4ever:
Myös tuo tieto Mclarenin uudesta moottorista rauhoittaa mieltä. Kun wokingin pojilta tulee uusi motti, niin Schumin mestaruusmahdollisuudet paranevat kummasti wink
kyllä, tähän saakka vaan Fertsu ja Wiljami on osannu tehä uudet revisiot jotka heti kestää... ehkä Mäcin tilannetta ois auttanu se Williamsilta "pöllitty" moottorinero Laurentzi? wink
Nero tai ei, mutta tuntuu ainakin siltä, että bemarin koneet eivät ole koskaan ennen toimineet yhtä luotettavasti kuin nykyään. Joten ei em. kaverin lähtö ainakaan sille puolelle ole vaikuttanut. Tai jos on, niin pelkästään positiivisesti.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
kristian.s
Kimillä on järeämmät aseet käytössä, nimittäin Schumin vanhuus. Sitähän ei Ferrarikaan pysty hetkessä muuttamaan wink
:D

Schumi on silti uskomattoman keskittymiskykyinen kuski, se on kyllä hänen eittämätön ansio. Rajat tulevat kaikilla vastaan, myös Kimillä tulevaisuudessa ...

<small>[ 06-09-2003, 23:49: Message edited by: ml ]</small>
 

Felix1

Well-known member
Liittynyt
10.8.2000
Viestit
514
Eiköhän nämä moottoriasiat ole hieman pidemmän tähtäimen projekteja kuin muutaman kuukauden pituisia. Ei kai kukaan luule että joku moottorivelho vaihtaa tallia ja muutamassa viikossa laittaa koko moottorin uuteen uskoon ja ja edellisen tallin vehkeet alkavat taasen hajota. Muutenkin moottorin kestävyyteen vaikuttaa moni muu osa autossa johon moottoripuolen ihmisillä ei ole suoranaisesti mahdollisuutta vaikuttaa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
itse asiassa Laurenz on ollut mäcillä jo keväästä asti, ja jos nyt tulee autoon vain evo versio koneesta niin saattaa miehellä olla siinä hyvinkin näppinsä jo... toisaalta, luulisin WL:n olevan enempikin ensi kauden autoon tulevan koneen kimpussa kuin nykyisen... mene ja tiedä...
 

Maranelloman

Well-known member
Liittynyt
3.9.2000
Viestit
332
Felix:
Eiköhän nämä moottoriasiat ole hieman pidemmän tähtäimen projekteja kuin muutaman kuukauden pituisia. Ei kai kukaan luule että joku moottorivelho vaihtaa tallia ja muutamassa viikossa laittaa koko moottorin uuteen uskoon ja ja edellisen tallin vehkeet alkavat taasen hajota. Muutenkin moottorin kestävyyteen vaikuttaa moni muu osa autossa johon moottoripuolen ihmisillä ei ole suoranaisesti mahdollisuutta vaikuttaa.
Toki näi on.

Joskus tosin vähän hymyilyttää kun tuntuu siltä, ettei niin mitätöntä inssiä siirry tallista toiseen ilman, että joku media julistaa kaverin velhoksi, guruksi, jne. Tällä en nyt tarkoita juuri tätä ex. BMW-heppua.

<small>[ 06-09-2003, 13:29: Message edited by: Maranelloman ]</small>
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
FO110K:
itse asiassa Laurenz on ollut mäcillä jo keväästä asti, ja jos nyt tulee autoon vain evo versio koneesta niin saattaa miehellä olla siinä hyvinkin näppinsä jo... toisaalta, luulisin WL:n olevan enempikin ensi kauden autoon tulevan koneen kimpussa kuin nykyisen... mene ja tiedä...
Niin no mistä sitä tietää mitä ne mäkin ja mesen insinöörit oikein tekee.. Mäkki ja mese hankki täksi kaikkien tallien parhaat miehet, jotka oli saatavilla. Sitten niillä varmaan kehitetään ainakin neljää autoa yhtä aikaa, joten mistä sitä tietää mitä kukin tekee :)
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Felix:
Ei kai kukaan luule että joku moottorivelho vaihtaa tallia ja muutamassa viikossa laittaa koko moottorin uuteen uskoon ja ja edellisen tallin vehkeet alkavat taasen hajota.
Jos kyseessä olisikin todellakin velho, niin voisi tuollaista wink . Mutta kun kyse on ihan vain ihmisistä, niin tuskinpa.

