Se alko nyt

FO110K

Banned
AJ sanoi:
Kimi ja DC vois jo kohtapuoliin poistaa sen tiiliskiven sieltä kaasupolkimen alta.
kyl se kohta katoaa, qualifying time on 1,5h päästä ni sitten katoo kivi :)

Tane

Well-known member
Tojot on kiertäny ahkerasti harkoissa, Damatta 53, Panis 58 kiekkaa. Vertailun vuoksi Schumi 45, Räkä 37 ja Cuutio 38 kertaa.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
McLaren ottaa kaikki 20000 rpm:ää käyttöön aika-ajoissa ja vetää sekunnin pohjat!

Ambomaan Mambo

Well-known member
En mie tässä mitään suurta hätää näe McLarenin osalta. Ehkä ihan siihen kärkivauhtiin ei oo asiaa, mutta ei kyllä kaukanakaan olla. Muutenkin positiivista huomata että muutkin tallit pääsivät jo noihin Ferrarin aikoihin.

Musta Pekka

Well-known member
Sijainti
Täällä näin
McLaren näyttäisi olevan nyt pahemmassa pulassa kuin luulinkaan... :nope: No aika-ajoissa sen "todellisen" nopeuden näkee jos se Räikkönen vetää puhtaan kierroksen... tai eihän niistäkään kaikkea voi päätellä, eri bensamäärät kun on eri autoissa mutta kuitenkin... :dunno:

EDIT: LOL tuota maikkarin tasoa "Räikkönen kiri sekunnin kiinni" kun shumi ajoi tasan sekunnin huonomman ajan tuossa ekassa harjoitus-sessiossa :D Kyllä se Räikkönen on vaan kova sana...

Viimeksi muokattu:

h@nz

Well-known member
Sijainti
Laru
Tietääkö joku miksi tuo JJ hourii koko ajan bensamääristä? Minulla on sellainen käsitys että edelleenkin 1. aika-ajot ajetaan "vapailla bensamäärillä" eli siis tyhjillä tankeilla, ja vasta 2. ajoon pannaan kisabensat/kisasäädöt? Vai onko tässäkin tapahtunut joku sääntömuutos? Ainakin JJ:n mukaan tallit taktikoivat jo nyt bensamäärillä ja "mitään letkuja ei saa enää kiinnittää autoihin".

Hurmurisija

Well-known member
h@nz sanoi:
Tietääkö joku miksi tuo JJ hourii koko ajan bensamääristä? Minulla on sellainen käsitys että edelleenkin 1. aika-ajot ajetaan "vapailla bensamäärillä" eli siis tyhjillä tankeilla, ja vasta 2. ajoon pannaan kisabensat/kisasäädöt? Vai onko tässäkin tapahtunut joku sääntömuutos? Ainakin JJ:n mukaan tallit taktikoivat jo nyt bensamäärillä ja "mitään letkuja ei saa enää kiinnittää autoihin".
Kai se pohtii sitä, että kaikki eivät ajaisi tyhjillä tankeilla. En tiedä, sekaisin kuin aina!

Pete

Well-known member
Sijainti
Oulu
On Ferrari edelleen kovassa iskussa, mutta Räikkösen & Coulthardin ajat ovat tosi hyviä kun ottaa huomioon, että jannujen ajovuorot olivat toinen & kolmas. Rubenssin suorituksee näytti likainen rata vaikuttavan paljon enemmän.

h@nz

Well-known member
Sijainti
Laru
Olenko vielä unessa vai olenko minä kulkenut laput silmillä koko off-seasonin?

Mitä nää jätkät nyt puhuu 107% säännöstä? Onko se sääntö todellakin vieläkin voimassa? itse kuvittelin että se ei ole ollut voimassa 2002 jälkeen? (kun aika-ajo käytäntö muutettiin)

JT

Well-known member
Sitähän minäkin että 107% sääntö heitettiin romukoppaan ennen viime kauden alkua. Luulisi että edes JOKU maikkarin tiimistä osaisi Oskaria asiasta valaista.

Galutha

New member
h@nz sanoi:
Olenko vielä unessa vai olenko minä kulkenut laput silmillä koko off-seasonin?

Mitä nää jätkät nyt puhuu 107% säännöstä? Onko se sääntö todellakin vieläkin voimassa? itse kuvittelin että se ei ole ollut voimassa 2002 jälkeen? (kun aika-ajo käytäntö muutettiin)
Itse ihmettelin aivan samaa. Viime vuonna tuo 107 prossan sääntö ei ainakaan ollut voimassa. Mielenkiinnolla seuraan, että onko tilanteeseen tullut muutos... vai onko kyse ainoastaan selostajan "aivopierusta" :confused:

Tane

Well-known member
Ei helevetti mimmosta vauhtia barri ja nappi piti. Mitenkähä loput?

Pete

Well-known member
Sijainti
Oulu
Aijai, pahalta näyttää. Ferrarit kulki kuin kiskoilla, Button ajoi loistavasti. McLarenit taas puski todella pahasti joka mutkassa, ois varmaan kannattanu lähtä pienemmällä bensakuormalla, kun ainakin eka aika-ajoissa auto kulki suht. nätisti.

JT

Well-known member
Itse en jaksa uskoa, että noita eroja millään bensamäärillä selitetään. Aika samanlaisilla taktiikoillahan kaikki kärkitallit olivat liikkeellä viime kaudellakin. Varmaan kaikki tulevat varikolle vähintään kolme kertaa.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Värikäs kausi tulossa - Ferrarien jälkeen. :nope:

Toivottavasti Kimin aika-ajotulos oli taktiikasta kiinni. Muuten voisi vähitellen julistaa Mäcin kriisin alkaneen - tai siis jatkuneen vielä tämänkin kauden.

No, vasta huominen toden sanoo.

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
JT sanoi:
Itse en jaksa uskoa, että noita eroja millään bensamäärillä selitetään. Aika samanlaisilla taktiikoillahan kaikki kärkitallit olivat liikkeellä viime kaudellakin. Varmaan kaikki tulevat varikolle vähintään kolme kertaa.
Taisi kuitenkin Montoya, Alonso, Webber, Sato ja Button ajaa kevyemmällä autolla. Ferrarit kahdesti varikolle ja nämä viisi sankaria kolmesti.

Pete

Well-known member
Sijainti
Oulu
JT sanoi:
No sitten Ferrari ajoi ensimmäisen session paljon raskaammalla autolla kuin McLarenit & Ralfin Williams. Williamsit meni lujempaa viimeisellä sektorilla eka aika-ajossa ja toisella taas Ralf jäi jotain 7 kymmenystä pelkästään sillä sektorilla. Kyllä se vähän vihjais eri bensamääristä.

vermula

Well-known member
Ihan selvästi Ferrarit+Button 4 (tai 5) stoppia, muut 3 tai venyvä taktiikka.