rengassodan uusi vaihe

  • Viestiketjun aloittaja jps
  • Aloituspäivämäärä

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6382
vai että semmosen projektin ovat aloittaneet... tuota pystyykö sillä matkaamaan ajassa käyttämällä roskia polttoaineena? :D

<small>[ 07-09-2003, 11:52: Message edited by: Mikko_A ]</small>
 

mälaareni

Well-known member
Liittynyt
21.2.2001
Viestit
87
Sijainti
Miami,USA
MacGyver:
Kuulin juuri varmasta lähteestä, että McLaren on käynnistänyt projektin nimeltä "Delorean". Sama lähde tiesi kertoa, että se saadaan päätökseen 3:ssa päivässä eikä rengassota sitte enää kosketa McLarenia.
vaikuttaa piruilulta, mutta aiheelliselta sellaiselta, kun tulee lukemaan tätä juttua, niin hetken kyllä pitää miettiä tuliko nyt johonkin fian väitöspalstalle vai f1-foorumiin
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6382
tämän projektin innoittamana aloin muuten hankkimaan erästä nimeltä mainitsematonta elokuvaa yuck
 

Erebus

Well-known member
Liittynyt
23.5.2001
Viestit
63
Sijainti
Kouvola
Turun Sanomat
HEIKKI KULTA

Syytettyjen penkille joutunut ranskalaisyhtiö Michelin ihmettelee kesken kautta muutettua sääntötulkintaa eturenkaiden leveyskiistassa.
Jos tämän kauden sääntömääräyksiä kerran ruvetaan taivuttelemaan käytettyjen renkaiden mittaushetkistä, samassa pykälistössä on myös kohta, joka edellyttää renkaissa pakollisten urien symmetrisyyttä.
Nämä rengasurat eivät mitenkään kestä symmetrisinä kilpailun loppuun asti - eivät edes Bridgestonella

<small>[ 07-09-2003, 12:33: Message edited by: Erebus ]</small>
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
joo toi kohta on muakin ihmetyttänyt.... jos samassa artiklassa määritellään myös urat niin vaikeuksia tulee niitä mitata/löytää kisan jälkeen...
 

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
Mutta eikös ne urat ole määritelty "when new".
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ace17:
Mutta eikös ne urat ole määritelty "when new".
niin pitäis olla sen leveydenkin kanssa... nyt jos kohtaa c) aletaan soveltaa käytettyyn renkaaseen, niin sillon pitäis soveltaa myös urien suhteen ei pelkästään leveyden... tosin eihän se noin mene, eine millään pysty pitämään uria noissa mitoissa kisan läpi, eikä FIA pysty niitä kunnolla mittaamaan/valvomaan kisan jälkene edes...
 

MacGyver

Humppaliisa
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
4080
Sijainti
Pohjanmaa
Sammypiru:
MacGyver:
Kuulin juuri varmasta lähteestä, että McLaren on käynnistänyt projektin nimeltä "Delorean". Sama lähde tiesi kertoa, että se saadaan päätökseen 3:ssa päivässä eikä rengassota sitte enää kosketa McLarenia.
Mitä tuolla tarkoitat? Jos postauksesi oli tähän ketjuun vain huono vitsi, niin voit imeä parsaa ihan vapaasti. :mad:
Haha, no rauhotu ny hyvä ihminen. Se oli tarkotettu mitä parhaimmaksi vitsiksi eikä suinkaan huonoksi. Suotta pelihousujas revit jonku forumin vitsailuista. :eek: Viikonloppuna kaikki selviää..............
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Maranelloman:
Felix:
Eiköhän nämä moottoriasiat ole hieman pidemmän tähtäimen projekteja kuin muutaman kuukauden pituisia. Ei kai kukaan luule että joku moottorivelho vaihtaa tallia ja muutamassa viikossa laittaa koko moottorin uuteen uskoon ja ja edellisen tallin vehkeet alkavat taasen hajota. Muutenkin moottorin kestävyyteen vaikuttaa moni muu osa autossa johon moottoripuolen ihmisillä ei ole suoranaisesti mahdollisuutta vaikuttaa.
Toki näi on.

Joskus tosin vähän hymyilyttää kun tuntuu siltä, ettei niin mitätöntä inssiä siirry tallista toiseen ilman, että joku media julistaa kaverin velhoksi, guruksi, jne. Tällä en nyt tarkoita juuri tätä ex. BMW-heppua.
Itse asiassa tallista toiseen hyppää väkeä jatkuvasti. Ainoastaan nämä merkittävimmät ylittävät uutiskynnyksen ja silloin onkin täysin perusteltua käyttää nimitystä guru, velho, tms. Ei niistä nimistä tarvitse tietysti pitää, mutta jos kuvittelit että nämä ovat ainoita vaihdoksia tallien välillä ja siksi guru tms. nimitykset ovat liioittelua, olet väärässä.
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
FO110K:
Ace17:
Mutta eikös ne urat ole määritelty "when new".
niin pitäis olla sen leveydenkin kanssa... nyt jos kohtaa c) aletaan soveltaa käytettyyn renkaaseen, niin sillon pitäis soveltaa myös urien suhteen ei pelkästään leveyden... tosin eihän se noin mene, eine millään pysty pitämään uria noissa mitoissa kisan läpi, eikä FIA pysty niitä kunnolla mittaamaan/valvomaan kisan jälkene edes...
Vielä kerran siis pitää selventää, miten FIA tulkitsee tuon C -sääntökohdan. Eli FIA:n mielestä when new -lause ja Furthermore -lause on käsiteltävä erillään toisistaan, eli when new ei vaikuta furthermore lauseeseen. Eli näinollen FIA:n tulkinnan mukaan urat saavat kulua kisan aikana epäsymmetrisiksi, koska säännössä vaaditaan renkaassa olevan symmetrisia uria vain uutena. Eli FIA ei voi tulkintaa muuttamalla käydä vaatimaan symmetrisia uria kisan jälkeen, vaan sen vaatisi sääntömuutoksen kun taas renkaan leveyttä koskien tarvitsee FIA:n muuttaa vain tulkintaa ja mittausajankohtaa, ei itse sääntöä.

