Formulanomi
Seksikäs rumä kääpiö
Kun muistellaan aikaa ennen Persianlahden II sotaa on syytä muistella, miten Saddam käyttäytyi kun tarkastajat/jenkit yrittivät selvittää onko Irakilla WMD -aseita vai ei. Saddam teki omalla käyttäytymisellään jenkit epätietoisiksi tämän aikeista ja aseistuksesta tunnetuilla seurauksilla.
Olen pitänyt Saddamia pitkän ajan (vähintäänkin Persianlahden sodasta I saakka) sellaisena valtion päämiehenä, josta tulisi päästä eroon. Parasta olisi ollut jos jenkkien suunnitelman mukaisesti Persianlahden sota I:sen jälkimainingeissa (kansannousu) olisi Mr Saddam heitetty historian romukoppaan.
Ennen kun käyt seuraavan kerran (muuhunhan sinusta ei taida olla) nimittelemään ja päättelemään puolestani - kysy ensin mitä mieltä aiheesta olen, ettet kirjoita mitä sattuu.holvius:
No aika uuno mielestäni täytyy olla jos tälläiset selitykset uppoavat. Syy oli selvä, mutta kun aseita ei löytynyt niin keskityttiin pahaan- Saddamiin.Formulanomi:
Vai Uunot....
Olen pitänyt Saddamia pitkän ajan (vähintäänkin Persianlahden sodasta I saakka) sellaisena valtion päämiehenä, josta tulisi päästä eroon. Parasta olisi ollut jos jenkkien suunnitelman mukaisesti Persianlahden sota I:sen jälkimainingeissa (kansannousu) olisi Mr Saddam heitetty historian romukoppaan.
Melkein kaikki....siitä taitaisi tulla pitkä lista. eek! Lähikotinurkilta löytyy esim. Mainilan laukaukset (talvisota). Sodissa aiemmin menetettyjä alueita on palautettu sodilla tai arpomalla aikanaan suoritettuja valtioiden rajalinjoja on monesti muutettu sodalla. Valtiot ovat perustelleet kansalleen ja kansainvälisesti sotia oikeutetuiksi - kuinka monet niistä kestävät kriittisen tarkastelun ? Ja onko sodissa lähes tulkoon aina menty loppujen lopuksi liian pitkälle - yli oikeutetun sodan tavoitteiden. Väitän edelleen, että "puhtaita oikeutettuja sotia" on harvassa, joten siihen vetoaminen on lähinnä sanahelinää ja omantunnon rauhoittamista.No listaa nyt tälläiset selvät oikeudettomat sodat, jossa valheellisilla perusteilla rummutetaan ensin oikeutus.