KnowHow sanoi:
Ja Lapissa tuli exän tuttavapiirissä todistettua noita rattijuopotteluja- se kun siellä seudulla yleistä ja jotenkin yleisesti hyväksyttyä kansanperinnettä. Piti kerran murjoa eräs yritteliäs macho melkein terveyskeskuskuntoon kun ei meinannut Skodansa avaimia luovuttaa. Siinä olen samoilla linjoilla Micaelin kanssa.
Mä olen tämän kertonut ennenkin, mutta mua on rattijuoppo kiittänyt jälkikäteen siitä että kärytin hänet.
Se tälläs vanhalla Datsunilla mun auton puskuriin Uudenkaupungin torilla viikonloppuyön pilluralliruuhkassa ja kun menin katsomaan, huomasin että se oli täysin räkä poskella. Mun autoon ei tullut mitään. Se oli metrin-kaks ehtinyt ajaa, kapakasta tulossa ja kotiin lähdössä. Nuorehko mies. Sanoin sille, että jos se jättää sen auton siihen ja antaa avaimet mulle, jätän asian siihen ja vien sen vielä kotiin 18 kilsan päähän. Sen verran se pystyi sopertamaan että Laitilaan on menossa kun puhutin sitä. Sanoin sille, että jos ei suostu ehdotukseeni, kärytän. Ei suostunut. Ei avannut ovea, että olisin saanut avaimet tempaistua veks. Kärytin.
Se oli jotain kautta, siinä oli paljon porukkaa ja joku sen tuttu oli varmastikin nähnyt, saanut selville kuka oli tehnyt ja mitä vaikkei itse kuulemma muistanutkaan ja soitti mulle parin päivän kuluttua ja kiitti. Sanoi että oli ehtinyt hautausmaan kohdalle asti muutaman kilsan päähän ja siellä poliisit oli saaneet kiinni.
Tyyppi kertoi että oli ollut niin muistamattomassa tilassa ja kännissä, että luultavasti pelastin hänen henkensä. Katkeruus oli kaukana siitä tyypistä, tuntui olevan vilpittömän pahoillaan ja häpeissään.
Veikkaan, että oli rattijuopoks harvinainen asenne...luulisin. Useimmat lienee vain harmissaan siitä että jäävät kiinni, eivätkä mieti ollenkaan että saattoivat välttyä paljon pahemmalta jäätyään kiinni.