carl
Well-known member
Joo, kyllä ne keskinopeudet taitaa väkisinkin nousta aika suuriksi. Tosin pidemmille suorille voi laittaa heinäpaalishikaaneja vähän hillitsemään vauhtia, mutta eipä siitä suurta apua ole. Olen joitakin vuosia sitten ajanut nuo kaikki metsä-asvalttipätkät läpi ja varsinkin tuo Parkkuu ja Kapee on kyllä tosi mutkaisia teitä, selkeästi hitaampia kuin esim. Tampereen SM-Rallissa-98 ajettu Kekkoskylän asvaltti-ek. Googlen street view aina vääristää kaikki tiet paljon suoremmiksi, kuin ne todellisuudessa ovat.Hieno idea! Pätkät on kyllä lopulta aika kovavauhtisia. Viitapohjan olen itse ajanut ja se on kyllä sellainen jossa ei hirveästi pääse kiihdyttelemään.
Joskus 90-luvullahan oli kovasti puhetta, että Suomeen pitäisi järjestää asvalttiralli, mutta nykyään se ajatus on jo tainnut unohtua. Ei taida kuskeilla olla suurta hinkua alkaa muuttamaan autoihin asvalttialustaa yhtä kisaa varten.
Itse olen aina tykännyt paikan päällä katsella assuosuuksia esim. yleisö-ek:illa. Ainakaan ei tiet pölyä, eikä lennä kiviä päälle.