-Standardoitu moottorinohjausyksikkö (ECU) :thumbup:
Tämä on se säännönkohta jonka oikeasti mieluusti näkisin tulevaisuudessakin vapaana. Moottoreiden tehokehitys nojaa hyvin pitkästi sitä ohjaavan elektroniikan kehitykseen.
Toisaalta taas standardoimalla päästään eroon sutimisenestoista ja saadaan radalla "kuljettajan ajamat autot", joten tämä sääntökohta on ehkä juuri ja juuri hyväksyttävissä.
-Pitkäikäiset moottorit :thumbup:
-Pitkäikäiset vaihdelaatikot :thumbup:
-Yksi rengasmerkki :thumbup:
-Kierrosrajoitetut moottorit :thumbdown :thumbdown
Mitäs vitun järkeä tässä nyt on? Kai moottoreita pitää saada kehittää eteenpäin jollain tavalla.
-Rajoituksia tallien mahdollisuuksiin tehdä aerodynaamisia muutoksia kauden aikana :thumbdown
Ei pelaa. Suunnittelua tehdään 24/7. Uudet mallit tulevat radoille testeissä.
-ohitusten helpottaminen aerodynaamisilla muutoksilla (CDG-siipi?) :thumbup:
Sopii mielestäni paremmin F1:siin, kuin jokin keinotekoinen reuna jolla saadaan tyhjiö taakse.
EDIT: Jos kiekkarajoitteiset koneet tulevat, näkisin itse tapahtuvan saman, kuin jos Cosworth tekisi kaikki moottorit ja tehtaat ostaisivat näille sitten nimet kylkeen.. Samalla MotoGP:stä tehtäisiin teknologisesti edistynein sarja mitä tulee moottoreihin.