Sääntömuutokset formuloissa kausilla 2003-06

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Observer:
Jere1983:

Paljokohan maksaa että valvoja kattoo muualle.
Pari Ferrari-tarraa.
:)

Ei varmaan tartte arvailla minkä tallin pilttuussa noita listan ulkopuolisia muutoksia tehdään "erityisvalvonnassa"

Grand Prix World Championship (GPWC), the firm established by European carmakers, has denounced the cost-cutting measures taken by the FIA for 2003 and urged its partners to do everything in their power to avoid working under them.

GPWC is made of DaimlerChrysler, Ford, Renault, FIAT and BMW, top European industrial firms involved in Formula One through partnerships or ownerships. This is also the group that is spearheading the carmakers’ campaign to launch a breakaway Championship in 2008, the year the current edition of the Concorde Agreement expires.

Pojjaat vois yhdessä saada jotain aikaan.
 

jukkis

Well-known member
Liittynyt
18.2.1999
Viestit
3181
  • <font size="2" face="Verdana, Arial">Telemetria
    Ihan odotettu päätös oikeastaan, mielenkiintoista nähdä millainen tilanne todella tulee olemaan 2004, kun auto->varikko -suuntainen telemetria teoriassa kielletään, mutta jolloin esitellään "standard data logger"
  • <font size="2" face="Verdana, Arial">Radio
    Varmasti ihan järkevää sallia radioiden käyttö, koska niillä ihan oikeasti voidaan vaikuttaa myönteisesti turvallisuuden lisäämisessä. Toisaalta myös tallimääräysten mahdollisuus poistetaan vaatimalla radiosignaali sekä FIA:n että televisioyhtiöiden kuultavaksi, ja tallimääräyksethän ovat sääntöjen mukaan kiellettyjä.
  • <font size="2" face="Verdana, Arial">Vara-autot ja autojen valvonta
    Tässäkin ihan odotettuja päätöksiä. Tuollaiset epätarkat säännöt kuten mitä autoille nyt saa tehdä ja mitä ei, aiheuttavat aina ongelmia. Tuosta ymmärtäisi, että FIA tulee vielä julkaisemaan tarkan listan siitä, mitä toimenpiteitä tallit voivat autoille tehdä aika-ajon ja GP'n välissä. Ongelma voivat olla myös nuo erikseen myönnettävät luvat - mihin vedetään raja?
  • <font size="2" face="Verdana, Arial">Elektroniset avut
    Hyvä asia vaan poistuminen. Tällä ainakin periaatteessa edistetään lajin urheilullisuutta. Toisaalta tuo puoliväli kautta on hyvä kompromissi myös vastarannan kiiskeille, jotka eivät meinanneet sulattaa päätöstä.
<font size="2" face="Verdana, Arial">
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Ihmeellistä pelleilyä näiden sääntöjen kanssa. Miksei kerran päätettyä voi pitää voimassa, miks helvatussa sitä tarvii aina muuttaa ??? Pelleilyä.
 

Felix1

Well-known member
Liittynyt
10.8.2000
Viestit
514
Eihän nuo säännöt olleet lopullisia vaan jo aikaisemmin ilmoitettiin että tiettyjen sääntömuutosten osalta talleilla on mahdollisuus vaikuttaa niiden voimaantuloaikaan.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Jr-:
Ihmeellistä pelleilyä näiden sääntöjen kanssa. Miksei kerran päätettyä voi pitää voimassa, miks helvatussa sitä tarvii aina muuttaa ??? Pelleilyä.
Siksi että F-ykkösissä uutisoidaan ennenkuin uutinen on valmis
doubtful
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Siis tuo suunniteltu moottorisääntö(voimaan 2006) on ainakin ihan hanurista!!! :mad:

Koneen pitäisi kestää muka 6 GP:tä!!!

Ei tuu koskaan onnistumaan, ainakaan nykyisillä tehoilla. Se, että kone kestäisi 6 GP:tä vaatisi tehojen pudottamista nykyisestä ja sehän ei ole todellakaan kuninkuusluokan etu!!! :mad:

Kuka idiootti tuonkin on keksinyt...

Renault veti johtopäätökset ja ilmoitti, että ei aio osallistua F1-sarjaan, jossa on tuollainen sääntö!! Luulenpa, että Rellu ei ole yksin.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Ja jos kone ei saa hajota, tarkoittaa se sitä, että keskeytyksiä ei juurikaan nähdä ja kaikissa kisoissa kärkitallit miehittävät pistesijat niin että hiiohoi vaan.
 

