Seurustelikisitko ihmisen kanssa, joka ei hallitse yhdyssanoja?

Voisitko seurustella ihmisen kanssa, joka ei hallitse yhdyssanoja?

• Kyllä voisin

Äänet: 45 60,0%
  • En voisi

Äänet: 30 40,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    75

lara

Namupala
Sijainti
Onnela
Kaktus sanoi:
Jos luen tekstiä, jossa yksinkertaisimmatkaan yhdyssanat eivät ole kohdallaan, vedän johtopäätöksen, että henkilö ei ole panostanut koulujen käyntiin, mikä tarkoittaa ettei hänellä ole riittävän korkeaa koulutusta saada työpaikka ja palkka, jolla turvata perheen elämää. Lisäksi oletan, ettei henkilö lue kirjoja ja sanomalehtiä, mikä viittaa yleissivistyksen puutteeseen, josta seuraa junttimaisuus ja kapea maailmankatsomus. Ei tuo nyt ole tappavan vaarallista, mutta jos on yhteinen tulevaisuus mielessä, sitä epäilee voiko tällainen mies johtaa perhettä turvallisesti.
muuten olen samaa mielta kanssasi mutta tama ei nyt ihan tasmaa. Itsellani on pieni lukihairio jota ei huomaa muuta kuin oikein kirjoituksessa. Aineeni olisi asiasisalloltaan ollut aina kiitettavia, mutta kirjoitusvirheita ei saatu karsittua pois. Kuitenkin arvosanani olivat hyvia ja mielestani se etta pystyn muuttamaan ulkomaille ja aloittaa taalla tyot kertoo siita ettei kirjoitustaidottomuuteni juurikaan ole haitannut maailmankatsomuksen avartamista tai yleissivistyksen kasvattamista.

toki joillakin ihmisilla kyse voi olla myos valinpitamattomyydesta tai laiskuudesta mutta ei pelkan tekstin takia kannata lahtea ketaan tuomitsemaan.

Kaktus

Well-known member
lara sanoi:
muuten olen samaa mielta kanssasi mutta tama ei nyt ihan tasmaa. Itsellani on pieni lukihairio jota ei huomaa muuta kuin oikein kirjoituksessa. Aineeni olisi asiasisalloltaan ollut aina kiitettavia, mutta kirjoitusvirheita ei saatu karsittua pois. Kuitenkin arvosanani olivat hyvia ja mielestani se etta pystyn muuttamaan ulkomaille ja aloittaa taalla tyot kertoo siita ettei kirjoitustaidottomuuteni juurikaan ole haitannut maailmankatsomuksen avartamista tai yleissivistyksen kasvattamista.

toki joillakin ihmisilla kyse voi olla myos valinpitamattomyydesta tai laiskuudesta mutta ei pelkan tekstin takia kannata lahtea ketaan tuomitsemaan.

Siksipä mainitsin kirjoitukessani "joillakin on ymmärrettävästi lukihäiriö, ja kaikki tekevät silloin tällöin kirjoitusvirheitä". Tärkeintä onkin selvittää suurempaa kuvaa koskevien oletuksiensa oikea laita, jos suunnitellaan yhteistä elämää.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Kaktus sanoi:
Siksipä mainitsin kirjoitukessani "joillakin on ymmärrettävästi lukihäiriö, ja kaikki tekevät silloin tällöin kirjoitusvirheitä". Tärkeintä onkin selvittää suurempaa kuvaa koskevien oletuksiensa oikea laita, jos suunnitellaan yhteistä elämää.
Hmmm....juu näin on.:)

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ei saatana! :D:D:D Ace ja mä saatin helvetin huono vastaanotto aiheesta, mutta sitten kun Kaktus kirjoittaa A4:n aiheesta, jossa pointti on aivan sama mikä tässä toikissa, niin vastaanotto on positiivinen. EI SAATANA! :D

Jatkakaa!

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Dominic sanoi:
Ei saatana! :D:D:D Ace ja mä saatin helvetin huono vastaanotto aiheesta, mutta sitten kun Kaktus kirjoittaa A4:n aiheesta, jossa pointti on aivan sama mikä tässä toikissa, niin vastaanotto on positiivinen. EI SAATANA! :D
Saanko sanoa rehellisesti?

Ai en?

No ei sit!:(

Sanon silti :mad_old: ...eli pikkusen kyllä kieltämättä jäin samaa ihmettelemään :eek:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Dominic sanoi:

Jatkakaa!
Luetaan niitä viestejä. (edit) :mad: Se oli Juskanen joka sai aikaiseksi positiivisemman vastaanoton.

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Dominic sanoi:

Jatkakaa!
Samaa ihmettelin. Ja kun tarkemmin lukee niin Kaktuksen kirjoituksessa oli parikin mun mielestäni kovaa kohtaa. Kovempi ja asenteellisempi oli naisella nyt linja.

Esimerkiksi alla lainatusta kohdasta tulee mieleen, että onko kyse sittenkin statuksesta kuin turvasta. :rolleyes:

Kaktus sanoi:
Jos luen tekstiä, jossa yksinkertaisimmatkaan yhdyssanat eivät ole kohdallaan, vedän johtopäätöksen, että henkilö ei ole panostanut koulujen käyntiin, mikä tarkoittaa ettei hänellä ole riittävän korkeaa koulutusta saada työpaikka ja palkka, jolla turvata perheen elämää.
Toinen naivi kohta oli tämä. Sydämen sivistys ei ole luetuista kirjoista saati sitten lehdistä kiinni. Aika junttimainen ja kapea katsomus tämä tässä:

Kaktus sanoi:
Lisäksi oletan, ettei henkilö lue kirjoja ja sanomalehtiä, mikä viittaa yleissivistyksen puutteeseen, josta seuraa junttimaisuus ja kapea maailmankatsomus. Ei tuo nyt ole tappavan vaarallista, mutta jos on yhteinen tulevaisuus mielessä, sitä epäilee voiko tällainen mies johtaa perhettä turvallisesti.

