Sitä paitsi, uskon että tämä uusin sääntö (tuosta Kullan tekstistä) suosii ehkä kaikkein eniten McLarenia, joka kiistatta on jäämässä Ferrarin ja Williamsin jalkoihin. Nyt he saavat taktikoinnilla lisää mahdollisuuksia ja kuljettajathan heillä on aika hyvät, eli uskoisin McLarenin hyötyvän tästä. Muut hyötyjät ovat Renault ja kaikki tallit jotka ovat olleet kilpailukyvyttömämpiä viime kausina kuin nämä kolme tämänhetkistä huipputallia.
On mielestäni äärimmäisen typerää edes väittää että Ferrari hyötyisi tästä! Fakta on se että ensi kaudella tulee enemmän yllätyksellisiä tuloksia ja on täysin päivänselvää, ettei Ferrari tule missään nimessä olemaan yhtä ylivoimainen kuin viime kaudella. Ja Ferrarihan hyötyisi näistä sääntömuutoksista vain siinä tapauksessa, että se rikkoisi viime kaudella tekemänsä ennätykset. Ja tähän tuskin kukaan täysjärkinen uskoo!
Vai että oikein äärimmäisen typerää??
Toistan saman asian:
Mikä talli viime kaudella oli kisa kunnossa
täysin omassa luokassaan? Ferrari!
Vaikka Williams pystyi haastamaan aika-ajoissa, niin kisoissa ei ollut mitään mahdollisuuksia!
Tämä uusi sääntö muuttaa asian siten, että auton on oltava lähellä kisasäätöjä jo aika-ajoissa, jolloin Ferrari on selkeässä etulyönti asemassa koko viikonlopun tapahtumaa ajatellen!
Ei se auta, että McLaren ajaa tyhjillä tankeilla eturiviin väkisin, ja sitten jäädään kisoissa jalkoihin juuri siihen tyyliin miten Williams jäi viime kaudella! Heti ensimmäisillä kierroksilla ohi ja muutaman kierroksen jälkeen semmonen 20 sekunnin kaula!
En minä edelleenkään väitä, että tämä olisi mitenkään Ferrarin vika, enkä ole täysin samaa mieltä Mikaelin kanssa! Kyllä kaikki tallit saavat tiedot samaan aikaan, jne.
Mutta ongelma onkin siinä, että Mosley ajattelee jollain muulla millä pitäisi ajatella!
Sääntöjen rukkaaminen on ok mutta ne pitää ajatella siten, että sarja tasoittuu kisan lopputuloksen kannalta! Nyt tehdyt muutokset vaikuttavat lähes kaikilta osin vain aika-ajotuloksiin! Kisa tulokset ovat aivan varmasti kolmen kärkitallin heiniä edelleen, eikä Ferrarin etumatka näillä muutoksilla mihinkään häviä!
Keskikastin taistelut olivat viime kaudellakin ne "kisojen suola"! Sama jatkuu edelleen! Nyt on vaan aika-ajoissa enemmän "jännättävää", pääsekö Minardi kuuden joukkoon tyhjillä tankeilla, vai ei? Ja siinäpä se sitten onkin, kun Minardi tulee siihen Williamsien ja McLarenien eteen, niin hyvä tulee joo! Tuo ohittaminen kun on edelleenkin se ongelma!
Ja juuri siihen suuntaan sääntöjä olisi pitänyt muuttaa, että nykypäivän autoilla pystyisi edes jonkinlaisiin ohitusyrityksiin, ilman edellä ajavan virhettä!