Otsikossa puhutaan seurustelusta, mutta minä en lähtisi edes kokeilemaan, jos en näe toisessa perheainesta. Itse hieman vanhanaikaisena arvostan perinteisiä rooleja perheessä. Mies pitää ohjat käsissä ja ohjaa perhettä auktoriteetillaan ja älykkyydellään rakastavasti ja turvallisesti. Nainen puolestaan on perheen henki, joka viisaudellaan ja huolenpidollaan pitää perheen arjen kasassa.
Olen sitä mieltä, että naiselle kuuluu kotityöt, ja miehelle raskaat korjaustyöt sekä tärkeä osa perheen tuloista huolehtimisesta mm. silloin kun nainen on äitiyslomalla. Ainakin pidän sitä itselleni sopivana työnjakona, mutta kuitenkin vain ohjeellisena, sillä tarvittaessa kummankin on pystyttävä toimimaan molemmissa rooleissa.
On anteeksiantamatonta, jos mies ei hallitse käytöstään, juomistaan, rahankäyttöä, työkalupakkia ja yhdyssanoja. Toki joillakin on ymmärrettävästi lukihäiriö, ja kaikki tekevät silloin tällöin kirjoitusvirheitä, mutta niin kuin Ace toi esille, tuokin heijastaa monesti mahdollisesti suurempaa ongelmaa taustalla - sivistyksen puutetta.
Jos luen tekstiä, jossa yksinkertaisimmatkaan yhdyssanat eivät ole kohdallaan, vedän johtopäätöksen, että henkilö ei ole panostanut koulujen käyntiin, mikä tarkoittaa ettei hänellä ole riittävän korkeaa koulutusta saada työpaikka ja palkka, jolla turvata perheen elämää. Lisäksi oletan, ettei henkilö lue kirjoja ja sanomalehtiä, mikä viittaa yleissivistyksen puutteeseen, josta seuraa junttimaisuus ja kapea maailmankatsomus. Ei tuo nyt ole tappavan vaarallista, mutta jos on yhteinen tulevaisuus mielessä, sitä epäilee voiko tällainen mies johtaa perhettä turvallisesti.
Eihän tämä aina totta ole, mutta kyllä minusta naisestakin paljon kertoo se, ettei hän osaa tehdä ruokaa. Kuinka sellainen nainen ruokkii jälkikasvuaan terveellisesti, en tiedä. Häpeä se minusta on, mutta on outoa huomata naispiireistä löytyvän jopa arvostusta sille, että nainen panostaa vain uraan taistellakseen itsensä miehen kaltaiseksi kaikilla elämän osa-alueilla niin, ettei hän osaa enää edes käyttäytyä feminiinisesti. Kun tällainen nainen julistaa kyvyttömyyttään keittää kananmunia, en voi muuta kuin ihmetellä tätä elämän perusasioiden vaikeutta. Ei itsellänikään ole paljon vapaa-aikaa opiskelulta, yrittäjyydeltä ja työpaikalta, mutta auta armias, jos käyttäisin sitä tekosyysnä laittaa poikaystäväni tiskaamaan, kun en muka osaa tai ehdi, tai pitäisi aina tilata pizza tai kaivaa jotain sulatusmuonaa pakastealtaasta.
Voi tätä uusavuttomuutta.
Juskanen, olen samaa mieltä kanssasi.