Sarjassamme tarpeellisia viestejä joka ainoaan topikkiin? :doubtful:Ferrarilla aloitus ei sujunut nuottien mukaan ja tämä kausi on kuitenkin vasta alussa joten paljon voi vielä muuttua.
Lapo Elkann on Gianni Agnellin lapsenlapsi.Italialaisen Autosprint sivuston mukaan Luca di Montezemolo olisi lähdössä politiikan pariin ja hänen tilalle Ferrari istuimelle tulisi Lapo Elkann. Aiemmin oli lähinnä huhua että paikan perijä olisi Andrea Agnelli.
Lapo ja Briatore ovat tunnetusti hyviä ystäviä.tässähän näitä, taustavaikuttajia: http://cache.daylife.com/imageserve/07rbexK0PWdKZ/439x.jpg
Vahvastihan ollaan joidenkin taholla sitä mieltä, että juuri Lapon yhteydet Alonson kanssa on yhtenä syynä nykymenoon.
http://farm2.static.flickr.com/1197/4610045256_c888c51e6f.jpg
Briatore on tosin sanonut (kai useamminkin kuin kerran), ettei ole palaamassa ykkösiin tallipäällikön roolissa, vaan pikemmin sarjan organisoinnin puolelle. Toisaalta jos jokin talli pään kääntää, niin se on juuri Ferrari.Lapo ja Briatore ovat tunnetusti hyviä ystäviä.
Eilen Derapate sivusto uutisoi, että Massan tilalle kaudeksi 2012 olisi tulossa Kubica ja Briatore voisi jopa mahdollisesti viedä Domenicalin paikan. Tosin jutussa myös mainitaan että Briatore voisi Webberin houkutella punaisiin.
Tuota juuri itsekkin olen tarkoittanut yleisesti Briatore Ferrari huhuilla.Briatore on tosin sanonut (kai useamminkin kuin kerran), ettei ole palaamassa ykkösiin tallipäällikön roolissa, vaan pikemmin sarjan organisoinnin puolelle. Toisaalta jos jokin talli pään kääntää, niin se on juuri Ferrari.
Nuinhan se tuppaa usein olemaan, ei Flavio sitä kuitenkaan ihan kokonaan ole kieltänyt. (Huhuja on ollut ainakin riittävästi)No jos Briatore useamman kerran kieltää - se jo on kuin myöntäisi.
Fryn rykmentti ylitöihin Malesiaan
Turun Sanomat 6.4 2011 21:30:57
Ferrarin uusi päästrategi Pat Fry joutui ylitöihin heti kauden avauskisan jälkeen. Italialaistiimin kausi ei käynnistynyt toivotulla tavalla ja 150 Italia -auto ei pysynyt kärkikyydissä.
– Melbournessa kertyneiden tietojen analysoiminen on vienyt suurimman osan ajastamme valmistautuessamme kahteen seuraavaan kisaan.
– Kisarytmimme Australiassa oli paljon parempi kuin aika-ajosuorituksemme. Siksi olemme painiskelleet erityisesti renkaiden kulumiseen nopealla kierroksella ja aerodynamiikkaan liittyvissä asioissa, Fry selvitti Corriere dello Sport -lehdessä.
Kun testejä ei enää ole käytettävissä, Ferrarille on tiedossa paljon kokeiluajoja Malesian GP-harjoituksissa.
– Meillä oli hyvin tiivis ohjelma jo ennestään, mutta sitä täytyi lisätä. Autoon tulee Malesiaan 3-4 pientä uudistusta aerodynamiikkaan ja kokeilemme pikkuparannuksia myös seuraavaa Kiinan kisaa varten, Fry kartoitti.
Fryn mukaan Malesiassa vahvoilla ovat ne, joilla jäähdytys on tehokkaimmin hallinnassa. Jos lämmöt nousevat liikaa, jäähdytysilmaa täytyy saada enemmän ja lisäaukot kostautuvat aerodynamiikan heikentymisenä.
– Sepangin kostea kuumuus ja jatkuva sateenuhka tuovat omat rasitteensa. Pirellin mukaan ero heidän pehmeän ja kovan seoksensa välillä pienenee sitä mukaa, mitä kuumemmamsi ratalämpö nousee. Malesiassa asvaltti on 50-asteista, Fry toteaa.
Red Bullin RB7 lentää, mutta vastustajien mukaan se lentää etusiiveltään kaikkein matalimmalla asvaltin pinnassa.
– Siitä kertyy 20-25 km/t etua huippunopeuspiikissä, Fry laskee italialaislehdessä.
Onkohan toi TS:n juttu taas käännetty ihan huolella tai edes kokonaan? :doubtful:Fryn mukaan Malesiassa vahvoilla ovat ne, joilla jäähdytys on tehokkaimmin hallinnassa....
Varmaankaan RB ei saa huippunopeuksiin mitään lisää etusiivestään...Red Bullin RB7 lentää, mutta vastustajien mukaan se lentää etusiiveltään kaikkein matalimmalla asvaltin pinnassa.
– Siitä kertyy 20-25 km/t etua huippunopeuspiikissä, Fry laskee italialaislehdessä.
