Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

Örfil

Guest
burb sanoi:
Tänään tuli kolmannen kerran työelämässä harmitus siitä etten opetellut aikoinaan ruotsia kunnolla. Nyt olis tarvinnut.
Onhan sulla oikea käsi ja nyrkki, lyö sillä asiakasta jos se ei puhu enklantia tai suomea!

Mulla on duunikavereina just nyt kiinalaisia, intialaisia, jenkkejä, suomalaisia, savolaisia, sakemanneja, stadilaisia, itävaltalainen ja oli myös sveduja. Kaikkien kanssa puhutaan AINA kolmatta kotimaista, joten lakkaa höpisemästä ruotsinkielestä - sen osaaminen on pelkästää noloa!

Mielestäni ruotsinsössötyksen opiskelu kouluissa pitäisi kieltää lailla heti ja keskittyä englannin kieleen ja luonnontieteiden opiskeluun.

Miksi opiskella kieltä jota puhuu joku pieni osa suomalaisista ja mitättömässä naapurissa jokunen miljuuna kiekkopelleä? Samalla logiikalla meillä pitäisi olla venäjä prioriteettina ennen svedua?!? :thumbdown
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Jussi sanoi:
Onhan sulla oikea käsi ja nyrkki, lyö sillä asiakasta jos se ei puhu enklantia tai suomea!

Mulla on duunikavereina just nyt kiinalaisia, intialaisia, jenkkejä, suomalaisia, savolaisia, sakemanneja, stadilaisia, itävaltalainen ja oli myös sveduja. Kaikkien kanssa puhutaan AINA kolmatta kotimaista, joten lakkaa höpisemästä ruotsinkielestä - sen osaaminen on pelkästää noloa!

Mielestäni ruotsinsössötyksen opiskelu kouluissa pitäisi kieltää lailla heti ja keskittyä englannin kieleen ja luonnontieteiden opiskeluun.

Miksi opiskella kieltä jota puhuu joku pieni osa suomalaisista ja mitättömässä naapurissa jokunen miljuuna kiekkopelleä? Samalla logiikalla meillä pitäisi olla venäjä prioriteettina ennen svedua?!? :thumbdown
Oli tossa mun vuodatuksessa pikkaisen haketta silmäkulmassa, siis jos kolme kertaa n. kymmenen vuoden aikana olis tarvinnut ruotsia niin aika vähän noita kertoja on....

Normaalisti ruotsalaisten kanssa olen käyttänyt suomea tai englantia, tämä yksi on sellainen jäärä että tyrkyttää ensin ruotsia ja sitten vasta pyynnöstä hyvin kehnoa englantia. Ja nyt paperilla ruotsia.
Sähköpostia hänellä ei ole, joten faksilla toimitaan, ellei sitten välttämättä halua taas yrittää tulkita puhelimessa sitä enkkumongerrusta.
Mutta eipä ole mun riesana enää pitkään.
 

K.Yrjola

Well-known member
Liittynyt
11.2.2000
Viestit
27899
Sijainti
Thunder Road
burb sanoi:
Normaalisti ruotsalaisten kanssa olen käyttänyt suomea tai englantia, tämä yksi on sellainen jäärä että tyrkyttää ensin ruotsia ja sitten vasta pyynnöstä hyvin kehnoa englantia.
Miksi pyydät häntä puhumaan hyvin kehnoa englantia?
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
K.Yrjola sanoi:
Mielinmäärin kahvii ja tupakkaa.
Silloin kun mä onnistun vetämään kahvilla tärinät niin ei varpsina kyllä hihitytä. Joten sanoisin että J on vetänyt nyt jotain ihan muuta nyt.
 
Ylös