Voisivat kysyä Kimiltä, että pelottikoRenault's Jarno Trulli was one of several F1 drivers who called at the Malaysian Grand Prix for something to be done about speeds.
"Normally as racing drivers we are happy to go faster but now the cars are too fast," said the Italian. "It's something that the technical people have to sort out."
http://www.smh.com.au/articles/2004/04/09/1081326931162.html?from=storyrhs
Giancarlo Fisichella:
"The lap times are very quick, they did big improvements on the tyre development and I think that Formula One is now maybe a bit too quick"
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/3796099.stm
Tuskimpa Trullia pelotti kun ajoi paalulle 2004 Monacossa uskomattomalla limitillä. Voi olla että lehdistö on vääntänyt noita kommentteja hieman tai sitten kuskien mielipiteet saattoivat aluksi olla tommoisia mutta mieli on varmaan sittemin muuttunut.Italiaanoja pelottaa uran ehtoo puolella. Nuoremmille tilaa siis.
Yleisilmeen puolesta juu, mutta toki aika näkyviä erilaisuuksiakin on:Täähän menee ihan ilman manipulointeja aika likelle ensi vuoden sääntöjä- ja varmaan ulkonäköä myös:
http://www.prweb.com/prfiles/2007/10/03/47082/f1.jpg
Tuossa on ihan hyvä pointti. Tällä kaudella kilpailu on ollut erittäin tasaista, mutta ohi ei pääse millään. Ensi vuonna pääsisi ohi, mutta autot saattaa olla niin eri tasoisia ettei vauhti riitä ohittamiseen ollenkaan.autosport.com sanoi:New rules likely to spread out field
By Steven English Thursday, August 14th 2008, 11:08 GMT
The significant changes to Formula One's technical regulations are likely to create a far greater spread in performance between teams next year, according to some of the sport's leading figures.
This season has been one of the closest ever, with the gap between the pace of the first and last cars usually around two seconds per lap in race conditions - a dramatic improvement from even five years ago, when it was nearer four seconds.
The stability of the regulations in the last three seasons has allowed the lesser-funded teams to catch up, as those at the front find there are only minor improvements to be made three years into the development cycle.
The regulations have remained largely untouched since the introduction of 2.4-litre V8 engines after the 2005 season, while the switch to a sole tyre supplier after 2006 allowed the gap to close further.
Force India technical director Mike Gascoyne says the consistency of the rules has allowed teams such as his to make huge strides.
"We've had pretty stable rules for the past few years and that is exactly what has happened," he told this week's Autosport. "There are still those doing a better job, but in the midfield group there are times when you have half a second from seventh to 20th, it's incredibly close.
"If you compare qualifying this year to last year, across all the teams, the average improvement is 0.2 seconds, whereas we're more like 1.4 seconds.
"McLaren and Ferrari are still at the front, but they are generally the teams that have made the least improvement, so you would say those improvements are getting harder to find."
But with regulation changes coming into force in 2009, including KERS systems and a reduction in aerodynamic devices, there will be a much greater window for improvement and teams with greater resources develop at a faster rate.
Although most midfield teams are optimistic of taking a significant step forward, the spread at the season opener in Australia is likely to be far greater than it was this year.
Red Bull Racing's Mark Webber predicts that the new regulations will have a detrimental affect on the spectacle at first.
"The racing hasn't been too bad this year," he told Autosport. "My opinion is that next year it will be much more spread out because people will be getting used to the rules.
"It won't be as good in the short term. Whenever you change the rules, some people get it right and some people get it wrong."
Yleisilmeen puolesta juu, mutta toki aika näkyviä erilaisuuksiakin on:
- barge boardit pois
- pidennetty moottorikate
- slicksit
- uurretut sivuponttoonit
- kapeampi ja korkeampi takasiipi
- matalampi ja leveämpi etusiipi, matalammalla ja yksinkertaisemmin päätylevyin
Minulla on vähän samansuuntainen veikkaus. Ainoa mikä pelottaa on se, että autot saattavat näyttää epätasapainoisilta kapean takasiiven ja leveän etusiiven takia. :dunno:Olen varovaisen optimistinen, että ensi kauden autot saattavat olla kauneimpia formuloita koskaan. Ellei graafinen silmä ole asettunut kulmikkuus-moodille. Hainevä tietysti laskee hieman odotusarvoja.
Kyse on pitkälti siitä mille ajanjaksolle on sen esteettisen täydellisyyden asettanut. En usko, että itse pidän tulevia autoja 80-luvun kauneimpia autoja kauniimpina. Tervehdin tietysti ilolla paluuta vanhaan, mutta silloista kokonaistasapainoa tulevat autot eivät voi saavuttaa. Se on jo siksikin mahdotonta, että nykyiset sinällään esteettiset aerodynaamiset innovaatiot eivät voi toimia yhdessä senaikaisen esteettisyyden kanssa (parhaimpana esimerkkinä juuri ponttoonien sivumuotoilu).Olen varovaisen optimistinen, että ensi kauden autot saattavat olla kauneimpia formuloita koskaan.
Kyse on pitkälti siitä mille ajanjaksolle on sen esteettisen täydellisyyden asettanut. En usko, että itse pidän tulevia autoja 80-luvun kauneimpia autoja kauniimpina. Tervehdin tietysti ilolla paluuta vanhaan, mutta silloista kokonaistasapainoa tulevat autot eivät voi saavuttaa. Se on jo siksikin mahdotonta, että nykyiset sinällään esteettiset aerodynaamiset innovaatiot eivät voi toimia yhdessä senaikaisen esteettisyyden kanssa (parhaimpana esimerkkinä juuri ponttoonien sivumuotoilu).
Eiköhän kannata odottaa että näkee ne ensivuoden autot.... tämä on ihan joutavaa, suurinosa kärryistähän on ihan hirveitä...... :nope:Se on jo siksikin mahdotonta, että nykyiset sinällään esteettiset aerodynaamiset innovaatiot eivät voi toimia yhdessä senaikaisen esteettisyyden kanssa
Kapea, korkea takasiipi (jos helpottaa ohitusta) on se mikä joudutaan maksamaan... Plussana poistuu suurin osa karmeista lisäkkeistä. (BMW, Mäc, Honda)Mää veikkaan, että ensi kauden autot on ihan vitun hyvän näköisiä, mutta toisaalta taidan istua esteettisen silmäni päällä.
Eiköhän nuo saa pelit ja vehkeet tasapainoon,tulee kova kisa siitä,niinkuin nykyäänkin,kuka saa renkaat toimimaan aika-ajoissa,suurin kisa varmasti nähdään edelleen varikolla,pitäs ottaa siivet kokonaan pois,tehdä autoista taas sukkulan näköisiä ohjuksia,leveämpää gummia alle,ne kulkis yhtä kovvaa kun nykyään,viihdearvo kympissä(sorry,Haigi drunk:alppuKapea, korkea takasiipi (jos helpottaa ohitusta) on se mikä joudutaan maksamaan... Plussana poistuu suurin osa karmeista lisäkkeistä. (BMW, Mäc, Honda)
No jos tulee edes mahdolliseksi ohittaa niin hyvä. Sille :thumbup:
Sliksien paluu on jo kulttuuriteko...
puhumattakaan siitä että noilla isoilla etusiivillä on vaikea saada autot aliohjautumaan...
Pientä takasiipeä kompensoidaan täyttäpäätä parantamallä ilmavirtauksia auton alla. Vielä näemme sen että oihitukset ei helpotu.Silk Cut Jaguar;1109058]
:yuck: