Iso Paha
Well-known member
- Liittynyt
- 24.3.2012
- Viestit
- 128
Totta, kysy vaikka Alonsolta jos et usko.Ja Abu Dhabissa voi taatusti ohittaa, hyvinkin helposti moneen muuhun verrattuna.
Totta, kysy vaikka Alonsolta jos et usko.Ja Abu Dhabissa voi taatusti ohittaa, hyvinkin helposti moneen muuhun verrattuna.
DRS auttaa merkittävästi kun se kahdella takasuoralla. Toisin kuin vielä 2010.Totta, kysy vaikka Alonsolta jos et usko.
Vai niin. Et näköjään katsonut Span kisaa tänä vuonna? Abu Dhabissa oli viime vuonna 53 ohitusta ja näistä 50 tehtiin DRS:llä. Unohditko 2010 vuoden myös, kun Alonso heilutteli käsiään hitaan Petrovin takana, mutta ei päässyt ohi? Silloin niitä ohituksia oli vielä vähemmän.Itse muistan parin viime vuoden ajalta yhden kisan jossa Vettel lähti hänniltä, Silverstone. Ja sielläpä sitten kaveri ryssi muutamaan otteeseen huolella.
Jos nyt onnistuu ajamaan puhtaan kisan ja nousee hyville piste sijoille niin kaveri lienee ihan hyvä, mutta pelkäänpä että ryssii taas jollakin tapaa ja on uusi schumacher, eli keskipakassa paska. Mutta ei siitä sen enempää..
Ja Abu Dhabissa voi taatusti ohittaa, hyvinkin helposti moneen muuhun verrattuna.
Ensiksi tulee mieleen Spa -95, sekä tietenkin, että "pistesija" on yhdyssana.Jos nyt onnistuu ajamaan puhtaan kisan ja nousee hyville piste sijoille niin kaveri lienee ihan hyvä, mutta pelkäänpä että ryssii taas jollakin tapaa ja on uusi schumacher, eli keskipakassa paska. Mutta ei siitä sen enempää..
Nopeusmittauksissa Red Bullit hännillä ja kärjessä autoja, jotka Vettelin pitäisi ohittaa ensimmäisenä (mm. Senna sekä Sauberit ja Toro Rossot). Sennan huiput mm. yli 12 km/h enemmän ja jos alussa ajetaan vielä jonossa ja muutkin saa avata siipeä, ei tuolta ihan heittämällä ohi tulla.DRS auttaa merkittävästi kun se kahdella takasuoralla. Toisin kuin vielä 2010.
Viime vuonna tapahtui muutaman kerran että ekalla pitkällä suoralla ohi, ja sitten kys. ajaja menetti sijansa seuraavalla.Nopeusmittauksissa Red Bullit hännillä ja kärjessä autoja, jotka Vettelin pitäisi ohittaa ensimmäisenä (mm. Senna sekä Sauberit ja Toro Rossot). Sennan huiput mm. yli 12 km/h enemmän ja jos alussa ajetaan vielä jonossa ja muutkin saa avata siipeä, ei tuolta ihan heittämällä ohi tulla.
toisaalt rb kiihtyy nopeasti maksimiin ja on hyvä mutkasta ulostultaessa.. tarpeeksi ajoissa rinnalle ja jarrutuksessa ohiNopeusmittauksissa Red Bullit hännillä ja kärjessä autoja, jotka Vettelin pitäisi ohittaa ensimmäisenä (mm. Senna sekä Sauberit ja Toro Rossot). Sennan huiput mm. yli 12 km/h enemmän ja jos alussa ajetaan vielä jonossa ja muutkin saa avata siipeä, ei tuolta ihan heittämällä ohi tulla.
