Mä en voi käsittää miksi tämä nyt on niin kamala asia. Okei, aika-ajot muuttuvat, mutta nehän muuttuu radikaalisti jo nykyisilläkin sääntömuutoksilla! Kyllä aika usein kilpailussa tulee ne normaalit voimasuhteet esille. Tämä järjestely vain tuo ohituksia ja mielenkiintoa, kun kärkiautot ei aina lähdekään kärkisijoilta. Jos esim. Minardi ajaa kevyellä autolla paalupaikalle, se kostautuu heti kilpailussa, kun tämä joutuu käymään varikolla alkuvaiheessa. Eli ei tämä sääntömuutos mitään radikaalia muutosta toisi!
Aika-ajolta toki lähtisi aiempi merkitys jolla mitattiin kaiken mahdollisen loksahtamista kohdalleen, mutta yhtään kilpailullisempi ei sekään ratkaisu ollut. Kuljettaja saattoi joutua ruuhkaan ja menettää hyvän kierrosajan siinä. Nythän painavalla autolla aika-ajon ajava huipputallin kuljettaja voi kilpailussa selvitä vähemmillä stopeilla ja siten kykenee voittamaan vaikka lähtöruutu olisikin heikompi. Eli voimasuhteet säilyy, kilpailullisuus säilyy (tai omasta mielestäni jopa paranee), tulosten mittaustapa vaan vähän muuttuu..
Turhaan siis itkette! Tällaisia sääntömuutoksia laji on todellisuudessa kaivannut jo pitkään.