Seurustelikisitko ihmisen kanssa, joka ei hallitse yhdyssanoja?

Voisitko seurustella ihmisen kanssa, joka ei hallitse yhdyssanoja?

• Kyllä voisin

Äänet: 45 60,0%
  • En voisi

Äänet: 30 40,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    75

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
lara sanoi:
:frank: mä oon tullut siihen johtopäätökseen että ihmiset jotka luokittelevat muita puutteiden (mm.lukihäiriö ja heikot kokkaus kyvyt) perusteella omaavat jonkinaisia outoja piirteitä ylemmyydentunnosta ja yleensä heiltä puuttuu avarakatseisuus kanssaihmisiä kohtaan..
Haiskahtaa muuten aika pahasti luokittelulta tuo ja vieläpä puutteiden perusteella tapahtuvalta sellaiselta :rolleyes:

lara

Namupala
Sijainti
Onnela
OoPee sanoi:
Haiskahtaa muuten aika pahasti luokittelulta tuo ja vieläpä puutteiden perusteella tapahtuvalta sellaiselta :rolleyes:
:ahem: sittehän se meni ihan nappihin!

Thunder

Vihan aiheuttaja
Ace17 sanoi:
Vaihtoehtoja, minkä takia näin kävi:
A) Ace ja Domppari ovat niin mulkkuja, ettei heidän kanssaan voi olla periaatteestakaan samaa mieltä, toisin kuin Juskasen ja Kaktuksen kanssa.
B) Ace ja Domppari ovat miehiä ja näin ollen eivät saa kannattaa perinteistä mies-vaimo-asetelmaa, toisin kuin Juskanen ja Kaktus naisina.
C) Vaihtoehtoinen vaihtoehto.
See ) Pojille balettipuvut, parpiet, paparot, leikkiteeastiastot. Tytöille legokompleksit, jakoavaimet, puikkohitsaukset kouriin.

Saadaan vähän seuraavaan sukupolveen yhteiskunnan normeja muutettua ja status-harhat poistettua.

Ace17

Acenteella
jenanilta viisaita sanoja.

Mulla on mielessä eräästä ihmisryhmästä kysymys jatkona Seurustelikisitko-sarjaan, mitä en aio kuitenkaan tehdä. Siinä olisi tietenkin lisäkyssärinä Ei-vastauksen antaneille, että "Miksi ette? Pidättekö vammaisia huonompina ihmisinä?".

K.Yrjola

Well-known member
Sijainti
Thunder Road
Ace17 sanoi:

Mulla on mielessä eräästä ihmisryhmästä kysymys jatkona Seurustelikisitko-sarjaan, mitä en aio kuitenkaan tehdä. Siinä olisi tietenkin lisäkyssärinä Ei-vastauksen antaneille, että "Miksi ette? Pidättekö vammaisia huonompina ihmisinä?".
Seurestelusitko vammaishoitajan kanssa?

lara

Namupala
Sijainti
Onnela
Ace17 sanoi:

:thumbup:

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
jenan sanoi:
Tää keskustelu on ihan demiä. Kun joku kertoo omat mieltymyksensä tai toiveensa oman seurustelukumppanin suhteen, heti tulee hirveää valitusta, vaikka asia ei valittajaan mitenkään liity, kun häneltä ei vaadita mitään. Mitkä vaatimukset sitten on typeriä tai tekee ihmisestä jotenkin hölmön? Saahan sitä vaatia mitä tahtoo, eri asia on löytääkö koskaan kumppania joka vastaa toiveita..
Saa, mutta ongelma on se, että näissä keskusteluissa ihmisten perustelut on sellaisia, että meikäläisen niskakarvat nousee väkisinkin pystyyn.

Kaktus

Well-known member
^Melissa sanoi:
Tämä nyt on silkkaa skeidaa. Tunnen lähipiirissäni riittävästi ihmisiä jotka ovat ikäänsä nähden korkeasti koulutettuja, lukevat paljon ja ovat yleissivistyneitä ja äärimmäisen keskustelukykyisiä, eivät missään tapauksessa ole juntteja, omaavat avaran maailmankatsomuksen, eivätkä osaa yhdyssanoja kunnolla.

En ikinä lakkaa hämmästelemästä sitä, kuinka triviaalien piirteiden perusteella ihmiset viitsivät toisiaan luokitella. :thumbdown
Hellanlettas, tunnetko? Ihanko totta? Toki jokainen meistä tietää, että voi olla sivistyneitä ihmisiä, jotka eivät osaa oikeinkirjoitusta, hyviä organisoijia töissä, jotka eivät pidä omaa kotiaan järjestyksesä, hyviä liharuokien valmistajia, jotka itse noudattavat kasviruokavaliota.