http://www.formula1.com/results/season/2012/881/7178/speed_trap.html
Kaks asiaa: Bridegstonen renkaat ja turva-auto ensimmäisellä kierroksella. Alonsolla kävi aivan järjetön munkki tuolloin ton turva-auton kanssa: sai käytännössä ilmaisen varikkostopin. Huomenna jos meinaa yhdellä pysähdyksellä ajaa, niin ei ole mitään järkeä tehdä älyttömän aikaista varikkostoppia. Voihan sitä under-cutia yrittää tehdä järkevämmässä varikko-ikkunassa, mutta muut pystyvät reagoimaan siihen seuraavalla kierroksella, jolloin useiden sijojen poimiminen näin on hankalaa. Yhden-kaksi sijaahan voi saada jo pelkästään nopeammalla stopilla. Huomenna tehdään luultavasti kaksi stoppia useimpien toimesta, joten noita tilaisuuksia varikkostoppien aikana ohittamiseen on aika vähän.Monet jaksaa hokea, että Red Bullin suoravauhdilla ei ohitella. Ei välttämättä tarvitse. Kattokaa 2010 Monacon kisaa ja Alonson hienoa nousua hänniltä oliko se nyt neljänneksi. Kävi aikasessa vaiheessa vaihtamaan renkaat ja tykitti tyhjällä radalla nopeita kierroksia. Samankaltaista taktiikka odotan Vetteliltäkin huomenna. Aikainen varikkopysähdys ja sitten kun jengi yksitellen tulee varikolle saa tyhjällä radalla tykittää ja on noussut jo ekojen pysähdysten jälkeen jonnekin sijan 12. tietämille. Sieltä sitten pisteilla ja vähän auton suorituskyvystä riippuen sijat 7-10. haarukassa.
Yhyy!! Mä en enää tässä vaiheessa Vettelinä kättelisi edes noita kahta mulkkua."Red Bull even on a bad Saturday are second and third. We see once again, as I said in India, that we fighting against a car - a very fast car - and not against a driver," he said.
"In fact, his team-mate is now in front of him here again, so when they are good they are both there and when things go wrong they are a bit further behind and we have to seize every opportunity we get."
öö, siis "fuel systemhän" näytti ongelmia koska löpö oli lopussa."Red Bull team principal Christian Horner added: During the slow-down lap following the final run of Q3, Renault instructed to immediately stop Sebastian’s car on the circuit due to an issue with the fuel system."
Briatoren vanhat kätyrit taas vauhdissa Rellulla :thumbup:
Tämä onkin se seikka joka itseäni Kimin paluussa kismittää. Onneksi sentään porukka on vaihtunut. Olisinkin pitänyt sitä todella ala-arvoisena vetona jos Kimi olisi sortunut menemään Briatoren kanssa samaan tiimiin.Kimi ajaa Briatoren entisessä tallissa.
Paljon enempi arvoa kimin mestaruudelle voisi antaa, jos se olisi tapahtunut puhtaassa tallissa ei Ferrarilla.Kimi ajaa Briatoren entisessä tallissa.
Jokainen suurista talleista on kusettanut joskus. Ferrari ei ole mikään poikkeus.Paljon enempi arvoa kimin mestaruudelle voisi antaa, jos se olisi tapahtunut puhtaassa tallissa ei Ferrarilla.
Juu, niinku McLarenilla.Paljon enempi arvoa kimin mestaruudelle voisi antaa, jos se olisi tapahtunut puhtaassa tallissa ei Ferrarilla.
Kyse oli siitä, että Abu Dhabissa voi ohittaa. Jos se tehdään 50/53 kertaa DRS alueella niin so what, ohitus silti joka tulee olemaan pelastus Vettelille. Ja ihan oikein, hyvä näin. Alonson aikoihin (2010) ei voi edes verrata..Vai niin. Et näköjään katsonut Span kisaa tänä vuonna? Abu Dhabissa oli viime vuonna 53 ohitusta ja näistä 50 tehtiin DRS:llä. Unohditko 2010 vuoden myös, kun Alonso heilutteli käsiään hitaan Petrovin takana, mutta ei päässyt ohi? Silloin niitä ohituksia oli vielä vähemmän.