Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
jps sanoi:
Mä luulen Barbarescon närkästyvän, kun hänen lasiaan käytät.
En ole muuten kyllä koskaan edes maistanut Barbarescoa :(

Jotenkin italialaiset punaviinit eivät iske! Ei edes Tignanello!
Villa Antinorin Chianti Classicoa tuli juotua joskus nuorempana 1995-1997 :ahem:

haju

Banned
DFiaA sanoi:
Itse kyllä kirjoittaisin tuossa tapauksessa että "kokeiltiin". Tekstin perusteella McMike kokeili mikä olikin väärää tietoa. Mutta aivan sama kumpi ajoi, kun kerran matkustajakin oli kokeilija.
No tämä menee jo hienosäädöksi ja siihen en itse kykene.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
KnowHow sanoi:
Tiesitkö myös, että mahdollinen tielle poikennut marjastaja, jalkamies, polkupyöräilijä, sivutieltä autoileva olisi ollut yhtä kokenut arvioimaan lähestyvän auton vauhdin? Olisitko antanut kuskin ajaa kännissä jos olisi ollut tietojesi mukaan kokenut rattijuoppo?

Ja näitä asioita voi verrata- molemmissa otetaan riski toisten liikenteessä liikkuvien kustannuksella. Yleinen tie ei ole koskaan niin tyhjä että siellä olisi yksin. Sen sä ammatti-ihmisenä tiedät sata varmasti.

Selityksen makua. Ja toiseksi eniten ihmettelen, että miksi tollasta temppua viitsit mainostaa.
Humalaiselle en koskaan luovuta autoa enkä mitään muutakaan ajoneuvoa.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
KnowHow sanoi:
,,,Ja toiseksi eniten ihmettelen, että miksi tollasta temppua viitsit mainostaa.
Olen pahoillani, palautteesta päätellen ilmoitus ei ollutkaan niin merkityksetön, kuin luulin sen ensin olevan.

haju

Banned
Micael sanoi:
Humalaiselle en koskaan luovuta autoa enkä mitään muutakaan ajoneuvoa.
Hullun kaahaajan vieressä kuitenkin pystyt helposti istumaan. No toisaalta mitä väliä. Taivaaseen kuitenkin pääset. :confused:

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
haju sanoi:
Hullun kaahaajan vieressä kuitenkin pystyt helposti istumaan. No toisaalta mitä väliä. Taivaaseen kuitenkin pääset. :confused:
Heh, tuo hullu kaahaaja istuskelee tuossa telkkarin ääressä. terveisesi meni perille! :D

DFiaA

I told you so
Micael sanoi:
Heh, tuo hullu kaahaaja istuskelee tuossa telkkarin ääressä. terveisesi meni perille! :D
Toivottavasti on entinen kaahaaja, ennen kuin aiheuttaa itselleen/muille vahinkoa.

haju

Banned
Il Tempo Gigante sanoi:
Et ole vielä vastannut viime viikonloppuiseen kysymykseeni koskien Koraanin lukemista ja sitä edeltävää puhdistautumista.
Muistan kyllä kysymyksesi. Silloin se vaikutti niin pahalta hörhöilyltä, että en viitsinyt puuttua asiaan. No kun nyt oikeasti asiaan vastausta kaipaat, niin kaipa muutaman sanan olen sinulle velkaa. Tuota lahjaksi saamaani Koraania en ole lukenut juuri lainkaan. Mitä nyt vähän olen vilkuillut. Anteeksi, jos muun vaikutelman annoin. Asian ydin kuitenkin silloin oli, että tuo ihminen oli ihan oikeasti ystäväni. Tutustuimme lapsiemme välityksellä. Asuimme samassa talossa ja keskustelimme usein lapsia hoitaessamme maailmanpolitiikasta - toki siinä sivussa myös ihan arkisista asioista. Kaveri ei vaatinut minulta mitenkään erityistä puhdistautumista ennen Koraanin lukemista. Esitti vain toivomuksen, että luen sitä puhtaana (peseytymisen jälkeen). Kirjaa olen joskus silmäillyt "puhtaana", joten ystäväni toivomusta en ole rikkonut.

Kuinkas tämä asia on niin kiinnostava? Onko Raamattu, tai kenties Koraani sinulle tärkeä teos?

edit: typo

Viimeksi muokattu:

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

haju sanoi:
Kuinkas tämä asia on niin kiinnostava? Onko Raamattu, tai kenties Koraani sinulle tärkeä teos?
Mua kiinnostavat yleensäkin vieraat kielet, uskonnot ja kulttuurit.

Olisi ollut mielenkiintoista kuulla/lukea syntyperäisen suomalaisen ajatuksia Koraanista. Päättelen hyvästä kielellisestä ilmaisustasi, että olet syntyperäinen suomalainen.