Ei kai nyt kukaan kuvittele, että tässä otsikossa on kysymys kirjainten välin leveydestä? Miten niinkin laajassa asiassa kuin yleissivistys, minulla voisi olla vain yksi ainoa peruste? Höpsis, tämä on vain yksi monista silloista syvällisempiin asioihin. Se, millaisia johtopäätöksiä teen ensivaikutelmista mahdollisen yhteisen elämän toimivuuden suhteen, saa olla miten tiukka hyvänsä, jos toivon hedelmällistä suhdetta, jossa kummallakin on samanlainen maailmankatsomus ja tavoitteet. Ensivaikutelman jälkeen katsotaan, kuinka tosia ne vaikutelmat ovatkaan. Voipi olla, Melissa, että minusta olisi hienoa, jos mies osaisi jonain päivänä auttaa lapsiani äidinkielenläksyissä, mutta voi olla, että minulla oli mielessäni vielä jotain tärkeämpääkin, mitä toivon jälkikasvulleni.

Knoukkari sanoi:
Toinen naivi kohta oli tämä. Sydämen sivistys ei ole luetuista kirjoista saati sitten lehdistä kiinni. Aika junttimainen ja kapea katsomus tämä tässä:
Knoukkari, kuka sinulle sanoi, että kirjasivistystä arvostava ei kunnioita sydämen sivistystä? Eiväthän nämä ole toisensa poissulkevia asioita, vaan molemmat toivottuja, useimmiten päällekkäin meneviä piiirteitä. Päästät suustasi samanlaista kukkua, jolla puolustautuvat esimerkiksi ne, jotka eivät viitsi pitää huolta ulkonäöstään ja hygieniastaan:
"Oletpa pinnallinen, kun et pidä minusta tällaisena omana itsenäni! Eikö se sisäinen kauneus olekaan tärkeintä?".
Tietysti, mutta niin ovat monet muutkin asiat toivottuja ja tervetulleita. Totta hiiskatissa minulla on kriteerejä miehelle, jos minun pitää vielä synnyttää sen kakaroita. Mutta niin on minulla myös vähintään yhtä paljon asioita, joita vaadin itseltäni.

Kaktus

Well-known member
Tehtäisikö tästä raamattukeskustelu. :frown:

Estate

Well-known member
Jenan kirjoitteli kyllä asiaa.

Nostan hattua niille, jotka uskaltavat tuoda esille omat "kriteerinsä" huolimatta kovasta arvostelusta.

Knoukka

Well-known member
Kaktus sanoi:
Knoukkari, kuka sinulle sanoi, että kirjasivistystä arvostava ei kunnioita sydämen sivistystä? Eiväthän nämä ole toisensa poissulkevia asioita, vaan molemmat toivottuja, useimmiten päällekkäin meneviä piiirteitä.
No miksi et sitten maininnut sitä sydämen sivistystä? Ja jos haluaisin saivarrella väittäisin, että jonkin asian kunnioitus ja omaaminen eivät välttämättä ole päällekkäisiä piirteitä. Uskon myös vahvasti, että marssijärjestys kirjasivistyksen sydämensivistyksen välillä kulkee jälkimmäisestä edelliseen.

Kaktus sanoi:
Päästät suustasi samanlaista kukkua, jolla puolustautuvat esimerkiksi ne, jotka eivät viitsi pitää huolta ulkonäöstään ja hygieniastaan:
"Oletpa pinnallinen, kun et pidä minusta tällaisena omana itsenäni! Eikö se sisäinen kauneus olekaan tärkeintä?".
Tietysti, mutta niin ovat monet muutkin asiat toivottuja ja tervetulleita. Totta hiiskatissa minulla on kriteerejä miehelle, jos minun pitää vielä synnyttää sen kakaroita. Mutta niin on minulla myös vähintään yhtä paljon asioita, joita vaadin itseltäni.
En mitään tuollaista kyllä väitä ja vertaus ei edes onnu. Ajoin takaa, että kaikilla ei ole mahdollisuutta eikä halua kirjaviisauden pariin ja jo historiaan jääneiden arvostuksien perässä juoksemiseen.

Myönnän myös, että kovia, pinnallisia ja kestämättömiä voivat olla monen mielestä myös omat kriteerini kumppanille.

Vielä sanon, että jos antaa itsestään muille kovan tai muuten sellaisen kuvan, josta ei itse pidä niin ei kannata hyökätä suin päin sen kuvan kimppuun. Ihminen saa olla mitä on kunhan ei toisille pahempia tee. Mutta aikuista olisi myöntää reilusti toisten saama kuva itsestään. Mieluummin ylpeänä! :thumbup: