En oikein oivalla mitä täällä puhistaan, että jarrutti renkaat savuten, mitäs jarrutti tunnelissa, sulki vielä oven yms.
Miten niitä renkaita/jarruja sitten pitäisi lämmitellä? Jarrutus lienee jarrujen lämmittämiseen aika ideaali ratkaisu. Lukkiutuminen ilmeisesti johtui valkoisen maalatun tieviivan päällä ko. renkaalla tapahtuneesta voimakkaasta jarrutuksesta, liukas pinta ja rengas lukkoon hetkeksi. Siltikin, jos pyörä ei olisi ollut lukossa, olisi hidastuvuus ollut vielä rajumpi! Lukitus kun heikentää hidastuvuutta. Ainoa paikka kunnon jarrutukseen Monacossa on se missä saa edes hieman vauhtia kelattua ennen jarrutusta.
Joka tapauksessa Schumin olisi pitänyt jarruttaa ennen turva-auton kiinni saamista, joten Juanin olisi pitänyt olla hyvin selvillä tulossa olevasta jarrutuksesta.
Tuo "kiilaaminen" taas, vaikuttaa siltä, että Juanilla olisi ollut hyvinkin aikaa vielä jarruttaa itsensä pois Schumin ja seinän välistä, vaan videolta näyttää kuin yrittäisi pitää oman eturenkaansa Schumin takarenkaan kohdalla. Ja Schumikin tuolla kokemuksella varmasti tietää, että tuossa paikassa kiilaaminen sattuu melko varmasti enemmän itseen kuin toiseen. Itse asiaa pohdittuani tulin toistaiseksi tulokseen, että Schumi ei katsonut tuossa peiliin, tai peileistä ei tunnelissa sitten ollut riittävästi apua. Saattoi myös yrittää katsoa eturengastaan vaurioiden varalta. Takana tulevista ei kuitenkaan pitäisi olla huolestunut turva-auton ollessa radalla.
Mielestäni turva-auton perässä ajelussa ei pitäisi olla siltä osin epäselvää, että edessä ajavan päälle ei ajeta, vaan jätettäisiin ns. turvaväli, kuten muut tuntuivat tekevänkin.
Onko muuten tuo 5 auton mitan päässä turva-autosta sääntö voimassa kierroksella jolla turva-auto poistuu radalta? Miten ihmeessä sitä noudattamalla saa jarrut lämpimiksi? Makuuttamalla jarruja vedon ollessa päällä? Voimansiirto hajoaa, eikä se riitä silti lämmittämään jarruja riittävästi. Näyttäkää kuski joka tuota on oikeasti noudattanut.
Vaikea vahingosta on rangaistusta antaa, mutta sitä(kään) en voi ymmärtää miten jotkut laittavat tapahtuneen täysin Schumin harteille.
Ihailla pitää silti nykySchumin hermojen hallintaa kameroiden ilmoilla. Sitten kyllä hieman jo kolahtikin kun kamerat eivät nähneet. Samoin niitä mahtavia kierroksia kun latu aukesi Kimin mennessä varikolle.
Jarrutuksen voimakkuuden kertovat jarruvalot formuloihin? Voimakkuus mukaan siksi, ettei niillä kiusattaisi takana tulevia.
Trullille onnittelut, vaikka Trullin voitto olikin selvä tekniikan vain kestäessä Schumin keskeyttäessä, periaatteessa jo ennen sitä.