MaxiV

Well-known member
Liittynyt
17.5.2000
Viestit
1330
Sijainti
Bemskin ratavarikko
Jr-:
Meinasin lähinnä tota tc:n kieltämistä/sallimista.
Joo, voihan vi**u! Millä logiikalla kustannuksia säästetään kun auton pitäisi toimia puoli kautta tc:n kanssa ja puoli kautta ilman sitä?

Veikkaus: McLaren tuo uuden autonsa vasta Silverstoneen.

Ja sitten tuo "Kolmatta autoa (vara-autoa) voi käyttää kilpailussa jos kisa-auto on vahingoittunut korjauskelvottomaksi." Kuka päättää milloin kisa-auto on korjauskelvoton?

Toun säännön puitteissa vara-autoa pystyy käyttämään aivan kuten ennenkin. ( Tai sitten isot tallit kehittävät autoihinsa "self destruction" -järjestelmän... wink :D )
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Kaikki tuommoiset epäselvät säännöt, joissa on mahdollisuus moniin tulkintoihin tuovat kyllä taas uusia keskustelunlähteitä tällekin palstalle. :D No totuuden nimissä tuommoisia olisi kannattanut varmaankin vältellä lopullisessa sopimuksessa. Taisi kuitenkin tulla kompromissi tässäkin asiassa.

<small>[ 22-01-2003, 13:39: Message edited by: RK-62 ]</small>
 

vileda

Well-known member
Liittynyt
21.3.2002
Viestit
90
Sijainti
Oulu
Albert Oil:
Ja jos kone ei saa hajota, tarkoittaa se sitä, että keskeytyksiä ei juurikaan nähdä ja kaikissa kisoissa kärkitallit miehittävät pistesijat niin että hiiohoi vaan.
Sanoppas muuta. :I
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Kulta väittää että autoja ei saa tankata aika-ajon ja kisan välillä. Tuohan merkitsee siis sitten sitä että kukaan ei aja warm-upissa.. :rolleyes:
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Observer:
Kulta väittää että autoja ei saa tankata aika-ajon ja kisan välillä. Tuohan merkitsee siis sitten sitä että kukaan ei aja warm-upissa.. :rolleyes:
Ja sitä että aika-ajoissa ajettaisiin "täysillä" tankeilla, tai ainakin niillä bensoilla joilla kisaan pitäisi lähteä. Etpä paljon taktikoi bensamäärällä, kun et tiedä tankatessa lähtöruutuasi.
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
Tämä uusin tankkauskielto sääntö vaikuttaa lupaavalta vaikka ongelmia on siinäkin. Jos vedät aivan usva ajan niin kaikki tietää taktiikkasi. Silti joku Minardi voi päästä nyt paalulle ja aiheuttaa yleisen härdellin. Tulevasta kaudesta voi tulla hemmetin hyvä. Kukaan ei oikein tiedä missä ja miten mennään. Yllätyksiä on luvassa.
 

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Eikös tuo nyt kuitenkin ollut vasta ehdotus, eli talleilla on vielä aikaa esittää vastalauseensa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Observer:
Kulta väittää että autoja ei saa tankata aika-ajon ja kisan välillä. Tuohan merkitsee siis sitten sitä että kukaan ei aja warm-upissa.. :rolleyes:
Voi hyvinkin olla näin, sillä jos en ihan väärin ymmärtänyt, niin sunnuntaiaamun warm up joko lyhenee tahi sitten jää jopa kokonaan pois.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Charlie:
Observer:
Kulta väittää että autoja ei saa tankata aika-ajon ja kisan välillä. Tuohan merkitsee siis sitten sitä että kukaan ei aja warm-upissa.. :rolleyes:
Ja sitä että aika-ajoissa ajettaisiin "täysillä" tankeilla, tai ainakin niillä bensoilla joilla kisaan pitäisi lähteä. Etpä paljon taktikoi bensamäärällä, kun et tiedä tankatessa lähtöruutuasi.
Päin vastoin se sääntöehdotus vasta olisi ärsyttävää bensamäärillä taktikointia, sillä bensamäärä on suurin yksittäinen kierrosaikoihin vaikuttava tekijä:

Kahden stopin taktiikan tyypit olis aika-ajoissa 1-1.5 sekuntia yhden stopin tyyppejä nopeampia, mikä vähentäisi kisan alkukierrosten mielenkiintoa huomattavasti, sillä autot olisivat jo lähtöruudukossa ekan stintin nopeusjärjestysessä.

Ihan turha sääntöehdotus, miks ei niitä autoja sais tankata ennen kisaa, jos kerran varikkostopeilla saa yuck

<small>[ 13-02-2003, 07:19: Message edited by: J.Heldenview ]</small>
 
Ylös