Siis mie en kestä!!!!!!!!!!!!! WTF!?!?!!!Itse olin leikkaamassa kalaa palasiksi ja sitten tiiralintu innostunut ja nappaamaan sormestani kalapalasen, siinä se onnistui tekemään haavan sormeeni.................
Siis mie en kestä!!!!!!!!!!!!! WTF!?!?!!!Itse olin leikkaamassa kalaa palasiksi ja sitten tiiralintu innostunut ja nappaamaan sormestani kalapalasen, siinä se onnistui tekemään haavan sormeeni.................
Ei kun en ole vielä ehtinyt viemään, kun olet edellä. Sä oot postannu niin paljon potaskaa että olet menny jo sijalle 106Lurjus, oot vieny mun paikan
Ai mä oonkin vienyt sun paikan. Niinhän mä just sanoin. HAJAANTUKAAEi kun en ole vielä ehtinyt viemään, kun olet edellä. Sä oot postannu niin paljon potaskaa että olet menny jo sijalle 106
Muotoresonanssi!Tämä on aina teoriaa, tapauksesta on kulunut jo vuosia ja en usko, että linnut noin monta vuotta muistaisivat kuolematta.
Tää viimenen lause menee syvällisyydessään manalaan saakka. Huikeeta.Tämä on aina teoriaa, tapauksesta on kulunut jo vuosia ja en usko, että linnut noin monta vuotta muistaisivat kuolematta.
Moon vaihtanu Sheldraken kans pari meilit vuosia sitten!Muotoresonanssi!
Ööh, minkä takia luottamusmieheltä ei vois kysyä?Äitini sai tänään potkut. Saa valita joko kuuden kuukauden irtisanomisajan tai eropaketin 26000€. Se summa on kuulemma vuoden palkka. No se onkin lähellä vuoden 2009 palkkaa, koska hän oli suurimman osan vuodesta lomautettuna. 2008 hän tienasi 39000. Siitä vähennetään "ennakonpidätys ja sairaanhoitomaksu". Mikä on tuo sairaanhoitomaksu? Äitini on ollut noin vuoden sairauslomalla.
Ei tuo irtisanomisajanpalkkakaan varmaan kovin paljon ole, kun ei ole töissä ollut lähes puoleentoistavuoteen. Onko jollain kokemusta noista eropaketeista? Tuona normaalina irtisanomisaikana voisi käyttää vielä firman sairasvakuutusta, joka olisi myös aika iso hyöty. Täällä mietitään nyt keneltä näistä voisi kysyä. Ei ainakaan luottamusmieheltä. Joka tapauksessa äiti saa sairauslomaa jatkossakin niin paljon kuin haluaa.
No ei varmaan, kun olisivat liioista puheista menettäneet korvauksensa. Noitten luottamusmies ei todistetusti ymmärrä näistä mitään.Eipä noista ole tullut hirveästi puhuttua niiden kanssa.
Kannattaiskohan ihan kysäistä liitosta. Siellä on lakimiehet ynnä muut, jotka kyllä auttaa ja opastaa tarvittaessa.No ei varmaan, kun olisivat liioista puheista menettäneet korvauksensa. Noitten luottamusmies ei todistetusti ymmärrä näistä mitään.
Pähkäiltiin näin: äidillä muuttuu ihan lähiaikoina kelan päiväraha kelan kuntoutustueksi, koska sairausloman alkamisesta tulee kuluneeksi vuosi. Jos hän valitsisi tuon potkut ja puolen vuoden palkan niin hän olisi puoli vuotta virallisesti töissä (työssäolovelvoitetta heillä ei ole). Joten sen jälkeen hänellä alkaisi sairausloma alusta eli kelan päiväraha (joka on 13€/päivä kuntoutustukea suurempi). Tätä hän lähtee maanantaina kelaan selvittämään.
Lisäksi tuosta olisi se etu, että seuraavan puolen vuoden aikana hänellä olisi käytettävissään firman sairausvakuutus, jolloin sairaanhoitopäivät ovat ilmaisia. Muuten ne maksavat 32€/päivä. Hän käy nytkin sairaalassa kerran viikossa ja on mahdollista, että seuraavan kuuden kuukauden aikana joutuisi olemaan kuukausiakin sairaalassa.
Kuuluu liittoon, mutta just mietittiin, että kannattais erota ennen kuin tuo puolen vuoden palkka tulee. Mitään järkeä maksaa siitä osuuta liittoon tai työttömyyskassaan, kun ei kuitenkaan koskaan tule työkykyiseksi.Kannattaiskohan ihan kysäistä liitosta. Siellä on lakimiehet ynnä muut, jotka kyllä auttaa ja opastaa tarvittaessa.
Edellytyksenä tietysti että kuuluu johonkin liittoon.
Ja se Loimaan kassa ym muut "kassat" ei nyt auta tässä sitten yhtään.
Kuuluu liittoon, mutta just mietittiin, että kannattais erota ennen kuin tuo puolen vuoden palkka tulee. Mitään järkeä maksaa siitä osuuta liittoon tai työttömyyskassaan, kun ei kuitenkaan koskaan tule työkykyiseksi.
Tarkoitat liiton lakimiesten laskinten ja ennustuskyvyn olevan parempia? Tuossa tilanteessa on tiedossa kaksi tarkkaa lähtöarvoa, sitten ei voi kuin etsiä raja-arvot sairaalapäivien, kelakorvausten yms perusteella.Kannattaiskohan ihan kysäistä liitosta. Siellä on lakimiehet ynnä muut, jotka kyllä auttaa ja opastaa tarvittaessa.
Edellytyksenä tietysti että kuuluu johonkin liittoon.
Ja se Loimaan kassa ym muut "kassat" ei nyt auta tässä sitten yhtään.
Työsuojelupiiristä ainakin.Täällä mietitään nyt keneltä näistä voisi kysyä.
Kun päätös on tehty, mihin sitä liiton tai yksityistä lakimiestä enää tarvitsee?
Voi vittu. Ihan järkky summa hei. Paljonkohan noi ykstyiset lakimiehet veloittaakaan
Hei. Liitoilla on lakimiehet.Tarkoitat liiton lakimiesten laskinten ja ennustuskyvyn olevan parempia? Tuossa tilanteessa on tiedossa kaksi tarkkaa lähtöarvoa, sitten ei voi kuin etsiä raja-arvot sairaalapäivien, kelakorvausten yms perusteella.
Siis mikä on päätetty.Kun päätös on tehty, mihin sitä liiton tai yksityistä lakimiestä enää tarvitsee?