Ferrarin ongelma taitaa olla renkaiden saaminen oikeaan lämpötilaan ja niiden agressiivinen käyttö aika-ajoissa. Ei niinkään renkaiden kuluminen aika-ajovedossa...– Kisarytmimme Australiassa oli paljon parempi kuin aika-ajosuorituksemme. Siksi olemme painiskelleet erityisesti renkaiden kulumiseen nopealla kierroksella ja aerodynamiikkaan liittyvissä asioissa, Fry selvitti Corriere dello Sport -lehdessä.
Voisi olettaa että vetää, mutta ainakin viimeistään kauden päättyessä hänen aikansa voi olla hyvin ohi Ferrarilla (Viime aikoina ainakin muutamilla ulkomaalaisilla foorumeilla on dissattu kovaan tahtiin Domenicaalia). Nyt viime aikoina muutenkin ollu enemmän jo huhuja esim siitä Montezemolon vaihdosta Lapo Elkanniin. Kyllähän huhuissa ainakin yhtä herraa ollaan oltu viemässä Domenicalin paikalle, mutta sen näkee sitten ajallaan, mutta hänen tulonsa Ferrarille ei olisi kuitenkaan yllättävää vaikka mies ei ole mitään kommentoinutkaan Ferrari huhuihin.Vetääkö Dome kauden loppuun? Väitän että lähtö on aasian kierroksen jälkeen hyvin lähellä.
Punanutut paniikissa
Turun Sanomat 8.4 2011 21:14:55
Kolumni 8.4. F1-kausi on tuskin ehtinyt alkaa, kun joku jo vaikuttaa painaneen paniikkinappulaa Ferrarilla. Kuulemani mukaan Sepangin varikolla punanuttuisessa italialaisleirissä hymy on hyydyksissä, vaikka tropiikin ilma on yhtä kuuma kuin aina ennenkin.
Flavio Briatore ehdotti Australian avauskisan jälkeen Ferrarille keskittymistä jo ensi kauteen. Vaikka Briatore tunnetaan miehenä, joka aina tilaisuuden koittaessa mieluusti ruttaa Ferrarin, muutamat asiantuntijat katsovat, että nyt hänen puheissaan piilee myös kosolti realismia.
Briatore on yhä Fernando Alonson kaveri ja tuntuu, että hän tavallaan toimii espanjalaistähden äänitorvena. Alonsolla oli torstaina ollut kohtuullisen kiivaalta vaikuttanut keskustelutuokio tallipäällikkö Stefano Domenicalin kanssa, joten tilanne ei taida olla niin auvoinen kuin tässä vaiheessa kautta pitäisi olla.
Kansainvälinen lehdistö kävi lukemassa Ferrarin kuljettajien tuntoja jo heidän saapastellessaan varikolle. Alonso ja Felipe Massa näyttivät kuulemma enemmän siltä kuin olisivat astumassa vankilaan kuin tulossa ajamaan kilpaa kärkisijoista yhdelle mieliradoistaan.
Briatoren esittämä ensi kauteen keskittyminen ei suinkaan tarkoittanut, että nykyisen tiimin pitäisi ryhtyä jo suunnittelemaan ensi vuoden Ferraria, vaan yksinkertaisesti uusien luovempien insinöörien palkkaamista Maranelloon.
Ferrarin tämän vuoden 150 Italia -autoon kritisoidaan kopioidun useamman kilpailevan tiimin kehittämiä hienouksia. Juuri mitään originellia omaa siitä ei löydy. On vissi fakta, että huippuluokan teknologisessa urheilussa menestyvät ne, jotka pystyvät kehittämään jotain sellaista, mitä muilla ei ole eikä ole ollut.
Ei voi odottaa päihittävänsä muita, jotka ovat kehittäneet jotain ihan omaa. Siksi Briatore varmasti Alonson airuena patistaa Ferraria värväämään uutta luomisvoimaa eli idearikkaampaa väkeä suunnittelupuolen johtotehtäviin.
Saa nähdä koska Santander alkaa kosiskelemaan RB:tä. Siellähän olisi "kakkoskuskin" paikka vapautumassa...Ferrarin leirissä ei ole parhaimman päivät menossa
Tuskin koskaan, enkä lähde ennen leikkiin mukaan kuin on vahvistettu tai mediassa huhuttua juttua.Saa nähdä koska Santander alkaa kosiskelemaan RB:tä. Siellähän olisi "kakkoskuskin" paikka vapautumassa...
No kyllähän ainakin Valenciassa piti antaa lehterit täyttäneelle alonsofanilaumalle kunnolla vastinetta rahoille, aivan kuten taidettiin tehdä viimekin vuonna.Nyt kun Ferrari on ollut odotettua vaisumpi niin käy väkisinkin mielessä, että olisikohan talvitesteissä ajetut valtavat kilometrimäärät antaneet todellisuutta positiivisemman kuvan Ferrarista. Kierrosajatkin toki olivat hyviä, mutta bensamääristä ei ole tietoa. Vaikka en olekaan mikään aeroasiantuntija, niin Ferrarin tämän vuoden auto ei ole koskaan näyttänyt omaan silmään nopealta tai innovatiiviselta.