Mielestäni tuossa 77. pykälän viimeisessä lauseessa maaginen sana on se IS joka on sanakirajnkin mukaan suomeksi ON. Minä en saa sitä väännettyä mitenkään tyyliin "kun rengas asennetaan vanteella", vaan suomentaisin sen jotenkin näin " Kun rengas ON asennettuna vanteelle". Eli mielestäni reankaan voi mitata milloin vain, kunhan se vain paineistetaan 1,4 bariin. Joku joka oikeasti osaa englantia voisi tulla ratkaisemaan tämän jutskan...

No itseasiassa meikäläiselle se on ihan sama miten niitä kukin tulkitsee, tätä asiaa on niin paljon väännelty ja käännelty viimeisen viikona aikana joten ei enää kiinnosta. Ja kun konflikti on ratkeamassa sopuisasti ilman dramatiikkaa, ei tästä jutusta ole tulossa edes mua hirveästi kiinnostavia jälkipuintejakaan...

<small>[ 08-09-2003, 11:49: Message edited by: Juhis ]</small>
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
MacGyver:
Sammypiru:
MacGyver:
Kuulin juuri varmasta lähteestä, että McLaren on käynnistänyt projektin nimeltä "Delorean". Sama lähde tiesi kertoa, että se saadaan päätökseen 3:ssa päivässä eikä rengassota sitte enää kosketa McLarenia.
Mitä tuolla tarkoitat? Jos postauksesi oli tähän ketjuun vain huono vitsi, niin voit imeä parsaa ihan vapaasti. :mad:
Haha, no rauhotu ny hyvä ihminen. Se oli tarkotettu mitä parhaimmaksi vitsiksi eikä suinkaan huonoksi. Suotta pelihousujas revit jonku forumin vitsailuista. :eek: Viikonloppuna kaikki selviää..............
Katoin, et kukas tääl onkaan vetäny herneen nokkaansa viikonloppuna, mut se olinkin minä ite :D
 

entso

Guest
No onpa kovin hiljaista antiFerrari fanien keskuudessa.
Bergerillä sentään on selkärankaa myöntää, että Williams tekisi aivan samalla lailla kuin Ferrari.
Mutta mäklärenin Rön Dönnis ja Kimi vanithan eivät voi tunnustaa tosiasiaa,että tekisivät myös samoin, jos Ferrarin renkaat olisivat vilunkirenkaat. :p
Hyvä Berger, Dennisille mekko, niinkuin Kullilla jo on.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
entso:
No onpa kovin hiljaista antiFerrari fanien keskuudessa.
Bergerillä sentään on selkärankaa myöntää, että Williams tekisi aivan samalla lailla kuin Ferrari.
Mutta mäklärenin Rön Dönnis ja Kimi vanithan eivät voi tunnustaa tosiasiaa,että tekisivät myös samoin, jos Ferrarin renkaat olisivat vilunkirenkaat. :p
Hyvä Berger, Dennisille mekko, niinkuin Kullilla jo on.
Ferrari käyttää renkaita joiden urat ovat kuluneet loppuun kisan loppupuolella! Vilunkipeliä siinä missä tämä renkaan leventyminen! :p
 

entso

Guest
On se vaikeaa tunnustaa, että kannustaa vilunkimäkläreniä, mikä ei voi tunnustaa tekevänsä samoin, kuin esim Williams tekisi. Mutta siellähän on tallipäällikkönä ikuinen valittaja, Dönnis.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
entso:
On se vaikeaa tunnustaa, että kannustaa vilunkimäkläreniä, mikä ei voi tunnustaa tekevänsä samoin, kuin esim Williams tekisi. Mutta siellähän on tallipäällikkönä ikuinen valittaja, Dönnis.
Williamsin suunnasta ainut, joka on sanonut jotain on Berger. Joka on muutes lähdössä pois ykkösistä. Mario Thiessen ja Head ovat puollustaneet renkaidensa sääntöjen mukaisuutta!

Entso ei muutes vastannut tuohon ura kysymykseen. Ferkku on monet kerrat ajanut renkaansa sileäksi, vaikka säännöt vaativat urat. Jos kerran tässä Michelinin vanhat renkaat olivat laittomat niin sitten on kyllä Ferrarin sileiksi ajetut siltakivetkin! :p

<small>[ 08-09-2003, 19:58: Message edited by: patriot ]</small>
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Niin tähän asti molemmat ovat rehdisti rikkoneet, ehm, tulkinneet vapaasti sääntöjä ilman, että kilpatoverista olisi nostettu älämölöä. Nyt kun toisen leirin johtava auto on jäämässä kehityksen jalkoihin on sitten aika vahvistaa nuo rengassäännöt perusteellisemmiksi. Mielestäni sekä Siltakivi, että Miseliini molemmat joutuvat nyt kehitystyöhön pitääkseen renkaat "sääntöjen tulkinnan" sisällä kisapituuden. Eli suht turhaa lasten toisille huutelua toi rengas hössötys näyttäisi olevan.Tosin vanteella-ajoa tuskin enään näemme tällä kaudella. :eek:
 
Ylös