Makkonen
Guest
JJ ja joku muu ajanut pahasti ulos kartingin sm-avauksessa. Finaalit peruttu.
Oma vai järjestäjän arvio?Yleisöä paikalla Ahvenistolla sunnuntaina noin 5000 henkeä.
Oma ja myös järjestäjän arvio. Niin luki paikallisessa lehdessä.Oma vai järjestäjän arvio?
Olisiko kuvaa yleisöstä?Uskon hyvin kyllä tuon 5000 sunnuntaille. Paperilehdessä oli nimenomaan painotettu sunnuntain yleisöä 5000 hengeksi. Ihan kiva määrä tänä päivänä.
Esim. 2000 lauantaina ja 3000 sunnuntaina on edelleen hyvä määrä, kun vertailee muihin ratakisoihin. Alastaron STCC-kisaa oli korkeimmillaan seuraamassa oman silmämääräisen arvion mukaan muutama sata. Mikä ei ole ihmekään, koska kisaa ei markkinoitu ja osui päällekkäin Riihimäki-rallin ja MM-lätkän kanssa. Sateen sattuessa määrä olisi ollut ehkä luokkaa 50 ammattikatsojaa ja koira.No, vaikka olisi oikeasti vain puolet, on silti ihan hyvä määrä
Mä luulen, että HGR kerää rinteille myös porukkaa, joka ei muuten moottoriurheilua seuraa mutta harrastaa museoautoja tai tuottaa niihin liittyviä palveluita. Ja traditiossa monesti faktat voivat ollakin vähän häilyviä. "If you remember it, you weren't there".Toisaalta. Historic kisoja on monen mielestä vain 1 kpl/vuosi, juuri HGR. Mkäs siinä.
Jeps. Lauantaina vieressäni ollut herraseurue ei kai tällä vuosituhannella ollut ehtinyt livenä kuin HGR:ään, vaikka kisoja muuten mediasta seurasi.Mä luulen, että HGR kerää rinteille myös porukkaa, joka ei muuten moottoriurheilua seuraa mutta harrastaa museoautoja tai tuottaa niihin liittyviä palveluita.
Mitä sinne viitsii lähteä sateessa kykkimään... Palataan asiaan sitten kun Ahveniston fasiliteetit saadaan vastaamaan 2010-luvun moottoriratoja. Asialliset P-alueet radan välittömään läheisyyteen (vrt. kaikki muut radat), yleisölle kunnon katsomot (vrt. Alastaro, Kemora), accessi varikolle kisan aikana (vrt. kaikki muut radat) etc. etc.Mut eikö siis enempää forumilaisia Ahvenistolle ehtinyt?