Tokihan Raamattu ja Koraani ovat tärkeitä teoksia. Sen kummemmin en voi ottaa niihin kantaa, koska en ole kumpaakaan kokonaan lukenut.

haju

Banned
Il Tempo Gigante sanoi:
Olisi ollut mielenkiintoista kuulla/lukea syntyperäisen suomalaisen ajatuksia Koraanista. Päättelen hyvästä kielellisestä ilmaisustasi, että olet syntyperäinen suomalainen.
Pettymyksen siis tuotin. Syntyperäiseksi suomalaiseksi kylläkin tunnustaudun. Raumallakin olen vieraillut. Siellä en kyllä suomea oppinut. :D

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Hittolainen, kun olis ollut hyvää aikaa nukkua ja kuitenkin heräsin eka kerran jo yhdeltä (noin tunnin unen jälkeen) ja luulin, että on aamu. Sitten heräilin vähänväliä ja kuunneltiin käytävä-ääniä. Ei kiva. :dunno:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Olga sanoi:
Vastaavasta meillä käytetään sanontaa "Pidä pumppusi". :wink:
Täälläpäin juttu juontaa siitä tyypistä, jolle tuli autoon rengasrikko ja läksi talosta lainaamaan tunkkia. Matkalla kerkes miettiä miten epäsuotuisasti todennäköisesti siellä talossa suhtautuvat tunkinlainaajaan ja talon luokse päästyään olikin kiihdyttänyt itsensä raivoon ja vihastuneena paiskasi kiven ikkunan läpi ja karjaisi "Pitäkää tunkkinne!!".

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Runar ja Kyllikki sanoi:
Täälläpäin juttu juontaa siitä tyypistä, jolle tuli autoon rengasrikko ja läksi talosta lainaamaan tunkkia. Matkalla kerkes miettiä miten epäsuotuisasti todennäköisesti siellä talossa suhtautuvat tunkinlainaajaan ja talon luokse päästyään olikin kiihdyttänyt itsensä raivoon ja vihastuneena paiskasi kiven ikkunan läpi ja karjaisi "Pitäkää tunkkinne!!".
Täällä on köyhempi versio ja kaveri on liikkeellä fillarilla. Juoni on muuten sama, mutta lopuksi se vain huutaa isännälle pihaan "Pidä pumppusi" :ahem:

Knoukka

Well-known member
Micael sanoi:
Olen pahoillani, palautteesta päätellen ilmoitus ei ollutkaan niin merkityksetön, kuin luulin sen ensin olevan.
Väärään toikkiin postasit! Oisit laittanut toikkiin niin oisit säästynyt tuomiolta!

Mutta mulla kyllä palaa aina käämit liikenteessä hurjastelijoista. Kerran kun hyvä kaveri silmien edessä kuollut hurjastelun seurauksena niin ei osaa ottaa kovin lepsusti. Tulee ärähdettyä, eilen, nyt ja jatkossakin jos sellasta satun todistamaan. En vain osaa noita rikkeitä sulattaa, en niin millään. Että ei kannata ottaa henkilökohtaisesti vaikka vähän rankasti tuomitsenkin. :eek: :wink: :thumbup:

Ja Lapissa tuli exän tuttavapiirissä todistettua noita rattijuopotteluja- se kun siellä seudulla yleistä ja jotenkin yleisesti hyväksyttyä kansanperinnettä. Piti kerran murjoa eräs yritteliäs macho melkein terveyskeskuskuntoon kun ei meinannut Skodansa avaimia luovuttaa. Siinä olen samoilla linjoilla Micaelin kanssa.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
KnowHow sanoi:
Ja Lapissa tuli exän tuttavapiirissä todistettua noita rattijuopotteluja- se kun siellä seudulla yleistä ja jotenkin yleisesti hyväksyttyä kansanperinnettä. Piti kerran murjoa eräs yritteliäs macho melkein terveyskeskuskuntoon kun ei meinannut Skodansa avaimia luovuttaa. Siinä olen samoilla linjoilla Micaelin kanssa.
Mä olen tämän kertonut ennenkin, mutta mua on rattijuoppo kiittänyt jälkikäteen siitä että kärytin hänet.

Se tälläs vanhalla Datsunilla mun auton puskuriin Uudenkaupungin torilla viikonloppuyön pilluralliruuhkassa ja kun menin katsomaan, huomasin että se oli täysin räkä poskella. Mun autoon ei tullut mitään. Se oli metrin-kaks ehtinyt ajaa, kapakasta tulossa ja kotiin lähdössä. Nuorehko mies. Sanoin sille, että jos se jättää sen auton siihen ja antaa avaimet mulle, jätän asian siihen ja vien sen vielä kotiin 18 kilsan päähän. Sen verran se pystyi sopertamaan että Laitilaan on menossa kun puhutin sitä. Sanoin sille, että jos ei suostu ehdotukseeni, kärytän. Ei suostunut. Ei avannut ovea, että olisin saanut avaimet tempaistua veks. Kärytin.
Se oli jotain kautta, siinä oli paljon porukkaa ja joku sen tuttu oli varmastikin nähnyt, saanut selville kuka oli tehnyt ja mitä vaikkei itse kuulemma muistanutkaan ja soitti mulle parin päivän kuluttua ja kiitti. Sanoi että oli ehtinyt hautausmaan kohdalle asti muutaman kilsan päähän ja siellä poliisit oli saaneet kiinni.
Tyyppi kertoi että oli ollut niin muistamattomassa tilassa ja kännissä, että luultavasti pelastin hänen henkensä. Katkeruus oli kaukana siitä tyypistä, tuntui olevan vilpittömän pahoillaan ja häpeissään.
Veikkaan, että oli rattijuopoks harvinainen asenne...luulisin. Useimmat lienee vain harmissaan siitä että jäävät kiinni, eivätkä mieti ollenkaan että saattoivat välttyä paljon pahemmalta jäätyään kiinni.