Itse veikkaan, että noita pmv:n kritisoimia sanoja velho, maestro, mestari, taikuri jne. käytetään noissa f1-työntekijöiden työpaikanvaihtotilanteissa ihan vain sen vuoksi, että saataisiin asia kuulostamaan merkityksellisemmältä kuin mitä se onkaan. Tylsät lehtiuutiset ei niinkään kiinnosta, mutta tilanne on ihan eri, kun uutisoidaan moottorimaestron vaihtaneen työpaikkaa wink .

Sen tallin, johon kyseinen kaveri tulee töihin, kannattaja taasen hehkuttaa noilla ylisanoilla varmaankin sen vuoksi, että hän silä lailla sitten yrittää lisätä toivoa ja tsemppiä "omien" puolesta. "Nyt on pakko pärjätä kun saatiin se moottorivelhokin mukaan".
 

McLaren 4ever

Well-known member
Liittynyt
8.8.2003
Viestit
156
Ferrarin maalitauluna
vain Williamsin autot

Turun Sanomat
HEIKKI KULTA

Formula ykkösten rengassota roihuaa edelleen ilmiliekeissä. Sen verran tulikivenkatkuinen taistelu on asettunut, että ainoaksi maaliksi Ferrarin käynnistämälle hyökkäykselle on osoittautunut valmistajien MM-sarjaa johtava Williams-BMW.
   Juuri Williams-autojen eturenkaiden ylileveydestä Unkarin Grand Prix -kisassa on kalisteltu peitsiä kohta kahden viikon ajan.
   Ferrarin teknikot laskivat, että Hungaroringillä Williamsin eturenkaat liimautuivat likaiseen rata-asvalttiin 286 millimetrin leveydellä. Se ylittää 1,6 sentillä sääntöihin kirjatun määräyksen, jonka mukaan eturenkaan leveys ennen kilpailua täytyy olla 270 milliä.
   Italialaislähteiden mukaan kilpailun voittaneen Fernando Alonson Renault-auton eturenkaat pysyivät maksimirajojen sisällä ja McLarenin autoista ei edes kuvia ollut tarjolla.

FIA otti taas
Ferrarin kannan   

Michelin voitti Ferrarin kanssa ensimmäisen formula ykkösten maailmanmestaruutensa 1979. Nyt italialaistalli on kyseenalaistanut ranskalaistehtaan kunniallisuuden ja urheiluhengen.
   Pintaa syvemmällä Michelin kuitenkin mitä ilmeisimmin ymmärtää Ferrarin toiminnan, kun vaikeuksien keskellä kaikki keinot päätettiin ottaa käyttöön.
   Sen sijaan kattojärjestö FIA:n ajatusmaailma varmasti raivostuttaa Micheliniä, kun sääntötulkinta päätettiin uusia juuri vastustajan toivomalla tavalla.
   Michelin tekee kaikkensa, jotta FIA vielä jollain ilveellä päättäisi siirtää uuden mittauskäytännön alkamaan vasta tämän kauden jälkeen, tai aikaisintaan kolmen viikon kuluttua Indianapolisissa.
   FIA kuitenkin vaikuttaa taipumattomalta ja vaikka mitään ei talleille olekaan esitelty, tiettävästi jonkinmoinen malli uudelle mittaustavalle käytetyille renkaille on hahmottumassa.

Päivitetty: 6.9.2003 22:12:15
<small>[ 06-09-2003, 22:47: Message edited by: McLaren 4ever ]</small>
 

MacGyver

Humppaliisa
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
4080
Sijainti
Pohjanmaa
Kuulin juuri varmasta lähteestä, että McLaren on käynnistänyt projektin nimeltä "Delorean". Sama lähde tiesi kertoa, että se saadaan päätökseen 3:ssa päivässä eikä rengassota sitte enää kosketa McLarenia.
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
MacGyver:
Kuulin juuri varmasta lähteestä, että McLaren on käynnistänyt projektin nimeltä "Delorean". Sama lähde tiesi kertoa, että se saadaan päätökseen 3:ssa päivässä eikä rengassota sitte enää kosketa McLarenia.
Mitä tuolla tarkoitat? Jos postauksesi oli tähän ketjuun vain huono vitsi, niin voit imeä parsaa ihan vapaasti. :mad:
 
Ylös