Ace17

Acenteella
Vaihtoehtoja, minkä takia näin kävi:
A) Ace ja Domppari ovat niin mulkkuja, ettei heidän kanssaan voi olla periaatteestakaan samaa mieltä, toisin kuin Juskasen ja Kaktuksen kanssa.
B) Ace ja Domppari ovat miehiä ja näin ollen eivät saa kannattaa perinteistä mies-vaimo-asetelmaa, toisin kuin Juskanen ja Kaktus naisina.
C) Vaihtoehtoinen vaihtoehto.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Ace17 sanoi:
Vaihtoehtoja, minkä takia näin kävi:
A) Ace ja Domppari ovat niin mulkkuja, ettei heidän kanssaan voi olla periaatteestakaan samaa mieltä, toisin kuin Juskasen ja Kaktuksen kanssa.
B) Ace ja Domppari ovat miehiä ja näin ollen eivät saa kannattaa perinteistä mies-vaimo-asetelmaa, toisin kuin Juskanen ja Kaktus naisina.
C) Vaihtoehtoinen vaihtoehto.
Vahva A :frank:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Niin, sanotaan sekin vielä tähän samaan syssyyn, etten mä ole Kaktuksen kanssa täysin samaa mieltä, enkä allekirjoita jokaista hänen lausahdustaan.

Esim. sanomalehtien ja kirjojen lukemista en missään nimessä vaadi tai määrittele sen perusteella toisen yleissivistyksen tai viisauden/fiksuuden tasoa.

Viimeksi muokattu:

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Kaktus sanoi:
Jos luen tekstiä, jossa yksinkertaisimmatkaan yhdyssanat eivät ole kohdallaan, vedän johtopäätöksen, että henkilö ei ole panostanut koulujen käyntiin, mikä tarkoittaa ettei hänellä ole riittävän korkeaa koulutusta saada työpaikka ja palkka, jolla turvata perheen elämää. Lisäksi oletan, ettei henkilö lue kirjoja ja sanomalehtiä, mikä viittaa yleissivistyksen puutteeseen, josta seuraa junttimaisuus ja kapea maailmankatsomus.
Tämä nyt on silkkaa skeidaa. Tunnen lähipiirissäni riittävästi ihmisiä jotka ovat ikäänsä nähden korkeasti koulutettuja, lukevat paljon ja ovat yleissivistyneitä ja äärimmäisen keskustelukykyisiä, eivät missään tapauksessa ole juntteja, omaavat avaran maailmankatsomuksen, eivätkä osaa yhdyssanoja kunnolla.

En ikinä lakkaa hämmästelemästä sitä, kuinka triviaalien piirteiden perusteella ihmiset viitsivät toisiaan luokitella. :thumbdown

burb

.
^Melissa sanoi:
En ikinä lakkaa hämmästelemästä sitä, kuinka triviaalien piirteiden perusteella ihmiset viitsivät toisiaan luokitella. :thumbdown
Taitaa olla jo toinen kerta ihan lyhyen ajan sisään kun olen täysin samaa mieltä Melissan kanssa. Menee ihan peesailuks nyt mun homma.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
^Melissa sanoi:
Surullinen tosiasia ellei jopa pelottava :(

lara

Namupala
Sijainti
Onnela
:frank: mä oon tullut siihen johtopäätökseen että ihmiset jotka luokittelevat muita puutteiden (mm.lukihäiriö ja heikot kokkaus kyvyt) perusteella omaavat jonkinaisia outoja piirteitä ylemmyydentunnosta ja yleensä heiltä puuttuu avarakatseisuus kanssaihmisiä kohtaan..

K.Yrjola

Well-known member
Sijainti
Thunder Road
lara sanoi:
:frank: mä oon tullut siihen johtopäätökseen että ihmiset jotka luokittelevat muita puutteiden (mm.lukihäiriö ja heikot kokkaus kyvyt) perusteella omaavat jonkinaisia outoja piirteitä ylemmyydentunnosta ja yleensä heiltä puuttuu avarakatseisuus kanssaihmisiä kohtaan..
EI OLE TOTTA!!!

jenan

Kääkkä
Tää keskustelu on ihan demiä. Kun joku kertoo omat mieltymyksensä tai toiveensa oman seurustelukumppanin suhteen, heti tulee hirveää valitusta, vaikka asia ei valittajaan mitenkään liity, kun häneltä ei vaadita mitään. Mitkä vaatimukset sitten on typeriä tai tekee ihmisestä jotenkin hölmön? Saahan sitä vaatia mitä tahtoo, eri asia on löytääkö koskaan kumppania joka vastaa toiveita. Jos minä en halua seurustella uskovaisen kanssa, en sitten seurustele. Se ei vielä tarkoita, että pitäisin uskovaisia sinällään huonompina ihmisinä, en vain halua seurustella sellaisen kanssa. Toinen vaatii kokkaustaitoa, toinen itseään vanhempaa kumppania, toinen samaa musiikkimakua. Minä vaadin jonkinlaista piittaamista peruskielioppisäännöistä, mutta en niiden täydellistä osaamista. Tosin en vielä yhdyssanasäännöistä piittaamatonta luokittele yleisesti sivistymättömäksi [automaattisesti].