Montystä ei ollu Schumille mitään uhkaa, joten koko jarruttelupelleily oli sinänsä aivan turhaa alun alkaenkin. Mitä voitettavaa Schumilla oli? Jarrujen lämmittelyyn olis ollu parempikin paikka parisataa metriä edempänä oikeassa jarrutuspaikassa.
No ei ollu montystä mitään uhkaa Schumille, että eiköhän sumi keskittynyt omaan hommaan, eli niitten renkaitten lämmittämiseen. Toki parempia paikkoja tuli eteen, mutta aina paras mitä useammin jarruttaa..
Toki tuo oli typerää, mutta turha väittää kellään että Schumi teki nuo liikkeet saadakseen Montoya sekaisin!
Kyllä itse olen alusta pitäen ollut MaxiV:n linjoilla eli Schumi arvioi jarruja lämmittäessään väärin SC:n vauhdin, ajautuu liian lähelle tätä ja saa aikaan koko kaaoksen.
Pötyä. Tuskin SC:n etäisyydellä on mitään väliä Schumin temppuun. Renkaitten savuaminen saa tilanteen näyttämään paniikinomaiselta, mutta kuten Trulli sanoi: Tunnelissa radan radan lämpötila on alhaisempi, joten rata on todella liukas. Ainoa pito mikä saadaan on downforce kovalla vauhdilla, nyt vauhtia oli vähän joten pitoakaan ei juuri ollut.
Schumi olisi jarruttanut samalla tavalla olisi etäisyys eessä tai takana tulevaan ollut eri. Ajolinja olisi ollut aivan sama, olisi montoya tullut tai ei. Se pieni seikka vain, ettää ajolinja olisi voinut nyt olla eri koska monty tuli. Mutta kuten luettu, tämäkin johtui todennäköisesti inhimillisestä syystä.
Ja kun joku siellä sanoi että teki sumi mitä protesteja tahansa nii se ei hänt liikkuta tms, mutta monty sentään inisee asiaa..
todellisuudessahan sumi hoiti homman hienosti ja sanoi että oli oikeen ettei tuosta langetettu rangaistuksia..
Tämä ei tarkoita sitä että hän myöntää tehneensä virheen, vaan sen että hän tietää tilanteen johtuneen monesta pieleen menneestä pikkuseikasta kummassakin kuskissa.