Seurustelikisitko ihmisen kanssa, joka ei hallitse yhdyssanoja?

Voisitko seurustella ihmisen kanssa, joka ei hallitse yhdyssanoja?

• Kyllä voisin

Äänet: 45 60,0%
  • En voisi

Äänet: 30 40,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    75

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
lara sanoi:
se kuka on liian vanha mulle ja kuka ei ma maarittelen ihan itse. tas on taas toinen maare johon oon nyt tormannyt ja joka mua arsyttaa. :jaska: jos ma nyt hatkahtaisin itseani huomattavasti vanhempaan mieheen niin mita se kellekkaan kuuluu. jos kemiat kahden henkilon valilla pelaa hyvin yhteen niin go for it!
:D :D :D :D

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
Ja mun mielestä ruoanlaittotaitoa ei voi verrata mihinkään musiikkimakuun tms. Se on taito, jonka voi halutessaan opetella ja perus kotiruoat kyllä oppii ihan jokainen. Ei mielestäni heijasta kovin syvälle "arvomaailmaan".

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
lara sanoi:
se kuka on liian vanha mulle ja kuka ei ma maarittelen ihan itse. tas on taas toinen maare johon oon nyt tormannyt ja joka mua arsyttaa. :jaska: jos ma nyt hatkahtaisin itseani huomattavasti vanhempaan mieheen niin mita se kellekkaan kuuluu. jos kemiat kahden henkilon valilla pelaa hyvin yhteen niin go for it!
Ikä on vain numeroita!!! Prkl. Muut asiat on paljon tärkeämpiä.

burb

.
Jonkki sanoi:
Ja mun mielestä ruoanlaittotaitoa ei voi verrata mihinkään musiikkimakuun tms. Se on taito, jonka voi halutessaan opetella ja perus kotiruoat kyllä oppii ihan jokainen. Ei mielestäni heijasta kovin syvälle "arvomaailmaan".
Tulihan se sieltä.
Mä jo ajattelin ettei kukaan mainitse sitä että vaikka kumpikaan ei suhteen alussa osais muuta kuin naida kuin kanit niin ajan kuluessa niitä ruoanlaittotaitojakin ja muitakin osaamisia tulee. Ei tietenkään välttämättä mutta melkein.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
burb sanoi:
Tulihan se sieltä.
Mä jo ajattelin ettei kukaan mainitse sitä että vaikka kumpikaan ei suhteen alussa osais muuta kuin naida kuin kanit niin ajan kuluessa niitä ruoanlaittotaitojakin ja muitakin osaamisia tulee. Ei tietenkään välttämättä mutta melkein.
Koskahan kerkeis syödä?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
burb sanoi:
Tulihan se sieltä.
Voihan toi hei mennä toistekinpäin. Alussa tehdään yhdessä kurmeesafkoja, kattotaan telkkarista kokkausohjelmia ja tutustutaan käsikädessä uusin resepteihin, kydäänpä mahdollisesti peräti Tukholmassa asti tutustumassa kansainväliseen ravintolaelämään. Jossain vaiheessa sitten törmätään naistenlehden parisuhteen seksielämää käsittelevään laajahkoon artikkeliin ja päätetään yhteistuumin kokeilla ittekkin tuommoista. Eipä aikaakaan, kun syödään mikroaaltouunisafkaa ja naidaan kuin kanit :frank:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
OoPee sanoi:
Voihan toi hei mennä toistekinpäin. Alussa tehdään yhdessä kurmeesafkoja, kattotaan telkkarista kokkausohjelmia ja tutustutaan käsikädessä uusin resepteihin, kydäänpä mahdollisesti peräti Tukholmassa asti tutustumassa kansainväliseen ravintolaelämään. Jossain vaiheessa sitten törmätään naistenlehden parisuhteen seksielämää käsittelevään laajahkoon artikkeliin ja päätetään yhteistuumin kokeilla ittekkin tuommoista. Eipä aikaakaan, kun syödään mikroaaltouunisafkaa ja naidaan kuin kanit :frank:
Tuo ei ollut ainakaan omakohtainen tarina, kun ethän sinä ehtisi moista perheen laiminlyönniltä.

Kaktus

Well-known member
Otsikossa puhutaan seurustelusta, mutta minä en lähtisi edes kokeilemaan, jos en näe toisessa perheainesta. Itse hieman vanhanaikaisena arvostan perinteisiä rooleja perheessä. Mies pitää ohjat käsissä ja ohjaa perhettä auktoriteetillaan ja älykkyydellään rakastavasti ja turvallisesti. Nainen puolestaan on perheen henki, joka viisaudellaan ja huolenpidollaan pitää perheen arjen kasassa.

Olen sitä mieltä, että naiselle kuuluu kotityöt, ja miehelle raskaat korjaustyöt sekä tärkeä osa perheen tuloista huolehtimisesta mm. silloin kun nainen on äitiyslomalla. Ainakin pidän sitä itselleni sopivana työnjakona, mutta kuitenkin vain ohjeellisena, sillä tarvittaessa kummankin on pystyttävä toimimaan molemmissa rooleissa.

On anteeksiantamatonta, jos mies ei hallitse käytöstään, juomistaan, rahankäyttöä, työkalupakkia ja yhdyssanoja. Toki joillakin on ymmärrettävästi lukihäiriö, ja kaikki tekevät silloin tällöin kirjoitusvirheitä, mutta niin kuin Ace toi esille, tuokin heijastaa monesti mahdollisesti suurempaa ongelmaa taustalla - sivistyksen puutetta.
Jos luen tekstiä, jossa yksinkertaisimmatkaan yhdyssanat eivät ole kohdallaan, vedän johtopäätöksen, että henkilö ei ole panostanut koulujen käyntiin, mikä tarkoittaa ettei hänellä ole riittävän korkeaa koulutusta saada työpaikka ja palkka, jolla turvata perheen elämää. Lisäksi oletan, ettei henkilö lue kirjoja ja sanomalehtiä, mikä viittaa yleissivistyksen puutteeseen, josta seuraa junttimaisuus ja kapea maailmankatsomus. Ei tuo nyt ole tappavan vaarallista, mutta jos on yhteinen tulevaisuus mielessä, sitä epäilee voiko tällainen mies johtaa perhettä turvallisesti.

Eihän tämä aina totta ole, mutta kyllä minusta naisestakin paljon kertoo se, ettei hän osaa tehdä ruokaa. Kuinka sellainen nainen ruokkii jälkikasvuaan terveellisesti, en tiedä. Häpeä se minusta on, mutta on outoa huomata naispiireistä löytyvän jopa arvostusta sille, että nainen panostaa vain uraan taistellakseen itsensä miehen kaltaiseksi kaikilla elämän osa-alueilla niin, ettei hän osaa enää edes käyttäytyä feminiinisesti. Kun tällainen nainen julistaa kyvyttömyyttään keittää kananmunia, en voi muuta kuin ihmetellä tätä elämän perusasioiden vaikeutta. Ei itsellänikään ole paljon vapaa-aikaa opiskelulta, yrittäjyydeltä ja työpaikalta, mutta auta armias, jos käyttäisin sitä tekosyysnä laittaa poikaystäväni tiskaamaan, kun en muka osaa tai ehdi, tai pitäisi aina tilata pizza tai kaivaa jotain sulatusmuonaa pakastealtaasta.

Voi tätä uusavuttomuutta.

Juskanen, olen samaa mieltä kanssasi.

Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Kaktus sanoi:
Olen sitä mieltä että, naiselle kuuluu kotityöt, ja miehelle raskaat korjaustyöt sekä tärkeä osa perheen tuloista huolehtimisesta mm. silloin kun nainen on äitiyslomalla. Ainakin pidän sitä itselleni sopivana työnjakona, mutta kuitenkin vain ohjeellisena, sillä tarvittaessa kummankin on pystyttävä toimimaan molemmissa rooleissa.
2 kertaa vuodessa renkaanvaihto, kunhan vaimo hoitaa kotihommat.:ahem:

Trullinkaasu

Well-known member
Kakalta juu hyvää settiä. :alppu:

Seuraavaksi on pakko surffata hieman offin puolelle, mutta ei se mitään. Kimiäkään ei kiinnosta!

Kun tämä toikki käy nyt kuumana, muistutan, että käykää ihmeessä äänestämässä SM-liiga -uun se, miten käy Jori Lehterän tänään Jaffakattilassa. :wink:

Ace17

Acenteella
Vastaillaanpas nyt vielä, vaikka alkuperäinen pointtini tulikin jo hyvin sanottua Juskasen ja Kaktuksen postauksissa.
Moe Szyslak sanoi:
Osaako Taavi itse laittaa ruokaa?:doubtful:
Aika huonosti. Erityisesti sen takia olisikin hyvä, jos vaimo osaisi kokata. :frank:
Jonkki sanoi:
Vanhanaikainen saa olla, mutta ei niin vanhanaikainen, että vaatii naiselta ruoanlaittotaitoa. Kuka on määrännyt, että naisen pitää osata kokata? Onko kyseessä siis vain oma uusavuttomuus ja mukavuudenhaluisuus, että itse ei tarvitsisi moista taitoa opetella? Miten voi vaatia toiselta sellaista, mitä ei itsekään osaa ja toisaalta jos itse osaa, niin miksi se ei riitä?

Ace jumalauta. Oon hyvin pettynyt suhun.
Jo pelkästään Suomesta löytyy kymmeniä tuhansia ikäisiämme vaimoehdokkaita. En minä vaadi, että näiden kaikkien tulisi osata kokata. En minä vaadi, että sinun tyttöystäväsi/vaimosi pitää osata kokata, sillä mulle on ihan sama, millaisia muiden vaimokriteerit ovat. Minulle riittää, että löytyy yksi nainen (tältä forumilta löytyy todistetusti useampikin), joka osaa kokata ja tekee sitä mielellään. Kyseessä kuitenkin on asia, jonka minä arvostan aivan helvetin korkealle. Jos sinä et sitä arvosta lainkaan, niin ole hyvä vain.
Jonkki sanoi:
Mielestäni jotain kertoo naisesta, jos ei ole aiemmin ollut halua opetella ruuanlaittoa. Tuskinpa hän sitä myöhemminkään kovin mielellään tekee. Sen takia etusijalle kriteereissäni menevät naiset, jotka kokkaavat "ihan luonnostaan". Eikä tämä tarkoita, että pitäisin kokkaustaidottomia naisia jotenkin huonompina ihmisinä. Vaimoehdokkaina kylläkin.

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Mua ny kiinnostaa että millanen morsian äcellä oikein on katottuna?

Kokkaako vai ei?

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Knoukkari sanoi:
Mua ny kiinnostaa että millanen morsian äcellä oikein on katottuna?

Kokkaako vai ei?
Jacques. Eikös tästä ollut joskus vuosi pari sitten laajemminkin puhetta? Oikein lakkoon asti.