Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
^Melissa sanoi:
Mä kyllä mielestäni yritän aina ruveta jarnaamaan asiasta, mutta jostakin syystä Runski vetää nämä aina pilkunnussimiseksi. :doubtful: No, olkoot väärässä jos siitä niin kovasti tykkää, mikäpä minä olen nuorempana naisena mitään sanomaan.

Öööhh...sä olen niin kaikkitietävä, että osaat oikeesti analysoida sen toisaalla bännäämäni "mulla on lukihäiriö ja saan kirjoittaa siks ihan mitä tahansa"-tyypin kirjoitukset näkemättä ensimmäistäkään? Siinäpä jarnaat. Saat jarnata ihan itekses.

Tossa se meidän suurin ero on; mulla ei ole pakonomainen tarve olla oikeassa. Jarnaan toki jos varmuudella tiedän olevani oikeassa, mutta loppujen lopuksi se oikeassa oleminen on ihan yks ja sama.
 
Viimeksi muokattu:

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17750
Sijainti
East of Eden
Teini on suomessa historiallisesti tarkoittanut opiskelijaa. Nykyään sanaa käytetään merkitsemään yleisemmin nuorta ihmistä. Nykyinen käyttö perustuu 1900-luvun puolivälissä Yhdysvalloissa käyttöön otettuun teenager-sanaan, joka on johdettu englannin järjestyslukujen 13-19 loppuosasta teen tarkoittamaan vastaavaa ikäkautta 13-19 vuotta.

Kreikan sanasta diakonos ("palvelija"; ks. diakoni) periytyy ruotsin kieleen sana djäkne. Tästä on johdettu suomeen käännös teini. Agricolan tiedetään käyttäneen teini-sanaa jo 1500-luvulla tarkoittaen sillä apupappia.
"Teineys" saattaa jatkua vielä 19 ikävuoden jälkeenkin ja voi ilmetä mm. eräänlaisena uhmana ympäristöä vastaan.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Runar ja Kyllikki sanoi:
Öööhh...sä olen niin kaikkitietävä, että osaat oikeesti analysoida sen toisaalla bännäämäni "mulla on lukihäiriö ja saan kirjoittaa siks ihan mitä tahansa"-tyypin kirjoitukset näkemättä ensimmäistäkään? Siinäpä jarnaat. Saat jarnata ihan itekses.

Tossa se meidän suurin ero on; mulla ei ole pakonomainen tarve olla oikeassa. Jarnaan toki jos varmuudella tiedän olevani oikeassa, mutta loppujen lopuksi se oikeassa oleminen on ihan yks ja sama.
Sori, mä puhuin ihan yleisellä tasolla. Voi olla että luinkin sen bännijutun vasta jälkeenpäin. Heittele vain banaaneilla ihan ketä tykkäät, mutta älä nyt ihan kenelle tahansa mene sanomaan, ettei "sulla mitään lukihäiriötä ole, sä teet vääränlaisia virheitä".

Mä olen myös ollut siinä uskossa että sä olet se, jonka on pakko olla oikeassa. Mä olen ottanut sun taipumuksesi alkaa puhua asian vierestä/väännellä mun sanomisiani/syyttää valehtelusta/alkaa korostaa sitä kuinka jarnaaminen ei oikeastaan merkitse sulle mitään merkkinä siitä, että sulla loppuu argumentit kesken muttet viitsi luovuttaakaan. Pahoittelen jos olen ollut väärässä.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
^Melissa sanoi:
Mä olen myös ollut siinä uskossa että sä olet se, jonka on pakko olla oikeassa. Mä olen ottanut sun taipumuksesi alkaa puhua asian vierestä/väännellä mun sanomisiani/syyttää valehtelusta/alkaa korostaa sitä kuinka jarnaaminen ei oikeastaan merkitse sulle mitään merkkinä siitä, että sulla loppuu argumentit kesken muttet viitsi luovuttaakaan. Pahoittelen jos olen ollut väärässä.
Jarnaamisen perusolemusta ei vois enää pahemmin väärin ymmärtää. Ilmankos jarnaamistyylisi on ollutkin vähintäänkin...kröhöm...erikoinen.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Runar ja Kyllikki sanoi:
Jarnaamisen perusolemusta ei vois enää pahemmin väärin ymmärtää. Ilmankos jarnaamistyylisi on ollutkin vähintäänkin...kröhöm...erikoinen.
Nyt meni vähän ohi. Enhän mä mitään puhunut siitä, mitä mä uskon että jarnauksen pitäisi olla, vaan siitä miten sä teet sen väärin. :D

Mulle tosin jarna = hyvin huonolaatuinen väittely. Ts. ei keskitytä omiin eikä toisen argumentteihin, vaan ruvetaan saivartelemaan pilkkuvirheistä, vaihdetaan puheenaihetta, kiemurrellaan, dissataan kommentteja :D ja :rolleyes: -hymiöiden ylikäytöllä ja niin edelleen. Foorumin ensyklopedia varmaan sanoo asiasta jotain ihan muuta.
 

lara

Namupala
Liittynyt
12.5.2007
Viestit
6165
Sijainti
Onnela
Runar ja Kyllikki sanoi:
Jarnaamisen perusolemusta ei vois enää pahemmin väärin ymmärtää. Ilmankos jarnaamistyylisi on ollutkin vähintäänkin...kröhöm...erikoinen.
Sori, multa jäi tuo jarnaamisen käsikirja ostamatta...Mites se nyt sitten oikeaoppisesti tapahtuu?
Mun mielestä Melissa on puhunut ihan asiaa ja vastannut ihan samalla tasolla kuin sinäkin. Tokihan hän ei alennu viittauksiin siitä, että olisit teini tai sulla ei olisi kokemusta asiasta saadakseen sut tuntemaan itsesi hieman alempiarvoiseksi tai tyhmemmäksi.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
lara sanoi:
Sori, multa jäi tuo jarnaamisen käsikirja ostamatta...Mites se nyt sitten oikeaoppisesti tapahtuu?
Mun mielestä Melissa on puhunut ihan asiaa ja vastannut ihan samalla tasolla kuin sinäkin. Tokihan hän ei alennu viittauksiin siitä, että olisit teini tai sulla ei olisi kokemusta asiasta saadakseen sut tuntemaan itsesi hieman alempiarvoiseksi tai tyhmemmäksi.
No tollanenhan kuuluu olennaisen osana jarnaan.
Ei sitä jarnaopasta tartte ostaa, kyllä se on forumilla ollut moneen otteeseen downloadattavana.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
^Melissa sanoi:
Mulle tosin jarna = hyvin huonolaatuinen väittely. Ts. ei keskitytä omiin eikä toisen argumentteihin, vaan ruvetaan saivartelemaan pilkkuvirheistä, vaihdetaan puheenaihetta, kiemurrellaan, dissataan kommentteja :D ja :rolleyes: -hymiöiden ylikäytöllä ja niin edelleen. Foorumin ensyklopedia varmaan sanoo asiasta jotain ihan muuta.

No tuo on jo lähellä oikeaa jarnaamisen käsitettä. Otat vaan sen huonolaatuisuuden pois. Ei siitä väkisin tartte vääntää huonolaatuista vaikka tyyli onkin jarnamainen.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
lara sanoi:
Mun mielestä Melissa on puhunut ihan asiaa ja vastannut ihan samalla tasolla kuin sinäkin. Tokihan hän ei alennu viittauksiin siitä, että olisit teini tai sulla ei olisi kokemusta asiasta saadakseen sut tuntemaan itsesi hieman alempiarvoiseksi tai tyhmemmäksi.

...sitäpaitti Melissa ja mä ei ollla jarnoissa ennenkään tarvittu erotuomareita kertomaan kumpi osapuoli erotuomarin mielestä teki ja mitä.
Jos sua jarna kiinnostaa, kehitä omasi, äläkä ala erotuomaroida muiden jarnoja. :D
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Runar ja Kyllikki sanoi:
Hähähä, wannabe-stadilainen yritti olla fiksu, siinä onnistumatta!! :D :D :D
Hmm... olet KURJA HOUKKA! Se sun mopokin on semmonen... IHAN PASKA!
 
Ylös